Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! 🙋🏼‍♀️


Ik ben nu 4/5 weken zwanger en ik heb over 2 weken de eerste echo wel erg spannend aangezien ik in het verleden al eens een miskraam heb gehad.. nu maar hopen dat deze zwangerschap helemaal goed mag gaan :-) ik denk dat ik begin mei ben uitgerekend ik ben benieuwd vooral nu einde van de dag erg moe.. en een wat zwaar gevoel onderin Alsof het soms wat zeurt en in de avond na het eten een enorme opgezette buik en wat last van de darmen.. kennen jullie deze klachten ook? Ohja en gevoelige borsten he ze zijn wat gespannen 🙈😜
Alle reacties Link kopieren
Perzik hoe gaat het met jou?
Ik weet het niet. Buikpijn maar geen mega krampen, en bruin bloed. Denk dat ik vandaag of morgen maar weer een testje doe. Vrees het ergste maar hoop toch met heel m'n hart dat t meevalt omdat het (nog) niet helder rood is of stolsels heeft.
Alle reacties Link kopieren
Oké dat klinkt best hoopvol :hug: Zolang het maar niet rood bloed of met stolsels is, hoeft het nog niet mis te zijn volgens mij. Ik duim voor jou!
Perzik het klinkt inderdaad hoopvol :hug: Je zou inderdaad voor je eigen gemoedsrust een testje kunnen doen. Dat zou ik zelf ook gedaan hebben in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
leeuw Wat naar zeg! Een knuffel voor jou! Doe even lekker rustig aan!

perzik Ik hoop dat het meevalt! Toen ik een miskraam had kon ik aan de testen die beduidend lichter werden zien dat het mis was.. Die onzekerheid is erg rot!
Ik test nog positief, Pff die onzekerheid is inderdaad echt vreselijk.

http://nl.tinypic.com/r/2z9dug4/9
Alle reacties Link kopieren
@mommy, bij ons was het ook even schrikken (zoontje wordt de 6e, 10 maanden). ben je al een beetje van de schrik bekomen?!

@ploftieten merk ik nog niks hahaha, vorige zwangerschap wel zere borsten.. nu eigenlijk niet echt.

@leeuw, wat een naar bericht, heel veel sterkte. Ik heb je uit ons tabel gehaald :( hou de moed erin!

@wildeperzik, wat schrikken... hoe is het nu? bloed je nog?
Alle reacties Link kopieren
perzik Ik had toen een paar dagen gewacht en opnieuw getest om te zien wat er gebeurde. Maar goed, het is voor iedereen anders en altijd afwachten. Heb je al contact met de verloskundige gehad? Ik hoop voor je dat het goed zit!
Ik bloed niet meer volgens mij, ga morgen de vk bellen denk ik. En dan inderdaad woensdagochtend of zo weer testen. Ben iig heel blij dat m'n test een flinke streep was, nu slapen ben gebroken van deze dag :|

Dank voor jullie steun :)
Alle reacties Link kopieren
Aww Leeuw, wat vind ik dit enorm rot voor je zeg! Wat zuur dat het toch nog mis is gegaan, ook al was je nog niet heel ver. Bah! Wees lief voor jezelf (en elkaar ook) en ik hoop je gauw in een nieuw topic te lezen!

WildePerzik, pfft, wat een onzekerheid nog voor je. Ik hoop dat je goed kunt slapen en dat het loos alarm blijkt voor je! Ik zal aan je denken, geef de moed nog niet op!
frigga wijzigde dit bericht op 04-09-2018 19:51
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Isayez wat grappig! Mijn dochtertje wordt de 9de 10 maanden. Ik ben nog steeds een beetje van slag, ook helemaal geen verschijnselen nog. Maar dat had ik bij de eerste ook nog niet in het begin. Gister nog maar eens een test gedaan van clearblue en die zei 2-3 weken. Maar vind die eerste weken zo spannend!

Voor de tabel: ik ben 27 ipv 32..
Alle reacties Link kopieren
Wauw, zoveel nieuwe berichten! Zal eens wat actiever gaan meeschrijven hihi.

Leeuw, wat ontzettend verdrietig om te lezen  Veel sterkte gewenst.
Perzik, hopelijk valt het mee voor je. Ik ga duimen!

Alle nieuwe dames: Gefeliciteerd!!!

*FRozen_Star* die buikpijn heb ik ook al weken. Vanaf een week voor NOD ongeveer en nu nog steeds 5w1d inmiddels.

@Ploftieten, vorige zwangerschap ging ik van A naar uiteindelijk D. Nu zit ik alweer op C, ben benieuwd wat de eindstand deze keer gaat worden haha!

Hier: verloskundige gebeld, afspraak staat op 26 september. Ook bij moeders voor moeders aangemeld. Iemand hier al ervaring mee en/of deze keer ook mee doet?
Verder ben ik echt mega moe, ik train nog wel drie keer in de week, maar daarna ben ik ook echt afgepeigerd. Hopelijk wordt dat wel weer beter in de loop van het tweede trimester.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je test positief was Perzik, hopelijk valt het mee :redrose:

Dino: Ik heb me niet aangemeld voor MVM, wellicht als ik ooit een tweede wil maar ik ben nu al bij elke keer plassen zo gefocust op dat ik geen bloed heb dat ik daar niet nog meer de nadruk/stress op wil leggen. Ik heb gisteren voor het eerst weer getraind en ik vond het best wel eng om zo fanatiek bezig te zijn. Ik weet dat het in principe geen kwaad kan, maar vond het toch beetje spannend.

Ik zit nu in week 5 naar week 6, houden jullie ook bij in zo'n zwangerschapsappje hoe groot je baby is en wat er die week allemaal gebeurd? Ik heb wel 5 verschillende appjes haha, vind het zo interessant en leuk om te lezen!
anoniem_359857 wijzigde dit bericht op 04-09-2018 20:21
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
WinterDS schreef:
04-09-2018 15:25
Fijn dat je test positief was Perzik, hopelijk valt het mee :redrose:

Dino: Ik heb me niet aangemeld voor MVM, wellicht als ik ooit een tweede neem maar ik ben nu al bij elke keer plassen zo gefocust op dat ik geen bloed heb dat ik daar niet nog meer de nadruk/stress op wil leggen. Ik heb gisteren voor het eerst weer getraind en ik vond het best wel eng om zo fanatiek bezig te zijn. Ik weet dat het in principe geen kwaad kan, maar vond het toch beetje spannend.

Ik zit nu in week 5 naar week 6, houden jullie ook bij in zo'n zwangerschapsappje hoe groot je baby is en wat er die week allemaal gebeurd? Ik heb wel 5 verschillende appjes haha, vind het zo interessant en leuk om te lezen!
WinterDS, ik vind sporten nog even eng, dus wacht totdat ik wat verder ben in de zwangerschap!
Benieuwd welke appjes je gebruikt, en welke het 'beste' is? Ik heb alleen ZwApp, maar niet handig als je in het buitenland woont (je moet je arts-adres doorgeven e.d.).. dus ben beetje afgehaakt. Suggesties?
Happy as long as I'm not hungry
Alle reacties Link kopieren
Hollandsglorie: Ja, ik ga de volgende keer ook iets rustiger aan doen hoor.. Ik heb de volgende apps: Zwangerschap+, Prénatal, Sprout Pregnancy, What to Expect en de Zwangerschapsmeter. Vind die van Prenatal niet zo boeiend, maar de rest is erg leuk! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met je Perzik? Ik duim voor je dat alles goed gaat!!

Zwangerschapsapp heb ik niet. Ik gebruikte Flo om mijn menstruatie en ovulatie bij te houden, en die heeft ook een pregnancy mode. Alles is wel in het Engels, maar het is een leuke app met veel informatie en artikelen (dan wel summiere artikelen )

Hebben jullie ook zo'n dorst? Ik ben echt de hele dag door aan het drinken. En als ik even niets drink dan heb ik een hele nare smaak in mijn mond. Heb af en toe ook wel echt kramp in mijn baarmoeder hoor. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook gehad, herinner ik me. Wat het precies was, weet ik eigenlijk niet meer. Maar het kon geen kwaad dus daar vertrouw ik nu ook maar op

Trouwens net ingeschreven voor de VK en 1 oktober de eerste afspraak

Ik heb echt de behoefte om mensen het nieuws te vertellen! Waarschijnlijk gaan we het onze beste vrienden ook al wel heel snel vertellen omdat ik toch niets voor haar geheim kan houden. haha.
Hebben jullie al ideeën over hoe je het de oudste kindjes gaan vertellen?

Sporten doe ik ook nog 3x per week. Dat wil ik ook blijven doen, zolang het gaat. Als ik wat verder ben zat ik te denken om zwangerschapsyoga er bij te gaan doen, maar dat ligt er aan of ik leuke cursussen kan vinden. Het hoeft voor mij niet zo zweverig of zoetsappig en dat beeld heb ik bij sommige cursussen wel.
Vorige keer pilates gedaan, maar dat was mij een beetje te suf. Gaan jullie iets van een zwangerschaps- of bevalcursus doen?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens! Er werd eerder geopperd om een FB groep aan te maken, ik ben daar heel erg voor! Dat hou je toch veel makkelijker bij dan t forum vind ik
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me best beroerd vandaag, de hele dag door een beetje eigenlijk. Gisteren met vrienden een lange strandwandeling gemaakt en was ik pas om middernacht thuis, dus misschien komt het ook daardoor wel. Toch wel wat veel gedaan gisteren denk ik.
Ik denk dat ik straks mijn bed maar snel op zoek!

Van ploftieten hier nog helemaal geen last, lol! Heb ook een heel kleine cup, dus ik ben wel benieuwd. Bij aanraking wel iets gevoeliger maar meer nog niet.

Ik doe thuis yoga, daar probeer ik gewoon mee door te gaan en ik wil straks weer gaan zwemmen als het zwembad weer open gaat. Over cursussen heb ik nog niet echt nagedacht.
Ik probeer morgen even op jullie te reageren, heb er nu niet zoveel energie voor.

Ik heb trouwens geen fb, dus ik hoop dat het gewoon hier op het forum kan blijven!

Wildeperzik, ik hoop nog met je mee!
Nieuwe schrijfsters: welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Lulu ik heb ook zoooon dorst steeds! En vieze smaak inderdaad, beetje bitter. Borsten voelen ook enorm haha en pijnlijk. Heb steeds nog beetje buikpijn, lichte steekjes/kramp. Beetje zoals menstruatie eigenlijk. Ik heb nog een miniveegje lichtbruin vanochtend gehad, verder niet. Verloskundige gesproken, kan 2 kanten op. 50 % kans he zeggen ze! Ik trek die onzekerheid behoorlijk slecht moet ik zeggen. Zaterdag wil ik weer testen, afgelopen zaterdag 2-3 weken dus zou dan 3+ moeten aangeven. Of niet...

24 sept is datum trouwens van echo

Dank voor jullie steun :)

Sporten durf ik al helemaal niet trouwens
Alle reacties Link kopieren
@mommy haha sorry, had bij tabel kopiëren en plakken gedaan met die codes, maar perongeluk je leeftijd niet aangepast haha. Nu staat de juiste leeftijd genoteerd!
Was jij nog aan anticonceptie? Of deden jullie vhzdku? Bij ons was het laatste het geval. Vriend was alleen 1 keer te laat.. En dat zei hij toen ook al meteen 'dit is weer een broertje of zusje hoor'
Dus de positieve test was niet helemaal een verrassing! Maar was wel even omschakelen dat de 2e een paar maanden tot een half jaar eerder zal komen dan dat ik in mijn gedachte had.
Maar nu het zover is, zou ik niet anders willen!

@wildeperzik, ben benieuwd naar je test vandaag! Hopelijk nog steeds een mooie test! Het blijft nog even spannend :(
(ik eet al 2 dagen in de ochtend wilde perziken hahaha)

@Sporten knap hoor de dames die nog sporten! Bij mijn vorige zwangerschap deed ik nog mee met een hardlooptraining via het werk.. Nog 3 weken meegedaan. Ik had vaak avonddienst op de training. En het was ook wel ver van huis.
Daarna eigenlijk nooit meer gesport.. Nu met de kleine ook geen tijd voor.. Vriend is vaak laat thuis, dus geen oppas dan.. En wanneer hij terug is wil ik niet meer weg!

@frigga vervelend dat je je zo naar voelt!! Hoe gaat het nu? Beetje goede nacht gehad??

Ik had gisteren de hele dag pijn in mijn rechter heup.. Hopelijk heeft het niks met de zwangerschap te maken.. En is het weer over.. Maar daar kom ik snel genoeg wel achter..

Heb het tabel weer aangepast. De afspraken staan nu genoteerd!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom jullie sporten zo eng vinden?
Ik doe crossfit, best een intensieve heftige sport. Bij m’n vorige zwangerschap ben ik tot 35 weken door gegaan. Veel oefeningen wel aangepast en op een lager tempo mer minder gewicht. Maar vond het heerlijk om in beweging te blijven.

cursussen, ben ik niet zo van. Het is me al twee keer gelukt te bevallen binnen 3 uur. Ik vertrouw op mijn lichaam en de verloskundige. Dus dat moet wel goedkomen denk ik.. al weet je natuurlijk nooit van te voren hoe het gaat lopen.

zwangerschapsapps: ik heb ook de ouders van nu en voor m’n vriend “Tuurlijk schatje”, deze app is eigenlijk voor de man, maar ik vind m ook leuk.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik voeg me graag bij jullie! Vanmorgen 2 dagen voor tijd positief getest :cheer2:
Ik was zo blij dat ik heb staan huilen onder de douche van blijdschap. 2 maanden geleden nog bij 6 weken een miskraam gehad, dus ik ben voorzichtig maar ik heb er vertrouwen in!

Leuk al die apps, ik kende er een aantal nog niet! Die tuurlijk schatje vind ik ook echt hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
Isayez: Wij hadden van de gynaecoloog te horen gekregen dat de kans op een spontane zwangerschap echt nihil was door een combi van PCOS en slecht zaad. Ons eerste kindje was spontaan na 1,5 jaar proberen. Precies een positieve test in de week voor onze eerste behandeling. En nu dachten we dus dat voorbehoedsmiddelen niet zo nodig waren; bleek ik dus in 1x zwanger te zijn. Tot ieders verbazing dus. Maar zal lekker druk worden straks, dreumes van 18 maanden en een baby. Maar zo leuk!

Ik heb overigens bij de eerste tot 39 weken gewoon gesport. Ging prima en was mega snel weer op de been na de zwangerschap. Maar vooral lekker doen waar je, je goed bij voelt.

Qua cursussen ga ik denk ik alleen naar een voorlichtingsavond over borstvoeding, dat is bij de eerste mislukt en daar kan ik nog steeds enorm van balen.

Ik geloof overigens nog steeds hier dat ik echt zwanger ben. Ga dus vanmiddag nog maar even een testje halen. Ik heb echt behalve extreem vermoeid zijn, helemaal geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 24 september de eerste echo. Ik moet zeggen dat ik het enorm spannend vind.

Hoor hier meer over ploftieten😂, heb daar echt enorm last van en echt de hele dag misselijk, mag blij zijn als er wat binnen blijft vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven