2 jaar lang bedrogen.

06-09-2018 02:42 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil graag mijn verhaal even kwijt en evt advies.

Mijn inmiddels ex vriend en ik hadden z'n 6 jaar een relatie waarvan we niet samenwonend waren, dit was een lange afstandsrelatie. Nu ben ik er deze week achter gekomen dat hij mij al bijna 2jaar bedriegt met een andere vrouw. Kapot van verdriet, geconfronteerd maar geeft niet thuis. Naar hem toe gaat niet lukken ivm dat hij tijdelijk bij een vriend sliep, en nu dus bij z'n huidige vriendin(Op ruim 3uur rijden). Nadat ik deze week veel heb nagedacht besloot ik haar op te zoeken op Facebook, nu blijkt dat zij dus ook echt een relatie hadden ( blijkt uit alles dat ze niks af wist van ons) en zelfs inmiddels een kindje hebben. Van hem ga ik niks meer horen, maar zit erg in dubio over om haar te berichten over z'n praktijken. Aan de ene kant denk ik, Laat het rusten, ze hebben een gezin en laat ze lekker gelukkig zijn. En aan de andere kant denk ik, ze mag wel weten dat hij niet alleen mij maar ook haar heeft bedrogen, 2 jaar lang!

Ik weet het niet meer, wat zouden jullie doen?

Luuun
Luuun schreef:
06-09-2018 17:30
Met dat bewijs gaan we het nog wel zien, dat laat ik graag aan een jurist over.

Nou volgens moet jij je even inlezen in stalk gedrag, stelselmatig lastig vallen idd, om de 10 min appen,continu bellen, mailen, opwachten bij huis noem maar op. Ik heb een aantal 3 mailtjes gestuurd om mijn eigen geld terug te krijgen en dat over 1,5 week verspreid als dat al stalking is. En die mailtjes z'n dan ook nog netjes verwoord en dat de bal bij hem ligt qua oplossing....
Ik weet heel goed wat stalken is en heb daar genoeg jurisprudentie over gelezen.
safrat schreef:
06-09-2018 17:20

Stalken is trouwens iemand stelselmatig lastig vallen. Dat doe je op zich natuurlijk wel. Hoe je dat doet en hoe vaak is eigenlijk niet eens zo relevant. Je kan al bij drie keer bellen veroordeeld worden. Hoe vreemd dat ook klinkt.
Ach schei toch uit.
Ik denk niet dat jij weet hoe stalking werkt bij de politie.
Trouwens, ze doen er zo min mogelijk aan ;)
TO stalkt absoluut niet.
safrat schreef:
06-09-2018 17:24
In jouw geval zou ik eerst proberen middels via advocaat het geld terug te krijgen. Desnoods via een rechtszaak. Misschien heb je geluk en komt zij er op die manier achter. En als dat niet het geval is kan je later altijd nog bedenken of je contact op neemt met haar. Maar niet eerst contact opnemen en dan pas een juridisch traject ingaan.
Bedankt voor de tip, mocht ik het vertellen was ik sowieso van plan het op deze manier te gaan doen.
Luuun schreef:
06-09-2018 16:38
Heb sowieso al alle bankafschriften aanwezig...
maar dat is geen bewijs
safrat schreef:
06-09-2018 17:33
Ik weet heel goed wat stalken is en heb daar genoeg jurisprudentie over gelezen.
vooral meer gaan lezen dan
retrostar schreef:
06-09-2018 08:12
Dus jij was "het schatje in het andere stadje" en thuis deed hij alsof hij vrijgezel was en is gaan samenwonen met een andere vrouw maar hij heeft toch jullie relatie niet opgezegd. En nadien hebben jullie ook seks gehad of was het alleen maar platonisch?

En jullie gingen vrijen in haar huis? Of hij kwam naar jou? Is hij van een andere cultuur waar veelwijverij niet erg fout is? Als jij in dat geval een bericht gaat sturen denkt zij misschien: "zij was een westerse scharrel en is jaloers dat hij met mij was".
Begrijpend lezen is echt moeilijk hè?
Dreamer321 schreef:
06-09-2018 17:36
Ach schei toch uit.
Ik denk niet dat jij weet hoe stalking werkt bij de politie.
Trouwens, ze doen er zo min mogelijk aan ;)
TO stalkt absoluut niet.
Ik weet ook heel goed hoe de politie stalking oppakt en dat ze er zo min mogelijk aan doen klopt niet, zolang jij maar het bewijs kan leveren dat je een slachtoffer bent van stalking. De politie is sowieso verplicht om een aangifte op te nemen.
Ik zou zijn vriendin inlichten.
Grote kans dat zij je niet gaat geloven, dus gelijk bewijs meesturen.

Sterkte :hug:
S-Meds schreef:
06-09-2018 17:41
maar dat is geen bewijs

Misschien niet, maar wat ik al zei, ik laat me adviseren en hoor wel wat er uitkomt. Misschien kunnen ze nog wel ergens bewijs uithalen, zo niet, dan niet. Les voor de volgende keer...
Of To nu wel of niet kan bewijzen dat ze het geld heeft geleend. Hij zal het vast nog wel weten en dat TO het terug vraag is haar goed recht.
Er is Nederland trouwens maar een beperkt bedrag dat je zomaar kan schenken aan iemand, dus er kunnen zeker consequenties aan zitten voor hem.
En stalking...met 3 mails??, lijkt me een beetje vergezocht.
safrat schreef:
06-09-2018 17:45
Ik weet ook heel goed hoe de politie stalking oppakt en dat ze er zo min mogelijk aan doen klopt niet, zolang jij maar het bewijs kan leveren dat je een slachtoffer bent van stalking. De politie is sowieso verplicht om een aangifte op te nemen.
Joh ik heb er ervaring mee dus ga mij niet vertellen hoe de politie daarmee omgaat.
Ga er verder niet op in wegens herkenbaarheid.
Dat ze een aangifte opnemen wilt niet zeggen dat ze er ook daadwerkelijk wat mee doen.

Maar even verder on topic.
Jenny80 schreef:
06-09-2018 17:50
Of To nu wel of niet kan bewijzen dat ze het geld heeft geleend. Hij zal het vast nog wel weten en dat TO het terug vraag is haar goed recht.
Er is Nederland trouwens maar een beperkt bedrag dat je zomaar kan schenken aan iemand, dus er kunnen zeker consequenties aan zitten voor hem.
En stalking...met 3 mails??, lijkt me een beetje vergezocht.
Het zijn niet alleen maar die mails als TO ook contact zoekt met zijn vriendin.

Stalking is een complex fenomeen, waarbij niet slechts sprake is van één strafbaar feit. Het is een reeks van handelingen die gezamenlijk onder de noemer ‘stalking’ kunnen worden gezien. De afzonderlijke handelingen zijn vaak niet strafbaar. Op zichzelf staand is er namelijk niets op tegen om iemand een brief te sturen, te bellen, cadeaus te sturen of te mailen. Het wordt pas ergerlijk en vervelend als dit gedrag ongewenst is en op regelmatige basis gebeurd.
Voorbeelden van stalking zijn:

ongewenste en op regelmatige basis krijgen van brieven, e-mails, telefoontjes;
opwachten, bespieden of achtervolgen van het slachtoffer;
bedreigingen (met geweld);
verspreiding van leugens of roddels in de vrienden- of familiekring van het slachtoffer;
beschadiging of vernieling van eigendommen van het slachtoffer;
bestellingen plaatsen op naam van het slachtoffer.

Niet en en maar of of is voldoende.

Het ging er mij niet zozeer om of TO zich schuldig maakt aan stalking, maar dat haar ex dit wel tegen haar kan gebruiken. Haar afschilderen als een gefrustreerde ex-vriendin is volgens mij het beste wat hij in deze situatie kan doen. En daarom denk ik dat ze gewoon heel voorzichtig moet zijn in het verder mailen of in het benaderen van de nieuwe vriendin.
@safat: Ze heeft nog helemaal geen contact gezocht met die vriendin en als ze dat wel doet in 1 brief waarin ze alles uitlegt ....nee hoor, dat is echt GEEN stalking.
Wat jij beschrijft of aangeeft is dat mss wel, maar daar is hier helemaal niets van aan de orde..Dus!
Beste TO, heb je hem vaker geld geleend of maar 1 x een groot bedrag. Vraag mij af of dit geen reden was voor hem om met jou om te gaan.

En heb je zijn familie wel ontmoet in die 6 jaar?
Luuun schreef:
06-09-2018 08:54
Je hebt gelijk wat betreft laag en kinderachtig. Maar wat hij heeft gedaan is respectloos naar ons beide toe, moet ik hem daar mee weg laten komen en er later achter komen dat hij ook haar heeft bedonderd.

Lastig om een keuze te maken zeg ...
Ik zou het gewoon later weten, zou het zelf ook willen weten!
Sjaantje37 schreef:
06-09-2018 18:20
Beste TO, heb je hem vaker geld geleend of maar 1 x een groot bedrag. Vraag mij af of dit geen reden was voor hem om met jou om te gaan.

En heb je zijn familie wel ontmoet in die 6 jaar?
Het is niet een schrikbarend hoog bedrag, maar genoeg om uit te zoeken of ik het terug kan krijgen. Ja heb z'n familie ontmoet. En eenmalig.
lemoos2 schreef:
06-09-2018 14:50
Een foto van zes jaar terug van jullie twee en een van de meest recente foto’s. Dan kan hij liegen wat hij wil, iedereen ziet wel dat het dan meer dan ‘iets van een maandje of twee’ is geweest. Ik zou haar niets schrijven over het geld, daar kan ze weinig mee. Verder gewoon dat je hier bent achter gekomen, dat je dit zelf had willen weten en denkt dat zij ook recht heeft op deze informatie. En het daarbij laten. Wie zij zal geloven doet er niet toe, ze heeft dan in ieder geval een heads up gehad en kan dan verder haar eigen plan trekken met een wat completer beeld.

Die stappen om jouw geld terug te krijgen (advies inwinnen) gewoon nemen.
+1
Luuun schreef:
06-09-2018 18:26
Het is niet een schrikbarend hoog bedrag, maar genoeg om uit te zoeken of ik het terug kan krijgen. Ja heb z'n familie ontmoet. En eenmalig.
Vind het echt superrot voor je....
Vertellen natuurlijk. Zelf zou je dat toch ook willen weten in haar plaats?
Dat geld zou ik ook terugeisen. Wat een engerd zeg. Liegen, bedriegen en oplichten. Daar mag ie niet zomaar mee wegkomen.
Ik zou me richten op het geld en de vriendin niet informeren. Haar probleem dat ze zo'n parel heeft gekozen, ze komt er vanzelf later wel achter en zo niet zit ze vast prima in haar bubbel. Je hoeft haar niet te redden want ze is volwassen en zelf verantwoordelijk voor haar leven.

Zou morgen wel al juridisch advies gaan inwinnen om het geld terug te halen.
safrat schreef:
06-09-2018 17:45
Stalking is heel moeilijk aan te pakken. 3x een bericht aan iemand sturen die jou geld verschuldigd is en die niet meer reageert valt absoluut niet onder stalking.
Ken 1000x ergere gevallen waar niks mee gedaan wordt.
Wat een lul ik zou het haar ook laten weten
PotjePindakaas schreef:
06-09-2018 18:38
Ik zou me richten op het geld en de vriendin niet informeren. Haar probleem dat ze zo'n parel heeft gekozen, ze komt er vanzelf later wel achter en zo niet zit ze vast prima in haar bubbel. Je hoeft haar niet te redden want ze is volwassen en zelf verantwoordelijk voor haar leven.

Denk ook dat ik het erbij laat. Wil er eigenlijk ook geen energie meer in steken...
Luuun schreef:
06-09-2018 11:32
Ik plan helemaal geen revanche, ik vraag hier om advies wat te doen. Wat ik in mijn vorige bericht ook al zei, misschien heeft hij wel spijt hoe hij alles heeft aangepakt. En is hij nu 100% oprecht. Dan gun ik hem dat ook. Ik ben wel de laatste persoon die bewust deze relatie kapot wil maken, alleen maar omdat hij mij zo behandelt heeft.
Tuurlijk is hij niet oprecht en heeft hij geen spijt en voelt hij zich niet schuldig. Wat denk je zelf?!
Lekker vertellen en laat zijn vriendin maar zelf beslissen of ze met deze antisociaal verder gaat.
Andere optie is dat je hem chanteert. Of hij geeft jouw geld terug, of je vertelt het zijn vriendin.
PotjePindakaas schreef:
06-09-2018 18:38

Hoezo is het haar probleem? Alsof ze er voor kiest en het haar eigen schuld is? Lekker makkelijk. TO is er ook 2 jaar ingetrapt. Zulke gasten kunnen heel manipulatief zijn. Die vriendin is net zo goed slachtoffer van deze “parel”. Straks neemt ze nog een kind met hem.
Vertellen, dan heeft ze een keuze. Je hebt niks te verliezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven