Winkelketen Ergernissen Topic

06-09-2018 22:44 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zal vast eerder een topic over zijn verschenen, maar ik ben te lui om te googlen ;-D

Ik begin! Er is recent bij mij in de buurt een Aldi geopend. Nu drie keer bezocht. Die derde maal was ook de laatste. Geen prijzen boven producten. Schappen deels leeg. Zooiig binnen. Een rolband die zo schokt dat alle hoge producten omvallen.

Je legt de spullen uit zp'n blauwe xxl mand op de rolband en dan moet je terug langs andere klanten om dat mandje op de stapel te leggen, onhandig!
Bij de cassiere slechts een heel klein plateau om je spullen in een plastic (of jute) zak te doen
Blijkbaar willen ze je zo dwingen om een karretje te nemen? In de hoop dat klanten meer meuk aanschaffen?

Pluspunt: heerlijk ruim parkeren

Volgende kutketen: Kruidvat!
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, of een winkel net open is of al zeven jaar bestaat: het is structureel een puinhoop! Vol, overvol, onoverzichtelijk, alles door elkaar, een pleur-dat-product-maar-ergens-neer strategie, geen wonder dat mensen online shoppen!
Multi vitamine pillen gekocht, en ik hoop er nooit meer te komen! :O

Van welke ketens worden jullie gestoord? Gooi maar in de groep :jump:
Ghost79 schreef:
06-09-2018 23:37
De Aldi hier in de buurt is net verbouwd en ziet er super uit! Zelfs verse broodjes en al. En ook gewoon merkproducten ertussen, die toch echt voordeliger zijn dan bij de AH of jumbo. Bij de Aldi of Lidl betaal ik hetzelfde voor een hele kar vol hetzelfde als voor een halve kar bij de andere twee. Wat ik echt een vreselijke winkel vind is Jysk! Zal dan wel goedkoop zijn, maar ook totaal sfeerloos!
hier zijn de Aldi en Lidl ook vernieuwd en mooi.en helemaal eens over jysk!
Klanten die uitgebreid een theekransje houden met de cassiere in een (drukke) rij.

Mensen die bewust voorkruipen in een rij, je zowat omver duwen met hun kar om maar snel naar de kassa te sjezen :steam:

Geen enkel personeel kunnen vinden in de winkel, voor vragen of hulp. Of als je ze dan wel vindt, krijg je met een gebaar ‘ja daar achterin’ uitleg waar precies iets ligt... :wtf:
Voor iedereen een groene tuin
De Blokker is hier ook dramatisch. Ze hebben die winkel zo donker gemaakt (hoge plafonds met kleine spotjes) dat je een zaklamp mee moet nemen om daar iets te vinden. Ik was er lang geleden voor wasknijpers. Die hadden ze niet. Sindsdien kom ik er niet meer.

Ook de website is ronduit ruk. Wilde een hoes bestellen voor mijn strijkplank. Leuke gevonden, was een plaatje met vijf verschillende hoezen. Die kon je in je winkelmandje doen maar je wist dan niet welke van de vijf je zou krijgen. Bizar :nut:
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Oja Jisk, ‘gezellig met hun tl-verlichting en hoogglans witte meubels.
Zogenaamde vaste aanbiedingen, waarbij het artikel eigenlijk duurder is geworden( kom ik vooral tegen in supermarkten)
GroenTuintje schreef:
06-09-2018 23:44
Klanten die uitgebreid een theekransje houden met de cassiere in een (drukke) rij.

Mensen die bewust voorkruipen in een rij, je zowat omver duwen met hun kar om maar snel naar de kassa te sjezen :steam:

Geen enkel personeel kunnen vinden in de winkel, voor vragen of hulp. Of als je ze dan wel vindt, krijg je met een gebaar ‘ja daar achterin’ uitleg waar precies iets ligt... :wtf:
Dit zijn meer winkelervarings-ergernissen dan ergernissen van ketens. We willen wel naming and shaming :lol:
Seats and sofa's. Ben er meer dan 10 jr geleden geweest. Wat een gladde praatjes en onzinaanbiedingen. Slechte materialen. Leer wat echt geen leer is. Ik maakte gauw dat ik weg kwam daar.
Elsa1984 schreef:
07-09-2018 00:04
Seats and sofa's. Ben er meer dan 10 jr geleden geweest. Wat een gladde praatjes en onzinaanbiedingen. Slechte materialen. Leer wat echt geen leer is. Ik maakte gauw dat ik weg kwam daar.
Nooit geweest.

Maar ik blijf me afvragen of hun spullen nu écht zo slecht zijn dat ze er persé een koffiezet of een stofzuiger bij moeten cadeau doen.
(Hier in België toch.)
De action haat ook ik, vanwege de plastic rommel.

Dit stukje gaat over de Blokker, de Hema en het Kruidvat:)

https://m.youtube.com/watch?v=YkO-SNSsymQ
pingu wijzigde dit bericht op 07-09-2018 00:12
Reden: Dingetje vergeten
4.08% gewijzigd
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
07-09-2018 00:10
De action haat ook ik, vanwege de plastic rommel.

Dit stukje gaat over de Blokker, de Hema en het Kruidvat:)

https://m.youtube.com/watch?v=YkO-SNSsymQ
Haha ik moest ook aan dat stukje denken, geweldig vind ik die :D
Stampertje12 schreef:
06-09-2018 23:10
Tsja je betaalt nu eenmaal voor een bepaalde winkelervaring. Die kartonnendozenwinkelketens zoals kruidvat en aldi zijn nu eenmaal gericht op minimale marges. Dat kan alleen maar uit als je kosten ook minimaal zijn. En dus heb je goedkope, tweedehands rolbanden die bij andere supermarkten zijn uitgefaseerd. Daar zet een medewerker een doos in het schap in plaats van dat hij de producten uitpakt. Daar wordt minimale voorraad aangehouden omdat meerdere keren per dag bevoorraadden duur is en de mensen lege schappen accepteren. Ga maar door...

Trouwens, een zaak als Aldi moet er ook een beetje zo uit zien. Als dit soort winkels er heel strak, netjes en georganiseerd uit zouden zien, dan krijgen mensen het idee dat ze teveel betalen. Dus je kunt als je je juist richt op de koopjesjager, je prijzen hoger maken als je de winkel er heel karig uit laat zien dan als hij er heel netjes uit ziet.
Het gaat nog wel verder dan dat.
Je winkelervaring wordt voor een aanzienlijk deel bepaalt door de kleur licht.
Een Lidl en Aldi gebruiken een vrij 'koude' kleur licht wat een beetje kille, goedkope uitstraling heeft. AH en Jumbo gebruiken een veel 'warmere' kleur licht wat ons brein het signaal van happy en gezelligheid geeft.

Verder vind ik boodschappen doen altijd kut.

Één winkel die alle andere qua kutheid overtrof was toch wel de Big Bazaar, ik zag alleen maar plastic.
Grote winkel en rij na rij, alleen maar plastic meuk.
Om verdrietig van te worden....Zet er nooit geen voet meer binnen!
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
De Kruitvat is vreselijk. Al die dozen in het gangpad, en het kassa systeem vind ik ook raar. Soms staat er een hele lang rij en als er dan opeens een nieuwe kassa open gaat (tegenover de 1e kassa) gaan daar vaak "nieuwe mensen" in de rij staan, ipv dat ze de mensen die al langer in de rij stonden voor laten gaan.
De Wibra! De kleding is op rekken gepleurd en ziet er heel rommelig uit. De ingang van de winkel hier in de stad ruikt al jaren naar braaksel.
Alles is maar in de winkel gepleurd, zoveel mogelijk op zo min mogelijk oppervlak.
Ik kom er alleen maar om Dasty te kopen. :biggrin:

Xenos vind ik ook vreselijk. Het is maar 1 kronkelig winkelpad. Je kan niet even snel de winkel inlopen voor iets want je moet je de hele winkel door. Wel slim eigenlijk, maar ik vind het vervelend.
Helemaal eens met je kritiek op Aldi en Kruidvat!

Zo irritant dat er bij Aldi niet een fatsoenlijke ruimte is om in te pakken. Ik kom er zelden.

En Kruidvat idd altijd een puinhoop.

De lokale Action is dan weer zeer netjes.

De Karwei heeft altijd de radio keihard staan, daar heb ik ook een bloedhekel aan.
Ik vind de Primark toch zo verschrikkelijk! Soms uit nieuwsgierigheid loop ik daar binnen... Om vervolgens te struikelen over alle kleding die iedereen op de grond mieterd. Mensen die voor dat ze naar de kassa gaan hun mandje even na gaan hoe duur het totaal is en dan denken, nee, nee , nee en nee. En het zo neergooien..... bijzonder!!!!!
Personeel gaat ook letterlijk met zo’n grote dwijl over de vloer om alle kleding bij elkaar te vegen.

Ook lijkt het een strategie van mensen om gewoon een kinderwagen mee te nemen.. Soms zijn ze geloof ik ook leeg... Gewoon voor “personal space”.... Duwen je zo aan de kant....

Maar misschien zegt dit allemaal meer over de mensen die bij de Primark komen... Ja... toch even gezeurd... dankje! :hihi:
Bij heel veel genoemde ketens kom ik niet. Eentje waar ik in ieder geval nooit meer naartoe ga: Zara. Alles door elkaar gemieterd, 9 van de 10 kledingstukken zitten onder de gore make-upvlekken en mij veel te druk. Personeel (althans in M’tricht) vind ik ook dramatisch. Van die geplamuurde grieten die met hun drietjes op hun gemakje nog eerst de diepere betekenis van een appje gaan ontleden alvorens de 33 wachtenden te gaan helpen in de kassarij. Bij het afrekenen kleppen ze stug door zonder je aan te kijken en blaffen het bedrag toe dat je moet afrekenen. Welke griet met headsetje je in de winkel ook aanspreekt, het is nooit ‘hun’ afdeling.
Snap dat echt niet, het is niet dat ze unieke zooi verkopen in een ongekende prijsklasse. De H&M, Mango en Bershka liggen letterlijk om de hoek.

Bij de concurrenten hebben ze dan schijnbaar wel tijdens de inwerkfase geleerd om een klant aan te kijken en te communiceren met ‘Heeft u alles kunnen vinden?/Deze drie voor u?’. Na afrekenen kan er zelfs nog ‘een prettige dag verder’ vanaf.
nbk schreef:
07-09-2018 00:33
Één winkel die alle andere qua kutheid overtrof was toch wel de Big Bazaar, ik zag alleen maar plastic.
Grote winkel en rij na rij, alleen maar plastic meuk.
Om verdrietig van te worden....Zet er nooit geen voet meer binnen!

Dus je gaat er altijd heen? :P

Ik vind de Subway waardeloos. Al die keuzes die ze razendsnel opnoemen en waarbij je amper tijd krijgt om te bedenken wat je wilt, want ondertussen staan ze alweer met hun ogen te draaien.

Starbucks: zo niet mijn geld waard! Overdreven prijzen voor ‘het merk’ en je naam op een beker.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Personeel bij de primark en zara die geen Nederlands spreken, alleen maar Engels en meteen roepen "i don't speak Dutch".
Standaard hier spreken ze je in de paskamer of kassa in het Engels aan. Dat is voor mij geen probleem maar voor sommige andere mensen misschien wel.
himalaya schreef:
07-09-2018 03:57
Dus je gaat er altijd heen? :P

Ik vind de Subway waardeloos. Al die keuzes die ze razendsnel opnoemen en waarbij je amper tijd krijgt om te bedenken wat je wilt, want ondertussen staan ze alweer met hun ogen te draaien.

Starbucks: zo niet mijn geld waard! Overdreven prijzen voor ‘het merk’ en je naam op een beker.
Vooral die leuke foto's op instagram met een starbucks beker. :-D
Dochter wilde ook graag naar de starbucks, alleen voor een foto voor insta, zoals haar vriendinnetjes ook doen.
De marketing werkt dus goed onder tieners. Dochter bewust gemaakt van het effect van marketing en ze zag er gelukkig van af.
De Blokker heeft hier ook nooit de aanbieding waar ik voor kom, heel irritant. De winkel ligt buiten het centrum en ik moet er dus speciaal naar toe, maar dat doe ik niet meer. Het personeel gaf vorige keer gewoon toe dat ze die aanbiedingen helemaal niet binnen krijgen.
Winkels als Primarkt en Kruidvat zijn goed te doen op dinsdagochtend, mijn vrije dag. De AH heeft dan maar een of twee of twee kassa's open, waardoor de rij veel langerbis dan op zaterdag.
De Action zelf kan er niks aan doen - behalve dan dat er een specifiek soort volk rondloopt. Maar ik ben er al een paar keer met lege handen bij de kassa belandt, en mensen laten je er dan dus niet langs als je vraagt of je even voorbij mag lopen. Hele discussies. Zo van: 'Maar mevrouw, ik heb niks!' En dan een stroom van 'voorkruipen', 'haastige jeugd' en 'We moeten allemaal op onze beurt wachten.'

Laatst was ik er met een vriendin die nogal van zich afbijt, die geloofde me bijna niet. Mooi dat ze haar ook niet door lieten.

Ik heb dit verder nog nergens meegemaakt.
Primark inderdaad met stip op 1. Wat een klotewinkel is dat zeg. Ik krijg er letterlijk hoofdpijn van als ik daar te lang ben. Zo druk, zoveel aso's, alleen maar rommel. Mijn moeder gaat er soms heen maar ik blijf liever buiten staan wachten dan dat ik mee naar binnen ga. Kruidvat is hier ook rommelig en erg druk. De Aldi is hier laatst ook verbouwd en nu best mooi, maar ik blijf het geen fijne winkels vinden. Het is dat het allemaal zo goedkoop is en dat ik echt op mijn geld moet letten anders ga ik veel liever naar de AH. Dat is een mooie winkel hier, fijn personeel ook.

Ikea vind ik ook een ramp, maar vooral omdat het altijd zo druk is.
Gisselle schreef:
07-09-2018 00:43
De Kruitvat is vreselijk. Al die dozen in het gangpad, en het kassa systeem vind ik ook raar. Soms staat er een hele lang rij en als er dan opeens een nieuwe kassa open gaat (tegenover de 1e kassa) gaan daar vaak "nieuwe mensen" in de rij staan, ipv dat ze de mensen die al langer in de rij stonden voor laten gaan.
Dat is echt Nederlands om er dan als een gek op af te rennen ook.
Bij Hema ook. 3 kassa's en dus 3 rijen. Waarom niet 1 rij en dan de voorste persoon gaat naar de eerste die vrij is?
Zeeman. Zelfde verhaal als Wibra. Je kan er je kont niet keren omdat de winkel zo vol gestopt is met meuk.
Alles door elkaar gegooid door klanten.. bleh, treurig.
Die slingerrijen die ze tegenwoordig hebben bij H&M werken goed.

Ook een stomme winkel: Steps. Volgens mij is die keten nu failliet? Elke keer als ik naar binnen ging, sprong er meteen iemand in mijn nek om te vertellen over 'een speciale actie'.

En van die kopjes thee bij de Rituals word ik ook een beetje moe.
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven