Winkelketen Ergernissen Topic

06-09-2018 22:44 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zal vast eerder een topic over zijn verschenen, maar ik ben te lui om te googlen ;-D

Ik begin! Er is recent bij mij in de buurt een Aldi geopend. Nu drie keer bezocht. Die derde maal was ook de laatste. Geen prijzen boven producten. Schappen deels leeg. Zooiig binnen. Een rolband die zo schokt dat alle hoge producten omvallen.

Je legt de spullen uit zp'n blauwe xxl mand op de rolband en dan moet je terug langs andere klanten om dat mandje op de stapel te leggen, onhandig!
Bij de cassiere slechts een heel klein plateau om je spullen in een plastic (of jute) zak te doen
Blijkbaar willen ze je zo dwingen om een karretje te nemen? In de hoop dat klanten meer meuk aanschaffen?

Pluspunt: heerlijk ruim parkeren

Volgende kutketen: Kruidvat!
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, of een winkel net open is of al zeven jaar bestaat: het is structureel een puinhoop! Vol, overvol, onoverzichtelijk, alles door elkaar, een pleur-dat-product-maar-ergens-neer strategie, geen wonder dat mensen online shoppen!
Multi vitamine pillen gekocht, en ik hoop er nooit meer te komen! :O

Van welke ketens worden jullie gestoord? Gooi maar in de groep :jump:
clemance schreef:
06-09-2018 23:06
Ik snap ook nooit dat mensen zo lyrisch zijn over Aldi en Lidl. Vieze winkels met alles in dozen gepleurd, 0 personeel om iets aan te vragen, veelal tokkie-klanten en teveel dingen waar ik op mispak. En sommige dingen zijn bij AH nog goedkoper ook. Doeiiii.
Ja klopt.
Ik kom er voor maar een paar producten die daar goedkoper en beter zijn en verder niet.
Ik koop vooral heel veel basisproducten (bloem, suiker, gezeefde tomaten etc) en dan maakt het vaak echt geen bal uit. Ach ja, kale havermout of basic yoghurt stunt voor geen meter natuurlijk.
Stampertje12 schreef:
06-09-2018 23:22
Action is een heel slim en modern bedrijf, ook al stralen ze dat niet uit. Hun hele businessplan is gericht op wetenschappelijk hersenonderzoek.

Ze meten hersenactiviteit van proefpersonen en kunnen daarmee beoordelen wat de prijs is die mensen een product waard vinden. Dat is wat anders dan de prijs die je maximaal zou willen betalen voor een product. Het is meer een prijs die je zou krijgen als je tegen iemand zegt: geef maar wat je het waard vindt. Zo werken wel meer winkels. Maar ze kunnen ook meten wanneer iemand een prijs erg laag vindt voor een product. Wat doen ze dan: ze zoeken precies het punt met die hersenscans waarop je onbewust denkt: wow dit is té laag voor dit product, dus een stukje onder die prijs die mensen een product waard vinden.

Niet alle producten lenen zich daarvoor. Veel spullen zijn bijvoorbeeld nu eenmaal duurder dan wat iemand zelf in zou schatten. Dan ligt dat punt waarop iemand denkt dat het een koopje is, onder de kostprijs en dan werkt het natuurlijk niet. Bij Action liggen echter alleen maar producten waarbij dat koopjespunt boven de kostprijs ligt.

Zo ligt die hele winkel vol met dingen waarbij je denkt: Dit is echt een koopje! Ik neem het mee!

En zo zie je maar: de uitstraling van een winkel zegt helemaal niets over hoe modern en ontwikkeld en slim een winkel eigenlijk wordt gerund.
Ja?
Ik blijf het een onprettige winkel vinden. Ik kon er alleen voor conditioner. Dat specifieke merk kost bij de drogist namelijk het dubele.
Dus een in de zoveel tijd sla ik effe lekker in en verder kom ik er niet.
Bij mij in de stad ga ik niet graag naar AH, 2 filialen. Altijd te weinig kassa’s open, echt om chagrijnig van te worden. Ook zijn de winkels hier klein met gangpaden waar je elkaar in de weg loopt. Servicebalie is ook geen doorkomen aan met allemaal mensen die bloemen willen afrekenen, sigaretten kopen, pakketjes afhalen of een euro terugwillen en dan met die ene medewerker die er staat uitgebreid de bon bestuderen. Ik ga hier veel liever naar de Lidl (buiten het weekend dan).
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
“RiRi” schreef:
06-09-2018 23:37
Ik vind dat echt zonde. Heb je de documentaireserie “de prijsvechter” gezien op de VPRO? De Chinezen die in de Allie express fabrieken werken worden uit het platte land vandaan geplukt en verdienen maar €2 per uur.
Ik geef geen geld uit aan ketens zoals de Action, Primark en Allie. Lekker goedkoop allemaal, maar iemand anders betaald de prijs.
En wat is een redelijk uurloon in china?
Voor ons is 2 euro niks, maar misschien is het daar heel redelijk of zelfs dik verdienen?
Van die goedkope winkels als de Lidl en Action enzo verwacht ik al niks, dus hoef ik me ook niet te ergeren. Je weet toch hoe dat werkt bij zulke ketens?

Ik heb me wel geërgerd aan de Blokker en de Hema. Ooit prima winkels, maar inmiddels is het prut. Ze hebben niks meer op voorraad, of alles is slechte kwaliteit. Daar kom ik niet meer.
Ik ben geen fan van de Kruidvat. Vind het rommelig, druk en de paden zijn veel te smal. Als ze zich alleen weer op de drogisterij artikelen zouden richten, in plaats van al die andere meuk die er nu ook vaak ligt (kleding, speelgoed enz) zou dat meer ruimte en een prettiger winkelervaring opleveren. Maar zo is hun businessmodel niet opgebouwd. De lokale etos is daarentegen heerlijk ruim en overzichtelijk. Daar ga ik standaard heen.

Met de Lidl heb ik wisselende ervaringen. De dichtstbijzijnde vind ik wel fijn. Ruim opgezet, goede kwaliteit van groente en fruit, vriendelijk personeel en er worden snel extra kassa's geopend. Bij andere Lidls vind ik het personeel vaak onverschillig en de winkels krap.

De Jumbo: de kwaliteit van groente en fruit vind ik hier veel slechter dan van de AH en Lidl. Altijd als ik dat daar kocht, was het binnen no-time bedorven.

Vroeger de V&D. Op zich een prima winkel, maar om de winkel binnen te komen, moest je eerst over een pad lopen met aan de ene kant de parfumafdeling en aan de andere kant La Place. Die combinatie van geuren vond ik niet fijn en erg indringend. Nam altijd voor de ingang een flinke teug adem en liep dan in een ruk die gang door.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Aaah de hema.
Moest er laatst een lineaal voor mijn zoon voor school halen. Dus ik eerst naar de afdeling met kantoorartikelen, daar lag het niet. Verderop een pad ket schoolartikelen, daar lag het niet. Knutselmateriaal dan, nope.
Bleek het in een speciale stellage voor de Back to school-actie helemaal aan de andere kant van de winkel te liggen..
Zo logisch.
-Darkside- schreef:
07-09-2018 07:47
Voor ons is 2 euro niks, maar misschien is het daar heel redelijk of zelfs dik verdienen?
Wat een naïeve gedachte.
Valeriana schreef:
07-09-2018 08:00
Wat een naïeve gedachte.
Wat denk ik dan?
Ik vraag gewoon wat een gemiddeld uurloon in china is.
Wat een aannames.
-Darkside- schreef:
07-09-2018 08:03
Wat denk ik dan?
Ik vraag gewoon wat een gemiddeld uurloon in china is.
Wat een aannames.
"Maar misschien is het daar wel dik verdienen". Chinezen die werken in de Allie fabriek verdienen allesbehalve goed. Hoe denk je anders dat de prijzen zo laag zijn? Ik maak geen aannames, vind het gewoon naïef dat je denkt dat er een kans is dat ze dik verdienen.
Pingu schreef:
07-09-2018 07:33
.....

Ook een stomme winkel: Steps. Volgens mij is die keten nu failliet? Elke keer als ik naar binnen ging, sprong er meteen iemand in mijn nek om te vertellen over 'een speciale actie'.

.......

Bij ons zijn ze er nog gewoon. Laatst nog geweest en ze hadden korting. Maar die kreeg ik dus niet als ik me niet liet inschrijven in hun klantensysteem. Zo enorm flauw vind ik dat! En ze hadden ook al geen spiegel in het pashok, waardoor je er wel uit moet als je wil weten hoe iets staat. En dat wil ik niet, want dan begint het meisje dat erbij staat meteen: hoe zit de broek?? Als ik ergens geen behoefte aan heb...
Een rolband die zo schokt dat alle hoge producten omvallen.
Dat ligt niet aan de winkel, dat ligt aan jou. Het is voor een caissière namelijk zeer irritant dat die dingen omvallen. Leg ze gewoon neer. Ik ergerde mij er echt extreem aan toen ik nog caissière was :rofl:
Klanten werden altijd boos op mij, omdat ik volgens hen de snelheid van de band kon regelen. Nee dus. Flessen en zo kan je gewoon neerleggen.

En nu ga ik het topic verder lezen ;-D
¡Apagando las luces!
“RiRi” schreef:
06-09-2018 23:11
Ik was laatst voor het eerst bij de Lidl. Ze staan op nummer 1 wat betreft groente en fruit.
Het viel mij op dat ze alles in dozen hebben staan, dus niet in een schap, maar op elkaar gestapelde dozen.
Je zou je ook af kunnen vragen waarom het in schappen zou moeten staan. Allemaal extra werk toch?
Lidl.

Je moet als een malle na scannen bij de kassa je boodschappen in je tas ofzo te doen, er passen namelijk net 2 flessen naast elkaar daar waar de cassiere de gescande boodschappen neer kan zetten. Hurry hurry dus.

En niemand die oplet of het product dat op het schap staat ook in het schap ligt.
Zo staat er 'ibuprofen 200 mg' en daar liggen dan batterijen. Of 'douchemini's' en daar ligt dan koek,...... Tja.......

Was er gisteren noodgedwongen weer even en dan staat er iets over beste supermarkt. Nou ammehoela.
Kledingwinkels zonder spiegels in de pashokjes, ook gruwelijk. Bij de Didi (ja, wie gaat er dan ook naar zo'n ouwewijvenwinkel) hebben ze van die idioot korte en smalle spiegeltjes. En bij de Sting sluit het gordijn nooit goed.
't Is al met al een heel gedoe
-Darkside- schreef:
07-09-2018 07:47
Toevallig kwam ik vd week een site tegen om (gemiddeld) loon van werksters wereldwijd te bekijken. Het gaat dus wel om werksters, niet om.

Nederland: Bruto € 11.32 & Netto 8.68
China: Bruto € 1,- & Netto € 0.93

Bron:
https://loonwijzer.nl/salaris/wereldwij ... hoonmakers
Pastelblauw schreef:
07-09-2018 08:35
Toevallig kwam ik vd week een site tegen om (gemiddeld) loon van werksters wereldwijd te bekijken. Het gaat dus wel om werksters, niet om.

Nederland: Bruto € 11.32 & Netto 8.68
China: Bruto € 1,- & Netto € 0.93

Bron:
https://loonwijzer.nl/salaris/wereldwij ... hoonmakers
Het ligt ook aan het prijspeil in een land of een salaris hoog of laag is. Maar ik ga ervan uit dat het ook voor Chinese normen een laag salaris is.
I'm not lazy
Madrid87 schreef:
07-09-2018 07:23
Primark inderdaad met stip op 1. Wat een klotewinkel is dat zeg. Ik krijg er letterlijk hoofdpijn van als ik daar te lang ben. Zo druk, zoveel aso's, alleen maar rommel. Mijn moeder gaat er soms heen maar ik blijf liever buiten staan wachten dan dat ik mee naar binnen ga. Kruidvat is hier ook rommelig en erg druk. De Aldi is hier laatst ook verbouwd en nu best mooi, maar ik blijf het geen fijne winkels vinden. Het is dat het allemaal zo goedkoop is en dat ik echt op mijn geld moet letten anders ga ik veel liever naar de AH. Dat is een mooie winkel hier, fijn personeel ook.

Ikea vind ik ook een ramp, maar vooral omdat het altijd zo druk is.
Was ooit eens in de primark met mijn man. Zagen we een leuke jas liggen, dus mijn man meteen passen. o_o Scheen die jas van een andere klant te zijn, die zijn jas hup zo op een andere stapel kleding had gemikt ( die stond dus ook te passen wegens gebrek aan paskamers). :facepalm:

De H&M op zaterdag is de hel, rijen voor de kleedkamers, mensen met 100 stuks kleding in pashokje...

Ikea is trouwens ook afschuwelijk, vooral op zaterdag en zondag. Je moet bijna de hele winkel door, of je moet de noodpaden weten. Je struikelt er over de mensen, en bij de kassa’s staan enorme rijen.

Conclusie, zaterdag en zondag niet gaan winkelen :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
- Artikelen die uit het assortiment zijn genomen zonder goede vervanger
- Slechte bevoorrading in het algemeen

Ik ga nooit naar een supermarkt met het idee dat ik daarna nog bij een ander moet gaan kopen wat ze daar niet hadden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Serieus, zijn er zoveel mensen die zo negatief over de Lidl zijn?
Ik heb een hekel aan "onze" Jumbo omdat die elke klant ziet als een potentiële dief, terwijl ze toch hun hele bestaan aan die klant hebben te danken.
Michella_1991 schreef:
07-09-2018 08:58
Serieus, zijn er zoveel mensen die zo negatief over de Lidl zijn?
Ik ben tevreden over de plaatselijke Nederlandse Lidl, maar per filiaal kan dat ook schelen. Bij sommige lijkt er nooit een rij te staan bij de kassa, en bij de ander hebben ze vaker minder op voorraad.

Overigens vind ik de Duitse Lidl hier over de grens echt afschuwelijk. Wel groot, luxe en mooi, maar dat heeft half Nederland ondekt uit die omgeving. Bij de flessenautomaat is het standaard druk, en vaak begint dat ding weer te piepen ( dan is de automaat vol of overbelast) :whip: en kan je dus niks beginnen totdat een medewerker er mee gaan bemoeien. Dat komt ook mede omdat er overal statiegeld op zit, op elk flesje en blikje etc.
groentuintje wijzigde dit bericht op 07-09-2018 09:03
7.28% gewijzigd
hamaika schreef:
07-09-2018 08:25
Lidl.

Je moet als een malle na scannen bij de kassa je boodschappen in je tas ofzo te doen, er passen namelijk net 2 flessen naast elkaar daar waar de cassiere de gescande boodschappen neer kan zetten. Hurry hurry dus.

En niemand die oplet of het product dat op het schap staat ook in het schap ligt.
Zo staat er 'ibuprofen 200 mg' en daar liggen dan batterijen. Of 'douchemini's' en daar ligt dan koek,...... Tja.......
In mijn favoriete Lidl passen ze het tempo van het scannen gelukkig wel aan en als het te druk wordt, komt er gewoon een extra kassa bij. Dat doen ze daar sneller dan bij de naastgelegen AH.

Wat ik wel opvallend vind is dat bij de Lidl de prijzen bóven het schap staan, bij de AH staat het eronder. Soms vind ik sneller iets door naar de prijskaartjes te kijken, vooral als iemand bv iets verkeerd heeft teruggelegd. Bij de Lidl kijk ik dan altijd eerst op de verkeerde stelling
I'm not lazy
Groenten- en fruitstallen vermelden vaak niet wat het artikel is en wat het kost. Daar ga ik aan voorbij zonder een tweede blik.
malibu82 schreef:
07-09-2018 09:02
In mijn favoriete Lidl passen ze het tempo van het scannen gelukkig wel aan en als het te druk wordt, komt er gewoon een extra kassa bij. Dat doen ze daar sneller dan bij de naastgelegen AH.

Wat ik wel opvallend vind is dat bij de Lidl de prijzen bóven het schap staan, bij de AH staat het eronder. Soms vind ik sneller iets door naar de prijskaartjes te kijken, vooral als iemand bv iets verkeerd heeft teruggelegd. Bij de Lidl kijk ik dan altijd eerst op de verkeerde stelling
Dat is ook wennen idd, denk je iets heel goedkoops te hebben, is het toch duurder bij de kassa :| . Als het goedkoper is, dan is het mooi meegenomen. Maar bij mij is dat nooit het geval, als ik verkeerd gekeken heb :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven