Collega is vies!
vrijdag 7 september 2018 om 09:06
Ik heb een collega die tegenover mij zit en ik erger me aan heel veel dingen van hem. Zingen, rammelen op het toetsenbord als hij typt (heb ik gisteren wat van gezegd), heel hard praten en lachen (aan de telefoon), zich overal mee bemoeien, etc ect. Hij heeft een hele drukke persoonlijkheid en is heel erg aanwezig zegmaar.. aardige gozer verder.
Maar de laatste tijd walg ik enorm van hem.
Met name omdat hij continu aan het niezen is en niet even een tissue pakt of zo. Nee, hij zet alleen zijn hand over zijn mond en neus en gaat vervolgens verder met rammelen op zijn toetsenbord zonder zijn handen te wassen oid.
Nu weet ik van mezelf dat ik een kort lontje heb en soms chagrijnig kan overkomen
dus ik twijfel of het redelijk is om hem op zijn smerigheid aan te spreken? Dat zingen en hard praten kan ik mee leven, ik rol af en toe m’n ogen en hoop dat hij het merkt en snapt dat het irritant is maar verder zal je mij er niet over horen.
Ik wil geen zeurpiet zijn maar ik erger me zo enorm aan deze collega. Aangezien ik dagelijks met hem werk is even negeren echt geen optie.
Wat ik laatst heb gedaan is dat ik een grote rol papier heb meegenomen en lijnrecht tegenover zijn bureau heb gelegd in de hoop dat hij die zou gebruiken, maar helaas.. hij snapt de clue niet.
Wat zouden jullie doen?
Maar de laatste tijd walg ik enorm van hem.
Met name omdat hij continu aan het niezen is en niet even een tissue pakt of zo. Nee, hij zet alleen zijn hand over zijn mond en neus en gaat vervolgens verder met rammelen op zijn toetsenbord zonder zijn handen te wassen oid.
Nu weet ik van mezelf dat ik een kort lontje heb en soms chagrijnig kan overkomen
Ik wil geen zeurpiet zijn maar ik erger me zo enorm aan deze collega. Aangezien ik dagelijks met hem werk is even negeren echt geen optie.
Wat ik laatst heb gedaan is dat ik een grote rol papier heb meegenomen en lijnrecht tegenover zijn bureau heb gelegd in de hoop dat hij die zou gebruiken, maar helaas.. hij snapt de clue niet.
Wat zouden jullie doen?
vrijdag 7 september 2018 om 09:10
vrijdag 7 september 2018 om 09:12
Het is een man, dus belangrijk dat je heel duidelijk bent
He, Piet het is niet zo fris dat je geen tissue gebruikt bij het niezen of je handen wast, want nu verspreid jij de virussen bij alles wat je vast pakt. Of je er gewoon niets van aantrekken.
Maar dit gaat hem niet worden, kan je geen andere werkplek krijgen? Want je zal je blijven ergeren aan hem.
He, Piet het is niet zo fris dat je geen tissue gebruikt bij het niezen of je handen wast, want nu verspreid jij de virussen bij alles wat je vast pakt. Of je er gewoon niets van aantrekken.
Maar dit gaat hem niet worden, kan je geen andere werkplek krijgen? Want je zal je blijven ergeren aan hem.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 7 september 2018 om 09:13
Serieus? Mijn leidinggevende zou in dit geval echt tegen me zeggen dat ik het zelf op moet lossen . En terecht.
vrijdag 7 september 2018 om 09:13
Hij is vies, alleen omdat hij met zijn nieshanden zijn toetsenbord aanraakt? Moeten nog meer mensen dat toetsenbord gebruiken? Je zou het een keer kunnen opperen dat hij een besmettingshaard wordt op deze manier, en dat hij beter in zijn elleboog kan niezen. Maar de kans bestaat dat hij je een betweter vindt (en dan toch gaat googelen en erachter komt dat je gelijk hebt).
vrijdag 7 september 2018 om 09:14
Ik zou mijn medewerker zeggen, dat zij het zelf kan gaan zeggen
En als jullie er samen niet uitkomen, dat we dan met zijn 3en klessebessen
vrijdag 7 september 2018 om 09:16
Dus jullie vinden dat ik deze collega gewoon aan moet spreken over zijn irritant gedrag?
Normaal zou ik dat wel doen, maar zoals ik zei.. af en toe vinden mensen mij te direct dus vandaar dat ik twijfelde. Ik wil niet doen alsof ik zijn moeder ben en hem vragen om allereli dingen niet meer te doen die hij wellicht al jaren hier doet.
De andere collega's mogen deze bewuste collega wel. Maar zij werken niet dagelijks met hem. Ik mag hem ook wel hoor, maar ik vind hem soms irritant en vies!
Normaal zou ik dat wel doen, maar zoals ik zei.. af en toe vinden mensen mij te direct dus vandaar dat ik twijfelde. Ik wil niet doen alsof ik zijn moeder ben en hem vragen om allereli dingen niet meer te doen die hij wellicht al jaren hier doet.
De andere collega's mogen deze bewuste collega wel. Maar zij werken niet dagelijks met hem. Ik mag hem ook wel hoor, maar ik vind hem soms irritant en vies!
vrijdag 7 september 2018 om 09:16
Van een man verwachten dat hij jou hints snapt? Je vraagt echt teveel van hem hoor. Ben gewoon duidelijk en zeg wat je te zeggen hebt ipv hints geven die niet opgepikt worden. Wat een omslachtig gedoe zeg.
Over dat niezen zou ik me alleen druk maken als het een flexplek is. Als het zijn eigen plek is, zou het me niet zoveel kunnen schelen wat hij met zijn toetsenbord doet.
Over dat niezen zou ik me alleen druk maken als het een flexplek is. Als het zijn eigen plek is, zou het me niet zoveel kunnen schelen wat hij met zijn toetsenbord doet.
vrijdag 7 september 2018 om 09:18
volgende keer als hij niest, biedt je hem een pakje zakdoekjes aan: "zakdoekje Piet, je wil die bacteriën toch niet op je toetsenbord?"Loullah schreef: ↑07-09-2018 09:16Dus jullie vinden dat ik deze collega gewoon aan moet spreken over zijn irritant gedrag?
vrijdag 7 september 2018 om 09:20
Ja dan kan je altijd nog naar je leidinggevende gaan. Je mioet het ook wel een beetje normaal brengen natuurlijk.
Niet “ hè smeerlap pak een zakdoek “ maar gewoon vriendelijk zeggen dat het fijner is als hij een zakdoek gebruikt.
vrijdag 7 september 2018 om 09:22
Ik had ooit een collega en je kon aan zijn manier van typen horen wat voor email hij aan het sturen was. Soms ramde hij zo hard op de toetsen dat ik hem voorstelde dat mailtje misschien maar niet te versturen en eerst zijn frustratie/boosheid even te verwerkenparbleumondieu schreef: ↑07-09-2018 09:16Maar even wat anders, hoe kan iemand iets aan rammelen van het toetsenbord doen als hij typt? Mijn toetsenbord rammelt misschien ook wel als ik typ, maar als een collega dat niet leuk vindt, hoe moet ik het dan minder laten rammelen?
vrijdag 7 september 2018 om 09:24
Ik ram nogal hard op mijn toetsenbord. Niet rammelen, maar rammen. Kennelijk typ ik fanatiek. Eén collega kan daar echt niet tegen, die gaat ergens anders zitten.parbleumondieu schreef: ↑07-09-2018 09:16Maar even wat anders, hoe kan iemand iets aan rammelen van het toetsenbord doen als hij typt? Mijn toetsenbord rammelt misschien ook wel als ik typ, maar als een collega dat niet leuk vindt, hoe moet ik het dan minder laten rammelen?