Werk & Studie alle pijlers

Collega is vies!

07-09-2018 09:06 80 berichten
Ik heb een collega die tegenover mij zit en ik erger me aan heel veel dingen van hem. Zingen, rammelen op het toetsenbord als hij typt (heb ik gisteren wat van gezegd), heel hard praten en lachen (aan de telefoon), zich overal mee bemoeien, etc ect. Hij heeft een hele drukke persoonlijkheid en is heel erg aanwezig zegmaar.. aardige gozer verder.

Maar de laatste tijd walg ik enorm van hem.
Met name omdat hij continu aan het niezen is en niet even een tissue pakt of zo. Nee, hij zet alleen zijn hand over zijn mond en neus en gaat vervolgens verder met rammelen op zijn toetsenbord zonder zijn handen te wassen oid. :misselijk:

Nu weet ik van mezelf dat ik een kort lontje heb en soms chagrijnig kan overkomen :D dus ik twijfel of het redelijk is om hem op zijn smerigheid aan te spreken? Dat zingen en hard praten kan ik mee leven, ik rol af en toe m’n ogen en hoop dat hij het merkt en snapt dat het irritant is maar verder zal je mij er niet over horen. :roll:

Ik wil geen zeurpiet zijn maar ik erger me zo enorm aan deze collega. Aangezien ik dagelijks met hem werk is even negeren echt geen optie.

Wat ik laatst heb gedaan is dat ik een grote rol papier heb meegenomen en lijnrecht tegenover zijn bureau heb gelegd in de hoop dat hij die zou gebruiken, maar helaas.. hij snapt de clue niet.

Wat zouden jullie doen?
parbleumondieu schreef:
07-09-2018 09:16
Maar even wat anders, hoe kan iemand iets aan rammelen van het toetsenbord doen als hij typt? Mijn toetsenbord rammelt misschien ook wel als ik typ, maar als een collega dat niet leuk vindt, hoe moet ik het dan minder laten rammelen?
Het geluid wat er uit zijn toestenbord komt is niet normaal, echt niet. Ik zit tegenover hem en zie hem letterlijk zijn beide dikke wijsvinger vanaf 3 meter hoog op de toestenbord laten vallen als een baksteen. Wij zitten op een kantoor met ca 10 man en ik hoor alleen zijn toetsenbord.
HIj typt gewoon irritant en overdreven, net zoals hij praat en lacht.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2018 09:39
Reden: Op de man/provoceren
97.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mmm blijkbaar ben ik ook een viespeuk en al mijn collega's ook. Ik heb nog nooit iemand gezien die snel een tissue pakt wanneer hij of zij moet niesen en direct daarna de handen wast. Of je moet snotverkouden zijn en zeker weten dat er een flinke klodder mee gaat komen :-D . Maar bij een gewoon droog niesje, is al die poespas toch niet nodig?
Zijn er geen toetsenborden met platte toetsen? Die rammelen niet zo.

Kun je oortjes in doen met muziek? Zijn er geen afgezonderde werkplekken?

Tissues eens laten slingeren op zijn bureau of van die hygienische doekjes en dan zeggen 'hey man, zo zorg je niet dat iedereen ziek wordt en je straks alleen ons werk moet doen om dat we allemaal ziek zijn' een optie?
MissPientje schreef:
07-09-2018 09:37
Mmm blijkbaar ben ik ook een viespeuk en al mijn collega's ook. Ik heb nog nooit iemand gezien die snel een tissue pakt wanneer hij of zij moet niesen en direct daarna de handen wast. Of je moet snotverkouden zijn en zeker weten dat er een flinke klodder mee gaat komen :-D . Maar bij een gewoon droog niesje, is al die poespas toch niet nodig?
Ik nies in een zakdoek, of in mijn elleboog, niet in mijn handen
ook een klein niesje (...) is gewoon smerig
Ik heb af en toe oordopjes in en luister dan naar het nieuws op me telefoon. Maar dat wil ik niet de hele dag doen aangezien ik me soms ook echt heel goed moet concentreren. Daarnaast lijkt dat me niet zo heel erg professioneel. Dan lijkt het net alsof ik steeds op me telefoon bezig ben.

Maar goed, iedereen is het er blijkbaar mee eens dat ik hem mag aanspreken over het niezen. Dat ga ik de volgende keer doen! Ik zal hem een tissue geven. Ik denk dat ik verder geen bijdehandte opmerking erachteraan zal plakken. Pas als hij het weer doet ga ik hem laten weten dat het ronduit vies is!
Ik deel ook een kamer met een nogal aanwezige collega die hard lacht en typt, e-mails hardop leest en zichzelf bij wijze van spreken dicteert als ze iets aan het typen is. Ze leest haar teksten ook hardop door. Het is een soort mompelen, maar niet echt zachtjes. Ze belt ook heel hard en barst om kleine dingen in keihard bulderlachen uit. Ze weet het en wordt er zo nu en dan op aangesproken, maar het is gewoon wie ze is. Ze kan er niets aan doen.

Soms word ik er echt helemaal gek van. Wij hebben geen flexplekken, maar het is wel een vrij groot kantoor. Ik ga dan gewoon in een lege meeting room of vergaderzaal zitten. Dat zeg ik verder niet, ik ben gewoon lekker even van mijn plek, zogenaamd een afspraak ofzo. Ik zeg niet duidelijk wat ik ga doen. Mijn telefoon gaat via mijn laptop/mobiel, dus ik ben gewoon bereikbaar alsof er niets aan de hand is.

Even afstand nemen, heerlijk! Hoop dat jij die mogelijkheid ook hebt.
MissPientje schreef:
Ik nies niet in mijn hand. Ik heb eigenlijk altijd een tissue of zakdoek/sjaal bij me. Daarnaast heb ik altijd desinfecterende gel bij me in het geval dat..
Deze collega niest een aantal keer per dag. Op het moment dat ik dit topic opende had hij het al 3x gedaan. Het kan een allergie zijn oid, hij heeft ook altijd een bloedneus. Ieeuuwww!!! :sick:
lilalinda schreef:
07-09-2018 09:48
Ik nies in een zakdoek, of in mijn elleboog, niet in mijn handen
ook een klein niesje (...) is gewoon smerig
Ik nies in mijn schouder. En bij veel niezen op een dag gebruik ik hand sanitizer na het niezen. Denk dat dit misschien een horecagebruik is.
Splinter_ schreef:
07-09-2018 09:24
Ik ram nogal hard op mijn toetsenbord. Niet rammelen, maar rammen. Kennelijk typ ik fanatiek. Eén collega kan daar echt niet tegen, die gaat ergens anders zitten.
Wat doet dat met jou?
Gelukkig heb je geen relatie met hem. Je komt op je werk om te werken
Blondie222 schreef:
07-09-2018 10:00
Gelukkig heb je geen relatie met hem. Je komt op je werk om te werken
joh...
en?
dus?????
Kim76 schreef:
07-09-2018 09:12
Kan je het het niet tegen zijn leidinggevende zeggen. Als hij/zij tegen hem zegt dat hij erg aanwezig is en storend kan zijn...... Dan hoef jij het niet te doen :hyper:

Ze is geen 7 meer.
Pipistrello schreef:
07-09-2018 10:10
Ze is geen 7 meer.
Bij mijn leidinggevende zou ik ook absoluut niet met zoiets aan moeten komen, sterker nog, ik denk dat ík dan als een zeur en vooral als niet zelfstandige vrouw over zou komen. Dit los je als volwassene zelf op.
Naar mijn ledinggevende stappen met dit verhaal ga ik ook niet doen. Ik vind dat ook niet gepast en zo serieus is het ook weer niet.
Je collega gewoon aanspreken in plaats van hier zielig te gaan lopen doen. Succes
Bij mij op mijn werk zijn blijkbaar veel mensen smeerpoetsen. Ik kan er niet mee zitten. Ik heb een collega in de kamer naast me die zo hard typt dat ik haar in mijn kamer kan horen, ik heb er geen last van, maar vraag me wel vaak af hoe je dat voor elkaar krijgt ;-D
Tjezus, wat vals
MissPientje schreef:
Eens.
Ik had eens een collega die altijd naar oud zweet stonk, dat is pas vies.
En collega’s die net van een rookpauze terugkomen meuren ook een uur in de wind, al denken ze zelf van niet.
Amymone schreef:
07-09-2018 09:59
Wat doet dat met jou?
Uh, niks. Het gebeurt niet zo vaak dat we allebei op kantoor zijn en er zijn voldoende flexplekken.
We moeten er vooral om lachen samen (of eigenlijk met z'n drieën: ik heb nog een collega die net zo typt als ik) en zoeken ieder onze eigen plek.
Iemand aanspreken kan best, maar pas wel op dat je niet meteen met een hele lijst met klachten komt. Dat heeft waarschijnlijk alleen maar tot gevolg dat hij zijn hakken in het zand zet, jou tot zeurpiet bombardeert en er niks mee doet. Dus in jouw geval zou ik de ‘klachten’ wel een beetje doseren. En er rekening mee houden dat veel van wat je noemt echt zo ingesleten is, dat het niet totaal veranderd, al zou hij het willen.
Loullah schreef:
07-09-2018 09:16
Dus jullie vinden dat ik deze collega gewoon aan moet spreken over zijn irritant gedrag?
Normaal zou ik dat wel doen, maar zoals ik zei.. af en toe vinden mensen mij te direct dus vandaar dat ik twijfelde. Ik wil niet doen alsof ik zijn moeder ben en hem vragen om allereli dingen niet meer te doen die hij wellicht al jaren hier doet.
De andere collega's mogen deze bewuste collega wel. Maar zij werken niet dagelijks met hem. Ik mag hem ook wel hoor, maar ik vind hem soms irritant en vies!
Eerlijk? Van wat je van hem beschrijft vind ik je een behoorlijke zeur. Ik zou liever met hem werken dan met iemand die een chagerijn is zoals je over jezelf schrijft.
Ik vind je een ontzettende zeur.
Tjongejonge, echt hoor. Het lijkt wel alsof niemand meer iets van een ander kan velen. Het lijkt wel alsof we terug zijn in de Victoriaanse tijd, daar moest ook iedereen met een bezemsteel in z'n gat zich aan duizenden omgangsregels houden.
Het wordt steeds maffer.
Cateautje schreef:
07-09-2018 11:26
Tjongejonge, echt hoor. Het lijkt wel alsof niemand meer iets van een ander kan velen. Het lijkt wel alsof we terug zijn in de Victoriaanse tijd, daar moest ook iedereen met een bezemsteel in z'n gat zich aan duizenden omgangsregels houden.
Het wordt steeds maffer.
toen gingen mensen bij bosjes dood, door slechte hygiëne
Gelukkig weten we nu beter en niezen we elkaar niet vol
lilalinda schreef:
07-09-2018 11:27
toen gingen mensen bij bosjes dood, door slechte hygiëne
Gelukkig weten we nu beter en niezen we elkaar niet vol
Ach, waanzin,trouwens hij niest in zijn hand en laat de spetters niet in het rond vliegen.

Het is gewoon een ergernis van iemand die blijkbaar niets beters te doen heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven