Werk & Studie alle pijlers

Collega is vies!

07-09-2018 09:06 80 berichten
Ik heb een collega die tegenover mij zit en ik erger me aan heel veel dingen van hem. Zingen, rammelen op het toetsenbord als hij typt (heb ik gisteren wat van gezegd), heel hard praten en lachen (aan de telefoon), zich overal mee bemoeien, etc ect. Hij heeft een hele drukke persoonlijkheid en is heel erg aanwezig zegmaar.. aardige gozer verder.

Maar de laatste tijd walg ik enorm van hem.
Met name omdat hij continu aan het niezen is en niet even een tissue pakt of zo. Nee, hij zet alleen zijn hand over zijn mond en neus en gaat vervolgens verder met rammelen op zijn toetsenbord zonder zijn handen te wassen oid. :misselijk:

Nu weet ik van mezelf dat ik een kort lontje heb en soms chagrijnig kan overkomen :D dus ik twijfel of het redelijk is om hem op zijn smerigheid aan te spreken? Dat zingen en hard praten kan ik mee leven, ik rol af en toe m’n ogen en hoop dat hij het merkt en snapt dat het irritant is maar verder zal je mij er niet over horen. :roll:

Ik wil geen zeurpiet zijn maar ik erger me zo enorm aan deze collega. Aangezien ik dagelijks met hem werk is even negeren echt geen optie.

Wat ik laatst heb gedaan is dat ik een grote rol papier heb meegenomen en lijnrecht tegenover zijn bureau heb gelegd in de hoop dat hij die zou gebruiken, maar helaas.. hij snapt de clue niet.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-09-2018 11:30
Ach, waanzin,trouwens hij niest in zijn hand en laat de spetters niet in het rond vliegen.

Het is gewoon een ergernis van iemand die blijkbaar niets beters te doen heeft.
Maar wat heeft het met de Victoriaanse tijd te maken, als jij gewoon wil zeggen, dat je deze To een zeikerd vindt???
Tolerantie tot de voordeur.
Tsja, vies is maar wat je vies vindt. Jouw toetsenbord en telefoon zijn net zo vies als het zijne hoor. Of was jij wel je handen meerdere keren per dag minutenlang en raak je daarna geen deurklink, telefoon, koffiezetapparaat of printer meer aan. Dat eventjes wassen nadat je naar de wc bent gegaan is vrijwel volledig voor de vorm en maakt je handen echt niet schoon.

Mensen hebben zo'n subjectief beeld over wat vies is. Maar feit is dat het alleen maar het idee is dat jij iets vies vindt.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 07-09-2018 11:38
14.22% gewijzigd
lilalinda schreef:
07-09-2018 11:33
Maar wat heeft het met de Victoriaanse tijd te maken, als jij gewoon wil zeggen, dat je deze To een zeikerd vindt???
Jij verveelt je ook blijkbaar.

Inderdaad, tolerantie tot aan de voordeur.
Ik ben zelf zo'n aanwezige collega op kantoor. Mijn collega's spreken mij er dan ook aan op het moment dat ik te aanwezig ben.
De meeste tijd laten ze mij gewoon gaan, maar af en toe wordt ik erg druk en dan zeggen ze ook wel dat ik er even op moet letten.

Ik vind dit zelf ook fijner. Ik weet namelijk van mezelf ook dat ik zo ben/kan zijn en wil er dan ook geen frustraties mee creëren.

Misschien heeft je collega het zelf niet door dat hij het doet, of wat voor impact het op anderen heeft. Ik zou aanraden om een keer op een rustig moment (als je niet in de frustratie zit) het gesprek met hem aan te gaan en aangeven wat je ervaart. Zou hij denk ik beter waarderen en er meer mee doen dan wanneer je het uit frustratie zegt of je "ermee gaat bemoeien" door hem een zakdoek onder de neus te drukken als hij niest.

Ik zeg "ermee gaat bemoeien" omdat ik dat vroeger, voor ik zelf doorhad wat voor effect het kon hebben, ook vaak op de "subtiele" manieren te horen heb gekregen en dan had ik ook zoiets van waar bemoei jij je mee en laat me gewoon met rust.
Ik snap topicstarter wel..is toch raar dat je tegen een volwassen man moet zeggen hey pak es een zakdoek en veeg je handen en neus af..bah, maar je hebt r van die types tussen.. net zoals je ook veeeel mensen hebt die na toiletbezoek hun handen ni wassen.. dus misschien zit ie daar ook met zn poepvingers te typen. horror :-?
Ik raak overigens meer geïrriteerd door een collega die minimaal 1x per uur haar handen met desinfecterende gel wast. Spul laat een viezig luchtje achter als je het veel gebruikt. Mutsig gedoe. Neemt de goede bacteriën volgens mij net zo hard mee trouwens.
Tjezus, wat vals
ImMorticia schreef:
07-09-2018 11:56
Ik snap topicstarter wel..is toch raar dat je tegen een volwassen man moet zeggen hey pak es een zakdoek en veeg je handen en neus af..bah, maar je hebt r van die types tussen.. net zoals je ook veeeel mensen hebt die na toiletbezoek hun handen ni wassen.. dus misschien zit ie daar ook met zn poepvingers te typen. horror :-?
Tsja, het maakt eigenlijk niet zoveel uit of je je handen wel of niet wast na toiletbezoek. Zoals ik net al uitlegde het gaat alleen om het idee.

De manier van handen wassen die bijna iedereen hanteert is zo oppervlakkig dat je handen daar echt niet echt schoon van worden. En vervolgens pak je de deurklink, het kopieerapparaat, de pin-machine in de kantine of het koffiezetapparaat weer vast dus wat er al vanaf was gegaan tijdens het spoelen is er alweer op voordat je goed en wel achter je bureau zit.

En wat dacht je van mobiele telefoons.

Groot voordeel: je kunt er prima tegen.

Dus dat iemand zijn handen niet wast na toiletbezoek ís niet vies, jij vindt het vies omdat je is aangeleerd dat je het vies moet vinden.
Stampertje12 schreef:
07-09-2018 11:35
Tsja, vies is maar wat je vies vindt. Jouw toetsenbord en telefoon zijn net zo vies als het zijne hoor. Of was jij wel je handen meerdere keren per dag minutenlang en raak je daarna geen deurklink, telefoon, koffiezetapparaat of printer meer aan. Dat eventjes wassen nadat je naar de wc bent gegaan is vrijwel volledig voor de vorm en maakt je handen echt niet schoon.

Mensen hebben zo'n subjectief beeld over wat vies is. Maar feit is dat het alleen maar het idee is dat jij iets vies vindt.
Dit. Vriendin keek geschokt toen ik zei dat ik tijdens een hotelovernachting zo lekker uitgebreid in bad was gegaan (thuis geen bad). "Ieuw! weet je hoe vies dat is?"

Ik vermoed dat de badkamer van dat hotel schoner was dan de mijne thuis ;-D Kon het niet laten om te antwoorden met "zou me drukker maken over het bed".
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 07-09-2018 12:03
0.06% gewijzigd
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
07-09-2018 11:59
Ik raak overigens meer geïrriteerd door een collega die minimaal 1x per uur haar handen met desinfecterende gel wast. Spul laat een viezig luchtje achter als je het veel gebruikt. Mutsig gedoe. Neemt de goede bacteriën volgens mij net zo hard mee trouwens.
Heeft ze een ring om? Moet je haar even vertellen dat ze die beter niet kan dragen want dat zorgt ervoor dat je je bacteriën prima op je handen bewaard tijdens het desinfecteren.
Stampertje12 schreef:
07-09-2018 12:03
Heeft ze een ring om? Moet je haar even vertellen dat ze die beter niet kan dragen want dat zorgt ervoor dat je je bacteriën prima op je handen bewaard tijdens het desinfecteren.
Ja een trouwring. Ik zal het even melden ;-D
Tjezus, wat vals
Stampertje12 schreef:
07-09-2018 12:02
Tsja, het maakt eigenlijk niet zoveel uit of je je handen wel of niet wast na toiletbezoek. Zoals ik net al uitlegde het gaat alleen om het idee.

De manier van handen wassen die bijna iedereen hanteert is zo oppervlakkig dat je handen daar echt niet echt schoon van worden. En vervolgens pak je de deurklink, het kopieerapparaat, de pin-machine in de kantine of het koffiezetapparaat weer vast dus wat er al vanaf was gegaan tijdens het spoelen is er alweer op voordat je goed en wel achter je bureau zit.

En wat dacht je van mobiele telefoons.

Groot voordeel: je kunt er prima tegen.

Dus dat iemand zijn handen niet wast na toiletbezoek ís niet vies, jij vindt het vies omdat je is aangeleerd dat je het vies moet vinden.
dus eigenlijk hoef je nooit he handen te wassen want alles is toch vies?
Loullah schreef:
07-09-2018 12:08
dus eigenlijk hoef je nooit he handen te wassen want alles is toch vies?
Nou ja, als ik aan mijn fietsketting heb zitten sleutelen dan boen ik daarna mijn handen toch wel even grondig schoon. En bij een grote boodschap vind ik het wel fris om mijn handen te wassen, maar dat is vooral voor mijn eigen gevoel. Ik heb namelijk niet de illusie dat de kraan en deurklink van de toiletten, of de leuning van de trap vrij is van vergelijkbare bacteriën. En denk ook echt niet dat ik mijn handen bij het wassen echt schoon heb gekregen. Als dat zou kunnen na die paar seconden wassen, dan zouden chirurgen niet vijf minuten bezig zijn met het wassen van hun handen...

Maar pretty much alles is inderdaad vies.

Ze hebben wel eens een toilet bij iemand thuis vergeleken met een toilet bij een tankstation: de laatste was schoner omdat daar betere ontsmettingsmiddelen werden gebruikt en ook de deuren en kranen meerdere keren per dag werden schoongemaakt. Terwijl die er toch een stuk onsmakelijker uitzag dan het nette toilet in huis.
Stampertje12 schreef:
07-09-2018 12:15
Nou ja, als ik aan mijn fietsketting heb zitten sleutelen dan boen ik daarna mijn handen toch wel even grondig schoon. En bij een grote boodschap vind ik het wel fris om mijn handen te wassen, maar dat is vooral voor mijn eigen gevoel. Ik heb namelijk niet de illusie dat de kraan en deurklink van de toiletten, of de leuning van de trap vrij is van vergelijkbare bacteriën. En denk ook echt niet dat ik mijn handen bij het wassen echt schoon heb gekregen. Als dat zou kunnen na die paar seconden wassen, dan zouden chirurgen niet vijf minuten bezig zijn met het wassen van hun handen...

Maar pretty much alles is inderdaad vies.

Ze hebben wel eens een toilet bij iemand thuis vergeleken met een toilet bij een tankstation: de laatste was schoner omdat daar betere ontsmettingsmiddelen werden gebruikt en ook de deuren en kranen meerdere keren per dag werden schoongemaakt. Terwijl die er toch een stuk onsmakelijker uitzag dan het nette toilet in huis.
Dat geloof ik best. Maar niezen in een zakdoekje of tissue is niet alleen schoner, maar ook beleefd. Dat heeft toch ieder mens van huis uit gekregen?
Ik loop ook niet in me neus te peuteren en de slaap uit me ogen te wrijven zoals sommigen ook doen. Simpelweg omdat het niet fatsoenlijk is. Niezen en je handen en die vervolgens niet wassen valt m.i. in hetzelfde categorie.
Oh dat ben ik best met je eens.

Maar het is niet vies. Jij vindt het vies. Hij blijkbaar niet.

Gelukkig ben je een volwassen persoon en kun je prima tegen iemand zeggen: vriend, ik zit tegenover je en vind het echt nogal ranzig als jij je snot aan je handen afveegt.
Loullah schreef:
07-09-2018 12:20
Dat geloof ik best. Maar niezen in een zakdoekje of tissue is niet alleen schoner, maar ook beleefd. Dat heeft toch ieder mens van huis uit gekregen?
Ik loop ook niet in me neus te peuteren en de slaap uit me ogen te wrijven zoals sommigen ook doen. Simpelweg omdat het niet fatsoenlijk is. Niezen en je handen en die vervolgens niet wassen valt m.i. in hetzelfde categorie.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet.
lilalinda schreef:
07-09-2018 11:33
Dat kan niet. Dan word je gestaft en bestraft.
Cateautje schreef:
07-09-2018 12:24
Dus jou valt nooit niks op, al zit iemand 9 uur op een dag tegenover je heel druk te wezen? Apart..
Cateautje schreef:
07-09-2018 12:24

:worship:
Loullah schreef:
07-09-2018 12:26
Dus jou valt nooit niks op, al zit iemand 9 uur op een dag tegenover je heel druk te wezen? Apart..
Ik leef en laat leven. Dat wil niet zeggen dat me nooit iets opvalt, integendeel, ik observeer van nature alles en iedereen, ik doe er alleen niets mee, want als ik daaraan ga beginnen heb ik geen leven meer.
Ik zie liever de leuke dingen in mensen.
LaFleurNoire schreef:
07-09-2018 09:14
Je hebt er hier ook bepaald geen moeite mee om jezelf te ventileren, waarom in real life dan de boel op proberen te lossen met hints? Wees dan gewoon duidelijk.
Dit dacht ik eerlijk gezegd ook!

Hier ben je behoorlijk recht voor zijn raap. Maak daarvan in real gebruik in deze situatie. Hinten werkt niet.
Loullah schreef:
07-09-2018 12:26
Er valt mij van alles op, maar ik erger me niet zo snel. En ik nies ook wel eens, drink, kauw op mijn boterham, moet hard lachen, of hardgrondig vloeken. Net als mijn collega. Als een collega verderop op haar praatstoel zit en mijn bureaugenootje is er niet, dan doe ik mijn dopjes in en luister ik naar de radio.
Je negen uur per dag zitten ergeren aan je collega is een keuze. Maak je niet zo druk. Jij zit toch niet aan dat toetsenbord?
Loullah schreef:
07-09-2018 10:22
Naar mijn ledinggevende stappen met dit verhaal ga ik ook niet doen. Ik vind dat ook niet gepast en zo serieus is het ook weer niet.
Toch wel hoor....dat het voor jou serieus zeer storend is. Je gebruikt bewoordingen voor collega welke mij duidelijk maken dat je je er al een tijd aan stoort en jij/hij eigenlijk voor jouw gevoel al een grens over bent/is wat dat betreft.

Begrijpelijk. En menselijk. Voorkom erger door nu open kaart te spelen. Op nette en vriendelijke en correcte wijze uiteraard.
Cateautje schreef:
07-09-2018 11:26
Tjongejonge, echt hoor. Het lijkt wel alsof niemand meer iets van een ander kan velen. Het lijkt wel alsof we terug zijn in de Victoriaanse tijd, daar moest ook iedereen met een bezemsteel in z'n gat zich aan duizenden omgangsregels houden.
Het wordt steeds maffer.
Maar wel op die bezem met een mooie jurk!
Loullah schreef:
07-09-2018 12:20

Zeg jij pardon als je niest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven