Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Nausicaa, bedankt voor je antwoord. Het ging mij vooral even om de kosten voordat je zwanger bent. De kosten van een zwangerschap zou je ook als koppel natuurlijk hebben.

Ik ben dan nog wel niet officieel ingeschreven. Maar ik neig naar Voorburg of Nij Geertgen. Ik vind het prima om op de wachtlijst te kopen voor de eigen spermabank van deze ziekenhuizen. Hoe graag ik ook wil, ik heb niet de haast dat ik wil/kan uitwijken naar Denemarken (ook qua kosten gewoon niet).

Misschien dat ik tegen die tijd zelf eens ga rondneuzen voor een zaaddonor, die optie is er natuurlijk ook nog. Voor nu stel ik mijn wachttijd gewoon in op 2+ jaar, eerlijk is eerlijk.. die spaarrekening moet wel even gespekt worden en daar kunnen die twee jaren wel mooi bij helpen. En die 2+ jaar voelt voor nu goed. (Ookal wordt ik nu met vlagen echt wel heel hebberig en zit ik mijn huidige appartement in mijn hoofd al helemaal anders in te richten..want praktisch is het niet :P 1 slaapkamer en 3 hoog.. maar ook dat zal mij niet weerhouden. Wie weet wat de tijd brengt)
Een beetje voorbereiding is niet zo slecht hoor. Ik woonde bv 100 km van mijn werk, en dat leek me niet heel handig met een drukke baan plus opvangtijden. Ben toen ook verhuisd, primair voor mijn eigen rust, maar wel met in mijn achterhoofd dat het tzt handiger was. En toen ook een huis uitgezocht waar een baby bij zou passen.
Het geeft jezelf ook even tijd om aan het idee en toekomstplaatje te wennen.
Nausicaa, ja 100 km is wel een eind weg. Ik woon gelukkig in de stad waar ik werk. Helaas is particulier iets huren met min 2 slaapkamers niet te vinden of te duur. Te kort ingeschreven voor sociaal en kopen lukt ook niet (ja een garagebox). Maar misschien is het tegen die tijd wel weer helemaal anders.
Hoi allemaal,

Depster, ik gebruik Cryos en ben al heel wat geld kwijt. Ik ben nu 5 maanden bezig, maar durf de optelsom eigenlijk niet te doen. Als deze keer niet lukt, dan houd ik even een maandje rust, ook goed voor mijn financien.

Ik kan het goed bekostigen per maand, maar dat betekent ook dat ik erg weinig kan sparen. Ik heb gelukkig een buffertje, maar ik zou ook graag een koophuisje krijgen en daar gaat ook wat geld in op als dat lukt. Ik denk dat ik toch het huisje deze winter maar even op de schop zet. Hopelijk lukt het om snel zwanger te raken, natuurlijk omdat het zo fijn zou zijn, maar ook om de kosten.
Ik zit bij Reinier de graaf Voorburg, zelf erg tevreden daar. Rietjes kosten 175 per keer. Ga nu Mn 10e poging in dus dat is aardig wat. Daarbij reiskosten, je eigen risico en de screening van de psycholoog van 150 euro moet je zelf betalen. Maar hier was ik op voorbereid.
Reiskosten kunnen je bij de belasting indienen. Altijd handig:)
@Angelaloes: eens kijken of ik de slijtage van mijn schoenen kan opvoeren, ik liep gewoon een gebouw verderop ;) . Succes met je volgende poging!
Sciencerocks ik zag idd wel een licht 2e streepje en 1x iets donkerder maar toen liep het zaterdag al weer terug. Toen bij de echo dacht de arts dag hij nog kwam, maar ik denk dat de piek al geweest was.
Na ja ik probeer maar te denken dat er een reden voor was.. op naar de volgende cyclus.
Maar voor jou en de andere wachtbankjes hopelijk goed nieuws deze ronde!!

Angelaloes bedankt voor de tip tbt de reiskosten! Moet je hier een afspraken overzicht voor overleggen oid?

Enige tijd geleden schreef iemand hier ook bezig te zijn tbt met een poging iets vergoed te krijgen van de kosten van het donorzaad. Ik denk geen nieuws nog?
Zou wel heel mooi zijn!
Maar vermoed dat dat feest niet op gaat..
@truelove je hebt pm
Bij het AMC is het €100 per keer voor ICI en €200 voor IUI en IVF. Dit is inclusief eigen bijdrage. In de folder staat dat dit de kosten zijn die gemaakt zijn voor de werving van donoren, reiskosten voor donoren en het beheer van het sperma. Er staat heel duidelijk dat deze kosten niet kunnen worden verhaald op de basisverzekering maar misschien met een of andere aanvulling.
Alle bezoeken, behandelingen en onderzoeken worden dan wel weer volledig vergoed.
Ik vind het zelf wel meevallen als ik soms andere prijzen voorbij zie komen.

@ Rosings; dikke knuffel voor jou, wat rot zeg!

Ik heb afgelopen week een gesprek gehad bij het AMC. In principe heb ik een akkoord om weer te starten maar ze willen mijn geval nog wel bespreken in een multidisciplinair overleg eind september ivm een complicatie uit mijn vorige zwangerschap wat eigenlijk helemaal geen issue is. Wel een beetje balen want nu het zo dichtbij is wil ik bijna niet wachten..

De arts zei dat ik me er niet druk om hoef te maken en er gewoon vanuit kan gaan dat ik in oktober kan starten.
Trouwens wel heel grappig dat deze arts degene is die mij 4 jaar geleden (toen zij nog co was) mij zwanger heeft gemaakt. Misschien een goed teken.
Ze heeft in ieder geval alle overgebleven 21 rietjes voor mij gereserveerd en we beginnen met ICI.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Wat leuk dat jij ook voor een 2de gaat Fiepie! Wij hebben destijds nog samen in het uppies topic geschreven. Hoe is het met krullenbol?

Ik schrijf hier nu niet actief mee, maar lees af en toe nog wel eens bij, vandaar dat ik je post nu zie. Ik ben momenteel 32 weken zwanger van nr 2.
Hi Chica!
Wat leuk om jou hier tegen te komen en al zover op weg naar nr 2!
Hoe gaat het met jou en met je zwangerschap? En wat vind je dochter (toch?) ervan?

Krullebol is een heerlijke, eigenwijze peuter geworden. Hij vind zichzelf heel groot. Zegt meerdere malen per dag: ik ben al 3 en laat dan zijn spierballen zien...
Ik heb hem gisteren ingeschreven bij een basisschool en opgegeven voor de BSO. Weer een nieuwe fase en tijd voor nummer 2.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Fiepie en Chica, wat leuk om te lezen dat jullie allebeei eerder hebben geschreven.

Hier even een raar momentje. Baal van de onzekerheid. Nog een week wachten voordat ik weet of het gelukt is. Vandaag collegaatje die net zwanger is. Ze weet van mijn verhaal, en zei later dat ze zich afvroeg of ze het gelijk zou zeggen, het was namelijk poging 1 met haar man en gelijk raak. Superfijn voor haar en ben ook blij dat ze het verteld heeft. Ook nig ander collegaatje die vorig jaar miskraam heeft gehad (dat weet ik maar eigenlijk niet, toevallig een colega die per ongeluk vertelde). Ze is dus nu 16 weken zwanger en zooooo fijn voor haar. Vandaag liep i rond met een gevoel van : als het bij hen lukt, dan bij mij ook.
Maar nu even moment van onzekerheid. Ook omdat ik stukje 'hoe bevalt nederland' heb gezien, en mijn bankrekening met rekening van IUI via verzekering. Pff, ik weet het, maar toch even slikken hoeveel geld ik elke keer kwijt ben.

Wel al besloten om september over te slaan als deze poging mislukt, en even bellen met arts over volgende echo enzo.

Nu even relaxen en slapen.
thefiepie schreef:
07-09-2018 11:43
Hi Chica!
Wat leuk om jou hier tegen te komen en al zover op weg naar nr 2!
Hoe gaat het met jou en met je zwangerschap? En wat vind je dochter (toch?) ervan?

Krullebol is een heerlijke, eigenwijze peuter geworden. Hij vind zichzelf heel groot. Zegt meerdere malen per dag: ik ben al 3 en laat dan zijn spierballen zien...
Ik heb hem gisteren ingeschreven bij een basisschool en opgegeven voor de BSO. Weer een nieuwe fase en tijd voor nummer 2.
Ow, wat gaat het snel he! Alweer ingeschreven voor school zelfs, inderdaad een hele nieuwe fase weer lijkt me. Dochter is nu 2,5 en een echte peuter Haha. Lekker eigenwijs en bijdehand, ik vind het echt een heerlijke leeftijd dit! Ze weet ook wel dat er een zusje in mama’s buik zit, vind dat ook wel leuk. Maar heb nog niet het idee dat ze zich ook beseft dat er dus straks ook echt een baby bij ons komt wonen. Ben erg benieuwd hoe het dan gaat.

De zwangerschap verloopt goed, alhoewel ik deze wel veel zwaarder vind dan de eerste. Meer klachten en de combinatie met nog een peuter thuis is toch best pittig. Ben dan ook blij dat ik bijna met verlof mag. Hopelijk is het bij jou ook snel raak! Spannende tijd ga je toch weer tegemoet!
Hier even spannend.. Komt een brief aan van Isala volgens de post nl app... Kan de postbode wel na hier kijken vaak pas rond 4 uur er........

@scienes ze zeggen vaak dat alle dames tegelijk in een bedrijf zwanger zijn en dat het aanstekelijk is dus wie weet... Gewoon even geduld
...gewoon even geduld...pffff, is niet altijd een leuke zin om te horen moet ik toegeven. Komt vandaag even hard aan. Als ik eerlijk vind ik zo'n opmerking van iemand die in hetzelfde proces zit juist een beetje ondoordacht en een beetje blasé zeg maar . Maar ik denk dat ik hem gewoon een beetje verkeerd oppak vandaag, en tja, het is nu ook gewoon weer even afwachten :-)

Maar goed, wie weet is het aanstekelijk, zou wel leuk zijn. Al zal werkgever iets minder geamuseerd zijn. In het onderwijs gebeurd het nu wel eenmaal veel. Veel vrouwen in deze branche, dus ook veel zwangerschappen, deeltijdbanen etc.

Other news, ik ga op een date vandaag Geen idee wat ik er van kan verwachten, ook voor mezelf niet. 1e date sinds starten van dit proces.

Spannendisillavender, duimen op goed nieuws.
sciencerocks, Denk dat je t idd helemaal verkeerd opvat,..... uiteindelijk gaat t allemaal ook om geduld helaas....

Spannend Isilavendel!!!! Hoop dat je zo een fijne brief krijgt!

Hier nog twee weken w88 voor ik mag beginnen met spuiten.... Kan me niet snel genoeg gaan moet ik zeggen.

Hoe doen jullie dat trouwens met daten? Daten jullie überhaupt? Vertel je t het wel/niet?
Sciencerocks, even een dipje als ik het zo lees, heel begrijpelijk hoor! Ik heb dit ook zo nu en dan..
Maar kom op meid je hebt nog alle kans voor deze ronde! En maak er een leuke avond van vanavond!

Isillavendel, hopelijk goed nieuws! Succes met de uren aftellen!

Globe83, hopelijk gaan de weken snel, zo tegen die tijd kan ik ook weer aan de slag met ovulatietesten..
Daten wat is dat? 😂 ik heb echt verschillende sites en apps geprobeerd maar ik kom niet verder dan sex voorstellen haha. Natuurlijk ging ik nog wel is naar een feestje en kom je een interessante man tegen, maar de laatste keer dat ik een leuk gesprek had en een paar wijntjes op, ging ik iets te diep in op het onderwerp kinderwens.. met het gevolg dat ik met tranen in Mn ogen stond. Te gênant..
Daten staat nu voor mij in de vrieskist 😁 ik geef dit en het echt voor mijn wens gaan nu even voorrang, voor mij gaat het niet samen.
Globe, je hebt gelijk. Ik weet ook wel dat ik soms wat gevoelig ben omtrent hebben hele gebeuren 😱😋. En zeker als je iets leest en de nuance niet hoort. Dus isillander, sorry als ik wat overdreven reageerde😊.

Wat betreft daten, ik ben ook wel in tweestrijd hoor. Dus vandaag is een probeersel om te kijken hoe ik er in sta.
Ik zit weer op het bankje...
Sinds donderdag. Nieuwe donor en de behandeling is nog nooit zo soepel gegaan.
Nu al vanaf gisteren steeds steekjes bij Mn eierstok. Las op internet dat t kan zijn doordat je eitje op weg is naar je baarmoeder. Iemand hier ervaring mee?

Dikke knuf voor jullie allemaal. Geduld moeten we helaas hebben maar willen we meestal niet horen.. komt goed😘
Hoi angelaloes, spannend weer, sterkte met wachten! Hopelijk is het met deze donor in 1x raak!

Die steekjes, dat zou natuurlijk wel een logische verklaring zijn. Ik dacht zelf dat het eiblaasje dan op springen stond, maar voel ook regelmatig steekjes omstreeks eisprong.
Ja Mn eisprong kan het niet meer zijn. Ik gebruik pregnyl;)
@isillavendel ohh wat spannend! En en en? Jemig, dat moet haast wel een uitnodiging zijn na 23 maanden wachten... Ben heel erg benieuwd. Wanneer gingen jullie nou trouwen deze maand? Een mooi huwelijkscadeau lijkt me.

@sciencerocks, ik snap je wel. Sommige dagen voel ik me zo hopeloos teleurgesteld dan werkt mijn filter niet meer zo goed. En dan kan iemand het goed bedoelen, toch kwetst het me. En ik weet dat ze het goed bedoelen en dat het bij mij ligt, dat maakt dat ik me nog ellendiger voel. Na 1,5 jaar maar 3 pogingen en 2 operaties verder en financieel compleet leeggezogen kan ik zeggen dat deze weg pittig is. En dat wanneer om me heen luchtig gedaan wordt over zwanger worden ik daar wel eens moeite mee heb, omdat ik me dan even heel alleen voel. Maar soms kan je iets onbedoeld heel hard raken. Dikke knuffel en ik hoop dat je op zijn minst een lekker ding van een date hebt gehad... ;-)

Iedereen op het wachtbankje succes..
Awww Lee83 dank je wel, superlieve woorden. En ik ben hierom zo blij met dit forum. Je kan hier heel eerlijk je gevoelens kwijt, en ook al zijn die 'onredelijk' of 'overdreven', er is begrip voor. Ook een goede spiegel om even mee te reflecteren en alles in een ander daglicht te zetten. Dan ben ik blij dat ik dat hier kan doen en niet ontplof bij iemand in real life zeg maar.

Een een reality check, het is nog maar 5 maanden voor me, en als ik bv jouw weg lees denk ik, even dimmen sciencerocks ;-)

In ieder geval een leuke date gehad. of er meer inzit, geen idee, maar het was even leuk om gewoon sciencerocks de vrouw en leuke date te zijn ipv hopelijk single-mama-to-be-sciencerocks. En er zijn nog wel leuke single mannen ergens in het wild hahahaha. Dus ik voel me gewoon weer wat positiever vandaag, zonnetje schijnt, leuk werk, heerlijk gesport, dus het leven is zo slecht nog niet.
Oh Sciencerocks je had ook echt een date? Hahah had ik niet door! Fijn dat het leuk was!

Isilavendel: Heb je ene brief gekregen??? Ben benieuwd!

Truelove: Op zich gaan de weken wel snel hoor, ben weer in huis bezig wat dingen uitzoeken ed. Die apps ja, ik heb altijd geroepen dat dit op 1 staat (nog steeds) en dat ik daar niemand bij kan gebruiken zeg maar. Maar sinds kort iemand via de app leren kennen en dat klikt tot nu toe leuk. Zij is ook op de hoogte van mijn traject. Maar vroeg me af hoe iedereen dat een btje deed.
Sciencerocks, wat fijn dat je het vandaag wat positiever inziet! En ik was stiekem gewoon een soort benieuwd hoe je date was.. super te horen dat het een geslaagde avond was ( en dat er toch echt nog wel leuke single mannen rondlopen) !

Lee83 wanneer kan/mag jij weer gaan beginnen?

Globe83, fijn dat je een leuk contact hebt via de app.. en wie weet! 💕
Ik bedacht net dat als ik op vrouwen viel het misschien anders was, omdat je in dat geval toch ook een donor nodig hebt. Ik ben meer ‘bang’ dat als ik nu een man tegenkom hij het niet op prijs stelt dat ik zwanger hoop te worden van ‘ een ander’ en ik wil zeer zeker niet te snel in een nieuwe relatie samen voor een kind gaan. Je bent dan toch echt voor het leven verbonden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven