Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zondag 2 september 2018 om 20:54
Ik zou niet zo precies uitgaan van 23 maanden hoor. Het is een indicatie, kan inderdaad ook zo 24 maanden zijn. Als je het graag wilt weten, zou ik ze maandag even bellen. In mijn ervaring (wel ergens anders overigens) heb je dan meestal ook niet 1 dag later een afspraak, moeten er nog dingen geregeld worden etc. Dus leg je niet te veel vast op deze maand.isillavendel schreef: ↑02-09-2018 15:47@lee en nora,
9 september zou het precies 23 maand zijn. Maar zoals hun zeggen is een indicatie... Enkel ik zit heerlijk nu met alles gepland....
9 sep precies 23 maand, zou rond de 24ste weer moeten worden.. En 28ste trouwen we. Zit nu echt te wikken en wegen wat ik ga doen. Ongesteld nog zijn op grote dag (met witte jurk...) of toch dan uitstellen met de kans dat alles in de war raakt.... Eerst maar kijken of we een brief krijgen voor de 10e...

zondag 2 september 2018 om 21:13
Dat heb ik wel gedaan, werd mij ook aangeraden. Had in de middag een positieve test.apestaartje30 schreef: ↑02-09-2018 20:22Doen jullie twee ovulatietesten op één dag? Als het bijna zover is?
zondag 2 september 2018 om 21:20

zondag 2 september 2018 om 21:22
De test is 24-36u daarvoor positief he..apestaartje30 schreef: ↑02-09-2018 21:20Oké. Dankjewel.
Dit is de eerste ronde voor mij en ik voel al sinds jaar en dag mijn eisprong. Op verschillende manieren. Zó ook nu (dag 12 van mijn cyclus en rechts voel ik hem), maar de test blijft negatief. Dan ga ik over op twee keer per dag.
zondag 2 september 2018 om 21:33

zondag 2 september 2018 om 21:45
Mijn cyclus was ook altijd heel regelmatig, totdat ik het echt ging bijhouden en er meer mee bezig ging zijn.. Hup, alles door de war.. Succes ermee!apestaartje30 schreef: ↑02-09-2018 21:33Ja ik weet.
Ik ben eergisteren begonnen. Hoop dan ook niet dat dit te laat was. Normaal merk ik het namelijk enkele dagen. (Meer zin en andere veranderingen. En kramp)
Ik heb overigens altijd een cyclus van 28 dagen. Vandaar begonnen op dag 10 met testen.
zondag 2 september 2018 om 21:51
Ik geloof je meteen, hoor het aan alle kanten. Dat vind ik toch oprecht prachtig, dat een lichaam daar zo sterk op reageert.
maandag 3 september 2018 om 09:50
@pat36 ik contact het liefst rechtstreeks. Ze zijn super aardig en in het engels is het geen probleem voor me. Ik wacht wel even af, want misschien lukken de volgende 2 pogingen niet en dan ga ik toch voor de donorbank van isala. Ik ben namelijk finanicieel echt compleet leeg nu en sta bijna 2 jaar op de lijst.
@isillavendel Misschien is het een idee om even contact op te nemen met je arts in het Isala en met hem/haar te overleggen. Er zijn misschien meer mogelijkheden om niet ongesteld te zijn tijdens de grote dag, maar niet de rest in gevaar te brengen. Leg het ze gewoon voor?
Wat een spannende maand voor jullie trouwens. En trouwen..! *zucht* Ik ben echt zo'n hopeloze romanticus... Topmaand voor jullie.
@isillavendel Misschien is het een idee om even contact op te nemen met je arts in het Isala en met hem/haar te overleggen. Er zijn misschien meer mogelijkheden om niet ongesteld te zijn tijdens de grote dag, maar niet de rest in gevaar te brengen. Leg het ze gewoon voor?
Wat een spannende maand voor jullie trouwens. En trouwen..! *zucht* Ik ben echt zo'n hopeloze romanticus... Topmaand voor jullie.

maandag 3 september 2018 om 11:57
Welkom! Ik heb in mijn omgeving veel stellen (v/v) met kinderen en die rol valt vanzelf op zn plekKanne2015 schreef: ↑02-09-2018 16:15Hoi allemaal,
Wat fijn dat dit forum bestaat. Mooi om andere ervaringen te lezen. Ik hoop voor jullie dat jullie niet meer al te lang moeten wachten.
Wij zijn een vrouwenstel, sinds 3 jaar getrouwd en hebben een kinderwens. Ik zelf wil zwanger worden. Mijn vrouw is nog een beetje onzeker wat betreft haar rol als meemoeder en het niet genetisch verwant zijn met het kindje.
We hebben eind oktober een intakegesprek in Leiderdorp MCK, en gaan dan op de wachtlijst voor een kliniekdonor. Die is nu 1 - 1,5 jaar, ben benieuwd hoelang het in het echt duurt....
spannend proces

Update: Ik mag eindelijk gaan tellen voor het beginnen met de icsi... nog 19 dagen hahaha!
Hoe is het op het w8bankje dames?

maandag 3 september 2018 om 13:16
Goed, mijn kogel is door de kerk. Al vanaf kinds af aan wist ik dat ik moeder wil en zou worden. Ook vanaf kinds af aan gedacht dat je dat doet tijdens een langdurige relatie.
Inmiddels ben ik er achter dat mijn kinderwens groter is dan het hebben van een relatie. Voor mijzelf wat dingen op een rijtje gezet en besloten dat ik in 2019 naar de huisarts ga voor een doorverwijzing. Dan duurt ook mijn opleiding nog maar een jaar, dus verwacht ik deze mooi afgerond te hebben voordat het hele traject ook maar van start gaat. In de tussentijd flink de spaarrekening spekken en mijn hoofd ook nog even goed op een rijtje krijgen.
Is het praktisch? Nee. Wordt het makkelijk? Nee. Heb ik het er voorover? Met heel mijn hart.
Ik ben Depster en 28 jaar. Graag zou ik met jullie mee gaan schrijven/lezen. Heb ik gelijk wat vragen: Hoe hebben jullie besloten naar welk ziekenhuis te gaan? En verzekeringen, wat is voordelig?
Ik vermoed dat veel vragen in de meeste topics al naar voren zijn gekomen, en ik ben wel van plan deze een beetje door te pluizen.. maar het zijn er 8!
Inmiddels ben ik er achter dat mijn kinderwens groter is dan het hebben van een relatie. Voor mijzelf wat dingen op een rijtje gezet en besloten dat ik in 2019 naar de huisarts ga voor een doorverwijzing. Dan duurt ook mijn opleiding nog maar een jaar, dus verwacht ik deze mooi afgerond te hebben voordat het hele traject ook maar van start gaat. In de tussentijd flink de spaarrekening spekken en mijn hoofd ook nog even goed op een rijtje krijgen.
Is het praktisch? Nee. Wordt het makkelijk? Nee. Heb ik het er voorover? Met heel mijn hart.
Ik ben Depster en 28 jaar. Graag zou ik met jullie mee gaan schrijven/lezen. Heb ik gelijk wat vragen: Hoe hebben jullie besloten naar welk ziekenhuis te gaan? En verzekeringen, wat is voordelig?
Ik vermoed dat veel vragen in de meeste topics al naar voren zijn gekomen, en ik ben wel van plan deze een beetje door te pluizen.. maar het zijn er 8!

maandag 3 september 2018 om 14:52
Welkom Depster,
Fijn dat je je keuze hebt gemaakt.
Bij iedereen ligt de keuze anders en iedereen kiest een kliniek/ziekenhuis om een andere reden.
Ik heb gekozen voor Nij Geertgen omdat zij bijna geen wachtlijst hadden en bekende van mij daar ook hun traject hadden doorlopen. Plus dat ik daar door zowel de site als 1e telefoongesprek gelijk een goed gevoel. Toen ik daar binnen liep werd dat gevoel alleen maar sterker.
Qua verzekering, 'mijn' kliniek heeft elk jaar onderhandelingen met verzekeraars. afgelopen jaar zijn daar verzekeraars bijgekomen. Mijn verzekering vergoed alles behalve : kosten voor de donor en intake bij de psychologe.
Je kunt ter oriëntatie eens kijken op de site's van behandelaars bij jou in de buurt en vergelijken. Of even bellen met je vragen.
Fijn dat je je keuze hebt gemaakt.
Bij iedereen ligt de keuze anders en iedereen kiest een kliniek/ziekenhuis om een andere reden.
Ik heb gekozen voor Nij Geertgen omdat zij bijna geen wachtlijst hadden en bekende van mij daar ook hun traject hadden doorlopen. Plus dat ik daar door zowel de site als 1e telefoongesprek gelijk een goed gevoel. Toen ik daar binnen liep werd dat gevoel alleen maar sterker.
Qua verzekering, 'mijn' kliniek heeft elk jaar onderhandelingen met verzekeraars. afgelopen jaar zijn daar verzekeraars bijgekomen. Mijn verzekering vergoed alles behalve : kosten voor de donor en intake bij de psychologe.
Je kunt ter oriëntatie eens kijken op de site's van behandelaars bij jou in de buurt en vergelijken. Of even bellen met je vragen.
maandag 3 september 2018 om 14:58
Mijn keuze was vooral praktisch: ik wilde een donor via een Nederlandse bank (dus alleen klinieken met een eigen systeem), en op basis van afstand. Je moet er soms regelmatig heen, dan is eht wel praktisch als je niet 1,5 in de auto zit. Uiteindelijk ben ik behandeld in het ziekenhuis waar ik werk, dus echt om de hoek
.
Zolang je verzekeraar een contract heeft met de kliniek wordt in principe alles vergoed, behalve de kosten voor de donor. Hoeveel dat is hangt af van wat voor donor je hebt. Via een eigen bank is het meestal 100-200 euro per poging. Via een commerciële bank als Cryos kan het behoorlijk oplopen, afhankelijk van hoeveel informatie je wilt etc. Maar dan zit je ergens tussen 400 en 2400 (beiden zijn extremen hoor). Deze kosten vergoed geen enkele verzekeraar volgens mij.
Welke verzekering je hebt maakt dus niet veel uit qua vergoeding, zolang ze maar een contract hebben met de kliniek.

Zolang je verzekeraar een contract heeft met de kliniek wordt in principe alles vergoed, behalve de kosten voor de donor. Hoeveel dat is hangt af van wat voor donor je hebt. Via een eigen bank is het meestal 100-200 euro per poging. Via een commerciële bank als Cryos kan het behoorlijk oplopen, afhankelijk van hoeveel informatie je wilt etc. Maar dan zit je ergens tussen 400 en 2400 (beiden zijn extremen hoor). Deze kosten vergoed geen enkele verzekeraar volgens mij.
Welke verzekering je hebt maakt dus niet veel uit qua vergoeding, zolang ze maar een contract hebben met de kliniek.

maandag 3 september 2018 om 15:43
Het embryo is goed ontdooid en verder gedeeld, vorige week teruggeplaats. Maar niet blijven plakken. Vandaag van het bankje afgevallen.rosings schreef: ↑27-08-2018 11:09Ik heb natuurlijk een bekende donor, en die heeft al HEEL veel gedaan voor me om tot rozetje te komen, en die ga ik niet nogmaals vragen te doneren. Na dit rietje is het op en klaar. Al neig ik momenteel naar het rietje niet gebruiken.
Woensdag wordt het 4daags embryo ontdooit en dan hoor ik donderdag of het goed is gegaan en verder gedeeld.
Een evt volgende ivf/icsi zal moeten wachten tot volgend jaar, ben er nu niet goed voor verzekerd.
maandag 3 september 2018 om 16:24
Pff Rosings wat een rotnieuws, heel veel sterkte ook met overdenken of je er nogmaals voor wilt gaan
Ik heb helaas ook geen goed nieuws, op miraculeuze wijze heb ik de lh piek toch gemist. Net weer een echo gehad en alleen nog een verschrompelde follikel te zien. Hoe het kan geen idee, ik heb de afgelopen week 20 testen gebruikt..!
Net wel even wat traantjes gelaten.
Nu besproken dat ik volgende cyclus iig dag 10 een echo krijg en misschien die cyclus ook een pregnyl injectie.. dit wil ik echt niet nog een keer meemaken. Echt k*t!
Welkom aan de nieuwelingen, en sterkte voor iedereen maar vooral degenen op het wachtbankje, ik denk aan jullie!
Ik heb helaas ook geen goed nieuws, op miraculeuze wijze heb ik de lh piek toch gemist. Net weer een echo gehad en alleen nog een verschrompelde follikel te zien. Hoe het kan geen idee, ik heb de afgelopen week 20 testen gebruikt..!
Net wel even wat traantjes gelaten.
Nu besproken dat ik volgende cyclus iig dag 10 een echo krijg en misschien die cyclus ook een pregnyl injectie.. dit wil ik echt niet nog een keer meemaken. Echt k*t!
Welkom aan de nieuwelingen, en sterkte voor iedereen maar vooral degenen op het wachtbankje, ik denk aan jullie!

maandag 3 september 2018 om 17:32
Nausicaa: bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dan ga ik voor het einde van het jaar eens kijken naar verzekeringen. Ik weet al wel dat ik een Nederlandse donor wil, weet ook dat daar een wachtlijstje aan verbonden zit maar die vind ik enigzins wel prettig. Welk ziekenhuis zal ik dan ook eens gaan bestuderen. Heb er nog rustig de tijd voor gelukkig.
Rosings: Ik vroeg mij al af hoe het bij jou was verlopen (al wel het een en ander terug kunnen lezen) Wat rot dat de embryo niet goed is blijven plakken. Hopelijk wordt 2019 dan een mooi jaar voor een tweede
Truelove: Het lijkt mij wel lastig om te blijven controleren wanneer je piek is, kan je altijd met zekerheid van de testen uitgaan?
Rosings: Ik vroeg mij al af hoe het bij jou was verlopen (al wel het een en ander terug kunnen lezen) Wat rot dat de embryo niet goed is blijven plakken. Hopelijk wordt 2019 dan een mooi jaar voor een tweede

Truelove: Het lijkt mij wel lastig om te blijven controleren wanneer je piek is, kan je altijd met zekerheid van de testen uitgaan?

maandag 3 september 2018 om 21:09
Ja echt heel erg balen! Ik gebruik de clearblue digitale tests, dus dat is alleen een smiley of een rondje. Maar iig volgende maand meer controle echo’s, is alleen wel gedoe met werk. Ik moet ook precies de komende tijd een vast contract krijgen..of niet.
Misschien is het ook wel goed met zo’n pregnyl injectie weten ze nog preciezer wanneer de eisprong is.
Misschien is het ook wel goed met zo’n pregnyl injectie weten ze nog preciezer wanneer de eisprong is.
maandag 3 september 2018 om 22:08
Hi Truelove, wat balen zeg. Snap dat je verdrietig bent. Ik gebruik die testen ook. Je kan ook de lijntjes op het staafje zelf zien. Dus misschien geen smiley maar wel ee de vaag 2e streepje de je de strip uit de houder haalt. I. Dat afgelopen keer ik het lege rondje niet vertrouwde keek ik vooral r daar naar. Toen de 2e test later die dag omdat er wel een streepje was.
maandag 3 september 2018 om 22:15
Balen Truelove, maar soms sla je ook gewoon een maand over he. Ook als er wel een follikel was, besluit die soms gewoon niet te springen. Heel frustrerend als je al zo aan het wachten bent, maar niet per se heel abnormaal.
Rosings: moet een grote teleurstelling zijn, wat jammer. Succes met het uitzoeken van alle verzekeringstoestanden.
Rosings: moet een grote teleurstelling zijn, wat jammer. Succes met het uitzoeken van alle verzekeringstoestanden.

dinsdag 4 september 2018 om 13:32
Van mij wel hoor. Ik heb nu twee keer mijn eigen risico betaald (intake en daadwerkelijke start in twee jaren), plus 5x100 euro per poging. Dat laatste hangt natuurlijk enorm af van de ksoten ter plekke, en ik heb nog steeds geen rekening gekregen, maar ga er van uit dat dat nog wel komt. Dus 1200 Euro of zo (plus reiskosten, maar die zijn in mijn geval minimaal). Valt wel mee, en zat mijn eigen risico ook bij, dus als ik meer zorg nodig had gehad, was dat ‘gratis’ geweest.
Zwangerschap zelf is ook niet gratis, alhoewel dat voor stellen natuurlijk hetzelfde is. Dit jaar ga ik ook mijn eigen risico wel weer halen, de verloskundige zorg is gratis, maar elk bloedtestje/urinekweek etc gaat wel van je eigen risico af. En ik heb een nipt laten doen, dat kost 175 euro die je zelf moet betalen en die gaan niet van eigen risico. Ik heb een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling, anders is dat ook iets van 350 euro en kraamzorg is iets van 200 geloof ik. Maar ok, dat heeft dus iedereen.
Ik lees hier ook wel verhalen van 15.000 euro, dat was bij mij dus niet zo. Maar ik heb wel 1,5 jaar op wachtlijst gestaan, en een anonieme donor. Als je snel wilt en een commerciële donor met uitgebreid profiel gaat het rap omhoog.
Zwangerschap zelf is ook niet gratis, alhoewel dat voor stellen natuurlijk hetzelfde is. Dit jaar ga ik ook mijn eigen risico wel weer halen, de verloskundige zorg is gratis, maar elk bloedtestje/urinekweek etc gaat wel van je eigen risico af. En ik heb een nipt laten doen, dat kost 175 euro die je zelf moet betalen en die gaan niet van eigen risico. Ik heb een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling, anders is dat ook iets van 350 euro en kraamzorg is iets van 200 geloof ik. Maar ok, dat heeft dus iedereen.
Ik lees hier ook wel verhalen van 15.000 euro, dat was bij mij dus niet zo. Maar ik heb wel 1,5 jaar op wachtlijst gestaan, en een anonieme donor. Als je snel wilt en een commerciële donor met uitgebreid profiel gaat het rap omhoog.