Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Truelove, hopelijk komt je ei morgen. Ik duim voor je.

Wensmama, inderdaad fijn hier met 'bekenden'. Ik had een goede vriend vertelt van plannen want hij bleef vragen hoe het met het daten ging enzo en toen eerlijk gezegd waar ik mee bezig was. Maar wel op het hart gedrukt om de niet constant te vragen of het is gelukt enzo. En ja hoor, appje met 'al nieuws te vertellen'. Morgen evn afspreken dat ie niet vraagt maar vanzelf hoort 😋.

Moeder was er vanmorgen om bij. Ze werd even emotioneel. Moest zelf wel lachen om de bizarre situatie, moeder met tranen in ogen terwijl de gyn sperma aan het inbrengen was, beetje surrealistisch 😊, maar wel lief dat ze meeleeft.
Wensmama en Sciencerocks, wat spannend weer hè. Hoop dat jullie blijven zitten. Haha..Sciencerocks dat is indd best een bijzondere situatie. Heel lief van je moeder.
@truelove, hoop echt voor je dat je het niet gemist hebt. Ik snap helemaal wat je voelt wat betreft die tijdsdruk. Ik zal het indd eens navragen maar geloof niet dat het goed kan zijn. Zijn ook weer hormonen natuurlijk.
Succes vandaag en hopelijk zit je straks ook gelijk.
@Globe, hoe gaat het bij jou? Of ben jd nog aan het wachten.
Jaaaaa ik ben nog steeds aan het w88... word gek...sinds dinsdag is het wel aan het rommelen maar nog niet helder. Dus nog ff geduld....

mbt uitstellen van je cyclus, zou even overleggen met de dokter maar ik zou persoonlijk niet rommelen ermee. Idd toch wrs hormonen.

Dus er zitten weer 2 dames op het bankje! Spannend!
Dank jullie wel, ik heb hem iig niet gemist. Er staat een eiblaasje klaar en is al 23mm, de arts dacht vandaag of morgen dat Mn piek toch wel moest komen. Net test 2 van vandaag, maar nog niet. Dus afwachten nog maar! Het kan in principe geen kwaad, ben ‘gewoon’ laat deze cyclus.

Succes, sterkte en een fijn weekend!
Dat vind ik ook lastig. Ik ben er open in, maar iedereen vraagt ernaar, ondanks dat ik gezegd heb dat ze het horen als het zo ver is.. maar goed, ze zijn enthousiast:)

Wat schattig van je moeder sciencerocks!

Truelove succes!!
Ik heb inderdaad ook gezegd dat ik in het traject zat, maar dat ze het wel hoorden als het zo ver was. Er was meestal maar 1 iemand die wist wanneer ik een ici had, zodat mensen niet 14 dagen later verwachtingsvol gingen zitten kijken.
Wat schattig van je moeder Sciencerocks! Ik had juist helemaal geen behoefte dat er dan iemand bij was (vriendinnen hadden het wel aangeboden), maar als je het wel prettig vind is dat natuurlijk heel leuk.
(En bij mijn geslaagde poging had ik meteen na de inseminatie een vergadering, dus feitelijk was de bevruchting in aanwezigheid van minstens 20 collega’s haha. Alleen die wisten dat niet. Zelfs mij ons is er iets als too much information :-)).
Hoi allemaal, ik heb nu even meegelezen met jullie en vind het fijn dat er zo’n forum is.
Ik ben nog in de orienterende fase maar wil wel over een paar maanden beginnen:)
Ik ga voor een donor van Cryos omdat ik al 35 ben en zie het niet zitten om minimaal nog 2 jaar te moeten wachten.

Zijn er hier ook meiden uit friesland?
Ja het vergt allemaal een hoop van ons geduld, suc6 Globe. Hoop dat je snel kan beginnen.
Fijn truelove dat je 'm niet gemist hebt. Jij zit dus ook bijna op het bankje. Succes.
Ik denk dat ik maar niet moet rommelen met nog meer hormonen en me erbij neer moet leggen dat ik pas eind okt kan beginnen. Het is niet anders.
I
@Hailie, ik zou gewoon even je arts bellen.... je weet maar nooit ...
En dat geduld ja pfffffff ach ja.

@Truelove, fijn! Niks zo rot als hem missen :(

@Chica, welkom, niet overal hoef je 2 jaar te wachten he ;) Bij sommige klinieken is de w8lijst veel korter..... Succes met oriënteren en als je vragen hebt zijn er genoeg meiden met antwoorden hier.

En mbt omgeving vertellen: Bij mij weet denk ik iedereen dat ik in het traject zit. De mensen die het dichtste bij staan weten ook van alle afspraken/behandelingen etc. Tenzij ik opeens een maand had dat ik het niet wilde vertellen. Ook is mijn beste vriendin bij elk gesprek/onderzoek/behandeling, als zij niet kan gaan er andere mee.
Zonder haar was dit traject voor mij niet te doen geweest.....
Truelove, ik hoop dat ie komt. Het is veel gezelliger om met elkaar op dat wachtbankje te zitten ;-)

Nausicaa, op zich ben ik wat betreft de behandeling zelf erg nuchter en relaxt, no big deal zeg maar. Vind het bijna bezwaarlijk om iemand mee te vragen voor die 10 minuten. Het langst ben je aan het wachten tot het semen ontdooit is haha. Maar mam wilde erg graag mee zodat ze toch deel kan uitmaken van het traject, en vond het ook erg gezellig.

Chica, welkom. Ik gebruik ook Cryos, prijzig maar dan weet je in ieder geval wat je hebt en dat alles goed geregeld is. Als je specifieke vragen hebt laat maar weten, dan wil ik graag info geven hier of via pm.

Zoals gezegd, goed dat school weer begint maandag want ik ben er veels te veel mee bezig Aan de andere kant, vandaag ook een broek gekocht die nog heeeel klein beetje strak zit, maar ben dus ook aan het afvallen en ben al wat kwijt. Dubbel, want eigenlijk hoop ik dat ik over aantal maanden juist de andere kant opga hahahahaa.

Fijn weekend allemaal.
Bedankt allemaal🙂

Vraag me eigenlijk af of er hier meiden zijn die via thuis inseminatie zwanger zijn geworden..
Heb dat namelijk nog niet gelezen in al die pagina’s.

Weten jullie ook wat er gebeurd met de rietjes die over zijn als je bij wonder meteen de 1e x zwanger word?
Hallo dames,

Mag ik als een wij (v/v) ook met jullie meeschrijven? Staan 9e september aanstaande de huidige 23 maanden wachtijd in zwolle op de wachtlijst....
Hoi ik ben er ook weer eens een keer. Donderdag voor echo geweest en toen was er nog niet echt een dominant eitje. Dus vandaag weer terug. Hij was nu iets groter maar minimaal. Dus maandag weer terug.
Dit nog niet eerder gehad, dus baal ontzettend. Hopelijk schiet het op want ik ga bijna op vakantie
isillavendel schreef:
01-09-2018 18:59
Hallo dames,

Mag ik als een wij (v/v) ook met jullie meeschrijven? Staan 9e september aanstaande de huidige 23 maanden wachtijd in zwolle op de wachtlijst....
Tuurlijk! Traject is hetzelfde! Hebben jullie al iets gehoord? Of blijven afwachten?

Angelaloes ik duim voor je! Is dit je laatste iui?

Dames op de (bijna) wachtbank, veel succes!
Sciencerocks, ik hoop ook snel bij jullie te zitten!! Vraag me ook af wat dan nu mijn NOD wordt, maar eerst maar eens een positieve ovulatie test..
En veel dragen nu die nieuwe broek, hij verdwijnt hopelijk snel wat maanden de kast in! 😉

Tbt Cryos wat een geld hè, ik krijg nu de 3e IUI en laatste van mijn voorraad.
Als het deze keer niet lukt moet ik weer gaan bestellen, twijfel of ik dan beter een andere donor kan kiezen. Ook wat betreft de kosten. Bij MCK zeggen ze dat mot5 genoeg is maar vraag me toch af of meer niet beter is, maar ja ook weer duurder. Waarschijnlijk ook een maand overslaan omdat het 2 weken kan duren voordat het allemaal ( administratief) verwerkt is bij MCK.
Zie er nu al bijna tegenop weer allemaal beslissingen .. maar probeer positief te blijven.

Angelaloes jij ook sterkte met je ei! Vervelend als het niet zo loopt als verwacht.
maris86 schreef:
01-09-2018 19:34
Tuurlijk! Traject is hetzelfde! Hebben jullie al iets gehoord? Of blijven afwachten?
Wachten... Hebben de lijst zien groeien van 78 weken naar 23 maanden..
En stiekem elke dag op de post nl app spieken of er post komt.
Weet ook niet hoe snel ze beginnen als je aan de beurt bent..

Hou in een app bij wanneer ik mijn periode zou moeten hebben. Stiekem hoop ik dat we deze nog mee kunnen pakken. We gaan ook deze maand trouwen. Zou wel heel mooi kadotje zijn als het dan al is gelukt. Volgens app kan het nog een keer maar dan moet doe wel snel komen...

Ga daar echt niet van uit dat 1x raak is. Aangezien mijn familie history...
Ga er vanuit dat wel minmaal wel keer of 6 nodig is.
Daar ben ik weer een keer. Wat zijn er veel nieuwe mensen bijgekomen, welkom!

En er zijn ook veel mensen aan het wachten, op allerlei verschillende manieren! Ik dacht net, iedereen volgt zijn eigen weg en de ene heeft een snelweg en dr andere een toeristische route, maar wat is het ****ing knap dat wij dit allemaa doen!!!

Chica, toevallig heb ik nog 5 rietjes over mijn cryos donor en heb ik net gevraagd aan hrt umc wat hiermee gebeurt.
De twee rietjes die al in het umc liggen, zijn van mij. Die mag ik verkopen als ik wil, maar zij gaan daar niet bij helpen. Vraag me af hoe ik dat zou moeten doen, alsof er een soort marktplaats is ofzo!
Ik heb er ook nog drie gereserveerd in Denemarken liggen. Daarvan krijg ik 75% van mijn aankoop bedrag terug als ik ze niet gebruik.
Op dit moment heb ik een zoontje van 3 maanden, maar ik vind het een heel fijn idee dat als ik nog een tweede zou willen dit met dezelfde donor nog iig 5 pogingen zou kunnen.

Heel veel succes allemaal! Ik blijf alles meelezen en blijf voor jullie duimen!
Weer wat meiden op de wachtbank las ik? Ontzettend veel succes! Ik hoop dat dit een vruchtbare maand voor jullie zal zijn.
En welkom aan de nieuwe meiden!

Ik zit vol spanning te wachten op mijn gesprek bij het AMC as woensdag. Aan de ene kant kan ik niet wachten om te beginnen maar ‘s nachts slaat de onzekerheid toe: waar begin ik nu aan...
Heel herkenbaar want dat had ik met mijn zoontje ook.
Ik las het ook al eerder maar ik heb nu ook opeens allemaal zwangeren om me heen! Dat maakt mijn ongeduld nog groter..
Ik hoop zo dat ik al mijn volgende cyclus aan de slag mag
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pat hoe zit dat met de nieuwe quota regeling? Weet jij dat? Ik heb nog 2 rietjes, stel ik ben zwanger en heb nog 1 rietje? Mag ik die zo gebruiken zonder nogmaals quota neer te leggen?
@isillavendel Ik ga je volgen.. Sta in maart 23 maanden op de wachtlijst. Is bij mij ook van een jaar naar 2 jaar opgelopen en ik houd mijn hart vast dat ie niet verder oploopt... Ben wel benieuwd hoe het gaat, of je kan kiezen en wat voor basisinfo je dan meekrijgt, lang moet wachten, en of je eventueel als het lukt ook een 2e met dezelfde donor kan.
@Issalavendel; ik ga jullie net als Lee ook volgen. Ik sta ook op de wachtlijst in Zwolle. Ben heel benieuwd hoe het vanaf nu verder gaat. Hoop dat jullie deze week post krijgen waar jullie op wachten.
@lee en nora,
9 september zou het precies 23 maand zijn. Maar zoals hun zeggen is een indicatie... Enkel ik zit heerlijk nu met alles gepland....
9 sep precies 23 maand, zou rond de 24ste weer moeten worden.. En 28ste trouwen we. Zit nu echt te wikken en wegen wat ik ga doen. Ongesteld nog zijn op grote dag (met witte jurk...) of toch dan uitstellen met de kans dat alles in de war raakt.... Eerst maar kijken of we een brief krijgen voor de 10e...

--------

Maar weet niet wat ze bij bije barrehus gaan doen, weet dat de donorbank daar nu ook aanwezig is. Natuurlijk ook met eigen bijbetaling enkel verschil met zwolle weet ik niet. We hebben ons daar uiteindelijk nu dit jaar niet meer ingeschreven, hoewel ik steeds meer neig om wel te doen... Dat is maar 5 min ipv van 40 naar Zwolle...

Weet hier iemand het tarief??
Kan ik toch eens rekenen (reiskosten vs extra kosten).
Hoi allemaal,
Wat fijn dat dit forum bestaat. Mooi om andere ervaringen te lezen. Ik hoop voor jullie dat jullie niet meer al te lang moeten wachten.
Wij zijn een vrouwenstel, sinds 3 jaar getrouwd en hebben een kinderwens. Ik zelf wil zwanger worden. Mijn vrouw is nog een beetje onzeker wat betreft haar rol als meemoeder en het niet genetisch verwant zijn met het kindje.
We hebben eind oktober een intakegesprek in Leiderdorp MCK, en gaan dan op de wachtlijst voor een kliniekdonor. Die is nu 1 - 1,5 jaar, ben benieuwd hoelang het in het echt duurt....
spannend proces
Lee83 schreef:
02-09-2018 13:01
Pat hoe zit dat met de nieuwe quota regeling? Weet jij dat? Ik heb nog 2 rietjes, stel ik ben zwanger en heb nog 1 rietje? Mag ik die zo gebruiken zonder nogmaals quota neer te leggen?
g

Nee. Helaas niet. Dat was nog niet toen ik ze bestelde/reserveerde....
Er staat ook een Nederlands nummer op de site dat je zou kunnen bellen eventueel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven