Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
08-09-2018 14:28
Op je 18e een kind met een man van 45 :cry:

Het lijkt me verschrikkelijk, maar in zo'n geval is een relatie een inkomen en een kind een pensioen.
TanteBedelia schreef:
08-09-2018 15:20
Waar?
In de krant.
shifty schreef:
08-09-2018 16:23
Het lijkt me verschrikkelijk, maar in zo'n geval is een relatie een inkomen en een kind een pensioen.

Mwoah, de bruid is uit Thailand gehaald in dit geval.
shifty schreef:
08-09-2018 16:23
En toch, wat moet je van een man denken die op zijn 44ste iets begint met een kind van 17.
Of misschien begon de relatie nog wel eerder, ze moet op haar 17de ongeveer zwanger zijn geraakt.
Maar dat mag, omdat het meisje van de Filipijnen komt, dan is zoiets minder erg?
O dat gaat over dat meisje wat bevallen is in het vliegtuig?
Star² schreef:
08-09-2018 16:27
Mwoah, de bruid is uit Thailand gehaald in dit geval.

Dat bedoel ik. Voor haar is de relatie met hem haar inkomen. En een kind met hem is haar pensioen.
shifty schreef:
08-09-2018 16:41
Dat bedoel ik. Voor haar is de relatie met hem haar inkomen. En een kind met hem is haar pensioen.

Ah! Ik dacht dat je het andersom bedoelde.
karin6789 schreef:
08-09-2018 16:29
En toch, wat moet je van een man denken die op zijn 44ste iets begint met een kind van 17.
Of misschien begon de relatie nog wel eerder, ze moet op haar 17de ongeveer zwanger zijn geraakt.
Maar dat mag, omdat het meisje van de Filipijnen komt, dan is zoiets minder erg?

Ik vind het verschrikkelijk erg. Het zou niet moeten mogen. Het is alleen wel de realiteit omdat het voor die meisjes daar een beter alternatief is/lijkt dan pure armoede. Ik kan haar geen alternatief bieden dus ik ben voorzichtig in het veroordelen van iemand die de keuze maakt op basis van de alternatieven die ze wel heeft. En de man in dit geval lijkt me een engerd, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe hij haar verder behandelt. In elk geval geeft hij haar een inkomen en een pensioen. Dat is meer dan ik haar geef. Dus ik ben zelfs voorzichtig in het veroordelen van die man. Ik zie ook het liefste een gelijkwaardige liefdesrelatie opbloeien tussen mensen waarbij geld of armoede geen enkele rol hoeft te spelen. Maar de realiteit zit dat soms stevig in de weg. Dat vind ik in zo'n situatie best een lastig gegeven.
Wow...
:fortune:
Doe mij ook even zon motievenbol, lijkt me best praktisch.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
karin6789 schreef:
08-09-2018 15:54
Dank je!
Hoelaat moet je vertrekken?
Life is short. Eat dessert first.
nvm
shifty schreef:
08-09-2018 16:54
Ik vind het verschrikkelijk erg. Het zou niet moeten mogen. Het is alleen wel de realiteit omdat het voor die meisjes daar een beter alternatief is/lijkt dan pure armoede. Ik kan haar geen alternatief bieden dus ik ben voorzichtig in het veroordelen van iemand die de keuze maakt op basis van de alternatieven die ze wel heeft. En de man in dit geval lijkt me een engerd, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe hij haar verder behandelt. In elk geval geeft hij haar een inkomen en een pensioen. Dat is meer dan ik haar geef. Dus ik ben zelfs voorzichtig in het veroordelen van die man. Ik zie ook het liefste een gelijkwaardige liefdesrelatie opbloeien tussen mensen waarbij geld of armoede geen enkele rol hoeft te spelen. Maar de realiteit zit dat soms stevig in de weg. Dat vind ik in zo'n situatie best een lastig gegeven.
We hebben geen idee. Dus da's invullen.

Ik ken toevallig twee Filipijnse vrouwen die hier al jong zijn gekomen als vrouw van oudere mannen. Geen enge mannen, maar mannen die moeilijker in de markt lagen - sociaal onhandig vooral. Geen zielige vrouwen, maar dames die weten wat ze willen. Ze kregen kinderen, de een deed HBO en vond een baan bij de overheid, de ander begon een winkel.

Ik had ook mijn vooroordelen over 'importbruidjes' maar die heb ik bijgesteld. Bij deze twee stellen is er naast de praktische voordelen ook zeker sprake van liefde. Het zijn gewoon doorsnee gezinnen.
Whaaa ik heb alle seizoenen van Game of Thrones :cheer2:
Nemaìn’ schreef:
08-09-2018 21:39
Whaaa ik heb alle seizoenen van Game of Thrones :cheer2:
Tsss de laatste moet nog komen hoor. :wtf:
_Inkie_ schreef:
08-09-2018 21:47
Tsss de laatste moet nog komen hoor. :wtf:
Die heb ik ook :cheer2:
Nemaìn’ schreef:
08-09-2018 22:06
Maar maar die komt pas in 2019 :O
Nemaìn’ schreef:
08-09-2018 22:06
Maar
Hoe
Waar
Wat
Huh
???
_Inkie_ schreef:
08-09-2018 22:29
Maar maar die komt pas in 2019 :O

Laat het me tegen die tijd maar weten of:
a. iemand het overleeft met wie je een jaar mee leeft.
b. er een einde is.

Zo niet dan ga ik 't niet meer kijken. Vreselijke serie.
shifty schreef:
08-09-2018 22:51
Laat het me tegen die tijd maar weten of:
a. iemand het overleeft met wie je een jaar mee leeft.
b. er een einde is.

Zo niet dan ga ik 't niet meer kijken. Vreselijke serie.
Jij
Gaat
Onder
De
Negeer

:mad:
doornroosje9 schreef:
08-09-2018 23:05
Jij
Gaat
Onder
De
Negeer

:mad:

Zolang jij blijft leven vinnik alles best. Je ben hier één van de hoofdpersonen en ik leef al jaren met je mee.

(en als ik je echt heel hard nodig heb roep ik de uiterste toverspreuk: Chocolade!)
doornroosje9 schreef:
08-09-2018 22:40
Maar
Hoe
Waar
Wat
Huh
???
Hap
shifty schreef:
08-09-2018 23:08
Zolang jij blijft leven vinnik alles best. Je ben hier één van de hoofdpersonen en ik leef al jaren met je mee.

(en als ik je echt heel hard nodig heb roep ik de uiterste toverspreuk: Chocolade!)
Nou, als je chocolade hebt...

:love:
Nemaìn’ schreef:
08-09-2018 23:13
Hap
:whip:
doornroosje9 schreef:
08-09-2018 23:22
:whip:
Wraak voor die gifjes laatst :devil:
Nemaìn’ schreef:
08-09-2018 23:39
Wraak voor die gifjes laatst :devil:
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven