De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Alle reacties Link kopieren
Ah, zijn we d'r weer. :)

Bij mode uit de jaren 80 denk ik ook aan brede schoudervullingen. Krystal uit Dynasty was daar een meester in en werd vaak geparodieerd (alsof ze dan niet door het gat van de deur past door die schoudervullingen)

Afbeelding

Dynasty was natuurlijk de tegenhanger van Dallas met J.R die zo vals kon lachen

Afbeelding

En wat tv verder betreft, vind ik de sitcoms uit de jaren 80 en 90 stukken beter dan de huidige. Married with children (Peggy: "Hi Al, I'm back did you miss me?" Al: "With every bullet so far.") en Seinfeld (not that there's anything wrong with it)

Dit is een hilarische speech van Larry David

https://www.youtube.com/watch?v=TcrzC_T_XOs
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik heb voor zoons verjaardag de dvd-box van The A-Team gekocht. Alle seizoenen voor 40 euro bij Bol.

Er is niks fatsoenlijks meer op televisie voor jongens en ik ben flauw van zijn gegier om ellende als "South Park".

.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Opblijven voor Hill street blues en Cheers en Blake Carrington uit Dynasty maakten we belachelijk vanwege zijn paarse kleurspoeling.

Theme Hill street blues
https://www.youtube.com/watch?v=Je2fGzKiqRM

Theme Cheers
https://www.youtube.com/watch?v=h-mi0r0LpXo

Frits Spitz op de radio luisteren net voor het avondeten en op vrijdagavond Curry en van Inkel op de achtergrond tijdens het uitgebreid optutten voor het stappen.
Snoesje666 schreef:
09-09-2018 00:04
Ik heb voor zoons verjaardag de dvd-box van The A-Team gekocht. Alle seizoenen voor 40 euro bij Bol.

Er is niks fatsoenlijks meer op televisie voor jongens en ik ben flauw van zijn gegier om ellende als "South Park".

.
En gaat hij dat leuk vinden denk je? Ik heb het idee dat die series van vroeger veel te traag gaan voor tegenwoordig.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hij vindt het leuk dat ze elke keer wat bouwen van materiaal dat ze "toevallig" vinden.

Sowieso vindt hij veel dingen te druk op televisie.
Als zoon niet "echt" kijkt, dan zet hij de televisie uit. Het is geen achtergrond, zoals bij veel van zijn vrienden thuis. Hij luistert dan liever naar muziek, van Metal tot Ierse tapdans en New Age.
Hij mag nu Game of Thrones kijken (15 jaar). Papa vindt het walgelijk, zoon en ik vinden het leuk. En voor hem is het gemakkelijk dat ik de boeken heb gelezen, omdat er teveel acteurs en verhaallijnen zijn om in één keer te onthouden.

Hij is nu sipjes omdat Jon Snow dood is. Snel naar het volgende seizoen, dus.
😄
Snoesje666 schreef:
09-09-2018 01:12
Hij vindt het leuk dat ze elke keer wat bouwen van materiaal dat ze "toevallig" vinden.
Als hij dat leuk vindt zal de serie MacGyver hem bevallen. Over een geheim agent die van een paperclip, een vork en een koffiekan een bommenwerper kon maken, bij wijze van spreken.
Ik kan nog geen plaatjes posten, maar afbeeldingen van die vreselijke broeken met schuine gulp staan volop op pinterest. Echt hilarisch;)
Was jullie droom vroeger ook om op die theaterschool van Fame te zitten?
Ik ging altijd eerst naar balletles en keek daarna Fame. Van mijn moeder mochten mijn zus en ik één keer in de week met een bord op schoot bij de tv eten en zij keek gezellig mee. Zo gezellig dat mijn moeder "onze" programma's en muziek ook leuk vond.
Dat mis ik nu wel met mijn dochters: zij kijken nauwelijks tv en zitten graag boven op hun eigen laptop te netflixen.
Bobby-Pin schreef:
09-09-2018 00:27
en op vrijdagavond Curry en van Inkel op de achtergrond tijdens het uitgebreid optutten voor het stappen.
Jaaaa!
Patchouliprinses schreef:
09-09-2018 09:48
Ik kan nog geen plaatjes posten, maar afbeeldingen van die vreselijke broeken met schuine gulp staan volop op pinterest. Echt hilarisch;)
Jammer dat je ze niet kan plakken, zou ze graag weer eens zien :D Sweaters hadden bij de boord ook drukknoopjes met zo'n flap die je open moest laten hangen.
Zwierige rokken die vanuit de boord de onderkant aan een zijde wat optrokken waren ook in en ik was jaloers op de outfits van Frizzle Sizzle tijdens het Eurovisie songfestival.

Afbeelding
Ik geniet weer van de heerlijk kneuterige Flying Docters!
Leuk al die herinneringen.

Word er soms ook sipjes van, zo'n tijd geleden alweer.

Destijds kan ik me niet herinneren dat er zoveel gadgets waren of een razend tempo in alles wat nog beter, sneller en hipper kon.
Het was zoals t was in t hier en nu ipv al gehaast naar t volgende uit te kijken?
Je kon jaren doen met een zelf gefabriceerd of gerepareerd iets, mijn ouders ook enz.

Het beeld van de omgeving op straat, winkels, wegen enz was voor mij ook erg gezellig op eoa manier.
Veel intiemer, minder strak en verrassender.
Zoals je soms nog in t zuiden van Nederland ziet of andere dorpen en was laatst in België, genoot van de kraters in de weg en de oudere sfeer toen ik bij Maastricht richting Luik reed.

Qua kleding mis ik mag&magie wel!
Leuke zaak toen en Fooks, Foxy fashion!

Droegen jullie ook wel cutex make up of nagellak?
Pikte het wel eens van mijn moeder.
Zelf had ik meestal Hema make up of misporty.
Ik had make-up van Theater o.i.d. de enige mascara die echt waterproof was, en later gebruikte ik pancake, veel te zware foundation maar het moest naar mijn idee er perfect uitzien allemaal ;-D
En nu gebruik ik echt nog zo weinig make-up meer, moet er niet meer aan denken om 's ochtends bij het opstaan dat hele ritueel weer te moeten aangaan.
Van de Hema gebruikte ik wel eens die potten blauwe gel, dat was in mijn Bananarama-look tijd maar toen ik het langer liet groeien werd die gel overbodig en kwam er zo'n joekel van een speld in, óóḱ erg jaren 80.

Cutex ken ik eigenlijk niet. Fooks en Foxy fashion wel, en Thatcher maar dat was een beetje punk daar pikte ik alleen de draagbare items uit zoals een kort schots geruit plissé rokje waar ik dan een nette zwarte balletpany onder droeg, hahaha.
Nu is de keuze wel ruimer dan toen, voor jurkjes moest ik de markt afschuimen op de zaterdag, die hingen weinig in winkels of het waren van die oubollige exemplaren.
Bobby-Pin schreef:
09-09-2018 12:56
Ik had make-up van Theater o.i.d. de enige mascara die echt waterproof was, en later gebruikte ik pancake, veel te zware foundation maar het moest naar mijn idee er perfect uitzien allemaal ;-D
En nu gebruik ik echt nog zo weinig make-up meer, moet er niet meer aan denken om 's ochtends bij het opstaan dat hele ritueel weer te moeten aangaan.
Van de Hema gebruikte ik wel eens die potten blauwe gel, dat was in mijn Bananarama-look tijd maar toen ik het langer liet groeien werd die gel overbodig en kwam er zo'n joekel van een speld in, óóḱ erg jaren 80.

Cutex ken ik eigenlijk niet. Fooks en Foxy fashion wel, en Thatcher maar dat was een beetje punk daar pikte ik alleen de draagbare items uit zoals een kort schots geruit plissé rokje waar ik dan een nette zwarte balletpany onder droeg, hahaha.
Nu is de keuze wel ruimer dan toen, voor jurkjes moest ik de markt afschuimen op de zaterdag, die hingen weinig in winkels of het waren van die oubollige exemplaren.
Ow ja theater makeup zegt me ook wel iets.

Had zo'n madonna look, haar met sjaaltjes, veel lak ook vd Hema of Elnet oid als ik geld had.
Beenwarmers waren ook zo'n nodig iets net als een zalmkleurige skibroek met bandjes eronder.

Keken jullie ook naar Miami vice op zaterdag avond geloof ik?
Keek het meestal met mijn ouders.
09-09-2018 09:53
Was jullie droom vroeger ook om op die theaterschool van Fame te zitten?
Ik ging altijd eerst naar balletles en keek daarna Fame. Van mijn moeder mochten mijn zus en ik één keer in de week met een bord op schoot bij de tv eten en zij keek gezellig mee. Zo gezellig dat mijn moeder "onze" programma's en muziek ook leuk vond.
Dat mis ik nu wel met mijn dochters: zij kijken nauwelijks tv en zitten graag boven op hun eigen laptop te netflixen.
Ja dat was echt de droom!
Was altijd verliefd op Danny en wilde Coco zijn.
Was toen een jaar of 13, 14.
O, wat heerlijk om weer even terug in de tijd te gaan! Inderdaad, die truien met zo'n flap herinner ik me ook en die "ophaalrokken".

Mac & Maggie mis ik stiekem nog steeds. Toen ging ik er vaak kijken en maar af en toe iets kopen van mijn bescheiden kleedgeldbudget. Nu zou ik het kunnen betalen en is ie er niet meer...Ik was zo ongeveer verliefd op die winkel. Alle afbeeldingen uit hun folder hing ik aan de muur en ik droomde van een vriendje met zo'n outfit;) Die wens is overigens jaren later nog uitgekomen ook:) en we zijn al 25 jaar getrouwd! Het schept een band, he? ;)
Hij heeft trouwens kunstacademie gedaan, dus van het "Fame-gevoel" heb ik ook nog iets meegekregen. "Zwijmelen" was een essentieel deel van mijn leven toen, geloof ik...
P.S. Miss Sporty...die "mooie" blauwe mascara!

En zo'n doos met Theater make up, vond ik ook het einde.
Hoi (Ma)Donna71,

Leuk inderdaad die sjaaltjes in je haar en waarschijnlijk ook grote oorbellen;)
Ik had ook zo'n balletpanty met een zwart ballonrokje en kocht ook graag in tweedehandswinkels, of bij "Wikkel" Als "alternatieveling" kon je toen niet slagen in gewone winkels inderdaad.
Bobby-Pin schreef:
09-09-2018 11:51
Jammer dat je ze niet kan plakken, zou ze graag weer eens zien :D Sweaters hadden bij de boord ook drukknoopjes met zo'n flap die je open moest laten hangen.
Zwierige rokken die vanuit de boord de onderkant aan een zijde wat optrokken waren ook in en ik was jaloers op de outfits van Frizzle Sizzle tijdens het Eurovisie songfestival.

Afbeelding
Ja zo'n ophaalrok!
Zat aan de zijkant wel zo'n strookje stof met een knoopje zodat je hem om de rok omhoog kon vastzetten.

Die flap trui had ik zelf niet geloof ik, wel kolsweaters in aardetinten.

Droeg ook vaak kortere spijkerrokjes met espadrilles of van die zwarte Chinese schoentjes met bandjes en afgeknipte spijkerbroekjes zoals baby in dirty dancing.

Heb ook een new age periode gehad, was into the Cure en had mijn haar heel kort omhoog en mijn voorliefde voor zwarte kleding is nog altijd favoriet.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 13:45
0.10% gewijzigd
Sjaaltjes en grote oorbellen, ja ik ook!
Deze vooral:

Afbeelding
Wat leuk dat onze jaren 80 stijl een beetje overeen komt, ik vond kak heel erg vreselijk. Van die pennyshoes, zachtgele spencers en ouwelijke donkerblauwe rokken. Ik had kakkers in mijn brugklas zitten met nette boekentassen of er stond een leus op en dat was dan "liever een bom in mijn tuin dan een Rus in mijn keuken" en dat stak heel erg af naast mijn volbekladde "losse" linnenboekentas die van ellende halverwege het jaar al zowat uit elkaar viel ;-D

De mooie afbeeldingen uit de folder van Mac & Maggie plakte ik in mijn agenda, die was aan het einde van het jaar dan ook twee keer zo dik als in het begin van het schooljaar. Eigenlijk was ik ook meer bezig met het decoreren van mijn agenda dan met huiswerk :$
09-09-2018 13:37
Hoi (Ma)Donna71,

Leuk inderdaad die sjaaltjes in je haar en waarschijnlijk ook grote oorbellen;)
Ik had ook zo'n balletpanty met een zwart ballonrokje en kocht ook graag in tweedehandswinkels, of bij "Wikkel" Als "alternatieveling" kon je toen niet slagen in gewone winkels inderdaad.
Ja die grote oorbellen, vaak van plastic!
Droeg zelfs nog wel van die druk oorbellen met zo'n klem :mrgreen:

Mijn vader nam me wel eens mee naar een tweedhans kledingzaak.
Hij en zijn toen nog vriendin waren een beetje new age.

Had ook zon ballonrokje, helemaal vergeten!
Pantys met allerlei prints of motieven ook erg gretig gewillig toen.
Had ook zo'n zwart rokje met vooraan zo'n haakjes sluiting in t midden over de lengte.
Droeg ook vaker sets, bv rokje/jasje van hetzelfde.
Afgeleid van t mantelpak waarschijnlijk.
Drukoorbellen met klem had ik ook terwijl ik wel gaatjes in mijn oren had. Dat waren van die ronde oorbellen die op grote smarties leken. Oooooh, zere oorlellen kreeg ik daarvan.
Bobby-Pin schreef:
09-09-2018 13:50
Wat leuk dat onze jaren 80 stijl een beetje overeen komt, ik vond kak heel erg vreselijk. Van die pennyshoes, zachtgele spencers en ouwelijke donkerblauwe rokken. Ik had kakkers in mijn brugklas zitten met nette boekentassen of er stond een leus op en dat was dan "liever een bom in mijn tuin dan een Rus in mijn keuken" en dat stak heel erg af naast mijn volbekladde "losse" linnenboekentas die van ellende halverwege het jaar al zowat uit elkaar viel ;-D

De mooie afbeeldingen uit de folder van Mac & Maggie plakte ik in mijn agenda, die was aan het einde van het jaar dan ook twee keer zo dik als in het begin van het schooljaar. Eigenlijk was ik ook meer bezig met het decoreren van mijn agenda dan met huiswerk :$
Ja en die college schoenen vond ik ook erg stom..
Truien met eronder zo'n net kraagje daar werd ik ook niet vrolijk van.

Heb nog één agenda bewaard uit 1986 van Garfield.
Vol met plaatjes, korte liefdes spreukjes, parfumgeur plaatjes, idd zo dik vergeleken met t origineel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven