Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Niekske78 schreef:
23-08-2018 10:09
Jari vind ik zelf een erg mooie naam. Scandinavisch, eenvoudig.
Die naam hadden we onze zoon bijna gegeven. :)
Had zelfs het geboortemutsje al met deze naam af laten drukken.
Op dag van bevalling heb ik de naam ongewisseld voor een andere naam, hormonen hè :facepalm: .
Als ik het nu in de omgeving vertel dat hij bijna Jari had geheten krijg ik veel reacties van mensen over dat ze die naam niet mooi vinden .
HelloSunshine:

Linus
Ferdi
Kyan
Jolyon
Marvin
Alex
Colin
Logan
Justin
Loïc
James
Axel
Lewis
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
isaa_p schreef:
28-08-2018 21:20
Dames, we zitten even vast, hebben jullie misschien wat nieuwe inspiratie voor ons?

Ik dàcht dat manlief zich wel in mijn top 4 kon vinden, maar hij krabbelt nu toch terug.
In willekeurige volgorde zijn dit:

Morris
Boaz
Otis
Bowie

Otis valt voor hem af omdat hij di meer een naam voor een getint kindje vind. Als ik naar man en onze dochter kijk zal ook dit kindje niet blond met blauwe ogen worden, maar zeker wel blank. Ik snap zijn punt, maar vind dat het prima voor een licht kindje kan. Wat is jullie associatie bij Otis?

Man’s favoriet is nu Levi. Vind ik een toffe naam, maar heel jammer dat ‘ie op nummer 6 staat...

Naar mijn idee heb ik alle lijstjes al drie keer gezien, wie heeft er nieuwe suggesties?
Een paar ideeën:
Xavi
Reza
Lewis
Lennon
Brent
Oliver (de engelse variant dus)
Eloi
Ik spreek toch geen Chinees?!
Mijn vriend vind Ezra een leuke naam (zwanger, we weten geslacht nog niet)
Ik vind het een leuke naam, maar hij klinkt buitenlands.. Ik ben bang dat dit een negatieve invloed kan hebben op zijn toekomst..

Ik ben een halfbloedje (latina) en hij Nederlands. Dus het wordt op zich wel een blank kindje, hoogstens met donker haar. (Ik heb lichtgroene ogen en donker haar)
We hebben wel een Nederlandse achternaam.

Ik vond Jesper een leuke naam, maar toch blijf ik nu nadenken over Ezra.

Wat vinden jullie van de naam Ezra?
DulceLoco schreef:
06-09-2018 13:11
Ik vind het een leuke naam, maar hij klinkt buitenlands.. Ik ben bang dat dit een negatieve invloed kan hebben op zijn toekomst..

Ik ben een halfbloedje (latina) en hij Nederlands. Dus het wordt op zich wel een blank kindje, hoogstens met donker haar. (Ik heb lichtgroene ogen en donker haar)

Ik ken een meisje dat Ezra heet. Voor mij is het daardoor een meisjesnaam.
DulceLoco schreef:
06-09-2018 13:11

Ik vind Ezra een leuke naam! Heb er niet per se een buitenlandse associatie bij, wel een beetje christelijk. Geen idee of dat klopt of dat ik dat van een tv-serie heb :p
watdachtjehiervan schreef:
06-09-2018 13:16
Ik ken een meisje dat Ezra heet. Voor mij is het daardoor een meisjesnaam.
Ezra is absoluut een jongensnaam (Hebreeuws); de vrouwelijke variant is Esra (Turks). Niet dat het niet andersom mag natuurlijk, maar dat is de oorspronkelijke variant.

Ik vind Ezra trouwens prachtig. Het is dus hebreeuws/joods, maar wordt voor heel veel niet-joodse kindjes gebruikt en ik heb totaal niet de associatie ' buitenlands' ermee. Daarnaast is jouw man Nederlands en is dus de achternaam ook Nederlands, dat scheelt sowieso al in dat gevoel. Bovendien zou het me niks kunnen interesseren, als ik een naam mooi vind, of dat voor een ander dan een slechte associatie zou geven. Met alle exotische namen van tegenwoordig kan ik me niet voorstellen dat er over 20 jaar nog heel veel vooroordelen zijn en je dus benadeeld wordt obv je naam, omdat je dat aan de naam dan helemaal niet meer goed kunt inschatten ;)
Ik heb wel een buitenlandse associatie bij Ezra maar snap niet waarom dat perse een nadeel moet zijn. Als jullie het een mooie naam vinden zou ik er gewoon voor kiezen.

Hier heb ik al eens eerder gepost over onze namen zoektocht en we zijn er nog steeds niet uit... Op het lijstje staat nu:
Ivar - vind man een te harde naam
Oscar - vinden we beide leuk maar we weten dat we dat gaan afkorten naar Os en dat vinden we niet klinken
Niels - niet uit te spreken in het engels en wat saai
Floris - vind man erg leuk maar ik vind het wel erg kak

Namen als Chris, Thomas, Joris en Olaf vinden we ook erg leuk maar kunnen niet wegens bepaalde associaties.

Wat vinden jullie van ons lijstje met argumenten en hebben jullie eventueel nog aanvullingen? Dochter heet Elsa dus liever geen naam die met een E begint.
Envelop schreef:
10-09-2018 07:59
Ik heb wel een buitenlandse associatie bij Ezra maar snap niet waarom dat perse een nadeel moet zijn. Als jullie het een mooie naam vinden zou ik er gewoon voor kiezen.

Hier heb ik al eens eerder gepost over onze namen zoektocht en we zijn er nog steeds niet uit... Op het lijstje staat nu:
Oscar - vinden we beide leuk maar we weten dat we dat gaan afkorten naar Os en dat vinden we niet klinken

Namen als Chris, Thomas, Joris en Olaf vinden we ook erg leuk maar kunnen niet wegens bepaalde associaties.

Wat vinden jullie van ons lijstje met argumenten en hebben jullie eventueel nog aanvullingen? Dochter heet Elsa dus liever geen naam die met een E begint.
Ivo of Ivan?
Een goede vriend van ons heet Ivo en Ivan zit in het team van mijn man op het werk. We vinden het daardoor niet zo geschikt maar wel leuke namen idd!
Envelop schreef:

Ik vind Floris wel heel leuk!!
Ik ken een Floris die zelf bepaald niet kak is.
Suggesties: Laurens, Arthur, Maxime, Daniël, Vincent, David
Envelop;
In plaats van Niels zou Nils ook kunnen. Iets internationaler volgens mij.
@giraffe, ik denk dat we dan steeds moeten uitleggen dat het Niels zonder e is. Vind het nog niet zo mooi.

@daev, goed te horen dat je het niet zo kak vindt.
Wat vindt de rest ervan?
@Dulceloco: ik vind Ezra ook mooi.
Het komt op mij wel over als een christelijke of joodse naam (geen idee of dat klopt) maar dat zou ik niet als belemmering zien.

Wat maakt dat je buitenlands klinkend als een belemmering ziet trouwens?
Envelop schreef:

Ter aanvulling op jullie lijstje:
-Ingmar
-Lars
-Jonas
-Thijs
-Jornt
Ivan
RegretteRien schreef:
10-09-2018 23:14
Ter aanvulling op jullie lijstje:
-Ingmar - wel leuk,, man vindt het helaas niks
-Lars - zo heet mn neefje al, was anders misschien wel een kanshebber
-Jonas - te bijbels
-Thijs - de helft op het kdv heet nu thijn/tijs of een andere varriant
-Jornt - apart maarniet lelijk, hier ga ik nog eens over nadenken
Wij krijgen een tweede zoon. Maar hebben de enige jongensnaam die we mooi vinden al gebruikt bij zoon. Dus nu zijn we op zoek naar inspiratie. We houden van Engelse namen die ook in Nederland fatsoenlijk worden uitgesproken. Geen rare schrijfwijzen.
@1aapje:

Lewis
Quinn
Lloyd
James
Owen
Aidan
Colin
Neill
Joshua
Jack
Finn
Miles
Scott
Otis
Gregory
Zach
Aapje

Chris
Dave
Nick
Lewi
Oscar
Raymond
Miles
Lucas
Iemand nog zin om nog een keer met me mee te denken? Ik ben 23 weken zwanger en we weten het geslacht niet. De meisjesnaam weten we maar die jongensnaam vinden we ontzettend moeilijk :@@:

Dit lijstje hebben we nu:
Levi
Noah
Noël
Lenn

Wat vinden jullie van deze namen? Nog andere suggesties misschien?
Wie heeft er zin om mee te denken? Onze eerste zoon heeft een naam van 4 letters, die niet heel veel voor komt. Wegens herkenbaarheid ga ik die hier niet noemen. We zoeken nu een leuke jongens en meisjes naam daarbij maar komen er nog niet uit (heeft ook geen haast, nog niet zwanger, maar willen we wel graag dus leuk om te fantaseren :)).

Namen van mijn voorkeur zijn bijvoorbeeld Lenn, Luca, Seth. Voor een meisje Lois, Lieke, Ninthe. Manlief vindt het niks. Een naam van 4 letters zou leuk zijn maar is geen vereiste :)
@NYC je hebt de naam van onze oudste zoon in je lijstje staan :mrgreen:
Sunny-91 schreef:
16-09-2018 08:24
Iemand nog zin om nog een keer met me mee te denken? Ik ben 23 weken zwanger en we weten het geslacht niet. De meisjesnaam weten we maar die jongensnaam vinden we ontzettend moeilijk :@@:

Dit lijstje hebben we nu:
Levi
Noah
Noël
Lenn

Wat vinden jullie van deze namen? Nog andere suggesties misschien?
Ideeën;
Luca
Mika
Nolan
Mick
Vince
Boaz
Jonah
ViVa-000 schreef:
16-09-2018 08:46
Wie heeft er zin om mee te denken? Onze eerste zoon heeft een naam van 4 letters, die niet heel veel voor komt. Wegens herkenbaarheid ga ik die hier niet noemen. We zoeken nu een leuke jongens en meisjes naam daarbij maar komen er nog niet uit (heeft ook geen haast, nog niet zwanger, maar willen we wel graag dus leuk om te fantaseren :)).

Namen van mijn voorkeur zijn bijvoorbeeld Lenn, Luca, Seth. Voor een meisje Lois, Lieke, Ninthe. Manlief vindt het niks. Een naam van 4 letters zou leuk zijn maar is geen vereiste :)
Senn, Fenn, Kars,Ive, Jelte, Owen, Vince, Boaz, Tijl, Tije, Savi, Sani, Ivan, Ivar, Jis, Jisse, Jona.

Meisje: Fem, Liz, Dijn, Lenne, Lot, Linde, Hanne, Imke, Imme, Jitte, Jonne, Mila, Mare, Mara, Jinthe, Juna, Nine, Riva, Ziva, Sjors.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven