Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Emili2004 schreef:
29-09-2018 12:20
Liam
(Heb je ook nog eens dezelfde 4 letters als bij je dochter)
Haha lekker simpel
Nu 13 weken zwanger! Ja, nog erg vroeg, maar we denken al hard na over namen. Voor een meisje hadden wij vrij snel een naam gevonden die we allebei mooi vinden, maar als het jongen wordt, hebben we nog geen idee. Mijn man is een Ier en heeft een echt Ierse achternaam. De naam moet daar dus wel bij passen, maar we gaan hier wonen, dus het moet ook hier makkelijk uit te spreken zijn. Maar ja, in Nederland zijn Ierse / Engelse namen al snel een beetje ordinair (of denken jullie dat die voordelen wel meevallen als de achternaam ook duidelijk buitenlands is?) of juist te populair (man kwam trots aanzetten met Finn en Liam als namen die ook hier goed uitgesproken zou kunnen worden. Toen liet ik hem de top 10 zien).

We wijzen trouwens ook een Hollandse naam niet af, als het maar klinkt met Ierse achternaam en dan weer door mijn man en zijn familie ook uitspreekbaar is (een harde G gaat 'm niet worden).

Heeft iemand ideeen?
Aiden
Colin
Charlie
Art
Arthur
Alex
Evan
James
Neil
Oscar
Quin
Sam
Troy
Zephan
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ellen-g schreef:
02-10-2018 13:59
Nu 13 weken zwanger! Ja, nog erg vroeg, maar we denken al hard na over namen. Voor een meisje hadden wij vrij snel een naam gevonden die we allebei mooi vinden, maar als het jongen wordt, hebben we nog geen idee. Mijn man is een Ier en heeft een echt Ierse achternaam. De naam moet daar dus wel bij passen, maar we gaan hier wonen, dus het moet ook hier makkelijk uit te spreken zijn. Maar ja, in Nederland zijn Ierse / Engelse namen al snel een beetje ordinair (of denken jullie dat die voordelen wel meevallen als de achternaam ook duidelijk buitenlands is?) of juist te populair (man kwam trots aanzetten met Finn en Liam als namen die ook hier goed uitgesproken zou kunnen worden. Toen liet ik hem de top 10 zien).

We wijzen trouwens ook een Hollandse naam niet af, als het maar klinkt met Ierse achternaam en dan weer door mijn man en zijn familie ook uitspreekbaar is (een harde G gaat 'm niet worden).

Heeft iemand ideeen?

Ik denk dat in Amerika veel Ierse namen gebruikt worden, en dat als die hier in Nederland gebruikt worden mensen er weer een Amerikaanse associatie bij hebben. Dat mensen Aiden niet leuk vinden omdat het op Jayden lijkt, snap je?

Maar over het algemeen zijn mensen in Nederland erg gecharmeerd van een Ierse achtergrond, dus die heb je mee :D

Wat vind je van Eamon?
Dankjulliewel.
LadyMadonna schreef:
02-10-2018 15:15
Ik denk dat in Amerika veel Ierse namen gebruikt worden, en dat als die hier in Nederland gebruikt worden mensen er weer een Amerikaanse associatie bij hebben. Dat mensen Aiden niet leuk vinden omdat het op Jayden lijkt, snap je?

Maar over het algemeen zijn mensen in Nederland erg gecharmeerd van een Ierse achtergrond, dus die heb je mee :D

Wat vind je van Eamon?
Ik denk dat je gelijk hebt. Veel van de Ierse namen die in Nederland populair zijn, zijn ook bekend door acteurs of tv personages of voetbalsterren, en dan heeft men er ook al een bepaald beeld zijn. Met niet bekende en niet veramerikaanste Ierse namen struikelen we dan weer snel over de uitspraak. Man heeft nog een andere favoriete naam (Coinneach), maar dat wordt echt een ramp op elk kinderdagverblijf. :D

Eamon(n) ben ik niet direct enthousiast over. Aiden vind ik wel leuk, maar de associaties ben ik niet zeker over, omdat het idd zo dicht bij Jayden enz ligt. Met Sam vind ik zowel de Nederlandse als de Engelse uitspraak leuk, maar man vindt die naam weer niets.
Ellen-g

Floyd
Brent
Nathan
Oscar
Victor
Jack
Mace
Owen
Morris
Niles
George
Eldin
Mick
Roan
Logan
Oliver
Mason
Otis
Steve
Lennard
Thomas

Met geen van bovenstaande namen heb ik een ordi associatie
Wat vinden jullie van de naam Luca? En hoe zou je die uitspreken?
Vind het meer bij een meisje passen. Ik zou het uitspreken als Luuka, zou niet weten hoe anders?
Sunny-91 schreef:
10-10-2018 11:50
Wat vinden jullie van de naam Luca? En hoe zou je die uitspreken?
Ik ken er twee.
Bij nummer 1 zeg je Loeca. Bij nummer 2 zeg je Luuca.
Beide zijn jongens.

Ik vins het een mode naam en vind de naam niet geweldig. Alleen al de twijfel hoe je het uitspreekt vind ik een reden om het niet te doen.
Loeka.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Loeka. Zo ken ik er een paar.
Ik ken alleen maar jongens met de uitspraak ‘luuka’

Ik denk dat ‘loeka’ internationaler en correcter is qua herkomst. Maar ik moet altijd aan dat liedje denken:

My name is Luka
I live on the second floor
I live upstairs from you
Yes I think you've seen me before
If you hear something late at night
Some kind of trouble, some kind of fight
Just don't ask me what it was
And they only hit until you until you cry

Associatie met huiselijk geweld dus..
De twijfel over hoe het uitgesproken wordt is indd wel een dingetje en dat maakt het wel minder leuk.

Ik zou zelf ook Luuca zeggen maar je hoort indd ook Loeca... hmmm nog maar eens goed nadenken dan of we de naam leuk genoeg vinden of dat hij weer van t lijstje kan... ;-)

Bedankt voor jullie reacties!
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een jongensnaam, redelijk Hollands, 1 of 2 lettergrepen. Ik kom nu op Luuk (of Lucas), Thijs, Milan of Stef, maar ik word er nog niet heel warm van. Het liefst een naam waarbij gelijk duidelijk is hoe je het schrijft, omdat de achternaam vaak ook gespeld moet worden.
Daarnaast lijkt het me mooi om hem te vernoemen naar mijn vader, Joop. Doopnaam Josephus Johannes.
Hebben jullie leuke ideeën?
Qua vernoeming;
Jonas
Joas
Jonah
Joshua
Jozias

Andere namen waar ik aan denk bij je vraag:
Stan
Bram
Julian
Jasper
Boris
Jorrit
Victor
Daan
Michiel
Thomas
maris86 schreef:
13-10-2018 07:46
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een jongensnaam, redelijk Hollands, 1 of 2 lettergrepen. Ik kom nu op Luuk (of Lucas), Thijs, Milan of Stef, maar ik word er nog niet heel warm van. Het liefst een naam waarbij gelijk duidelijk is hoe je het schrijft, omdat de achternaam vaak ook gespeld moet worden.
Daarnaast lijkt het me mooi om hem te vernoemen naar mijn vader, Joop. Doopnaam Josephus Johannes.
Wil je de de roepnaam naam van je kind vernoemen? Dan zeg ik Job!

Anders als roepnaam:
Bram, Max, Sam, Finn, Teun, Tim, Jur, Daan, Mees, Tom, Jesse, Hidde, Krijn, Ties, Kik, Tijmen, Kars, Rowan, Wessel.
@Maris

Mees
Joost
Kasper
Stijn
Sem
Twan
Tim
Jos
Johan
Jonas
Johnny
John
Joas
Bedankt voor de snelle reacties! Thomas en Stijn zijn kanshebbers!
Qua vernoeming, ik denk dat de roepnaam niet haalbaar is omdat ik dat echt geen leuke namen vind. Jonah of Jonas maken nog kans op de doopnaam ;-)
Als het alleen de doopnaam wordt zou ik gewoon Johannes doen !
Nouschi schreef:
13-10-2018 08:22
Als het alleen de doopnaam wordt zou ik gewoon Johannes doen !
Het lijkt me leuk om ook de doopnaam wat te moderniseren.
...
anoniem_372190 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 09:25
99.17% gewijzigd
maris86 schreef:
13-10-2018 07:46
Hallo allemaal,
Ik vind de namen Josef en Joost erg leuk. Vooral als tweede naam. Ik zou dan voor Joost gaan. Of Hanne(s).
Morris vind ik een leuke naam . Al ken ik een heel vervelende.
Ik vind Morris ook heel leuk en niet engels klinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven