2 jaar lang bedrogen.
donderdag 6 september 2018 om 02:42
Hallo,
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt en evt advies.
Mijn inmiddels ex vriend en ik hadden z'n 6 jaar een relatie waarvan we niet samenwonend waren, dit was een lange afstandsrelatie. Nu ben ik er deze week achter gekomen dat hij mij al bijna 2jaar bedriegt met een andere vrouw. Kapot van verdriet, geconfronteerd maar geeft niet thuis. Naar hem toe gaat niet lukken ivm dat hij tijdelijk bij een vriend sliep, en nu dus bij z'n huidige vriendin(Op ruim 3uur rijden). Nadat ik deze week veel heb nagedacht besloot ik haar op te zoeken op Facebook, nu blijkt dat zij dus ook echt een relatie hadden ( blijkt uit alles dat ze niks af wist van ons) en zelfs inmiddels een kindje hebben. Van hem ga ik niks meer horen, maar zit erg in dubio over om haar te berichten over z'n praktijken. Aan de ene kant denk ik, Laat het rusten, ze hebben een gezin en laat ze lekker gelukkig zijn. En aan de andere kant denk ik, ze mag wel weten dat hij niet alleen mij maar ook haar heeft bedrogen, 2 jaar lang!
Ik weet het niet meer, wat zouden jullie doen?
Luuun
Ik wil graag mijn verhaal even kwijt en evt advies.
Mijn inmiddels ex vriend en ik hadden z'n 6 jaar een relatie waarvan we niet samenwonend waren, dit was een lange afstandsrelatie. Nu ben ik er deze week achter gekomen dat hij mij al bijna 2jaar bedriegt met een andere vrouw. Kapot van verdriet, geconfronteerd maar geeft niet thuis. Naar hem toe gaat niet lukken ivm dat hij tijdelijk bij een vriend sliep, en nu dus bij z'n huidige vriendin(Op ruim 3uur rijden). Nadat ik deze week veel heb nagedacht besloot ik haar op te zoeken op Facebook, nu blijkt dat zij dus ook echt een relatie hadden ( blijkt uit alles dat ze niks af wist van ons) en zelfs inmiddels een kindje hebben. Van hem ga ik niks meer horen, maar zit erg in dubio over om haar te berichten over z'n praktijken. Aan de ene kant denk ik, Laat het rusten, ze hebben een gezin en laat ze lekker gelukkig zijn. En aan de andere kant denk ik, ze mag wel weten dat hij niet alleen mij maar ook haar heeft bedrogen, 2 jaar lang!
Ik weet het niet meer, wat zouden jullie doen?
Luuun
donderdag 6 september 2018 om 18:50
appelientjex schreef: ↑06-09-2018 18:47Hoezo is het haar probleem? Alsof ze er voor kiest en het haar eigen schuld is? Lekker makkelijk. TO is er ook 2 jaar ingetrapt. Zulke gasten kunnen heel manipulatief zijn. Die vriendin is net zo goed slachtoffer van deze “parel”. Straks neemt ze nog een kind met hem.
Vertellen, dan heeft ze een keuze. Je hebt niks te verliezen.
Als je de OP leest, dan weet je dat dat kind er al is...
donderdag 6 september 2018 om 18:51
TO weet helemaal niks van deze vriendin, wie weet is het wel een gevalletje soort zoekt soort. Daarnaast wil TO het afsluiten (begrijpelijk) en is zij niet verantwoordelijk voor het levensgeluk van die vriendin. Sterker zelfs, het kan haar geld zaak schaden als vriendin dadelijk de beste man gelooft dat TO hém stalkt en van alles verzint (een relatie/lening).appelientjex schreef: ↑06-09-2018 18:47Hoezo is het haar probleem? Alsof ze er voor kiest en het haar eigen schuld is? Lekker makkelijk. TO is er ook 2 jaar ingetrapt. Zulke gasten kunnen heel manipulatief zijn. Die vriendin is net zo goed slachtoffer van deze “parel”. Straks neemt ze nog een kind met hem.
Vertellen, dan heeft ze een keuze. Je hebt niks te verliezen.
TO doet er goed aan om alleen het geld terug te eisen en verder haar ex de piep te laten krijgen. Elke seconde aandacht die ze nog aan hem spendeert is zonde van haar tijd.
donderdag 6 september 2018 om 18:55
Ik schrijf ook nergens dat drie keer een bericht sturen onder stalking valt. Ik denk ook niet dat een enkele brief naar de vriendin stalken is. Het gaat om de combinatie van brieven én contact zoeken met vriendin. Denk je niet dat dat verschil uitmaakt?appelientjex schreef: ↑06-09-2018 18:41Stalking is heel moeilijk aan te pakken. 3x een bericht aan iemand sturen die jou geld verschuldigd is en die niet meer reageert valt absoluut niet onder stalking.
Ken 1000x ergere gevallen waar niks mee gedaan wordt.
donderdag 6 september 2018 om 19:07
Oneens. Ik vind dat egoïstisch. Ik zou het wel vertellen. De meeste vrouwen zijn er niet van gediend als hun man er andere relaties op nahouden. TO had 6 (!) jaar een relatie met hem he. Dat moet je die vriendin toch echt laten weten.PotjePindakaas schreef: ↑06-09-2018 18:51TO weet helemaal niks van deze vriendin, wie weet is het wel een gevalletje soort zoekt soort. Daarnaast wil TO het afsluiten (begrijpelijk) en is zij niet verantwoordelijk voor het levensgeluk van die vriendin. Sterker zelfs, het kan haar geld zaak schaden als vriendin dadelijk de beste man gelooft dat TO hém stalkt en van alles verzint (een relatie/lening).
TO doet er goed aan om alleen het geld terug te eisen en verder haar ex de piep te laten krijgen. Elke seconde aandacht die ze nog aan hem spendeert is zonde van haar tijd.
appelientjex wijzigde dit bericht op 06-09-2018 21:30
5.64% gewijzigd
donderdag 6 september 2018 om 19:08
Nee natuurlijk maakt dat geen verschil. Ze mag contact opnemen met wie ze wil, staat haar vrij.
En als die vriendin haar niet geloofd dan is dat haar probleem. Heb jij er iig alles aan gedaan.
Naar dat geld kan je toch wel fluiten als er niks is vast gelegd.
donderdag 6 september 2018 om 19:18
Dat laatste is niet altijd zo. Misschien heeft TO in haar omgeving verteld dat zij hem geld heeft geleend of is iets dergelijks af te leiden uit de omschrijving bij het afschrift.appelientjex schreef: ↑06-09-2018 19:08Nee natuurlijk maakt dat geen verschil. Ze mag contact opnemen met wie ze wil, staat haar vrij.
En als die vriendin haar niet geloofd dan is dat haar probleem. Heb jij er iig alles aan gedaan.
En ook al zou haar zaak kansloos zijn dan kan TO ook andere motieven hebben om een rechtszaak op te starten dan alleen het terugvorderen van het geleende geld.
donderdag 6 september 2018 om 19:18
Op dit moment wil ik me vooral richten op het geld. Dinsdag zal ik naar het inloopspreekuur gaan van juristen en vanuit daar gaan we het wel zien. Mocht er wel iets uit komen, dan zal hij er van op de hoogte worden gesteld en zal z'n vriendin dat vast niet ontgaan. Misschien gaat er vanuit daar al een balletje rollen. Z'n vriendin is voor nu even onbelangrijk, misschien komt dat later nog...
donderdag 6 september 2018 om 19:23
Ik vraag me af of je de vriendin ook kan dagvaarden als jij hem geld hebt geleend in de tijd dat hij al een relatie met haar had. Misschien moet er dan sprake zijn van een geregistreerd partnerschap of iets dergelijks. Geen tip overigens. Gewoon een vraagje.Luuun schreef: ↑06-09-2018 19:18Voor nu laat in in ieder geval de vriendin van ex voor wat het is. Dinsdag zal ik naar het inloopspreekuur gaan van juristen en vanuit daar gaan we het wel zien. Mocht er wel iets uit komen, dan zal hij er van op de hoogte worden gesteld en zal z'n vriendin dat vast niet ontgaan. Misschien gaat er vanuit daar al een balletje rollen.
donderdag 6 september 2018 om 19:25
Ze hebben natuurlijk wel een kind, dus geregistreerd partnerschap zou best kunnen.
donderdag 6 september 2018 om 19:50
Volgens mij klopt dit.appelientjex schreef: ↑06-09-2018 19:08Nee natuurlijk maakt dat geen verschil. Ze mag contact opnemen met wie ze wil, staat haar vrij.
zondag 9 september 2018 om 22:18
In tegenstelling tot veel reacties zou ik het haar niet laten weten, en wel om de volgende reden: iemand die zijn partner op zo'n manier bedriegt is naar mijn mening ontzettend egoistisch en heeft totaal geen respect of verantwoordelijkheidsgevoel. Met dat gegeven wordt het verhaal waarschijnlijk zo verdraaid dat het uiteindelijk toch wel in zijn voordeel is. Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, niet dat van een ander. Dit is haar keuze, ze komt er vanzelf wel achter wie hij is. Wat wil je ermee bereiken? Focus op jezelf en verspil je tijd en energie niet aan dat soort trieste gevallen.
zondag 9 september 2018 om 23:25
maandag 10 september 2018 om 00:17
Dan ga je dus doelbewust zitten wroeten in de relatie van een ander. Laat haar er maar zelf achterkomen, hij verandert toch niet en dit is niet TO haar verantwoordelijkheid. Ik kan je op een briefje geven dat deze man waarschijnlijk al heel veel signalen heeft afgegeven dat hij foute boel is en toch kiest z'n vriendin ervoor om met hem verder te gaan. Ik snap dat het heel verleidelijk is om haar te benaderen, maar uiteindelijk verandert het helemaal niets aan TO haar situatie.appelientjex schreef: ↑06-09-2018 19:07Oneens. Ik vind dat egoïstisch. Ik zou het wel vertellen. De meeste vrouwen zijn er niet van gediend als hun man er andere relaties op nahouden. TO had 6 (!) jaar een relatie met hem he. Dat moet je die vriendin toch echt laten weten.
Ik heb zelf in deze positie gestaan en het enige wat er gebeurde was dat ik erop aangekeken werd. Alles wat ik zei werd tegen me gebruikt. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om dat ooit nog van je af te zetten. Ik heb het uiteindelijk opgegeven en zijn schuld afbetaald, hem overal geblokkeerd en daarna wilde ik niets meer met hem te maken hebben.
maandag 10 september 2018 om 01:50
Voordat je met die geldkwestie op de proppen kwam dacht ik: Als het een slippertje is of een korte affaire zou ik het zeker niet melden. Als het om een relatie van 6 jaar gaat, dan vind ik dat toch anders en zou ik over de optie om het te vertellen na denken.
Nu je over het geld begon, denk ik dat je je beter daar op kan richten. Mocht daar niks uitkomen, dan zou ik de tijd nemen om je boosheid te laten zakken en voor je zelf een keuze te maken waar je achter staat om het als dan wel/niet te vertellen.
Nu je over het geld begon, denk ik dat je je beter daar op kan richten. Mocht daar niks uitkomen, dan zou ik de tijd nemen om je boosheid te laten zakken en voor je zelf een keuze te maken waar je achter staat om het als dan wel/niet te vertellen.
maandag 10 september 2018 om 08:25
Ach wat een onzin.Faye- schreef: ↑10-09-2018 00:17Dan ga je dus doelbewust zitten wroeten in de relatie van een ander. Laat haar er maar zelf achterkomen, hij verandert toch niet en dit is niet TO haar verantwoordelijkheid. Ik kan je op een briefje geven dat deze man waarschijnlijk al heel veel signalen heeft afgegeven dat hij foute boel is en toch kiest z'n vriendin ervoor om met hem verder te gaan. Ik snap dat het heel verleidelijk is om haar te benaderen, maar uiteindelijk verandert het helemaal niets aan TO haar situatie.
Ik heb zelf in deze positie gestaan en het enige wat er gebeurde was dat ik erop aangekeken werd. Alles wat ik zei werd tegen me gebruikt. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om dat ooit nog van je af te zetten. Ik heb het uiteindelijk opgegeven en zijn schuld afbetaald, hem overal geblokkeerd en daarna wilde ik niets meer met hem te maken hebben.
Deze TO is er ook pas na 2 jaar achtergekomen dat hij haar bedroog. Sommige mannen zijn heel goed in liegen, bedriegen en manipuleren. Ik zou het zelf iig willen weten. Lekker makkelijk om jezelf dan voor te houden dat het niet jouw verantwoordelijkheid is, dan hoef je er immers ook niks mee.
Dat er een kleine kans bestaat dat ze je niet gelooft, betekent niet dat je het daarom maar niet hoeft te vertellen. En al gelooft ze je niet: wat dan nog? Dan laat je het erbij zitten. Ze ziet hem toch nooit meer.
Ik heb meerdere vriendinnen die er wél op die manier achter kwamen (doordat het ze vertelt werd) en die geloofden dat gewoon. Deze TO heeft zelfs bewijs. Ze is 6 (!) jaar met hem geweest. Het is nog niet eens een slippertje.
Maar goed, dat is wat ik zélf zou doen. Als TO het niet wil vertellen uit angst dat ze niet gelooft wordt of whatever haar tegenhoudt, moet ze dat uiteraard zelf weten.
maandag 10 september 2018 om 08:59
Het is lastig om een keuze te maken, vooral na zoveel verschillende meningen is alles door me heen gegaan.
Ik heb hem een termijn gesteld waarop ik het geld terug wil zien, zodra deze termijn verstreken is, zal ik het via een juridisch traject proberen. (Of dit nu kansloos is of niet).
Zodra ik weet waar ik aan toe ben, ga ik definitief haar nog een bericht sturen, om te vertellen wat hij allemaal aangericht heeft. En als hij alles verdraaid en ik de boosdoener zal worden (so be it). Dit ging niet om een kortstondige affaire. Haar vertrouwen in hem wordt waarschijnlijk daardoor wel in twijfel getrokken, of ze er nu voor kiest om met hem door tegaan of niet.
En nee dit is geen wraak actie op hem, en ik weet dat ik niet verantwoordelijk ben voor haar keuze's. Maar (misschien) bewust aanzien dat hij haar ook gaat bedriegen en misschien wel (veel) geld afhandig gaat maken. Dan zou ik spijt krijgen van het niet vertellen.
Ik heb hem een termijn gesteld waarop ik het geld terug wil zien, zodra deze termijn verstreken is, zal ik het via een juridisch traject proberen. (Of dit nu kansloos is of niet).
Zodra ik weet waar ik aan toe ben, ga ik definitief haar nog een bericht sturen, om te vertellen wat hij allemaal aangericht heeft. En als hij alles verdraaid en ik de boosdoener zal worden (so be it). Dit ging niet om een kortstondige affaire. Haar vertrouwen in hem wordt waarschijnlijk daardoor wel in twijfel getrokken, of ze er nu voor kiest om met hem door tegaan of niet.
En nee dit is geen wraak actie op hem, en ik weet dat ik niet verantwoordelijk ben voor haar keuze's. Maar (misschien) bewust aanzien dat hij haar ook gaat bedriegen en misschien wel (veel) geld afhandig gaat maken. Dan zou ik spijt krijgen van het niet vertellen.
maandag 10 september 2018 om 08:59
maandag 10 september 2018 om 11:00
Ik denk niet dat vreemdgaan altijd uitkomt. Wat ik wel 100% zeker weet is dat zijn ware aard vroeg of laat naar boven komt. Vreemdgaan gaat gepaard met een heleboel leugens, gebrek aan respect, gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en gebrek aan communicatie. Het zegt heel veel over iemand als je in staat bent om 2 jaar lang vreemd te gaan en dan ook nog eens een schuld achter te laten. Dat is geen foutje, maar een bewuste keuze vanuit egocentrisme, vanuit het gevoel dat hij daar recht op heeft. Dat soort kenmerken zou je binnen een maand al over iemand kunnen achterhalen, maar veel mensen negeren dit soort signalen of weigeren bepaalde vragen te stellen uit angst om zelf afgewezen te worden. Maar voelen zal ze zeker, dat durf ik je op een briefje te geven.MokThee schreef: ↑10-09-2018 08:59Toch wel bijzonder hoeveel mensen denken dat vreemdgaan altijd uitkomt. Dat karma zijn werk zal doen. Dat zijn vriendin/vrouw vast wel iets zal merken.
Er zijn hele volksstammen die overal mee wegkomen. Echt. En dan gaat het lang niet in alle gevallen om naïeve vrouwen.
En karma bestaat niet.
Zo![]()
maandag 10 september 2018 om 12:49
Goed besluit luuun.Luuun schreef: ↑10-09-2018 08:59Het is lastig om een keuze te maken, vooral na zoveel verschillende meningen is alles door me heen gegaan.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt zich wel.
Ik heb toen de jonge dame gekust. En bedankt voor haar eerlijkheid. Je weet niet hoe ze reageert maar laat het idd aan haar zelf over.
De ware aard komt altijd uit dat is zeker. Los van vreemdgaan.
maandag 10 september 2018 om 13:39
Ik zou vragen om binnen 2 weken het geld terug te storten en aangeven dat, wanneer hij dat niet doet, je al jullie belevenissen van de afgelopen 6 jaar aan zijn vrouw door zal geven.
In sommige landen/culturen kan het ook wel eens helpen om dit soort wangedrag binnen zijn familie bekend te maken.
In sommige landen/culturen kan het ook wel eens helpen om dit soort wangedrag binnen zijn familie bekend te maken.
Niet geschoten is altijd mis
maandag 10 september 2018 om 14:22
Die termijn is al gesteld, toch weet ik dat hij zich daar niet aan gaat houden. Zolang er geen juridisch traject volgt, ga ik mijn geld sowieso niet terug zien.
Wat betreft het bekend maken bij z'n familie, ik heb geen idee hoe dat in dat land werkt. Maar no way dat ik dat ga doen. Ik ga z'n vriendin en kind al in deze puinhoop meeslepen dat is voor mij genoeg. Zijn familie staat hier volledig buiten, dan zou het wel neerkomen op wraak, en nee, dat is nou juist niet wat ik wil.