Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Wensmama81 schreef:
14-09-2018 14:39
Hier vanochtend weer een negatieve zwangerschapstest gehad. Goed balen, maar nu weer verder
Al meer mensen die iets weten?
:hug:
Ben je al ongesteld geworden? Misschien was je te vroeg.
Oooh spannend!! Haal een clear blue, geen gedoe met lijntjes.
Ik duim!!

Apestaartje, nog niet, maar ik voel dat het eraan komt helaas
Oké. Balen.

Ik dacht dat dat de symptomen van een vroege zwangerschap overeen komen met de symptomen de dagen voor je menstruatie.

Niet dat ik je valse hoop wil geven, mij lijkt het daarom zo verwarrend allemaal. En daardoor weer extra zwaar.
Ohhh zo spannend allemaal, ik duim voor jullie!!
Sciencerocks, een vaag streepje is echt killing... Je hebt geen hormonen gebruikt toch? Pfff. Ik strooi klavertjes vier jullie kant op.
hallo, ik heb een vraagje, waarschijnlijk mosterd maar dat hoor ik dan wel...

waarom zou je op een wachtlijst gaan staan om via een kliniek/ziekenhuis via een donor zwanger te raken....dat is toch heel erg zonde in mijn ogen van de tijd terwijl er heel veel opties qua donorschap zijn die 'per direct' zijn zoals cryos of iemand van internet die goed geverifieerd is.

de enige reden die ik kan bedenken zijn de kosten....maar scheelt dat dan zoveel.

het lijkt mij dat als je dan eenmaal besloten hebt via een donor een kindje te willen dat je dan ook zsm wilt en niet nog eens twee jaar op een wachtlijst wilt...

ik vraag het me gewoon af, ben ook bezig met info te verzamelen, wil nog graag een kindje, liever niet met een onbekende donor maar mijn tijd tik door dus orienteer me de laatste weken als een malle.....
Als je het financieel kan veroorloven. Ik heb nu 3 rietjes gekocht in Denemarken en ben 2000 euro kwijt. Dat kan ik niet in eeuwig blijven doen.
Wensmama balen en sterkte! Maar nog geen menstruatie en sommige dames hebben pas later een positieve test! 😬

Sciencerocks wat ontzettend killing spannend! Oww hoop zo snel duidelijkheid voor je! ( en dan goed nieuws uiteraard)

Rozeschuimsoes, succes met alles uitzoeken en beslissen.
Ik gebruik een Cryos donor ivm tijdsdruk, de kosten zijn echter aanzienlijk hoger!
En helaas is het meestal niet in 1x raak.
Tevens kan ik me voorstellen voor een kliniekdonor te kiezen omdat je dan een Nederlandse donor hebt.
Ik ben daar echter overheen gestapt. Naar mijn idee (bij MCK) krijg je ook maar zeer minimale info over de kliniekdonor, bij Cryos kan je ook kiezen voor een zeer uitgebreid profiel. Kijk maar eens op de website afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid info wordt de prijs hoger.
Allemaal lastige beslissingen om te maken! Succes.
Science: frustrerend he! Ik had precies hetzelfde, een test waarvan iedereen zou denken dat je gek bent om er iets positiefs in te zien, maar toch anders dan die maanden daarvoor die echt negatief waren. Inmiddels 27 weken verder, dus wie weet!

Rozeachuimsoes: ik heb dus inderdaad e wachtlijst route gevolgd. Dat voelde voor mij het beste, ik vond hebt belangrijk dat mijn kind de mogelijkheid heeft om later (als ze dat wil natuurlijk!) begeleid contact te krijgen. En voor mij voelde het beter dat donoren niet betaald waren, wat bij de commerciële banken anders is. Dat is absoluut geen veroordeling van mensen die daar we voor kiezen, maar voor mij voelde het niet goed.
En iemand van internet, tja, hoe goed verifieerbaar is dat? Toch net iets te veel rare verhalen voor mij. En bijkomend voordeel van een ziekenhuis/kliniek: er ligt zo heel duidelijk vast hoe de conceptie tot stand is gekomen, en dat donor dus nul verplichtingen maar ook 0 rechten heeft tov het kind (met uitzondering van dat contact dan). Als je het zelf doet, kun je wel een contract opstellen, maar blijft het moeilijker te bewijzen dat het geen ‘gewone’ conceptie is geweest.
Met een bekende donor speelt dat wellicht allemaal niet of minder, maar die moet je maar net hebben in je omgeving.

En dan inderdaad nog de kosten. Dat was voor mij niet de doorslaggevende factor, maar lang niet iedereen kan duizenden euro’s uitgeven als het langer duurt.
En wat betreft zo snel mogelijk: dat hieft natuurlijk niet. Op het moment dat ik me aanmeldde kon ik best nog even wachten, maar juist omdat ik wist dat er wachtlijsten waren, leek het me handig om daar wel vast op te staan. Niet iedereen die besluit dat dit een heel serieuze optie is heeft zulke klapperende eierstokken dat ze geen seconde meer kan wachten.
Nee is ook wel zo...wist ook niet dat cryos zo duur was dat is inderdaad een hele hoop geld.

Toch weet je niet hoe het gaat, als je dan besluit om een kindje alleen te willen en het is met een ned donor dan is de kans natuurlijk best veel groter dat het kind met de 'vader' toch een band op gaat bouwen als hij of zij volwassen is of allerlei halfbroers en zussen gaat ontmoeten. bij cryos voelt dat wat mij betreft dan wat veiliger, andere taal, ander land etc.

Maar ik wil gewoon wel het kind de mogelijkheid geven als hij of zij dat wil mensen met een bloedband te ontmoeten en als hij of zij dat wil een band opbouwen dus de veiligheid die ik hierboven beschrijf is weer niet echt iets waar ik zelf naar op zoek ben al zit ik als ik heel eerlijk ben niet echt te wachten op 40 half broers en zussen. dan is voor mij het gevoel van in mijn eentje rustig etc toch wel weg...
rozeschuimsoes, de kosten via cryos zijn echt aanzienlijk hoger, ik moet per keer een rietje bestellen en laten bezorgen want Antonius kan niet opslaan. Ook kies ik voor een uitgebreid profiel, hogere kosten, en elke keer bzorgkosten, en dat loopt op, 826 euro en dan komt BTW erbij. Maar door tijdsdruk (ben 38) toch maar deze weg ingeslagen.

OK, net lekker idioot gedaan, en de test uit de vuilnisbak gehaald om nogmaals te kijken :facepalm: . Streepje ietsjepietsje meer zichtbaar :-o . Ook wezen sporten en nog steeds niet ongesteld (dat wil het namelijk nog wel eens opstarten als ik niet direct de ochtend ongesteld ben). ...zou het?????
WOW ik denk wel dat je zwanger bent sciencerocks....

staat een deense donor helemaal niet open voor contact dan als het kind volwassen is....het lijkt me zelf vreselijk een zeer verdrietig kind te hebben die zo graag wil weten wie die man dan is die voor de helft ervoor gezorgd heeft dat hij of zij is wie hij of zij is inclusief slopende zoekprocedures....

niet dat dat altijd is...maar de optie dat een kind die man kan ontmoeten is wel een fijne achter de hand houderd zeg maar
maar sciencerocks, doe jij dan niet zelfinseminatie...waarom is dat via een ziekenhuis als ik vragen mag of is dat een domme vraag, ik dacht dat cryos altijd gewoon zelfinseminatie was
Rozeschuimsoes, daar heb je keuze in. Ze hebben werkelijk van alles by cryos.

je kunt anoniem en niet-anoniem kiezen. Als je voor zelf-inseminatie kiest dan kan beide. Anonieme donoren zijn goedkoper.

Daarnaast kun je ook kiezen voor zelf inseminatie (ICI-ready semen), of IUI - (IUI-ready). ICI zaad is onbehandeld en breng je dus zelf in tot aan de baarmoedermond, zoals je het ook op natuurlijke wijze zou doen.
IUI-semen is geprepareerd, en wordt geheel in de baarmoeder gebracht, dus iets verder dan wat je op natuurlijke wijze zou doen. Dit gebeurt in een kliniek. IUI-semen is ivm behandelen ook duurder. Als je via een kliniek gaat mag je ook geen anonieme donor kiezen, want dat is tegen de nederlandse wet, en behandelaren mogen dit niet insemineren.
Dan betaal je ook nog voor motiliteit (kwaliteit en hoeveelheid zaadcellen per ml). MOT5 is het laagste, MOT10 wordt als minimum voor IUI aangehouden, in ieder geval bij het Antonius.
En dan kun je kiezen voor een basis profiel of uitgebreid.

Dus:
Anoniem ICI, basisprofiel, kun je al zo rond de 150 euro krijgen (MOT5 bv)
Anoniem IUI niet mogelijk voor nl

Niet-anoniem, basisprofiel ICI (dus zelf inseminatie), zo rond 200 euro denk ik.
Niet-anoniem, uitgebreid profiel, ICI (ZI), zo'n 300 euro en duurder geloof ik
Niet-anoniem, basis profiel IUI, start zo rond 350, maar eerder rond 400-450 euro
Niet-anoniem, uitgebreid, IUI, MOT10 dan zit je al op 626 euro.

Daar komt nog BTW bovenop, plus 200 euro bezorgkosten + BTW,

Als je thuis laat bezorgen zijn de keuzes uit donoren wat beperkter ivm nieuwe wetgeving. Kun je naar een kliniek laten sturen, dan heb je meer keus.

Hopelijk helpt dit een beetje. Het is niet goedkoop, maar het kan, en daar ben ik al blij mee!

Net nieuwe testen van clearblue gekocht, Eigenlijk een beetje bang om weer te testen, stel dat het een foute test was en ik gewoon niet zwanger ben? Blegh, nog steeds spannend en onzeker, Pfff. Moet ook relaxen want stress is ook niet bevorderlijk :whistle: hahahaha
Gewoon testen, dan weet je weer meer, anders blijf je maar lopen en wie weet ben je straks harsttikke blij met je dubbele bevestiging
Goede, uitgebreide uitleg over Cryos Sciencerocks!
En omg wat spannend!!! Ik hoop het zo voor je! Alleen is het met zwangerschapstest juist zo dat ochtendurine beter is, toch?
Dus wellicht is het nu minder zichtbaar..
ik zou gewoon testen, als je niks ziet morgenochtend gewoon nog een keer. Ja het kost een tientje extra maar in deze fase zou me dat niks kunnen schelen.
rozeschuimsoes schreef:
15-09-2018 11:53
Nee is ook wel zo...wist ook niet dat cryos zo duur was dat is inderdaad een hele hoop geld.

Toch weet je niet hoe het gaat, als je dan besluit om een kindje alleen te willen en het is met een ned donor dan is de kans natuurlijk best veel groter dat het kind met de 'vader' toch een band op gaat bouwen als hij of zij volwassen is of allerlei halfbroers en zussen gaat ontmoeten. bij cryos voelt dat wat mij betreft dan wat veiliger, andere taal, ander land etc.

Maar ik wil gewoon wel het kind de mogelijkheid geven als hij of zij dat wil mensen met een bloedband te ontmoeten en als hij of zij dat wil een band opbouwen dus de veiligheid die ik hierboven beschrijf is weer niet echt iets waar ik zelf naar op zoek ben al zit ik als ik heel eerlijk ben niet echt te wachten op 40 half broers en zussen. dan is voor mij het gevoel van in mijn eentje rustig etc toch wel weg...
Tja, ik vind het belangrijker dat de optie er voor mijn kind is dan dat het voor mij ‘veiliger’ voelt. Ik heb deze keuze gemaakt, dus ik zal daarmee moeten dealen mocht dat ooit gebeuren.
Bedoel je dan dat hij of zij de donor ontmoet of dat hij of zij daar echt een band mee opbouwt of dat van die broers en zussen

Ik weet inmiddels wel dat bloedbanden niet tegen te houden zijn, als een kind 18 is is hij of zij volwassenen is er toch gen enkele grip op wat hij of zij wil ondernemen op dat gebied, dat is iets waar ik wel overna denk. Dan is het wellicht niet meer kind in mijn uppie maar gewoon ook een vaderfiguur met daar allerlei andere familieleden aan vast...
Science ik zou morgen testen. Met ochtendurine heb je veel meer zekerheid.
En...heb je al getest Science
Clear blue gehaald maar test morgenochtend.

Nausicaa, rozeschuimsoes, iedereen heeft zijn eigen redenen waarom voor een bepaalde donor te kiezen, of dat nou Nederlands of buitenlands is, bekend of onbekend. Daar is denk ik grwoon geen oordeel aan vast te plakken.

Als ik eerder was begonnen aan mijn reis had ik waarschijnlijkn een Nederlandse donor gebruikt. Via wachtlijst of andere weg. Nu heb ik voor cryos gekozen om dat voor mij de snelste manier was om te beginnen. Ik hoef geen donor te zoeken en afspraken te laten vastleggen bij notaris omtrent erkenning etc. Maar er zit een kostenplaatje aan. En tja, wat vertel je je kind, ik heb je vader uitgekozen om aan de hand van een digitale catalogus en aan de hand van mijn portemonnee....

Voor en nadelen, en er zullen vast oordelen komen van mensen, maar ik sta achter mijn keuze. Dus zolang je achter je keuze staat is dat voor jou het beste, ongeacht wat iemand anders zou doen of denken., tenminste zo denk ik er over.
Dat is ook zo sciencerocks en hoe het verder gaat weet je toch niet, het is al mooi dat de optie er altijd is om de donor te ontmoeten.
Sciencerocks schreef:
15-09-2018 18:08
Clear blue gehaald maar test morgenochtend.

Nausicaa, rozeschuimsoes, iedereen heeft zijn eigen redenen waarom voor een bepaalde donor te kiezen, of dat nou Nederlands of buitenlands is, bekend of onbekend. Daar is denk ik grwoon geen oordeel aan vast te plakken.

Als ik eerder was begonnen aan mijn reis had ik waarschijnlijkn een Nederlandse donor gebruikt. Via wachtlijst of andere weg. Nu heb ik voor cryos gekozen om dat voor mij de snelste manier was om te beginnen. Ik hoef geen donor te zoeken en afspraken te laten vastleggen bij notaris omtrent erkenning etc. Maar er zit een kostenplaatje aan. En tja, wat vertel je je kind, ik heb je vader uitgekozen om aan de hand van een digitale catalogus en aan de hand van mijn portemonnee....

Voor en nadelen, en er zullen vast oordelen komen van mensen, maar ik sta achter mijn keuze. Dus zolang je achter je keuze staat is dat voor jou het beste, ongeacht wat iemand anders zou doen of denken., tenminste zo denk ik er over.
Oh, maar zoals ik al schreef: ik veroordeel absoluut niemand die voor een andere weg kiest. Een andere donor vorm, een bekende donor met eventueel betrokkenheid bij het kind, samen met een andere alleenstaande. Het zijn allemaal opties met voor en nadelen, en voor míj was dit gevoelsmatig de beste. Daarmee val ik niemand aan op haar keuze. Ik geef hier puur weer wat mijn persoonlijke overwegingen waren.

Science: groot gelijk om nog heel even te wachten. Ik weet zeker dat de clearblue bij mij in eerste instantie negatief geweest was, zo’n vaag lijntje was het. En dan weet je dus nog niks. Hoe killing ook, nog even wachten is de enige manier. Ik duim wel voor je hoor!
Ja mar ze had vanmorgen toch al een test met een dun lijntje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven