Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
rozeschuimsoes schreef:
15-09-2018 17:39
Bedoel je dan dat hij of zij de donor ontmoet of dat hij of zij daar echt een band mee opbouwt of dat van die broers en zussen

Ik weet inmiddels wel dat bloedbanden niet tegen te houden zijn, als een kind 18 is is hij of zij volwassenen is er toch gen enkele grip op wat hij of zij wil ondernemen op dat gebied, dat is iets waar ik wel overna denk. Dan is het wellicht niet meer kind in mijn uppie maar gewoon ook een vaderfiguur met daar allerlei andere familieleden aan vast...
Dat ligt aan wat mijn kind wil. Puur voor mij persoonlijk zou het niet zo nodig hoeven nee. Maar tegen die tijd gaat het dus niet meer om wat ik wil. En als mijn kind er gelukkiger van wordt om wel een ontmoeting te hebben, dan is dat wat ik op dat moment wil. Overigens is er maar een heel klein deel die echt een band opbouwt hoor. De meesten willen helemaal niet per se contact (juist degenen die dat wel willen zie je in de pers, want dat is natuurlijk een leuker ‘verhaal’). En de van de rest willen er een hoop gewoon één keer een ontmoeting en dan is het ook klaar.
Nausicaa, ik snap hoe je het bedoelde hoor, en niet de je iemand veroordeelde. Ik denk juist dat niemand hier op dit topic iemand anders veroordeelt (en als iemand iets verkeerd opvat, zoals bv ik, vorige week :facepalm: we allemaal begrijpen dat dat komt door emotie en hormonen :proud:)

Door jouw ervaringen nausicaa durf ik nu een beetje te relaxen en morgen gewoon weer een test te doen. Positief denken voor een positieve test!
Nou, niet geslapen natuurlijk. Net weer getest, zowel Etos als clear blue. Nu hele vage lijn op clear blue, etos is minder goed dan gisteren. Maar clear blue geeft hele vage lijn. Te vergelijken met deze foto
https://www.brabbels.com/zwangerworden- ... t-positief

En ook vandaag niet ongesteld.
Van ach wakker geweest en voelde me heel licht en weeig dus maar even wat gegeten. Gebeurd ook nooit.

Durf nog steeds niet te hopen maar jeetje wat spannend.
Sorry maar ik begrijp niet dat je dit een vage lijn noemt en dan zegt ik durf niet te hopen. Alleen als je zwanger bent dan kan er een lijn komen en dit is geen vage lijn, dit is gewoon een goed zichtbare lijn. Bij een vage lijn stel ik me een wit vlakje voor en als je hem dan bij een lamp houdt je misschien met veel fantasie een lijntje ziet...
Roze; de link is een voorbeeldlijn. Niet science haar lijn. Overigens komt je post in mijn ogen erg kattig over.

Science, gefeliciteerd (voorzichtig) :heart:
Maar als haar lijn toch hetzelfde is dan is ze toch zwanger...

Jammer dat ik kattig overkom, maar ik snap zelf niet dat iemand bij een dergelijke lijn net doet of er nog onduidelijkheid is maar ik bedoel het niet stom.
Is het niet zo dat de lijn verticaal moet zijn. Dan is het een vaag lijntje. M aar ook dat is een lijn. :hyper:
Rozeschuimsoes, het is een stukje zelfbescherming, dus vandaar dat ik zo voorzichtig ben. Even de deksel op de gevoelens houden want als ik het toelaat en het is toch fout of niet goed geinterpreteerd dan is de teleurstelling en het verdriet weer zo groot.

En het moet inderdaad de verticale lijn zijn, en die is gewoon heel erg vaag. Maar dat kan in deze fase, ik ben 1 dag overtijd, en het lijkt erop dat ik hcg in mijn bloed heb, al dan niet heel erg weinig op dit moment.

Dus ja, ik begin er voorzichtig in te geloven, en zolang menstruatie uitblijft doe ik over paar dagen wel weer een test. Hopelijk is het lijntje dan overtuigender.

(en toch ook, waaaaaaaah yesssssssssssssssssssss :blob: :jump: :rolling: :-)-) )
Awww Sciencerocks, wat een spanning en begrijp het helemaal hoor ik zou ook geen oog dichtdoen! Een lijn is een lijn dus ik zou toch echt zeggen dat je zwanger bent, een voorzichtige gefeliciteerd 😘
Ok het kwam bij mij anders over maar goed.
soms lastig om de nuance in geschreven berichtjes te lezen, kan gebeuren. Heb ik zelf ook wel eens gedaan :-O$ ;-D

Het is natuurlijk niet zo dat we hier als een stel bakvissen zitten die niet weten hoe werkt en met vragen komen als: ik ben al 3 maanden niet ongesteld, en ben aangekomen, en heb zere borsten. Oja, 3 maanden geleden seks gehad. Zou ik zwanger zijn?

Maar het is een lastige weg met veel onzekerheden en teleurstellingen die wij zijn ingeslagen, en dus zijn de meesten gewoon heel voorzichtig en willen alles driedubbel bevestigd hebben, en dan nog geloven we het pas als er over 9 maanden een baby uitkomt :biggrin: (tenminste, zo'n gevoel heb ik hahaha)
Er zijn ook testen met smileys, dan is het gewoon of een vrolijke of een verdrietige smiley en dan heb je ook niet het gevoel dat je wel of niet goed kan zien of er wel of niet een lijntje loopt....
klopt rozeschuim, die ga ik vandaag denk ik even halen. Maar die was gisteren op in de kruidvat waar ik was.
Ja, dat zou toch wel een goede oplossing zijn.

Ik heb net nog op de cryossite gekeken en veel dingen spreken me aan maar ik weet van mezelf ook dat ik ook wel iemand kan of zal zijn die hartsikke spijt kan gaan krijgen en me dan steeds verdrietiger ga voelen als ik op deze manier een kindje krijg. Dat geeft veel onrust in mijn hoofd.
Sta je erzelf al wel helemaal achter roze?

Ik denk dat iedereen hier op de klassieke manier een gezin wilt. Echter is die optie er niet altijd en dan is dit juist een mooie uitkomst.

Ik heb bv heel sterk het gevoel niet te willen wachten op de juiste man. Die zal vast voor mij rond lopen, maar wat als ik hem pas ontmoet als ik 50 ben?
Nee, mijn kinderwens is veel groter. Ik begin ook steeds meer voordelen te zien, en nee ik romantiseer het idee van alleenstaand ouderschap echt niet. Want moeilijk zal het onwijs worden, maar moeilijk kan ik..ik doe al jaren niet anders :mrgreen:

Ondertussen date ik wel lekker door en werk ik ook aan mijzelf. Aangezien ik nog op een lijst geplaatst moet worden heb ik nog wel even de tijd..en wie weet wat er gebeurt
Sciencerocks schreef:
16-09-2018 09:12
klopt rozeschuim, die ga ik vandaag denk ik even halen. Maar die was gisteren op in de kruidvat waar ik was.
Of een clearblue die zegt wel of niet zwanger. Zelf geloofde ik het ook pas bij die test, had daarvoor al 6 positieve met lijntjes gehad :-D
Oh wat spannend Science! Ik snap dat je geen oog dicht hebt gedaan! Hopelijk worden je testen de komende dagen duidelijker en wordt het yes het is gelukt gevoel nog groter :-)
Voor mij voelt het nu niet goed en dan is het niet verstandig die stap te maken
Spannend Science!!!! Hoop het voor je!

Hier eergisteren mn eisprong gehad dus alles loopt op schema... kleine week en dan kan ik eindelijk weer beginnen.

Zitten er nog andere dames op het bankje/?
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 08:15
Maar als haar lijn toch hetzelfde is dan is ze toch zwanger...

Jammer dat ik kattig overkom, maar ik snap zelf niet dat iemand bij een dergelijke lijn net doet of er nog onduidelijkheid is maar ik bedoel het niet stom.
Nou dat vind ik nou ook jammer dat je zo kattig overkomt. En dat bedoel ik kattig in dit geval, naar jou toe. Het is al spannend genoeg voor haar zonder zo kittig te doen. Je weet waarschijnlijk zelf niet eens dat het niet om de dikke streep gaat maar om de horizontale verticale vage lijn?!.....
anoniem_332137 wijzigde dit bericht op 16-09-2018 11:04
0.17% gewijzigd
@siencerocks ik hoop voor je dat je een hele vette streep gaat krijgen. Deze dagen zijn echt om gek van te worden... Killing! Ik duim voor je hoor. Dikke knuffel!
Hoezo weet ik dat niet

Een streepje is een streepje. Het is onmogelijk om een streepje te krijgen als je niet zwanger bent.

Omgekeerd kan wel dat je wel zwanger bent en er komt nog geen streepje puur omdat je net zwanger bent.

Het kwam bij mij een beetje over als iemand die een 7 haalt voor een toets en dan roept o is dat een voldoende, help help is dat een voldoende terwijl er zoveel anderen net te horen hebben gekregen dat ze een 1 of een 3 hebben en daarbij moeten staan.

Maar ze heeft het net uitgelegd en ik snap nu haar uitleg dus waarom moet dit nou nog besproken worden egenlijk
@science, wat ongelofelijk spannend! Ik merk dat ik steeds even kijk of je nog een nieuwe update hebt gegeven...

Laat je niet van de wijs brengen door mensen die denken dat dit traject een roze wolk is, maar nog nooit op het wachtbankje hebben gezeten en die geen idee hebben van hoe spannend dit is. Zij weten ook niet dat jezelf beschermen helemaal niet raar is. Het is een achtbaan, want je wil wel blij zijn, maar misschien houd je jezelf voor de gek en is de streep er niet echt. En dan de angst dat alleen jij hem ziet, want jij wil hem zien.
Ik heb zelf na mijn positieve test elke week een test gedaan (ze zijn goedkoop bij de action!), net zolang tot ik het geloofde.

Ik ga ontzettend voor jou en alle andere duimen!
Ik zeg "waarschijnlijk" weet je dat niet. Dat is anders dan dat ik een aanname doe. Als je je berichten terugleest vind je dan zelf dat je heel erg aardig binnenkomt?

Ik bespreek dit omdat ik me er aan stoor. Ik vind je vrij hard overkomen. Dit traject is al emotioneel zat. Ik vind dat je best iets liever mag zijn en niet zo hard over iemand hoeft te oordelen. Als iemand hormonen gebruikt kan het streepje daarvan komen.. Je weet niet of iemand hormonen gebruikt. Je oordeelt gewoon. Ik vind je vrij hard overkomen hier en dat is gewoon niet nodig. Dit is een plek waar iedereen hun ei kwijt moeten kunnen, waar je een beetje lief voor elkaar bent.
Jij vind dat je maar gewoon kan zeggen wat je wil, dan heb ik dat bij deze ook gedaan.
Nogmaals een dikke knuffel voor je Sciencerocks. En idd wat Pat zegt, die van de action zijn goedkoop en ik heb daar ook goede ervaringen mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven