Kleuren interieur. Geel?

15-09-2018 18:36 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de ban van geel. Mijn kleding maar ook mijn interieur moet er aan geloven.

Nu zie ik overal de gele kleur opduiken, vooral het okergeel. Zelfs in reclamecommercials.
Is het een trendkleur? Vinden jullie het mooi of lelijk?

Welke kleur(en) hebben jullie in het interieur of vinden jullie mooi?
Zo geel als een kanariepiet
Ik heb in de basis wit en hout/riet, aangevuld met donkerblauw, donkerrood en okergeel. Vind het mooi en warm.
Ik vind het okergeel en mosterdgeel wat je nu veel ziet heel leuk
heb het niet in mijn interieur, want ik verander dat niet zo vaak
wel veel kleding in die kleuren ;)

In de woonkamer heb ik vooral veel vintage houten meubelen, een roestbruine/oranje bank en mosgroene details
In de slaapkamer veel petrol en lichtroze
Niet mijn kleur
Mooi hoor, mosterdgeel of okergeel. Ik zou het dan combineren met cognacbruin en blauw. Zelf heb ik early dew op de muur, en krijg daar veel complimenten over.
Ik zou er geen hele muren mee doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, geel is een trendkleur, in zowel mode als interieur is alles momenteel geel.
Heel mooi, oker!
Ik zou er zelf niet voor kiezen, niet qua kleding en niet in mijn interieur. Zelfs in mijn tuin staan geen gele bloemen en ik vermijd zelfs de supermarkt met het gele logo ;-D Kortom, geen geel voor mij. Aan de laatste trends doe ik sowieso niet mee.
Mijn interieur bestaat voornamelijk uit rustige kleuren. Wit, lichtgrijs, blauw, een lichte houtkleur en een beetje zwart.

Maar het is jouw interieur en als jij het mooi vindt, doen.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Wat maakt het uit wat wij er van vinden? Als jij het mooi vindt zou ik er gewoon voor kiezen!
Ik hou van geel. Qua interieur heb ik op de muren in de keuken en woonkamer nu mintgroen e grijstinten. Alleen de hal is momenteel geel.
Ik wilde een gele bank, maar mijn man was er tegen. Ik typ dit nu op mijn saaie grijze bank. Vind het nog steeds jammer.
Qua kleding vind ik geel ook mooi, maar wel sterk afhankelijk van hoe het gestyled is. Geel bij mijn gezicht is bij mij niet mooi. Een geel vestje met een top in een andere kleur kan weer wel goed. Geel verwerkt in een print is ook goed.
Mijn effen okergeel sjaal was dus een miskoop, hoewel ik hem wel mooi vind.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 19:06
Reden: Aanvulling
13.82% gewijzigd
Fuchsia roze vind ik gaaf.
Ik heb 1 muur in die kleur.
Totaal niet trendy :proud:

Geel? Nah, mijn kleur is het niet.
Mijn mening is gestippeld.
Niet in veel combinaties zoals je vaak ziet, met blauw als contrastkleur maar in de natuur komt het vaak voor ton-sur-ton met bruin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
https://www.flexa.nl/nl/kleurinspiratie ... -jaar-2019

Een variant op geel is ook de kleur vh jaar geworden.
Aardetinten en dierenprint wordt de mode voor het interieur. Interieur loopt altijd net iets achter op de mode.
Oker vind ik prachtig. Mijn huis is heel zonnig en met een oker muur geeft het iets teveel licht, dus ik heb het alleen als accentkleur. Maar een vriendin heeft een muur geschilderd in okergeel en ik vind het prachtig.
Tjezus, wat vals
Because schreef: ↑
15-09-2018 19:19
https://www.flexa.nl/nl/kleurinspiratie ... -jaar-2019

Een variant op geel is ook de kleur vh jaar geworden.
Dat vind ik zelf meer zalm of een lichte terra-achtige kleur. Wel een ander effect dan geel / oker naar mijn idee.
Tjezus, wat vals
Ik vind okergeel ook mooi, maar niet voor op de muren. Wel voor een bank of een plaid etc.
Afbeelding
Afbeeldinghttps://www.nieuwewonen.nl/wp-content/u ... 64x400.jpg[/img]
Wij hebben al jaren okergeel, ja ook een muur, een hele grote. Gecombineerd met mosgroen, flessegroen, bruin, petrolblauw, warm oranje en goud. En veel hout.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Afbeelding
Afbeelding
tanteslankie schreef: ↑
15-09-2018 19:22
Wij hebben al jaren okergeel, ja ook een muur, een hele grote. Gecombineerd met mosgroen, flessegroen, bruin, petrolblauw, warm oranje en goud. En veel hout.
Mooi. Lijkt erg op mijn woonkamer: petrol (licht en heel donker), mosgroen, flessegroen, oker en ook veel hout
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef: ↑
15-09-2018 19:21
Dat vind ik zelf meer zalm of een lichte terra-achtige kleur. Wel een ander effect dan geel / oker naar mijn idee.
Ik vind het meer de kleur van nat zand.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
't Is eigenlijk diarree in een tube. ;-)
Ik vind het mooi, maar wel in combinatie met andere kleuren. Een paar jaar geleden had ik het in huis. Net nu het in is, ben ik overgestapt op andere kleuren.
Ik vind de combi met petrol die je een paar jaar geleden veel zag best te pruimen. Het staat alleen niet mooi bij mijn eigen kleurenschema van aubergine/ petrol/ lichter blauw en lime.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven