Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Niet opgeven Dreamer! Je komt echt een keer onder die magische grens. Voor mijn is 80 ook m jaren lang een ding geweest, wat maar niet lukte. Maar ik ben er uiteindelijk onder gedoken en er nooit meer boven gekomen!

Het weekend is best redelijk gegaan bij mij. Alleen zondag was wel een beetje drama. Alhoewel ik in de avond braaf 2 biertjes heb ingeruild voor spa-rood en bij een onverwacht etentje de meest gezonde gerechten op de kaart gekozen heb. Dus stiekem wel een beetje trots. Vandaag gegrilde groenten met wat noten uit de oven en al lekker en uur gesport. Deze week ga ik het netjes houden!

Kom op mt85 en Lollypopje. Niet laten verslaan door de weegschaal, maar gewoon de draad weer oppakken!
Alle reacties Link kopieren
Knap Kraaienpootje!
Ik heb morgen een uitstapje en heb gewoon geen zeggenschap over het eten. 's Avonds een bbq, daar kan ik me natuurlijk op de salades storten, maar die zijn vaak gemaakt met (veel) mayonaise, dus echt gezond is het niet. En dan géén wijn. We gaan het zien.

Ik vertrouw er ook echt wel op, dat ik dit keer ónder die 80 kom, want ik ga zoveel beter dan de vorige keren. En heb mezelf een duur cadeau in het vooruitzicht gesteld, mocht het me gaan lukken tot m'n verjaardag die 10.000 stappen vol te houden. Dat is over een half jaar. Het lukt vást een keertje niet, maar het doel is er :D
Later is nu
Dreamer schreef:
17-09-2018 11:19
Ainne, als het ook niet voor mijn gezondheid was (diabetes en hart & vaatziektes zitten in de familie) dan bleef ik lekker dik, denk ik. Niet té, merk nu al dat het verminderen van m'n buik best prettig is, maar dan hoefde ik niet per se onder die 80. Rond 85 gaat m'n buik écht in de weg zitten met teennagels lakken en schoenen strikken enzo.
Hoe lang ben jij als ik vragen mag? ;-)

Ik merk namelijk ook wel dat ik de noodzaak tot afvallen verder niet zo zie. Ik word niet als dik bestempeld, er heeft zich ook nog nooit iemand zorgen om gemaakt. Het is dat de chirurg de cijfertjes wilde hebben volgens protocol het advies gaf om af te vallen.
Nou is het bij mij ook wel zo dat een hoge bloeddruk in de familie zit en die van mij ook wat aan de hoge kant is.

En nu ik wat minder eet (snoepen deed ik toch al niet) zit ik wel wat lekkerder in mijn vel.
Ik ben 1.65 m. Heb nu een bmi van 30,1. Nog een kilo eraf en ik zit onder de 30. :yes:
Weliswaar op 29,8, maar het ís eronder. Bij het voedingscentrum gaat je bmi score dan ook zo leuk van rood naar oranje :-]
Later is nu
Oh wauw Dreamer, wat een mijlpaal is dat, goede motivatie om er flink aan te blijven trekken! Wie weet, eind deze maand wel!
En wat goed dat je de 10.000 zo trouw blijft halen. Ik zit momenteel gemiddeld op 9.000, ging deze zomer vaak in mijn lunchpauze een half uurtje lopen maar ik vrees dat dat nu wel weer voorbij is.
Ik ben helaas een paar honderd gram aangekomen sinds gisteren. Ik weeg elke dag omdat ik het in de app zo lekker bij kan houden, maar daardoor merk ik wel meteen deze kleine schommeling op.
Jeetje wat gaan jullie goed!!
Dreamer, je komt er onder hoor! Je bent zo goed bezig! Dit keer gaat het je écht lukken!

Iemand die een kilo per week af valt? Jeetje ik wou dat dat hier ook was... maar ik mag niet klagen, gemiddeld 0,5 tot 0,7 per week en nu -8,5kg voelt toch goed.
Vandaag alleen iets te enthousiast de kleding maatje kleiner tevoorschijn gehaald, maar ik vrees dat er dan eerst nog eens 8 kilo af moet :facepalm:
Ik red niet eens een kilo per maand.. :|
Wil eigenlijk naar nog minder calorieën gaan maar dat vindt de diëtist geen goed idee
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
18-09-2018 16:50
Wil eigenlijk naar nog minder calorieën gaan maar dat vindt de diëtist geen goed idee
Hoeveel calorieën neem je nu?
lise1985 schreef:
18-09-2018 16:51
Officieel 1500
Maar ik zit zeker 3 keer per week onder de 1300
Nóg lager zou dus écht onverstandig zijn.
Minder koolhydraten ( ben gezakt van ongeveer 180 naar 100-115 gram per dag ) zou nog een optie zijn.
Maar dat wil ik zelf niet. Dan wordt lijnen echt een straf voor mij én weet ik zeker dat ik de handdoek in de ring gooi.
lise1985 schreef:
18-09-2018 16:51
Ik schreef eerder mee, lees nu alleen nog (ff ter info).
Maar ik vraag me vooral af of je wel goed telt Lientje? Weeg je echt alles alles alles af, en vergeet je niks?
De kleine dingen kunnen echt het verschil maken (bv melk in je koffie, grote banaan vs kleine banaan, dat soort dingen). En natuurlijk niet na een tegenvaller bij de diëtiste toegeven aan een supervreetbui, want dan eet je alle met pijn en moeite uitgespaarde kcal er in één klap bij en ben je per saldo niks wijzer en is het logisch dat je stilstaat.
Dan is het voor je mentale welzijn beter om elke dag wat flexibeler te zijn en níet die eetbui te krijgen denk ik. :)
.
lientje69 schreef:
18-09-2018 17:02
Officieel 1500
Minder koolhydraten ( ben gezakt van ongeveer 180 naar 100-115 gram per dag ) zou nog een optie zijn.
Maar dat wil ik zelf niet. Dan wordt lijnen echt een straf voor mij én weet ik zeker dat ik de handdoek in de ring gooi.
Ik zit ook rond de 1500, maar met mijn beweging zou het best nog wat minder kunnen.
ik baal momenteel weer even van mijn lichaam, maar ben vandaag gewoon weer goed bezig gelukkig.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lise1985 schreef:
18-09-2018 17:07
Ik zit ook rond de 1500, maar met mijn beweging zou het best nog wat minder kunnen.
Met 1500 kcal viel ik ook niet af. Voor mij was het teveel. Ja echt. De diëtist was het daar wel mee eens trouwens (tijd geleden hoor, ga daar nu niet meer heen).
lientje69 schreef:
18-09-2018 16:50
Dat hoeft ook helemaal niet Lientje!

Jij valt niet weinig af: een kilo per week is ontzettend veel!

Ieder lijf is anders en reageert anders op lijnen /diëten/afvallen. Wat voor de een haalbaar is, is voor de ander gewoon niet mogelijk door allerlei factoren. Staar je daarom echt niet blind op cijfertjes van anderen. Met langzaam maar steady kom je er ook en dat past waarschijnlijk beter bij jouw lijf. Als je te hard gaat (crash dieet) komen die kilo's er zo weer aan.

Echt blijf op je eigen tempo afvallen en laat je niet uit het veld slaan door cijfertjes van anderen!
Drackie schreef:
18-09-2018 17:13
Met 1500 kcal viel ik ook niet af. Voor mij was het teveel. Ja echt. De diëtist was het daar wel mee eens trouwens (tijd geleden hoor, ga daar nu niet meer heen).
Ik val er vooralsnog wel mee af, maar dat is in het begin. Ik merk wel dat ik nog een honger gevoel heb, mijn lijf is er nog niet aan gewend.
Ik probeer het wel te reduceren naar 1300, maar ik moet wel energie over houden om te bewegen.
Anoniem, ja, ik weeg echt alles af.
En ook als ik een snaaimoment heb vul ik álles in.
Mijn lijf is , zeker nu ik in de overgang ben , erg slecht in afvallen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 18:45
0.63% gewijzigd
Ik zit nu incl. diner op 1180 kcal. en ik heb nog steeds trek.
In principe komt er niks meer bij want in de avond neem ik niets meer.

Daar ligt ook mijn vraag. Toen jullie begonnen met afvallen, had je toen moeite om je lijf aan te passen aan het veranderde eetpatroon? Hoe lang duurde dat bij jullie ongeveer?
lientje69 schreef:
18-09-2018 17:19
Anoniem, ja, ik weeg echt alles af.
En ook als ik een snaaimoment heb vul ik álles in.
Mijn lijf is , zeker nu ik in de overgang ben , erg slecht in afvallen.
En toch.. ik ben ook tijdenlang aan het invullen geweest en viel niet af. Kwam zelfs aan! Nu gaat het wél. Dat is voor mij ook best raar. Vorig jaar ben ik zelfs op een soort afvalcursus geweest, maar het lukte me niet (daar werd me ook niets nieuws verteld, trouwens) Voor mij is denk ik echt de ommekeer dat ik meer beweeg én dat ik niet snoep.

Vandaag had ik een uitje van 't werk en snoepte ik dus wel. Heb een gebakje en een ijsje gehad. Géén bier of wijn, vond ik best knap van mezelf, en verder ook met bbq maar 1x opgeschept. Als ik vanmorgen niet met de fiets aan de hand naar het werk gelopen was, was ik niet aan m'n stappen gekomen, nu dus wel. Ben ondanks heul veul kcal (heb net globaal ingevuld) best wel trots op mij :)
Maar voor het eerst in maanden echt weer snoepen dus. Voelde nog raar ook.

Echt stom dat het bij jou niet lukt, Lientje :hug: :redrose:
Maar er gaan wél centimeters af, dan gebeurt er dus wel wat.
dreamer wijzigde dit bericht op 18-09-2018 20:29
2.71% gewijzigd
Later is nu
lise1985 schreef:
18-09-2018 18:02
Ik zit nu incl. diner op 1180 kcal. en ik heb nog steeds trek.
In principe komt er niks meer bij want in de avond neem ik niets meer.

Daar ligt ook mijn vraag. Toen jullie begonnen met afvallen, had je toen moeite om je lijf aan te passen aan het veranderde eetpatroon? Hoe lang duurde dat bij jullie ongeveer?
Het went bij mij nooit. Als ik niet invul, ga ik maar zo weer teveel eten. Ik eet 's avonds nog vaak een bakje yoghurt, ipv gelijk na het eten. Soms met diepvriesfruit erdoor, voor het zoetere. Als ik echt 'snaaihonger' heb, dan loop ik de hele dag naar de keuken voor plakjes komkommer :nut:
Later is nu
1100, 1300, ik weet niet wat ik lees... :-o
Ik ben maar 1,63m en ik heb een kantoorbaan, in feite mag ik dus maar heel weinig kcal om af te vallen, maar toch zit dat op 1550 per dag. Alleen met slapen en stil zitten verbruikt je lichaam energie...
als ik veel zou afvallen zou ik misschien naar 1500 kcal per dag moeten zakken.
Maar 1100,1300 jemig meiden, zo kunnen jullie je motor toch niet laten draaien?
Zou daar ook niet het probleem zitten? Dat jullie lichaam denkt dat het hongersstaking is? Zeker als je ook trek hebt, dat lijkt me echt niet gezond...

Misschien een tip om te kijken wat voor koolydraten je binnen krijgt lientje?
Je hebt snelle en langzame, met andere woorden; goede en slechte.
Slechte zijn bijvoorbeeld wit brood, pasta, maar ook in chocola bijvoorbeeld...
Goede koolydraten zitten bijvoorbeeld in zuivel, volkoren brood, fruit...
Hetzelfde geldt eigenlijk voor suikers en vetten. 1500 kcal aan friet, zijn echt ongezonder dan 1500 kcal aan fruit en groente.
@Lizzy, mijn aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 1.600 kcal. Berekend aan de hand van mijn activiteitenpatroon.
Wegens ziekte kan ik minder bewegen dan strikt noodzakelijk om af te vallen. Dat is voor mij een reden om beneden de 1500 te blijven, wat me op zich wel lukt.
Die 1180 is inderdaad wat weinig, maar 1600 is voor mij dan echt wel de max.

Ik heb voldoende energie om de dingen te doen die ik kan. Verder probeer ik ook zeker niet mijn lijf uit te hongeren, maar simpelweg calorie-armer te eten maar toch voldoende binnen te krijgen.
Lizzy22022011 schreef:
18-09-2018 20:30
1100, 1300, ik weet niet wat ik lees... :-o
Ik ben maar 1,63m en ik heb een kantoorbaan, in feite mag ik dus maar heel weinig kcal om af te vallen, maar toch zit dat op 1550 per dag. Alleen met slapen en stil zitten verbruikt je lichaam energie...
als ik veel zou afvallen zou ik misschien naar 1500 kcal per dag moeten zakken.
Maar 1100,1300 jemig meiden, zo kunnen jullie je motor toch niet laten draaien?
Zou daar ook niet het probleem zitten? Dat jullie lichaam denkt dat het hongersstaking is? Zeker als je ook trek hebt, dat lijkt me echt niet gezond...

Misschien een tip om te kijken wat voor koolydraten je binnen krijgt lientje?
Je hebt snelle en langzame, met andere woorden; goede en slechte.
Slechte zijn bijvoorbeeld wit brood, pasta, maar ook in chocola bijvoorbeeld...
Goede koolydraten zitten bijvoorbeeld in zuivel, volkoren brood, fruit...
Hetzelfde geldt eigenlijk voor suikers en vetten. 1500 kcal aan friet, zijn echt ongezonder dan 1500 kcal aan fruit en groente.
Lizzy, Lientje loopt bij een dietiste, denk je niet dat die zich juist daar mee bezig houdt?

Ik vind onder de 1500 kcal ook weinig. Zit er zelf net boven. Ik weet nog dat mijn man, toen hij af ging vallen, juist méér moest eten. Daar schrok hij van. Was nog voordat koolhydraatarm algemeen doorgevoerd werd en hij ging juist meer brood eten. Viel af als een trein.
Later is nu
lientje69 schreef:
18-09-2018 17:02
Officieel 1500
Probeer het gewoon eens een week of 2 uit, minder koolhydraten. Ik hou het elke keer een maand of 2 vol, maar het is eigenlijk nog best te doen en voelt voor mij ( als übervreter) niet als lijnen.
Ik zit ook rond de 1500, en minder voelt mij weer als dieet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven