Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
19-09-2018 15:44
Ik val trouwens prima af als ik mijn kcal alleen maar haal uit wit brood met chocoladepasta. Of chips en chocola. Been there, done that. :facepalm: Is al jaren geleden hoor, maar ik haalde toentertijd mijn 1200 kcal (of hoeveel het dan ook was, weet ik niet meer precies) alleen maar uit chips en chocola. Je voelt je er alleen niet beter door, dus echt een aanrader is het niet. :P
Inderdaad, het maakt voor mij ook geen r**t uit waar ik mn kcal vandaan haal, als het er maar niet teveel zijn.
Probleem is dat je met ‘ongezond’ eten gewoon eerder aan je max zit. Maar verder.. heb wel eens een B&J dieet overwogen, lekker overzichtelijk wel, gewoon 1 pint/ dag. :proud:
Ik durf rustig te zeggen dat ik qua de norm echt niet gezond eet, maar mn bloeddruk & cholesterol zijn laag, geen vitaminetekorten (nou ja oke, vit D, maar dat heeft weinig met voeding te doen), ben werkelijk nooit ziek (kan me de laatste keer verkouden zelfs niet herinneren) en heb nu een gezond gewicht. Dus was ik beter af met ‘gezond’ eten en wel overgewicht? Denk het niet.
En wat betreft de toekomst, dat je van zoetstoffen kanker zou krijgen ed., kanker heeft zóveel oorzaken en onderzoeken spreken elkaar nog zo tegen dat ik daar echt niet van wakker kan liggen.
Shoot me. :hyper:
.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft is een calorie een calorie, of die nu uit de chocola komt of uit een appel.
Maar inderdaad, ongezond eten is meestal meer calorie dense en 1500 caloriën aan chocola zijn maar drie grote repen terwijl 1500 aan groenten borden en borden vol zijn natuurlijk. Plus mijn persoonlijke probleem is dat ik geen maat kan houden, dus blijf ik beter sowieso weg van die chocola.

Ik snap echt niet dat jij niet sneller afvalt Lientje, je doet alles zo goed, wat moet dat frustrerend zijn zeg!

Qua eten gaat het hier niet echt geweldig nog. Ook niet heeeel slecht maar ik ben vooral 's avonds een beetje te lief voor mezelf zeg maar (of niet natuurlijk, het is maar van uit welke hoek je het bekijkt).
Het is dat ik zo regelmatig sport, dat houdt het tenminste nog een beetje in de perken (al zei mijn collega-met-overgewicht net tegen me dat dat sporten slecht is voor me).

God ik lees net dat bericht van die kinderen in de bakfiets, wat een afgrijselijk ongeluk :'(
Alle reacties Link kopieren
Sporten slécht voor je? :O
Ja, ik weet nog dat ik ooit een collega had die naar een chiropractor ging. Deze Chiropractor zei ook al dat hij blij was dat collega (overigens zonder overgewicht) niet sportte, want dat was erg slecht voor een mens. Ik zou zo'n man gelijk al niet meer vertrouwen, collega vond dit een pluspunt. :proud:

Ongeluk is vreselijk ja :(
Later is nu
Dreamer schreef:
20-09-2018 11:49
Sporten slécht voor je? :O
Ja, ik weet nog dat ik ooit een collega had die naar een chiropractor ging. Deze Chiropractor zei ook al dat hij blij was dat collega (overigens zonder overgewicht) niet sportte, want dat was erg slecht voor een mens. Ik zou zo'n man gelijk al niet meer vertrouwen, collega vond dit een pluspunt. :proud:

Ongeluk is vreselijk ja :(
Sporten is toch voor iedereen gezond, zolang je het maar in gezonde mate doet.

Als ik ga hardlopen denk ik dat mijn arts zich ook wel een keer voor het hoofd slaat, maar ook ik dien gewoon te sporten. Zolang het maar niet schadelijk is voor mijn lijf.
Pff dat ongeluk is vreselijk... Dat is een nachtmerrie als ouder. En voor de volwassene die op de bakfiets zat. Als zij het overleefd, kun je dan ooit weer met jezelf in het reine komen? Ook al was het een ongeluk en ook al kan zij er niets aan doen?

Het eten gaat hier redelijk goed. Ik denk dat ik voor 80-85% 'clean' en gezond eet. En af en toe wat smokkel. Niet zozeer cheat dagen, maar meer mezelf af en toe een stukje pure chocola toe staan en de teugels in het weekend wat laten vieren. Niet en en en, maar of of of. Wat sporten betreft ben ik ook weer hartstikke gemotiveerd, dat gaat ook goed! En op de dagen dat ik niet sport loop ik, geinspireerd door Dreamer, 10.000 passen op een dag. En dat gaat, op een uitzondering na, goed! Ik vind het knap dat jij die 10.000 passen iedere dag haalt Dreamer!

Vannacht op de radio (ik werk onregelmatig) hoorde ik een interview met huisarts Tamara over haar boek 'in 28 dagen beter eten'. Heel interesant en het sluit goed aan bij mijn manier van eten. Behalve dat zij van het op drie maaltijden op een dag houdt en geen tussendoortjes. En ik twee maal daags wel tussendoor wat fruit pak of een handje noten. Of na het sporten een bakje magere kwark. Ik zit er wel aan te denken om het boek aan te schaffen (ik heb nog nooit zo'n boek gekocht) en het te gaan proberen. Hoewel ik me wel afvraag hoe ik dat moet doen met de sportmomenten (vooraf avondeten is te kort op het sporten en als ik vooraf helemaal niets eet lig ik halverwege de training voor pampus). Over twee weken wordt mijn werk ook wat regelmatiger en kan ik die regelmaat ook aan houden in mijn dagelijkse leven.
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje, via deze link https://www.gezondheidsnet.nl/diabetes/ ... beter-eten kun je proberen het boek te winnen. Heb ik ook net gedaan. De recepten zien er wel lekker (en vegetarisch, maar met vis) uit. Toevallig las ik dus vanmorgen net over haar.
Ik ben nog wel kritisch op haar 'paprika ipv pil' leus, aangezien ik bij m'n moeder heb gezien dat het niet voor iedereen zo werkt. Mijn moeder is hier ook vreselijk gefrustreerd over, dat iedereen haar maar zegt dat ze 'gewoon' moet afvallen (heeft geen overgewicht, toen ze de diagnose diabetes 2 kreeg was ze zelfs mager) en gezonder eten (echt veel gezonder kan het niet) inmiddels moet ze 2x per dag spuiten. :(

Hierover zou ik wel met Mevr. De Weijer in conclaaf, of ze iets meer nuance aan wil geven zo af en toe, maar ik voorzie een oeverloze twitterdiscussie. :)

Maar Lientje, misschien kun jij met jouw verhaal bij haar consult terecht. Hoe zíj denkt, in al haar wijsheid, dat het komt dat jij niet afvalt. Ik zou ook een 'niet goed geld terug' garantie vragen ;-)
Later is nu
Dreamer schreef:
20-09-2018 12:58
Kraaienpootje, via deze link https://www.gezondheidsnet.nl/diabetes/ ... beter-eten kun je proberen het boek te winnen. Heb ik ook net gedaan. De recepten zien er wel lekker (en vegetarisch, maar met vis) uit. Toevallig las ik dus vanmorgen net over haar.
Ik ben nog wel kritisch op haar 'paprika ipv pil' leus, aangezien ik bij m'n moeder heb gezien dat het niet voor iedereen zo werkt. Mijn moeder is hier ook vreselijk gefrustreerd over, dat iedereen haar maar zegt dat ze 'gewoon' moet afvallen (heeft geen overgewicht, toen ze de diagnose diabetes 2 kreeg was ze zelfs mager) en gezonder eten (echt veel gezonder kan het niet) inmiddels moet ze 2x per dag spuiten. :(

Hierover zou ik wel met Mevr. De Weijer in conclaaf, of ze iets meer nuance aan wil geven zo af en toe, maar ik voorzie een oeverloze twitterdiscussie. :)

Maar Lientje, misschien kun jij met jouw verhaal bij haar consult terecht. Hoe zíj denkt, in al haar wijsheid, dat het komt dat jij niet afvalt. Ik zou ook een 'niet goed geld terug' garantie vragen ;-)
Oh, die nuance gaf ze in haar interview vannacht wel! Ze legde uit dat het niet voor iedereen werkt en sommige mensen gewoon vette pech hebben (zacht uitgedrukt), maar dat bij veel personen een groot deel van de welvaart ziekten te voorkomen/ beheersen is met gezond eten en leven. Dat je niet eens 100% altijd maar gezond moet zijn en een fit-girl hoeft te worden, maar dat we de ongezonde en lekkere dingen (snoep, frisdrank, patat, chips etc.) weer als speciaal moeten gaan zien en behandelen en niet als iets alledaags. Ik vond haar juist heel nuchter en niet zo'n "dit is het antwoord op al je problemen profeet"
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je dat dus niet op internet en haar website. Gelukkig heeft m'n moeder geen internet ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens de komende dagen, vooral het weekend, echt moeite gaan doen voor m'n 10.000 stappen. Dat wordt geen rustige zaterdagmorgen, zoals anders
Later is nu
Tsja, het zal wel beter verkopen ofzo om dat niet op de website te zetten... Het was ook wel een radio programma waar ze twee uur lang te gast was en discussieerde en vertelde. Dan kan je misschien wat genuanceerder zijn als in een 'koop-mijn-boek' website of advertentie.

Aan de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat ze dat deel niet al te hard verkondigd. Er zijn zoveel mensen met diabetes of andere gezondheisproblemen door overgewicht en ongezond leven die zich verschuilen achter smoesjes waarom ze er vooral zelf niet aan kunnen doen. Om er vooral maar niets aan te hoeven doen en niet kritisch op zichzelf te hoeven zijn.

Helaas zijn de mensen als jouw moeder daar de dupe van, want een deel van de mensen kan er ook echt niets aan doen. Ik ken er zelf ook een paar uit mijn omgeving. Gewoon gezonde personen die de pech hebben kanker krijgen of diabetes of en andere ziekte... Zuur genoeg heb ik de indruk dat dat vaak ook de personen zijn die dat niet als smoesje gebruiken, maar wel van alles proberen op het gebied van gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ook een beetje tegenaan hik is dat ze heel stellig zegt dat 'deze ziektes' voorkomen kunnen worden. En wat je zegt: dat kan lang niet altijd. Op mijn werk kreeg de gezondst levende collega kanker.

Je verkleint de kans klinkt een stuk eerlijker.

Maar goed, neemt niet weg dat ik het boek wel wil hebben :D
Later is nu
Dreamer schreef:
20-09-2018 13:58
Waar ik ook een beetje tegenaan hik is dat ze heel stellig zegt dat 'deze ziektes' voorkomen kunnen worden. En wat je zegt: dat kan lang niet altijd. Op mijn werk kreeg de gezondst levende collega kanker.

Je verkleint de kans klinkt een stuk eerlijker.

Maar goed, neemt niet weg dat ik het boek wel wil hebben :D
Er zijn ook mensen die roepen dat een hernia te genezen is met gezond voedsel.

Ik geloof best dat een gezonde levensstijl positief werkt op je gezondheid, maar uiteindelijk biedt het geen garanties.
Alle reacties Link kopieren
net een mega vreetkick gehad. Heb ook niet geteld.
Nouja nu weer herpakken
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
na mijn vreetkick wel meteen de knop weer om en dat is wel fijn. Normaal zou ik dit dat als een verloren dag hebben beschouwd en gewoon door zijn gegaan.

nu helaas vanavond geen chocola :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Goed zo Lollypopje! Jammer van de vreetkick, maar wel fijn dat je het zo goed weer op kunt pakken!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap Lollypopje!

Ik heb net na een lange dag toch nog gewandeld om m'n stappen vol te krijgen
Pff.
Morgen weer lopend naar het werk, dan ben ik klaar met de stappen als ik thuiskom :-]
Later is nu
Dreamer schreef:
20-09-2018 20:58
Wat knap Lollypopje!

Ik heb net na een lange dag toch nog gewandeld om m'n stappen vol te krijgen
Pff.
Morgen weer lopend naar het werk, dan ben ik klaar met de stappen als ik thuiskom :-]
Goed bezig Dreamer. Heb je dat boek nog kunnen krijgen als luisterboek?
Alle reacties Link kopieren
Eh.. welk boek ook alweer?

Als we het over 'Wees onzichtbaar' hebben, die heb ik gewoon gelezen (aanrader wel) en ik luister nu 'Van de koele meren des doods', maar dat lijkt zoveel op Eline Vere in mijn oren, dat ik er af en toe wat weeïg van word. Net als Hedwig Marga de la Fontaine zelf :P
Maar goed, nog een paar uurtjes en het boek is weer uit. Ga ik weer een Jules Verne luisteren, denk ik :)
Later is nu
Dreamer schreef:
21-09-2018 10:31
Eh.. welk boek ook alweer?

Als we het over 'Wees onzichtbaar' hebben, die heb ik gewoon gelezen (aanrader wel) en ik luister nu 'Van de koele meren des doods', maar dat lijkt zoveel op Eline Vere in mijn oren, dat ik er af en toe wat weeïg van word. Net als Hedwig Marga de la Fontaine zelf :P
Maar goed, nog een paar uurtjes en het boek is weer uit. Ga ik weer een Jules Verne luisteren, denk ik :)
Wild, van Cheryl Strayed.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-09-2018 11:49
Sporten slécht voor je? :O
Ja volgens haar sport ik teveel. Omdat ik bijna dagelijks wat doe. Alsof ik elke dag een marathon ren of zo :rolling:

Ik heb gisteren een weekend Frankfurt geboekt voor het gezin begin december, voor mans 50ste. We gaan lekker naar de kerstmarkten bratwursten eten en gluhwein drinken, nu al zoooo'n zin in! :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Ooooe Wees onzichtbaar heb ik ook pas gelezen, was iets van 600 pagina's toch, maar ik vlóóg erdoor!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
21-09-2018 10:32
Wild, van Cheryl Strayed.

Ooh, die. Nee, die heb ik nog niet als luisterboek gevonden. Hij staat wel in m'n 'wil ik lezen' lijst.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
21-09-2018 10:34
Ooooe Wees onzichtbaar heb ik ook pas gelezen, was iets van 600 pagina's toch, maar ik vlóóg erdoor!

ja, inderdaad. Dat was mijn ervaring ook :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heel bijzonder boek. De hoofdpersoon komt uit hetzelfde jaar als ik, maar ik ben heel beschermd opgegroeid in het Gooi, dus echt een totaal ander leven. Grappig genoeg (nou ja, niet echt) woon ik nu dus in een enorme Tokkiewijk in Dublin en hierdoor herken ik nu weer wel dingen uit het boek, als je begrijpt wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat begrijp ik.
Ik vraag me ook af waarom de schrijver ervoor koos bepaalde scenes zo uitgebreid te beschrijven. Ik las het boek voor een boekenclub, dus daar gaan we het volgende week over hebben :)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven