Geen kinderwens

21-09-2018 10:26 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forumleden,

Allereerst wil ik mij in het kort voorstellen. Ik ben een man van 31 jaar oud. En ik ben na het zoeken naar een goede forum op deze site terecht gekomen. Aangezien ik advies wil hebben van vrouwen, is dit voor mij het ideale platform. :-)

Sinds vorige week heb ik een leuke dame ontmoet. Waarna we deze week onze eerste date hebben gehad. De eerste date was zeer geslaagd -dit vonden we allebei-. Daarom hebben wij beide besloten om komend weekend een tweede date te plannen.

Echter is het voor mij duidelijk dat ik geen kinderwens heb. Graag wil ik open kaart spelen naar haar, zodat ze weet waar ze aan toe is. Mocht het zijn dat zij wel een kinderwens heeft, dan zal het contact verbroken worden.
De dame waar ik mee date is 32 jaar.

Nu is mijn vraag wanneer ik het aan haar moet vertellen?

Als er nog zaken onduidelijk zijn, kun je ze gerust aan mij stellen.

Ik kijk graag uit naar jullie advies. ;-)
Ik denk dat je het niet hoeft te vertellen als mededeling. Stip in jullie gesprekken een keer de verre toekomst aan en vertel jouw ideaal plaatje. Dan merkt ze wel dat in die van jou geen kinderen voorkomen.
Werkte voor mij altijd prima bij mannen tijdens dates (ik had ook geen kinderwens).
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 21-09-2018 11:40
0.69% gewijzigd
Als zij erover begint, dan meteen eerlijk zijn. En anders eerst maar eens zien hoe de komende dates gaan. :thumbsup:
Ik heb ook nooit een kinderwens gehad.

Betekent dat ook dat je nooit wil vader wil worden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zo snel mogelijk vertellen, als jij een kinderwens had zal jij het ook niet waarderen als achteraf blijkt dat ze helemaal geen kinderen wilt. Ze is ook al 32, dus mocht ze die wens hebben dan heeft ze ook niet zo veel tijd meer en dan moet je die kostbare tijd niet verdoen.
moonlight schreef:
21-09-2018 11:41
Zo snel mogelijk vertellen, als jij een kinderwens had zal jij het ook niet waarderen als achteraf blijkt dat ze helemaal geen kinderen wilt. Ze is ook al 32, dus mocht ze die wens hebben dan heeft ze ook niet zo veel tijd meer en dan moet je die kostbare tijd niet verdoen.
Misschien heeft ze helemaal geen kinderwens en is ze allang blij dat ze niet meteen als potentiële broedkip wordt gezien...
Gelijk vertellen. Voordat jullie allebei hoteldebotel verliefd zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou directheid alleen maar erg waarderen.
Ik neem aan dat je zelf begrijpt dat je dit onderwerp niet maanden moet laten rusten? Je wilt zelf toch ook duidelijkheid? Je geeft zelf al aan dat als zij een kinderwens heeft dat het einde contact is.
'Zou je een kind of kinderen willen?' Is toch een belangrijkere vraag dan welk eten ze lekker vindt of wat haar lievelingsdier is.
Ik zou het zeggen. Misschien iets van ik heb schattige neefjes, maar zelf zou ik nooit kinderen willen.
En dan evt vragen wat zij denkt.
Natuurlijk vertel je dit direct. Ik ben altijd heel open over hoe ik mijn toekomst het liefst voor me zou zien. Op de eerste date al. Wanneer een man aangeeft geen kinderen te willen in de toekomst, houdt het daten op.
Niemand weet of haar reden om te daten is, dat zij kinderen wil. Misschien wil ze ze niet. Of kan ze ze niet krijgen. Weet je niet. Misschien is ze daar wel helemaal niet mee bezig.

Ik zou het nogal bot en kortzichtig vinden als een date na 1 (!) afspraak al zou laten weten, dat hij verwacht dat het mij vooral om zijn kwakje te doen is. En hij ook alvast roept dat je zijn kwak sowieso niet krijgt (hooguit in een rubber verpakking). Alsof het alle vrouwen van rond de 30 alleen daar om te doen is..

Dit gesprek met deze timing zou voor mij een enorme afknapper zijn.
Meteen vertellen. Niet via omwegen of wachten tot zij erover begint.

Als ik via een datingsite een leuke vent tref, vertel ik het zelfs al voordat een evt. date plaatsvindt. Kan veel tijd en ellende schelen ;)
Z.s.m. noemen. Wij hebben het op de 1e date al besproken.
*Labalade* schreef:
21-09-2018 13:14
Niemand weet of haar reden om te daten is, dat zij kinderen wil. Misschien wil ze ze niet. Of kan ze ze niet krijgen. Weet je niet. Misschien is ze daar wel helemaal niet mee bezig.

Ik zou het nogal bot en kortzichtig vinden als een date na 1 (!) afspraak al zou laten weten, dat hij verwacht dat het mij vooral om zijn kwakje te doen is. En hij ook alvast roept dat je zijn kwak sowieso niet krijgt (hooguit in een rubber verpakking). Alsof het alle vrouwen van rond de 30 alleen daar om te doen is..

Ik ben het met jou eens.

Date 2, 3 of zelfs(!) 4 of 5 is vroeg genoeg.

*Labalade* schreef:

Huh? Bot, kortzichtig, een afknapper? Alleen als je vertelt dat je wel of geen kinderen wil?

Als ik vertel dat ik moeder wil worden in de toekomst, bedoel ik natuurlijk niet dat ik een kind wil van hém. Dat weet je in het begin niet. Ik ben gewoon altijd eerlijk geweest over het feit dat ik een zeer sterke wens heb om later moeder te worden.

Vrijwel alle mannen die ik gedate heb willen ook vader worden (of zijn dat inmiddels al) en vonden het absoluut niet raar dat ik al snel vertelde over mijn kinderwens. Eentje had zoiets van NEE, dat wil ik NIET. Die bleek al twee kinderen van twee vrouwen te hebben. Prima, maar dan heb ik geen reden om verder te daten.
shift.delete schreef:
21-09-2018 13:31
Meteen vertellen. Niet via omwegen of wachten tot zij erover begint.

Als ik via een datingsite een leuke vent tref, vertel ik het zelfs al voordat een evt. date plaatsvindt. Kan veel tijd en ellende schelen ;)

Via een datingsite kun je toch al in je profiel invullen dat je wel/geen kinderwens hebt?

Sterker nog, de meeste mannen hebben heel snel aan mij gevraagd of ik kinderen wil. Of hoe ik mijn toekomst voor me zie. Ik heb het nooit uit mezelf hoeven vertellen, bedenk ik me net.
Zo snel mogelijk ter sprake brengen!

Ik ben een vrouw zonder kinderwens en bracht het vaak al ter sprake voor de eerste date. Als de een wel wil en de ander niet zijn jullie niet de juiste voor elkaar.
Lotus90 schreef:
21-09-2018 13:49
Huh? Bot, kortzichtig, een afknapper? Alleen als je vertelt dat je wel of geen kinderen wil?

Als ik vertel dat ik moeder wil worden in de toekomst, bedoel ik natuurlijk niet dat ik een kind wil van hém. Dat weet je in het begin niet. Ik ben gewoon altijd eerlijk geweest over het feit dat ik een zeer sterke wens heb om later moeder te worden.

Vrijwel alle mannen die ik gedate heb willen ook vader worden (of zijn dat inmiddels al) en vonden het absoluut niet raar dat ik al snel vertelde over mijn kinderwens. Eentje had zoiets van NEE, dat wil ik NIET. Die bleek al twee kinderen van twee vrouwen te hebben. Prima, maar dan heb ik geen reden om verder te daten.
Dan ging het jou feitelijk primair om moeder te worden. En was je op zoek naar een potentiële vader.

Of dat voor TO en zijn date ook geldt, weet niemand. Niet iedereen gaat daten om een potentiële moeder/vader voor nageslacht te vinden. Als het voor de date van TO zo belangrijk was dan had ze dat wel gezegd. Voor TO is het blijkbaar wel belangrijk. Hij kan het zeggen na 1 date, met het risico dat de date hierop afknapt. Niet omdat ze perse kinderen wil. Maar omdat er direct al voorwaarden worden gesteld door TO.
MonteCara* schreef:
21-09-2018 13:50
Via een datingsite kun je toch al in je profiel invullen dat je wel/geen kinderwens hebt?
Ja en ik heb dat ook netjes ingevuld ;). Maar genoeg profielen waarbij bijv. dat gedeelte net niet is ingevuld. En tijdens gesprekje blijkt ook wel eens dat de man mijn profiel niet goed heeft doorgelezen (of onthouden haha).
*Labalade* schreef:

Voor mij ook!
Er komt tijdens je date vast een goed moment, en anders creeer je er een, dat je het haar kunt vragen. Bijv. bij het bespreken uit welke gezinnen jullie komen, of ze ook broers/zussen heeft, oid. Dan daarop aanhaken... lijkt me, zo te lezen, voor jullie beide belangrijk het hier over te hebben. Logisch, het is iets belangrijks en ingrijpends in het leven en je wilt kijken of dat matcht. Kan casual worden besproken, date wordt ws. Verder leuk voortgezet. Daarna afwachten hoe het verder gaat. Zal na je date snel genoeg blijken of ze verder met je wil, met geen kinderen. Misschien twijfelde ze al eerder en vind ze je zo leuk dat ze zonder kinderen verder wil met jou.
Wel of geen kinderen is vaak essentieel om een relatie te starten. Als je haar zo leuk vind, en zij wil wel kinderen, geef haar dan een zo groot mogelijke kans om dat dan met een ander te beleven. Die kans geef je haar door het dan zo snel mogelijk te delen.
Snel bespreken dus. Niets mis mee. Ze zal je eerlijkheid alleen maar waarderen.
En jij kan weer verder op zoek naar je droomvrouw, zonder kinderwens.
anoniem_638f50d5dfb6b wijzigde dit bericht op 21-09-2018 21:50
0.23% gewijzigd
naamloosjes schreef:
21-09-2018 12:40
Ik zou het zeggen. Misschien iets van ik heb schattige neefjes, maar zelf zou ik nooit kinderen willen.
En dan evt vragen wat zij denkt.
Ik zou het zo doen. Maar niet direct vragen wat zij denkt. Maar dan heb je het toch al op een luchtige manier laten blijken. Dan weet zij waar ze aan toe is en is het nog geen te groot thema.
Ik wil ze niet en heb dat altijd gezegd aan het begin.
Ik zou het zeggen een dag nadat je sex hebt gehad. Anders is het ook zonde van de moeite die je er tot nu toe ingestoken hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven