Plus 1 op bruiloft

20-09-2018 00:59 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Misschien een wat onconventionele mening/topic, maar momenteel ben ik voor een vriendin een bruiloft aan het mee-plannen en we hebben het over het volgende: kun je het maken om de partners van een aantal gasten (het gaat om partners die je niet persoonlijk kent en die niet op zichzelf uitgenodigd waren geweest) niet uit te nodigen? Ze wil graag een hele intieme bruiloft met alleen familie en goede vrienden. Omdat veel vrienden pas na hun studietijd een serieuze relatie zijn begonnen, kent zij de partners van die vrienden niet zo goed. Hun budget staat een bruiloft toe waarbij ca. 50 mensen bij het diner zullen zijn. Hiervan zouden er dus al 11 plus-ones zitten, dus meer dan 20%. Het gaat ten koste van de iets minder naaste vrienden, maar nog wel steeds leuke vrienden, die hiervoor in de plaats hadden kunnen komen en die ze wel had uitgenodigd als ze wat meer geld had kunnen besteden.

Zelf denk ik eigenlijk dat je het niet kunt maken, maar toen ze me vroeg van waarom niet, kon ik het ook niet zo goed bedenken. Zij vindt dat ze haar dag met haar naasten wil besteden en dat ze het zonde vindt dat iedereen maar haar/zijn vriend/vriendin mee wil nemen, als zij die vriend/vriendin maar 1 of 2 keer heeft gezien.

Wat vinden jullie eigenlijk?
SallySpectra* schreef:
23-09-2018 09:52
Bijzonder.
Want?
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-09-2018 10:37
Zo bijzonder vind ik dat niet. Als ik trouw of overlijd, hoop ik dat de mensen komen zoals ze zijn. Dus liever in spijkerbroek dan in pak o.d. waar iemand zich niet prettig in voelt.
+1 het zijn maar kleren. Het gaat erom wie erin zit.
makreel schreef:
23-09-2018 09:46
Wat draagt hij dan naar het theater, naar een sollicitatiegesprek, naar een begrafenis? Bijvoorbeeld?
Spijkerbroek naar theater kan niet volgens jou?
Vroeger kon je ook niet met gympen onder een rokje tegenwoordig kan dat, er was een tijd dat je tatoos verborgen hield, nu ook niet meer .
Een nette spijkerbroek is tegenwoordig net zo normaal als vroeger die slappe nette broeken waren.
En nee niet in elke spijkerbroek zitten scheuren.
appelientjex schreef:
23-09-2018 00:14
De meeste mensen hebben toch wel iets netjes in huis liggen? Ik snap nooit zo goed waarom er nieuwe kleren gekocht moeten worden voor een bruiloft. Als ik dat doe, dan doe ik dat voor mezelf en draag ik het daarna ook nog gewoon.
Idd, same here! Ik vind het toch ook wel een beetje bijzonder dat je als volwassen vent niet 1 nette broek hebt. Zoveel heb je niet nodig en gelijk multifunctioneel
Vlinder1963 schreef:
23-09-2018 09:48
Spijkerbroek.
In een spijkerbroek naar een begrafenis? Apart....
Tja het is tegenwoordig de trend, ik ik ik. Ik pas mijn kleding aan omdat ik respect wil tonen aan mijn medemens.
Valia_1 schreef:
23-09-2018 13:36
In een spijkerbroek naar een begrafenis? Apart....
Want?
Zolang er geen scheuren in zitten kan het mij echt aan mijn reet roesten wat mensen aanhebben.
Ik heb niet alles gelezen.

Laatst werd ik voor een bruiloft uitgenodigd als 'groepje'. Dus stel wij zijn van de hardloopgroep en we zijn zeer dierbare vrienden maar de partners van de hardloopclub zijn niets van elkaar en hebben ook niets met elkaar. Ik vond het niet ongemakkelijk zo als groepje.
Misschien als ik een losse jeugdvriendin was geweest dat het anders was.

In het geval van collega's komen die ook meestal zonder partner toch?
Je kunt méér.
dolfje schreef:
23-09-2018 13:41
Want?
Zolang er geen scheuren in zitten kan het mij echt aan mijn reet roesten wat mensen aanhebben.
Idd. Toen mijn moeder overleed (toen was ik 18)kon het mij ook echt helemaal niks schelen wat de mensen droegen op de begrafenis. Ik was juist blij met iedereen die er was en die ons steunden. Maakte mij echt niet uit hoe ze er bij liepen.
Poker schreef:
23-09-2018 13:39
Tja het is tegenwoordig de trend, ik ik ik. Ik pas mijn kleding aan omdat ik respect wil tonen aan mijn medemens.
Respect zit in iemands gedrag en niet in iemands kleding. Ik zie bijvoorbeeld vaak mensen die zeer netjes gekleed zijn, direct na een uitvaart in het bijzijn van de rouwende familie, samen hard staan lachen en roepen hoe gezellig het is dat ze elkaar weer zien en vind dat echt van geen enkel respect getuigen. Dan kun je er nog zo netjes uitzien; het zegt echt geen moer over iemands gedrag.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 13:46
0.09% gewijzigd
klop schreef:
23-09-2018 13:43
Idd. Toen mijn moeder overleed (toen was ik 18)kon het mij ook echt helemaal niks schelen wat de mensen droegen op de begrafenis. Ik was juist blij met iedereen die er was en die ons steunden. Maakte mij echt niet uit hoe ze er bij liepen.
Precies. Had ik met de uitvaart van mijn 19 jarige zus ook. Echt ik kan me nu na 20 jaar met de beste wil van de wereld niet herinneren wat mensen aanhadden. Wel wie er waren. Daar gaat het om.
Vlinder1963 schreef:
23-09-2018 11:24
Vroeger kon je ook niet met gympen onder een rokje tegenwoordig kan dat....
Ja het kan. Maar het staat nog steeds niet.
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
CatherineTheGreat schreef:
23-09-2018 13:51
Ja het kan. Maar het staat nog steeds niet.
Vind jij.
Mja, toen mijn opa overleed werd het wel heel erg gewaardeerd door de andere gasten dat de kleinzoons in pak waren en de kleindochters ook chique. Maar zo was opa, iedereen heeft zelf besloten zo te gaan.

Bij de andere opa zou het niet uitmaken idd of je in je oude spijkerbroek komt. Zelf voel ik me er wel prettig bij om me mooi te kleden of als ik dat wil, in het zwart. Verschilt ook per familie.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
23-09-2018 13:43
Ik heb niet alles gelezen.

Laatst werd ik voor een bruiloft uitgenodigd als 'groepje'. Dus stel wij zijn van de hardloopgroep en we zijn zeer dierbare vrienden maar de partners van de hardloopclub zijn niets van elkaar en hebben ook niets met elkaar. Ik vond het niet ongemakkelijk zo als groepje.
Misschien als ik een losse jeugdvriendin was geweest dat het anders was.

In het geval van collega's komen die ook meestal zonder partner toch?

Helemaal mee eens hoor, bij collega's en teamgenoten is het heel gebruikelijk om zonder partner uitgenodigd te worden voor het feest, daar zou ik ook echt niet over vallen.

Maar in het geval van de OP gaat het om mensen die ze als daggast wil uitnodigen. Dierbaren dus. En dan vind ik zonder partner uitnodigen wel raar en not done.
Wat zijn trouwens nou helemaal de kosten van 6 man extra, als je kijkt naar de kosten van de hele dag...
Vlinder1963 schreef:
23-09-2018 09:46
Mijn man heeft ook alleen spijkerbroeken en wil geen nette broek, hij vind het zonde van het geld om een broek voor in de kast te kopen,,tja daar zit ook wel wat in.
Een spijkerbroek met een mooie blouse staat toch ook netjes en kan m.i. prima. Zeker als je er nette schoenen onder aantrekt.
Dan wel een donkere spijkerbroek en niet een licht blauwe met vale plekken.

Ik vind dit er namelijk echt niet uitzien: Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou en als hij wel een heel nette spijkerbroek had, is het flauw dat hij dan niet daarin gewoon naar de receptie ging. Ze sturen je heus niet weg bij de deur, gaat erom dat mensen niet in hun ouwe kloffie komen zoals bijvoorbeeld de foto hierboven.

Maar blijft vreemd dat je als man geen enkele nettere broek hebt. En dat terwijl er zo veel opties zijn, het is niet OF een spijkerbroek OF een pak, daar zit ook nog wat tussen..
Ik vind het ook niet kunnen. Destijds had ik ook een bruiloft van een goede (jeugd)vriendin, die ook mijn vriend goed kende. Sterker nog, in dezelfde tijd verkering gekregen als zij met haar vriend en samen op stap gegaan etc. Vriend werd niet uitgenodigd (onder het mom van 'we zien hem niet zo vaak meer' ) en ik ben toch maar wel gegaan (ik mocht er de hele dag bij zijn). Ik kreeg de hele dag en avond vragen over waar mijn vriend was.
Vriendin is inmiddels geen vriendin meer, dat moge duidelijk zijn.
firedragon wijzigde dit bericht op 23-09-2018 18:33
14.22% gewijzigd
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Naar recepties ga ik sowieso niet. Dan ben je blijkbaar alleen maar goed genoeg om 'n gevulde envelop af te komen geven want bij het eten of het feest ben je niet welkom. Nou, dan krijgen ze van mij dus ook geen geld om hun partijtje te sponsoren. Heb toch een enorme hekel aan feesten en partijen dus als ik er onderuit kan dan doe ik dat.

Als de vriendinnen die hun partner niet mogen meenemen daggast zouden moeten zijn, zou je die ook gewoon kunnen schrappen als daggast. Als daggast zie ik meer de echte intimi en dan ga ik er vanuit dat je de partners daarvan ook kent.
Die broek is zo te koop dus niet eens oud. Sommige mensen hebben gewoon geen smaak.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bee_Kind schreef:
23-09-2018 13:32
Idd, same here! Ik vind het toch ook wel een beetje bijzonder dat je als volwassen vent niet 1 nette broek hebt. Zoveel heb je niet nodig en gelijk multifunctioneel
Juist.
Koop dan desnoods een chino als je als een vijfjarige niet zo goed aan een andere broek kan wennen, of angstig bent dat de mensen denken dat je een ijdeltuit bent of weet ik veel wat zo'n man bezielt.
Poker schreef:
23-09-2018 13:39
Hear Hear.
Bee_Kind schreef:
23-09-2018 13:32
Maar een spijkerbroek is niet per definitie geen nette broek.
Een donkere spijkerbroek met een nette blouse er boven kan prima op diverse gelegenheden. Afgelopen week bij twee begrafenissen geweest en daar zit niemand meer in driedelig pak, hoor. Bijna iedereen onder de 45 zat in nette spijkerbroek.
Het een sluit het ander niet uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven