Wie al verwarming aan?

zondag 23 september 2018 om 16:00
jeetje lag jij nog onder een laken? dat kon ik al weken niet meer hoor
ik denk zelfs dat ik binnenkort al overga naar het dikkere dekbed uit mijn 4 seizoenenpakket

zondag 23 september 2018 om 16:03
zondag 23 september 2018 om 16:09
ja ik kreeg ook last van het vocht in huis dus daarom moest ie eigenlijk sowieso aanBobby-Pin schreef: ↑23-09-2018 16:03Sinds gisteravond de verwarming weer aangezet en het ventilatierooster in de woonkamer is vandaag ook dichtgeschoven.
Voor nu is het nog wel vol te houden zonder verwarming maar denk dat 'ie vanavond ook wel weer aangaat, is ook beter met vochtig koud weer dacht ik.

zondag 23 september 2018 om 16:13
Haha ja ben een warmbloedig mens.Pinda-Kaas schreef: ↑23-09-2018 16:00jeetje lag jij nog onder een laken? dat kon ik al weken niet meer hoor
ik denk zelfs dat ik binnenkort al overga naar het dikkere dekbed uit mijn 4 seizoenenpakket![]()
Ik heb ook maar één dekbed en iedereen die er weleens onder heeft gelegen klaagt dat het zo dun is.
Ik heb het warm zat onder dat ding.

zondag 23 september 2018 om 16:15
Hij slaat nog net niet aan, maar ik heb vandaag voor het eerst op de thermostaat gekeken, omdat ik het wat koud heb. Ik heb mijn warme sokken uit de kast getrokken. Een vest hangt hier al wat langer in de woonkamer rond vanwege de koudere avonden.
Ik verwacht dat de kachel een dezer dagen gaat aanslaan.
Eerder deze week hebben we 's avonds nog buiten gezeten, maar dat zal wel de laatste keer zijn geweest dit jaar.
Ik verwacht dat de kachel een dezer dagen gaat aanslaan.
Eerder deze week hebben we 's avonds nog buiten gezeten, maar dat zal wel de laatste keer zijn geweest dit jaar.
zondag 23 september 2018 om 16:40
Hier is het op het moment 18 graden in de woonkamer, met op de bovenverdieping alle ramen open. Tegen de tijd dat het rond de 16 graden is gaat de verwarming voor het eerst aan, en dan de hele winter door overdag/'s avonds op 16,5 of 17 graden en voor we naar bed gaan op 15 graden. Vorig jaar is het meer dan eens voorgekomen dat we er 's avonds laat pas achter kwamen dat we de verwarming overdag niet eens van de 15 af hebben gehad.
Als we bezoek krijgen gaat de verwarming vaak wel een paar graden hoger. Van de mensen die hier vaker over de vloer komen weten wij wat zij een aangename temperatuur vinden, en een halfuur/uur voordat we de visite verwachten gaat de verwarming dan op de gewenste temperatuur.
Als we bezoek krijgen gaat de verwarming vaak wel een paar graden hoger. Van de mensen die hier vaker over de vloer komen weten wij wat zij een aangename temperatuur vinden, en een halfuur/uur voordat we de visite verwachten gaat de verwarming dan op de gewenste temperatuur.

zondag 23 september 2018 om 18:35
Maar hebben jullie dan altijd 3 lagen kleding in huis aan of zo? Waarom zo fris?Saval schreef: ↑23-09-2018 16:40Hier is het op het moment 18 graden in de woonkamer, met op de bovenverdieping alle ramen open. Tegen de tijd dat het rond de 16 graden is gaat de verwarming voor het eerst aan, en dan de hele winter door overdag/'s avonds op 16,5 of 17 graden en voor we naar bed gaan op 15 graden. Vorig jaar is het meer dan eens voorgekomen dat we er 's avonds laat pas achter kwamen dat we de verwarming overdag niet eens van de 15 af hebben gehad.
zondag 23 september 2018 om 18:37
Nee en ik zit ook nog regelmatig met de terrasdeur open voor frisse lucht en voor de kat. En dan toch blijft het 20+ graden in huis. Ik ben sowieso geen koukleum en pak liever een fleece deken dan dat ik de kachel aan doe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.