Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Vanaf half augustus staat ie alweer regelmatig aan.
Nee, het is nog lekker 21 graden binnen.
Het is nog 22/23 graden in huis, dus absoluut nog niet nodig.
Hier is ie aangegaan vandaag
Nee hoor nog 23 graden hier en eerst een vestje aan voor ik hem aanzet
Ik heb mijn dekbed weer uit de kast getrokken. Lag vannacht te bibberen in mijn bed onder een lakentje. Het zal dus niet lang meer duren alvorens de verwarming hier aangaat.
De nazomer-pret lijkt nu definitief voorbij.
Verwarming is hier ook aan vandaag.

Heb het gewoon koud!
Zit lekker onder mn dekbed op de bank 🐁
Soulsista schreef:
23-09-2018 15:55
Ik heb mijn dekbed weer uit de kast getrokken. Lag vannacht te bibberen in mijn bed onder een lakentje. Het zal dus niet lang meer duren alvorens de verwarming hier aangaat.
De nazomer-pret lijkt nu definitief voorbij.
jeetje lag jij nog onder een laken? dat kon ik al weken niet meer hoor
ik denk zelfs dat ik binnenkort al overga naar het dikkere dekbed uit mijn 4 seizoenenpakket ;)
Sinds gisteravond de verwarming weer aangezet en het ventilatierooster in de woonkamer is vandaag ook dichtgeschoven.
Voor nu is het nog wel vol te houden zonder verwarming maar denk dat 'ie vanavond ook wel weer aangaat, is ook beter met vochtig koud weer dacht ik.
Bobby-Pin schreef:
23-09-2018 16:03
Sinds gisteravond de verwarming weer aangezet en het ventilatierooster in de woonkamer is vandaag ook dichtgeschoven.
Voor nu is het nog wel vol te houden zonder verwarming maar denk dat 'ie vanavond ook wel weer aangaat, is ook beter met vochtig koud weer dacht ik.
ja ik kreeg ook last van het vocht in huis dus daarom moest ie eigenlijk sowieso aan
Eén of andere onzinnigaard - genaamd "man" - wil hier het raam nog open voor de katten.

En hij loopt nog in korte broek rond.

Voorlopig hier dus geen verwarming.
Al gaat straks het raam wel dicht.
Pinda-Kaas schreef:
23-09-2018 16:00
jeetje lag jij nog onder een laken? dat kon ik al weken niet meer hoor
ik denk zelfs dat ik binnenkort al overga naar het dikkere dekbed uit mijn 4 seizoenenpakket ;)
Haha ja ben een warmbloedig mens.
Ik heb ook maar één dekbed en iedereen die er weleens onder heeft gelegen klaagt dat het zo dun is.
Ik heb het warm zat onder dat ding.
Hij slaat nog net niet aan, maar ik heb vandaag voor het eerst op de thermostaat gekeken, omdat ik het wat koud heb. Ik heb mijn warme sokken uit de kast getrokken. Een vest hangt hier al wat langer in de woonkamer rond vanwege de koudere avonden.
Ik verwacht dat de kachel een dezer dagen gaat aanslaan.

Eerder deze week hebben we 's avonds nog buiten gezeten, maar dat zal wel de laatste keer zijn geweest dit jaar.
Ondanks de 16 graden in huis, nee nog niet! Denk niet dat het nog lang duurt overigens maar voor nu is het nog lekker met een dekentje op de bank
Hier nog niet. Heb de schuifpui zelfs nog open.
Nee, joh hier 23 graden. Eind december pas weer.
Het was hier nog maar 18,5 graden in de woonkamer, dus we hebben de vloerverwarming weer lekker aan gedaan. Ook wel prettig aangezien onze baby zich elk moment kan aandienen!
Hier is het op het moment 18 graden in de woonkamer, met op de bovenverdieping alle ramen open. Tegen de tijd dat het rond de 16 graden is gaat de verwarming voor het eerst aan, en dan de hele winter door overdag/'s avonds op 16,5 of 17 graden en voor we naar bed gaan op 15 graden. Vorig jaar is het meer dan eens voorgekomen dat we er 's avonds laat pas achter kwamen dat we de verwarming overdag niet eens van de 15 af hebben gehad.

Als we bezoek krijgen gaat de verwarming vaak wel een paar graden hoger. Van de mensen die hier vaker over de vloer komen weten wij wat zij een aangename temperatuur vinden, en een halfuur/uur voordat we de visite verwachten gaat de verwarming dan op de gewenste temperatuur.
dolfje schreef:
23-09-2018 16:32
Hier nog niet. Heb de schuifpui zelfs nog open.
Huh?’! Hier is het 11 graden en regen komt met bakken uit de hemel. Die schuifpui bleef lekker dicht vandaag.
Saval schreef:
23-09-2018 16:40
Hier is het op het moment 18 graden in de woonkamer, met op de bovenverdieping alle ramen open. Tegen de tijd dat het rond de 16 graden is gaat de verwarming voor het eerst aan, en dan de hele winter door overdag/'s avonds op 16,5 of 17 graden en voor we naar bed gaan op 15 graden. Vorig jaar is het meer dan eens voorgekomen dat we er 's avonds laat pas achter kwamen dat we de verwarming overdag niet eens van de 15 af hebben gehad.

Als we bezoek krijgen gaat de verwarming vaak wel een paar graden hoger. Van de mensen die hier vaker over de vloer komen weten wij wat zij een aangename temperatuur vinden, en een halfuur/uur voordat we de visite verwachten gaat de verwarming dan op de gewenste temperatuur.
Maar hebben jullie dan altijd 3 lagen kleding in huis aan of zo? Waarom zo fris?
Nee en ik zit ook nog regelmatig met de terrasdeur open voor frisse lucht en voor de kat. En dan toch blijft het 20+ graden in huis. Ik ben sowieso geen koukleum en pak liever een fleece deken dan dat ik de kachel aan doe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb zojuist de vloerverwarming voor het eerst aangezet. Het is 20,5 graden en het voelde koud aan door de koude vloer. Ik wil het altijd 21 of 22 graden hebben.
Hé, wat jammer, geen nieuw topic.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Derde dinsdag in oktober pas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven