Ergerlijke facebookberichten deel 5
dinsdag 18 september 2018 om 16:43
Juist omdat dat niet in privésetting gezegd wordt, waarschijnlijk. In mijn vorige buurt hadden we een stel dat elkaar hoorbaar en in toenemende mate de tent uit vocht. En naarmate de tijd vorderde kwamen er ook meer van dit soort berichtjes op FB en meer walgelijke ornamentjes op de ramen en in de tuin.-Bodhi- schreef: ↑12-09-2018 18:14Eens! Of gigantisch lange liefdesbetuigingen aan de beste partner ter wereld. Als in: "Mijn steun en toeverlaat, mijn beste vriend, mijn rots in de branding. Bedankt voor alles."
Ik kan niet begrijpen waarom dat niet gewoon in privésetting tegen elkaar gezegd kan worden in plaats van zo openbaar.
Sommige mensen gebruiken FB echt als frontje voor de lelijke realiteit erachter.
woensdag 19 september 2018 om 08:58

vrijdag 21 september 2018 om 08:53
Dit dus.derooiekater schreef: ↑20-09-2018 16:37Laat ik voorop stellen dat ik het verschrikkelijk vind het drama in Oss.
Maar wat heeft het voor meer waarde dat ik mijn profielfoto zwart maak?
Net als met een hartje tegen borstkanker of een foto van een kaars als er ergens een aanslag is geweest.
Voegt zo compleet niks toe. Voelt altijd als een lege 'kijk mij eens even meeleven' bewijsdrang. Nabestaanden /slachtoffers hebben niks aan dat soort onzin, die zijn wel met wat anders bezig dan zwarte profielfotos, hartjes of regenbogen.

vrijdag 21 september 2018 om 11:30
Ach het geeft mensen toch een goed gevoel ergens. Ik zou het ook gek vinden als niemand er wat mee deed.
Wie weet voelt de familie zich dan toch gesteund in het verdriet. Ik zie het maar als een virtuele variant van bloemen op de plek leggen.
Misschien heeft niemand er iets aan, het is in ieder geval positiever dan gemene opmerkingen maken jegens de betrokken begeleidster.
Wie weet voelt de familie zich dan toch gesteund in het verdriet. Ik zie het maar als een virtuele variant van bloemen op de plek leggen.
Misschien heeft niemand er iets aan, het is in ieder geval positiever dan gemene opmerkingen maken jegens de betrokken begeleidster.

vrijdag 21 september 2018 om 13:20
Nou dat dus.
Ik heb ook niet veel met hartjes plaatsen en profielfoto's zwart maken etc maar gewoon een beetje grappen maken, is weerceen ander uiterste.
zaterdag 22 september 2018 om 22:32
Geen direct facebookbericht, maar ik las dat de ouders van die verongelukte kinderen ineens van alle kanten vriendschapsverzoeken krijgen op facebook.
Is toch te zot voor woorden.
Ik snap zo al niet wat je aan moet met steunbetuigingen van allerlei onbekenden, maar dat die onbekenden dan ook nog je vriendje willen worden. Waarom?
Ik snap zo al niet wat je aan moet met steunbetuigingen van allerlei onbekenden, maar dat die onbekenden dan ook nog je vriendje willen worden. Waarom?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 23 september 2018 om 09:26
nlies schreef: ↑22-09-2018 22:32Geen direct facebookbericht, maar ik las dat de ouders van die verongelukte kinderen ineens van alle kanten vriendschapsverzoeken krijgen op facebook.
Inderdaad waarom?! Wat naar zeg!
Op mijn tijdlijn lekker rustig. Wel iemand die steeds van die 'ik ben zus en zo, dus deal daar maar mee' plaatjes post. Vooral als er weer eens iets in haar scheidingsverhaal gebeurt.
"I love not Man the less, but Nature more..."

zondag 23 september 2018 om 16:11
Dat gebeurt iedere keer als een betrokkene van een persoon die overleden is in de media verschijnt.nlies schreef: ↑22-09-2018 22:32Geen direct facebookbericht, maar ik las dat de ouders van die verongelukte kinderen ineens van alle kanten vriendschapsverzoeken krijgen op facebook.

Volgens mij willen die mensen gewoon meer weten over wie de overledenen zijn en voegen ze daarom familie/ouders toe.
zondag 23 september 2018 om 19:49
Het is volgens mij inderdaad een nieuwe vorm van ramptoerisme. Vreselijk. Uiteindelijk zal het lopen net zoals al die andere persoonlijke tragedies eindigen.anoniem2309183727 schreef: ↑23-09-2018 16:11
Volgens mij willen die mensen gewoon meer weten over wie de overledenen zijn en voegen ze daarom familie/ouders toe.
Nu is het heel het land en een stuk daarbuiten helemaal ontdaan. Bloemen, steunbetuigingen, inzamelacties, facebook omslagfoto's worden aangepast en gedeeld, gedichten geschreven en herschreven, misschien dat de verkeerswet nog eens herbekeken wordt...
Bij de begrafenis gaat er een massaopkomst zijn en overal gaan er "ik zat te janken achter mijn pc"-berichten komen.
Enkele weken na de begrafenis is er her en der nog iemand die nog met een late "gecondoleerd!" afkomt. Misschien dat op café nog eens een discussie ter sprake komt over wel of geen bolderkar in verkeer.
Een jaar na de feiten gaat er op het nieuws, in het midden of op het einde, een kort fragment van 2 minuten zitten "een jaar geleden gebeurde een vreselijk ongeval...", met misschien nog een update hoe het de dag van dan met deze bolderkarren gesteld is.
En 5 jaar later is het: "ongeval met de bolderkar? Oh ja wacht, daar staat me iets van mij...dat was ergens op een spoor, niet?"
En alleen de echte vrienden blijven voor die mensen nog over. Hoe tragisch zulke dingen ook zijn, mensen die niet dichtbij je staan vergeten het toch na een tijd, want voor hun gaat hun leven nu eenmaal gewoon verder.
zondag 23 september 2018 om 19:56
Volgens mij willen die mensen gewoon laten zien hoe betrokken ze zijn. Denken echt dat de familie zit te wachten op steun van onbekenden. gaat het niet om de overledenen maar om zichzelf op de borst te slaan: Kijk eens hoe goed ik het voor heb met die familieanoniem2309183727 schreef: ↑23-09-2018 16:11Dat gebeurt iedere keer als een betrokkene van een persoon die overleden is in de media verschijnt.Slaat nergens op. Bij Dascha Graafsma had haar zus Dominique daarom ook een bericht geplaatst dat mensen moeten stoppen met haar vriendschapsverzoeken sturen want ze wil dat helemaal niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zondag 23 september 2018 om 20:10
Wat een rare mensen heb je toch. Ik zie het helemaal voor me, dat zo'n bepaald type vrouw met haar vriendinnen zit en zegt: Ja, nou, je kent me he. Meteen die en die een vriendschapsverzoek gestuurd. En al die vriendinnen dan: Ach wat ben je toch ook een lieverd!nlies schreef: ↑22-09-2018 22:32Geen direct facebookbericht, maar ik las dat de ouders van die verongelukte kinderen ineens van alle kanten vriendschapsverzoeken krijgen op facebook.
Echt raar hoor

zondag 23 september 2018 om 20:15
Ze willen gewoon privé foto's kunnen loeren. Ziek.anoniem2309183727 schreef: ↑23-09-2018 16:11Dat gebeurt iedere keer als een betrokkene van een persoon die overleden is in de media verschijnt.Slaat nergens op. Bij Dascha Graafsma had haar zus Dominique daarom ook een bericht geplaatst dat mensen moeten stoppen met haar vriendschapsverzoeken sturen want ze wil dat helemaal niet.
Ik ken wel iemand die zo een lotgenoot heeft gevonden waar ze veel aan had trouwens.
maandag 24 september 2018 om 13:53
Ik woon in België en hier zijn over enkele weken gemeenteraadsverkiezingen. Nu heb ik iemand in mijn lijst die voor het eerst gaat opkomen, en sinds een maandje is zij het toonbeeld van geluk en positiviteit en is plots alles en iedereen van de lokale bevolking leuk en goed bezig. Krijg je zo foto's van de lokale brasserie "heerlijk gegeten bij X, wat een topzaak!" en 'we zijn vandaag in streek X onze flyers gaan uitdelen, wat voor een ongelofelijk vriendelijke mensen wonen daar overal zo goed ontvangen geweest.." etc

maandag 24 september 2018 om 14:15
Haha, heeft ze negatieve dingen ook verwijderd? Of in elk geval aangepast als in "alweer slecht onderhoud van de stoep, wordt tijd dat dat anders wordt... "
Er gaat een plaatje rond met hoe slecht het in Nederland gaat, een vlag met een knoop erin. Tekst als in "dit gaat niet goed en dat kan veel beter, maar die graaiers.. enz.enz." en het énige dat ik eigenlijk steeds onder wil zetten is "en kennelijk is het onderwijs ook niet meer wat het geweest is"
Waarom zitten in ál dat soort plaatjes schrijf- en stijlfouten? Waarom?
Er gaat een plaatje rond met hoe slecht het in Nederland gaat, een vlag met een knoop erin. Tekst als in "dit gaat niet goed en dat kan veel beter, maar die graaiers.. enz.enz." en het énige dat ik eigenlijk steeds onder wil zetten is "en kennelijk is het onderwijs ook niet meer wat het geweest is"
Later is nu

maandag 24 september 2018 om 14:23
Is ook heel opvallend hoor.Dreamer schreef: ↑24-09-2018 14:15Haha, heeft ze negatieve dingen ook verwijderd? Of in elk geval aangepast als in "alweer slecht onderhoud van de stoep, wordt tijd dat dat anders wordt... "
Al dat geklaag op fb a la: het is rutte ze schult dat me oma maar eens in de week ken doesen.
Ik heb er wel theorieën over maar kan het niet hard maken.
Ik moet wel altijd lachen om berichten als: kut marrokanen aapassen aan ons lant of oprotte.
Het beheersen van de taal van ons lant is blijkbaar geen issue.
maandag 24 september 2018 om 15:07
Oh ja, ik heb een Vlaamse in mijn vriendenlijst die ook meedoet aan de lokale verkiezingen, en ik zie alleen nog maar foto's van hoe haar partij posters heeft geplakt en wijkfolders heeft verspreid. Ze gaat ineens ook naar allerlei lokale 'festivals' (die kleiner zijn dan het woord zelf) waar ze voorheen haar neus voor ophaalde, en natuurlijk poseert ze met de partijleider en plaatst ze artikelen met zijn standpunten (die wat mij betreft afschuwelijk zijn).Butterscotch schreef: ↑24-09-2018 13:53Ik woon in België en hier zijn over enkele weken gemeenteraadsverkiezingen. Nu heb ik iemand in mijn lijst die voor het eerst gaat opkomen, en sinds een maandje is zij het toonbeeld van geluk en positiviteit en is plots alles en iedereen van de lokale bevolking leuk en goed bezig. Krijg je zo foto's van de lokale brasserie "heerlijk gegeten bij X, wat een topzaak!" en 'we zijn vandaag in streek X onze flyers gaan uitdelen, wat voor een ongelofelijk vriendelijke mensen wonen daar overal zo goed ontvangen geweest.." etc![]()
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
maandag 24 september 2018 om 15:29
Haha ik heb ook zo iemand die de hele tijd van die tegeltjeswijsheden en boeddhistisch/spiritueel gedoe plaatst. Zo dingen in de trend van:-Darkside- schreef: ↑24-09-2018 14:23
Ik moet wel altijd lachen om berichten als: kut marrokanen aapassen aan ons lant of oprotte.
Het beheersen van de taal van ons lant is blijkbaar geen issue.
"Wie goed doet goed ontmoet"
"Hebzucht is het kwaad van de wereld"
"Wereldvrede begint bij jezelf"
"Wees lief en geduldig met elkaar heb respect voor anderen.." etc.
"Boeddha zei eens..."
En dan tussendoor plaatjes zoals:
"Die vuile luie vluchtelingen stelen al ons geld!" ; "Moslims zijn achterlijk!"

maandag 24 september 2018 om 15:33
Ik deel vooral grapjes. Dan kunnen de mensen nog eens lachen.
Maar laatst was er weer een of andere instantie die mij een foto onder mijn neus drukte van geslachte honden.
Alsof het verschil maakt dat ik daarvan op de hoogte ben, dat ik dat gezien heb! Alsof het zin heeft dat ik er slecht van slaap en die honden daarmee geholpen zijn! Achterlijk volk!
Maar laatst was er weer een of andere instantie die mij een foto onder mijn neus drukte van geslachte honden.
Alsof het verschil maakt dat ik daarvan op de hoogte ben, dat ik dat gezien heb! Alsof het zin heeft dat ik er slecht van slaap en die honden daarmee geholpen zijn! Achterlijk volk!