Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
dinsdag 25 september 2018 om 13:15
Maartje2016 schreef: ↑25-09-2018 13:06Hier hetzelfde, al zeker 3x, dus het bied geen garanties voor degenen die het willen proberen![]()
Er waren gewoon ook mensen die het niet konden geloven dat zoon het had gedaan, zo lelijk zag het eruit...
Wie dachten ze dan? Dat je man zichzelf niet kon bedwingen?
Hier is de beet op peuter zijn hand blauw met rode tandjes geworden. Ik smeer er Bepanthen op. Het lijkt mij niet leuk als dit een litteken wordt.
dinsdag 25 september 2018 om 13:18
Haha! Geweldig.GlitterCupcake schreef: ↑24-09-2018 22:03Mijn man kwam binnen met peuter en vertelde het mij terwijl peuter de katten op stang joeg. Bij het omkleden pakte ik zijn handje op (het zit echt op de bovenkant) en vroeg wat er op zijn hand zat. ‘Billy heeft mij gebeten’ zei hij terug. En toen maakte hij HAP HAP HAP geluiden en deed happen met zijn armen zoals hij ook bij een krokodil zou doen![]()
Toen vroeg ik of het pijn deed en hij zegt ‘ja pijn’. Daarna trok hij zijn shirt omhoog en brulde ‘ik heb een mooooooie buikkkk!’
![]()
Blijkt trouwens dat peuter niet was gaan huilen na de beet maar kei hard ‘Billy jij helemaal van de pot gerukt!’ had geschreeuwd. Geen idee van wie hij dat heeft..![]()
![]()
Hier geen bijter gelukkig. Wel slaan, maar alleen sporadisch.
Als bijters er niet overheen groeien kunnen ze altijd nog voetballer worden
dinsdag 25 september 2018 om 13:23
Ze zijn mijn kind kwijt geraakt op de PSZ
werd gebeld dat ze hem kwijt waren en nergens konden vinden en dat de politie inmiddels was ingeschakeld. Hij zat bij het KDV ( wat dus een dikke 5 minuten lopen van het PSZ is) aan tafel met andere kindjes te kleuren. Ze gaan nog contact met me opnemen en een protocol (?) in werking stellen. Het KDV trouwens ook..die dachten dat er een nieuw kindje was. Ik weet even niet zo goed wat ik hier nu mee moet.
dinsdag 25 september 2018 om 13:30
Hij is net 2, ze waren buiten geweest en bij koppies tellen was hij weg. Dus buiten is hij er ergens al vandoor gegaan en dus naar het KDV gegaan ( waar ze dus dachten dat hij nieuw was dus daar ging het ook niet lekker). PSZ had al politie gebeld voor ik werd gebeld en KDV heeft de politie gebeld toen ze er echt niet achter kwamen wie dat vreemde kindje was.Morgenstond_ schreef: ↑25-09-2018 13:24Huh, wtf whats?! Hoe oud is het weggelopen zoontje? Gelukkig is hij wel weer terecht.
dinsdag 25 september 2018 om 13:41
Wie weet. Hij heeft de dramatiek als hij struikelt ook al helemaal onder de knieMorgenstond_ schreef: ↑25-09-2018 13:18Als bijters er niet overheen groeien kunnen ze altijd nog voetballer worden![]()
dinsdag 25 september 2018 om 13:46
Das wel een errug vaag verhaal whats!
Hier gisteren bijna hetzelfde, maar toen waren de leidsters meer in paniek dan ik (was toevallig bij het haalmoment).
Bizar dat je niet door hebt dat er een kindje wegglipt (staat er geen afgesloten hek), nog meer bizar dat je denkt dat er een nieuw kind is zonder dat de ouders zich even hebben gemeld
Ik zou niet eens weten hoe ik zou reageren om eerlijk te zijn...
Hier gisteren bijna hetzelfde, maar toen waren de leidsters meer in paniek dan ik (was toevallig bij het haalmoment).
Bizar dat je niet door hebt dat er een kindje wegglipt (staat er geen afgesloten hek), nog meer bizar dat je denkt dat er een nieuw kind is zonder dat de ouders zich even hebben gemeld
dinsdag 25 september 2018 om 13:50
Huh?Whatsinaname1988 schreef: ↑25-09-2018 13:23Ze zijn mijn kind kwijt geraakt op de PSZwerd gebeld dat ze hem kwijt waren en nergens konden vinden en dat de politie inmiddels was ingeschakeld. Hij zat bij het KDV ( wat dus een dikke 5 minuten lopen van het PSZ is) aan tafel met andere kindjes te kleuren. Ze gaan nog contact met me opnemen en een protocol (?) in werking stellen. Het KDV trouwens ook..die dachten dat er een nieuw kindje was. Ik weet even niet zo goed wat ik hier nu mee moet.
Dus er komt een nieuw kindje het kdv binnenwandelen (hoe dan?) en ze trekken zijn jas uit en laten hem mee kleuren, want hij is vast nieuw?
Dat kan toch niet???!!!
Ik lees zoveel fouten op zoveel fronten..
Sterkte!
dinsdag 25 september 2018 om 13:55
Nou, ik heb er over nagedacht (probeer ook een verklaring te vinden, misschien voor mezelf).Ana_Isabel** schreef: ↑25-09-2018 13:50Huh?
Dus er komt een nieuw kindje het kdv binnenwandelen (hoe dan?) en ze trekken zijn jas uit en laten hem mee kleuren, want hij is vast nieuw?
Dat kan toch niet???!!!
Theoretisch zou het kunnen als die twee groepen elkaar kruizen en het zoontje van whats "gewoon" met de verkeerde groep is meegelopen. Dat het KDV naar een speeltuin ging ofzo en het plein van de PSZ voorbij liep, daar een kindje met een mooie jas in de groep liep, kind er achteraan, een extra kind in zo'n groep valt denk ik niet op (?). Maar dan zou je het bij het jas uittrekken toch al wel moeten merken!
Maar nu probeer ik het alleen goed te lullen omdat ik mijn kind dit ook wel zie doen.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 25-09-2018 13:56
0.06% gewijzigd
dinsdag 25 september 2018 om 13:55
Wat een raar verhaal whats. Ik kan het eigenlijk niet geloven. Dat een kind kan weg glippen in 1 seconde, oke. Maar binnenkomen bij een kdv, wat toch op slot hoort te zijn, en dan aan tafel meekleuren zonder dat een leidster meteen argwaan heeft, dat kan er bij mij niet in.
Ik zou meteen op zoek gaan naar een ander psz/kdv.
dinsdag 25 september 2018 om 13:57
Het is een enorm afgesloten terrein. In het begin het KDV en aan het eind ( dus 5/6 min verder) de PSZ en allebei hebben apart nog hekken. Het buitenspelen gebeurd in een speeltuin die ertussen staat. Ik denk dat het zo mis gegaan ik weet het niet. Ik wordt nog gebeld.Maartje2016 schreef: ↑25-09-2018 13:46Das wel een errug vaag verhaal whats!
Bizar dat je niet door hebt dat er een kindje wegglipt (staat er geen afgesloten hek), nog meer bizar dat je denkt dat er een nieuw kind is zonder dat de ouders zich even hebben gemeld![]()
dinsdag 25 september 2018 om 13:59
Leidster had argwaan en toen bleek dat niemand mijn kind kende hebben ze de politie gebeld. PSZ heeft miste hem bij terugkeer en is gaan zoeken.Elifantje schreef: ↑25-09-2018 13:55Wat een raar verhaal whats. Ik kan het eigenlijk niet geloven. Dat een kind kan weg glippen in 1 seconde, oke. Maar binnenkomen bij een kdv, wat toch op slot hoort te zijn, en dan aan tafel meekleuren zonder dat een leidster meteen argwaan heeft, dat kan er bij mij niet in.
dinsdag 25 september 2018 om 14:05
Het is inderdaad een heel vreemd verhaal. Ben benieuwd wat ze er vanuit de psz en kdv over te zeggen hebben. En het lijkt me trouwens best eng om een kind te hebben die dus zomaar wegwandelt van een bekende plek.
Afhankelijk van waar het probleem zit, zou ik wel een gepaste oplossing gaan zoeken. Maar als je bijvoorbeeld al door andere omstandigheden geen goed gevoel had bij die psz, en er is ook een andere in de buurt, dan zou ik overstappen.
Ik ben ook wel benieuwd in welke omgeving je woont whats :-p Zoveel terrein en dan alleen een kdv en psz? Kan hier in de grote stad echt niet
Afhankelijk van waar het probleem zit, zou ik wel een gepaste oplossing gaan zoeken. Maar als je bijvoorbeeld al door andere omstandigheden geen goed gevoel had bij die psz, en er is ook een andere in de buurt, dan zou ik overstappen.
Ik ben ook wel benieuwd in welke omgeving je woont whats :-p Zoveel terrein en dan alleen een kdv en psz? Kan hier in de grote stad echt niet
dinsdag 25 september 2018 om 14:17
Volgens mij is Whats ook 'Team E', dus dan kan het ergens in de regio toch welMorgenstond_ schreef: ↑25-09-2018 14:05Ik ben ook wel benieuwd in welke omgeving je woont whats :-p Zoveel terrein en dan alleen een kdv en psz? Kan hier in de grote stad echt niet![]()
dinsdag 25 september 2018 om 14:24
Hahaha, ohja! Toch heb ik zo'n duister beeld bij de omschrijving van het terrein. Zal wel niet kloppen dan :pMaartje2016 schreef: ↑25-09-2018 14:17Volgens mij is Whats ook 'Team E', dus dan kan het ergens in de regio toch wel![]()
dinsdag 25 september 2018 om 14:26
Dat zou hier dus rete gevaarlijk zijn. We moeten meerdere kruispunten oversteken. Zoontje doet heel goed alsof hij links en rechts kijkt, maar goed kijken is anders :pGlitterCupcake schreef: ↑25-09-2018 14:16Wij hebben trouwens zo’n weglopertje die weg loopt van bekende plekken. Hij gaat vaak voor de uitgang en blijft dan lopen. We zijn er wel eens achteraan gelopen voor zover het kon en hij loopt voornamelijk de route terug die we gekomen zijn.
Mijn zoontje is trouwens ook veel te lui om zo'n stuk te lopen
dinsdag 25 september 2018 om 14:47
Morgenstond_ schreef: ↑25-09-2018 14:26Dat zou hier dus rete gevaarlijk zijn. We moeten meerdere kruispunten oversteken. Zoontje doet heel goed alsof hij links en rechts kijkt, maar goed kijken is anders :p
Mijn zoontje is trouwens ook veel te lui om zo'n stuk te lopen![]()
Hier ook en dat ‘laten lopen’ hebben we ook niet bij ons in de binnenstad gedaan maar bijvoorbeeld bij het Kröller Müller of op een festival. Er komt een moment dat we ergens zijn en peuter zich gewoon strak omdraait naar de uitgang en gaat lopen. Als een robotgrasmaaier die naar zijn dockingstation wordt geroepen
Links/rechts kijken doet de onze nog niet. Wel zijn hand uitsteken op de fiets
dinsdag 25 september 2018 om 14:52
Hahaha, maar dan vast met minder lawaai en gebots.GlitterCupcake schreef: ↑25-09-2018 14:47Hier ook en dat ‘laten lopen’ hebben we ook niet bij ons in de binnenstad gedaan maar bijvoorbeeld bij het Kröller Müller of op een festival. Er komt een moment dat we ergens zijn en peuter zich gewoon strak omdraait naar de uitgang en gaat lopen. Als een robotgrasmaaier die naar zijn dockingstation wordt geroepenAls we hem dan roepen kijkt ie de eerste 3x nog om maar daarna blijft ie lopen. Doet ie al sinds ie kon kruipen. Hij maakt ook een babbeltje met voorbijgangers om dan weer verder te lopen.
Links/rechts kijken doet de onze nog niet. Wel zijn hand uitsteken op de fiets![]()
Stoer van de hand uitsteken trouwens! Durf ik mijn peuter nog niet te laten doen.
dinsdag 25 september 2018 om 15:06
Morgenstond_ schreef: ↑25-09-2018 14:52Hahaha, maar dan vast met minder lawaai en gebots.
Stoer van de hand uitsteken trouwens! Durf ik mijn peuter nog niet te laten doen.
Mensen refereren vaak aan onze dreumes als stoer maar wij noemen het inmiddels suïcidaal. We hebben de stoelen aan de eetkamertafel gebonden toen peuter 11 maanden was. Laatst waren we het vergeten om dat weer te doen. Stond peuter op het aanrecht met het lampje van de afzuigkap te spelen.
Over lampjes gesproken: hebben jullie peuters ook iets met lampen? De onze benoemd ze gelijk als hij ze ziet en vind het aan/uit doen fenomenaal.
dinsdag 25 september 2018 om 15:23
Mijn peuter heeft dat met deuren en hekjes. Alles moet dicht.GlitterCupcake schreef: ↑25-09-2018 15:06Mensen refereren vaak aan onze dreumes als stoer maar wij noemen het inmiddels suïcidaal. We hebben de stoelen aan de eetkamertafel gebonden toen peuter 11 maanden was. Laatst waren we het vergeten om dat weer te doen. Stond peuter op het aanrecht met het lampje van de afzuigkap te spelen.
Over lampjes gesproken: hebben jullie peuters ook iets met lampen? De onze benoemd ze gelijk als hij ze ziet en vind het aan/uit doen fenomenaal.
dinsdag 25 september 2018 om 15:35
Yep. Wat wel steeds handiger wordt, want als ik te lui ben om op te staan om het licht aan te doen laat ik het zoon doenGlitterCupcake schreef: ↑25-09-2018 15:06Mensen refereren vaak aan onze dreumes als stoer maar wij noemen het inmiddels suïcidaal. We hebben de stoelen aan de eetkamertafel gebonden toen peuter 11 maanden was. Laatst waren we het vergeten om dat weer te doen. Stond peuter op het aanrecht met het lampje van de afzuigkap te spelen.
Yep. Wat wel steeds onhandiger wordt, want nu denkt hij dat het een soort vrijbrief is, dus hebben we nu geregeld dat we in knipperend licht zitten
Electra in het algemeen trouwens, hij komt het ook altijd netjes melden als we een stopcontact vergeten zijn af te sluiten, want dat moet hij van ons doen omdat het gevaarlijk is voor zijn zusje
dinsdag 25 september 2018 om 15:53
Wat een raar verhaal. Hoeveel psz- en kdv-groepen hebben jullie op dat terrein??Whatsinaname1988 schreef: ↑25-09-2018 13:59Leidster had argwaan en toen bleek dat niemand mijn kind kende hebben ze de politie gebeld. PSZ heeft miste hem bij terugkeer en is gaan zoeken.
dinsdag 25 september 2018 om 15:57
Nou ik ben gebeld! De KDV en PSZ waren tegelijk samen buiten aan het spelen, mijn kind is met de vreemde kinderen meegelopen en het KDV had dat ook niet in de gaten dus ze hebben hem gewoon behandeld zoals elk kind daar tot ze dachten van hmmm wie is hij nou? Toen hebben ze de politie gebeld en de politie was al door het PSZ gebeld dus 1+1=2. Het heeft allemaal een kwartiertje geduurd en hij is nooit alleen geweest. De KDV dacht hij is zo klein hij hoort vast niet bij de PSZ maar wel dus. Voelt wel fijn dat hij dus niet in gevaar oid is geweest en ook niet alleen over het terrein heeft lopen struinen. Heb tig excuses gehad en PSZ en KDV gaan met elkaar in gesprek hoe ze dit voortaan kunnen voorkomen en bekijken of de protocollen veranderd gaan worden. Leidsters van de PSZ waren flink in paniek.
En hij is geen wegloper, hij is gewoon met de verkeerde groep meegelopen. Hij zegt zelf dat de juffen hem aan het zoeken waren en dat hij zijn broer verloren was ( dat laatste zijn zijn woorden haha).
En hij is geen wegloper, hij is gewoon met de verkeerde groep meegelopen. Hij zegt zelf dat de juffen hem aan het zoeken waren en dat hij zijn broer verloren was ( dat laatste zijn zijn woorden haha).