Vreemd whatsapp bericht
woensdag 26 september 2018 om 08:46
Hallo, vanochtend had ik van mijn man drie whatsapp berichten.
*bericht verwijderd*
*O ik heb trouwens ok Skype op mijn telefoon. [Naam man en nummer] is mijn nickname.
*gemiste video oproep
Mijn man wist echter van niks, had ook niks verstuurd.
Vraag is dus, is dit iets vanuit whatsapp, of zit er iemand anders in zijn account?
Ik heb er een raar gevoel bij.
*bericht verwijderd*
*O ik heb trouwens ok Skype op mijn telefoon. [Naam man en nummer] is mijn nickname.
*gemiste video oproep
Mijn man wist echter van niks, had ook niks verstuurd.
Vraag is dus, is dit iets vanuit whatsapp, of zit er iemand anders in zijn account?
Ik heb er een raar gevoel bij.
vrijdag 28 september 2018 om 10:41
In het begin ging het nog heel gemoedelijk, vroeg ze om geld voor de boodschappen en zo. En dat hij zo aardig was en dat ze hem zo vertrouwde en zo meer. Dus dat is zeker uit vrije wil overgemaakt. Later werden het meer gesprekken waarbij ze zei dat hij zo lekker was, en dat als hij geld overmaakte ze foto's zou sturen. Wat trouwens niet gebeurde (?), want in latere berichten vraagt hij wanneer ze nou eens een foto stuurt.Chocolotje schreef: ↑28-09-2018 06:53Allereerst nog even Heel veel sterkte gewenst met dit alles laten doordringen. Je wereld staat op zijn kop.
Maar die komt weer recht te staan. Met of zonder hem.
Je moet je realiseren dat het chantageverhaal maar moeilijk samengaat met dat hij toegeeft verslaafd te zijn.
Heb jij in die appjes waarin om geld wordt gevraagd, gelezen wat de toon is? Misschien zijn bepaalde berichten gewist.
Het is aannemelijker dat hij meer uit vrije wil geld overmaakte. Dat kan zijn dat hij er iets voor terug kreeg. Naakt beelden of zoiets.
Of dat hij op het sugar daddy idee kickte. Of dat hij juist een dominante meesteres gezocht heeft en geldslaaf wilde zijn.
En toen mijn man zijn geld terug ging vragen en zei dat hij niet meer wilde betalen, kwamen er dreigementen.
Dit hele gedoe heeft meer dan een half jaar geduurd, hij maakte bedragen over van 50-300 euro per keer, en dat een paar keer per week.
vrijdag 28 september 2018 om 10:55
chantage , begrijp je dat niet??
ze hebben manlief helemaal willen leegpersen en hij durfde niet anders dan betalen om niks te laten uitlekken....zo gaat dat met chantage...
soms betalen ze tot ze niks meer hebben en gaan dan over tot een wanhoopsdaad maar deze is dus gestopt met betalen ....
Mijn gevoel zegt dat het verhaal wel kan kloppen hoor , weten doe ik het natuurlijk niet.
als hij gewoon 10.000 betaald heeft voor "services" dan komt dat uit als er een onderzoek word gevoerd , ben ik zeker van!
Ik denk dat Rossawinde wel snel duidelijkheid zal krijgen of het verhaal klopt , ze zal er wel mee op toezien dat man wel degelijk naar de politie gaat en dat er een onderzoek gestart zal worden , en dan vallen de poppen uit de kast ...
Het kan best dat hij nog andere contacten heeft gehad die wel "gelukt" zijn maar evengoed niet en liep het gewoon heel erg mis en heeft hij enkel contact gezocht en niet gehad(fysiek)
Ben ervan overtuigd dat Rossawinde wel snel weet of manlief open en eerlijk is nu ofdat hij het achterste van zen tanden nog niet liet zien...
Wens je heel veel sterkte ! neem geen overhaaste beslissingen maar cijfer het zeker ook niet weg!
Eerst moet je weten hoe de vork helemaal aan de steel zit en hoe je man hier nu mee omgaat , als je dit weet voel je zelf wel aan wat je moet/wil doen!
kv12 wijzigde dit bericht op 28-09-2018 10:58
8.82% gewijzigd
vrijdag 28 september 2018 om 10:56
Jeetje Rosawinde, wat verschrikkelijk dit!!!
Ik zie hier maar 1 slachtoffer,, en dat ben jij!
Ik vind het echt zo rot voor je!
En die machteloosheid, terwijl je alle gebeurtenissen weer afspeelt in je hoofd... alle signalen die je nooit zag omdat je hem nu eenmaal lief had en vertrouwde!
Ik vind het echt alles behalve vermakelijk om jouw verhalen te lezen, ik vind het alleen maar pijnlijk...
Ook waar jij schreef dat de intimiteit meestal op jouw initiatieven tot stand kwam.. dat vind ik zo onterend naar jou als zijn vrouw zijnde..
Zijn behoeftes werden buiten jou om al bevredigd.. wat een wrange wetenschap.
Ik weet echt hoeveel pijn dit doet en ik weet ook dat velen met hun reacties in theorie gelijk hebben, maar slechts weinigen komen er daadwerkelijk zo in real life voor te staan. En het is rete verwarrend en zwaar!
En die machteloosheid, terwijl je alle gebeurtenissen weer afspeelt in je hoofd... alle signalen die je nooit zag omdat je hem nu eenmaal lief had en vertrouwde!
Ik vind het echt alles behalve vermakelijk om jouw verhalen te lezen, ik vind het alleen maar pijnlijk...
Ook waar jij schreef dat de intimiteit meestal op jouw initiatieven tot stand kwam.. dat vind ik zo onterend naar jou als zijn vrouw zijnde..
Ik weet echt hoeveel pijn dit doet en ik weet ook dat velen met hun reacties in theorie gelijk hebben, maar slechts weinigen komen er daadwerkelijk zo in real life voor te staan. En het is rete verwarrend en zwaar!
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 28-09-2018 10:59
3.67% gewijzigd
vrijdag 28 september 2018 om 10:56
Rosawinde, allereerst heel veel sterkte, ik kan me voorstellen dat je op dit moment even niet meer weet hoe je voor- of achteruit moet. Neem je tijd, houd je ogen open en vooral zorg goed voor jezelf!
Laat iedereen die roept dat ie dit of dat zou doen en dat je dit en dat niet moet geloven even lekker kletsen. Het is makkelijk roepen vanachter een schermpje.
Filter de dingen waar je iets aan hebt er uit en laat de rest langs je heen glijden.
Laat iedereen die roept dat ie dit of dat zou doen en dat je dit en dat niet moet geloven even lekker kletsen. Het is makkelijk roepen vanachter een schermpje.
Filter de dingen waar je iets aan hebt er uit en laat de rest langs je heen glijden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 28 september 2018 om 11:08
K*t, ik moest net even naar de wc vluchten, zat bijna te janken. Collega vroeg of er iets was, ik heb maar gezegd dat ik verkouden ben.... Moet nu denk ik even rustig worden, anders gaat het mis.Pindakaasjes schreef: ↑28-09-2018 10:56Jeetje Rosawinde, wat verschrikkelijk dit!!!
vrijdag 28 september 2018 om 11:14
Is er iemand die je in vertrouwen kunt nemen.. zodat je effe alles eruit kunt gooien??
Mij deed dit echt goed..
Het liep toen gewoon zo.. iemand die vroeg: 'voel je je niet goed? je ziet er zo verslagen uit.. is er iets ergs gebeurd?'
En ik barste al in snikken uit.
Achteraf moest het zo zijn. Zij, met haar 30 jaar ouder leek het gewoon aan me gezien te hebben.. ze had het zelf in haar jongere jaren ook meegemaakt.
Het was heel fijn (voor zover het zo heten mag) dit met haar te delen... ookal kan een ander het niet voor je oplossen. Het opkroppen en je bek in de plooi houden is al zo zwaar!
Mij deed dit echt goed..
Het liep toen gewoon zo.. iemand die vroeg: 'voel je je niet goed? je ziet er zo verslagen uit.. is er iets ergs gebeurd?'
En ik barste al in snikken uit.
Achteraf moest het zo zijn. Zij, met haar 30 jaar ouder leek het gewoon aan me gezien te hebben.. ze had het zelf in haar jongere jaren ook meegemaakt.
Het was heel fijn (voor zover het zo heten mag) dit met haar te delen... ookal kan een ander het niet voor je oplossen. Het opkroppen en je bek in de plooi houden is al zo zwaar!
vrijdag 28 september 2018 om 11:21
Helemaal niet vreemd toch, nog geen 48 uur geleden heeft Rosawinde vernomen dat haar wereld zo'n beetje instort, dus dat je dan lamgeslagen en mss zelfs in de ontkenning zit is psychologisch goed te verklaren.fashionvictim schreef: ↑28-09-2018 10:35
Ik vind je ook wat passief. Alsof je het ook allemaal niet wil weten.
Niet iedereen reageert zoals jij zou doen, FV.
Lieve Rosawinde,
Wat een situatie zeg. Erg veel sterkte.
Ik merk in de reacties van VIVA forumgenoten opbouwende maar ook sensatie bewuste reacties met vragen die er niets toe doen. Neem je tijd en doe wat jij goed vindt. Trek je niet teveel van de reacties aan. Het is een periode die je veel energie en negativiteit kost. Heel veel sterkte.
Mijn mening:
Ook ik vind de reacties van je man verdacht. Ik zou opbouwend zijn naar hem toe om samen het probleem aan te pakken. Dat helpt indien je man gelijk heeft, dat zorgt ervoor dat hij er niet onderuit kan komen als er toch iets speelt, je hebt er recht op maar vooral ook wat de uitkomst gaat worden dan heb je nog altijd nog de volgende stap het redden van je relatie. Want dat denk ik ook in je verhaal te lezen dat je er voor wil gaan.
Ja soms lijkt het erg naïef dat je alles geloofd maar dat is denk ik ook dat je graag wil. Heel logisch. Wat anderen ook vinden. Maar toch lijkt het me nu verstandig vooral met hem samen een oplossing te zoeken. De meesten willen je tippen dat het verhaal van je man ongeloofwaardig is. Ook dat vind ik. Maar er is ook een kans(je) dat het wel klopt. Kortom ga er samen voor.
Je bent een kanjer !
Veel succes. Laat ons zeker (later) weten hoe het is afgelopen.
Wat een situatie zeg. Erg veel sterkte.
Ik merk in de reacties van VIVA forumgenoten opbouwende maar ook sensatie bewuste reacties met vragen die er niets toe doen. Neem je tijd en doe wat jij goed vindt. Trek je niet teveel van de reacties aan. Het is een periode die je veel energie en negativiteit kost. Heel veel sterkte.
Mijn mening:
Ook ik vind de reacties van je man verdacht. Ik zou opbouwend zijn naar hem toe om samen het probleem aan te pakken. Dat helpt indien je man gelijk heeft, dat zorgt ervoor dat hij er niet onderuit kan komen als er toch iets speelt, je hebt er recht op maar vooral ook wat de uitkomst gaat worden dan heb je nog altijd nog de volgende stap het redden van je relatie. Want dat denk ik ook in je verhaal te lezen dat je er voor wil gaan.
Ja soms lijkt het erg naïef dat je alles geloofd maar dat is denk ik ook dat je graag wil. Heel logisch. Wat anderen ook vinden. Maar toch lijkt het me nu verstandig vooral met hem samen een oplossing te zoeken. De meesten willen je tippen dat het verhaal van je man ongeloofwaardig is. Ook dat vind ik. Maar er is ook een kans(je) dat het wel klopt. Kortom ga er samen voor.
Je bent een kanjer !
Veel succes. Laat ons zeker (later) weten hoe het is afgelopen.
hth wijzigde dit bericht op 28-09-2018 11:44
0.24% gewijzigd
Jarenlang gezins-en partnerondersteuning gegeven binnen de verslavingszorg. My two cents: zoek vooral zelf ook steun, dus vertel mensen (collega's?) gewoon dat er thuis dingen spelen en dat het maar zo zo gaat momenteel. Dan bied je mensen ook de kans om te ondersteunen. Jij hoeft dingen niet onder het tapijt te schuiven. In de krant zetten hoeft ook niet, maar kies je steunpilaren, nu. Echt, heel belangrijk. Als jij nu ook instort, heeft de hele operatie alleen nog maar veel minder kans van slagen. En angst en schaamte zijn slechte raadgevers.
Over schaamte en taboe gesproken; voorheen heerste er een taboe op scheiden. Tegenwoordig lijkt er eerder n taboe te rusten op blijven, na bedrog. Bijzonder he, deze verschuiving. Bied jezelf de kans om hiervan te leren en te groeien, samen of alleen, in jouw tempo. Samen verder is gewoon ook nog een optie, na een crisis.
very__cherry wijzigde dit bericht op 28-09-2018 11:26
0.09% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 28 september 2018 om 11:24
Dat heet een dissociatieve reactie en is volkomen normaal en gezond, na het horen van heel slecht nieuws.fashionvictim schreef: ↑28-09-2018 10:35
Ik vind je ook wat passief. Alsof je het ook allemaal niet wil weten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vrijdag 28 september 2018 om 11:25
En +1Very__Cherry schreef: ↑28-09-2018 11:21Jarenlang gezins-en partnerondersteuning gegeven binnen de verslavingszorg. My two cents: zoek vooral zelf ook steun, dus vertel mensen (collega's?) gewoon dat er thuis dingen spelen en dat get maar zo zo gaat momenteel. Dan bied je mensen ook de kans om te ondersteunen. Jij hoeft dingen niet onder het tapijt te schuiven. In de krant zetten hoeft ook niet, maar kies je steunpilaren, nu. Echt, heel belangrijk. Als jij nu ook instort, heeft de hele operatie alleen nog maar veel minder kans van slagen. En angst en schaamte zijn slechte raadgevers.
Over schaamte en taboe gesproken; voorheen heerste er een taboe op scheiden. Tegenwoordig lijkt er eerder n taboe te rusten op blijven, na bedrog. Bijzonder he, deze verschuiving. Bied jezelf de kans om hiervan te leren en te groeien, samen of alleen, in jouw tempo. Samen verder is gewoon ook nog een optie, na een crisis.
vrijdag 28 september 2018 om 11:30
Very__Cherry schreef: ↑28-09-2018 11:24Dat heet een dissociatieve reactie en is volkomen normaal en gezond, na het horen van heel slecht nieuws.
vrijdag 28 september 2018 om 11:30
Rosawinde, Ik heb zo goed als heel dit topic gelezen en vind dit echt verschrikkelijk voor je. Op zo'n korte tijd is er ineens een hele beerput open gegaan en nog verder aan het open gaan.
Verder smijt iedereen hier een hele hoop vragen/vermoedens/... naar je hoofd. Wat ik begrijp en op zich niet slecht om dit allemaal rustig te lezen want het perspectief van een buitenstaander is meestal wel interessant. Maar voor jezelf kan ik nu inbeelden dat het een grote chaos is en dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
Misschien is het een idee dat je voor jezelf een lijst bij houdt met topics, vragen etc die je op een bepaalde moment toch best eens over moet gaan nadenken en bespreken met je man. Want ik begrijp perfect dat je nu op overlevingsmodus staat. Dus zo'n lijst kan misschien toch voor een klein beetje rust zorgen, aangezien het er toch op lijkt dat er toch best wel veel zaken zijn die veel vragen oproepen:
- Hoe zit heel die situatie met die vrouw aan wie hij al dat geld heeft overgeschreven?
- Hij zegt verslaafd te zijn, waaraan? Hoe verregaande is dit? Wat heeft hij allemaal uitgespookt
- Het is allemaal begonnen met die whatsapp berichten die er toch wel duidelijk op wijzen dat er meer speelt dan enkel die vrouw aan wie hij geld heeft overgeschreven. Zij is wss niet de eerste en niet de laatste waarmee hij contact zocht
-....
Laat je niet afleiden door dat hij zich nu in een slachtofferrol probeert te zetten want dat is hij toch echt wel niet. Die chantage is volgens mij hier absoluut de hoofdzaak niet, gewoon een geval waarbij zijn contacten met andere vrouwen eens mis is gelopen.
Neem je tijd om meer duidelijkheid te krijgen op alle zaken. Ook al is er natuurlijk de kans dat hij nog steeds erg veel verborgen houdt. En neem daarna ook rustig de tijd om te reflecteren over je relatie, wil je verder? Indien ja, hoe?
En als je man je echt respecteert zou hij je zo duidelijk mogelijke antwoorden moeten geven en zou hij je ook de ruimte moeten geven om alles te verwerken en beslissingen te nemen.
Heel veel sterkte!!
Verder smijt iedereen hier een hele hoop vragen/vermoedens/... naar je hoofd. Wat ik begrijp en op zich niet slecht om dit allemaal rustig te lezen want het perspectief van een buitenstaander is meestal wel interessant. Maar voor jezelf kan ik nu inbeelden dat het een grote chaos is en dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
Misschien is het een idee dat je voor jezelf een lijst bij houdt met topics, vragen etc die je op een bepaalde moment toch best eens over moet gaan nadenken en bespreken met je man. Want ik begrijp perfect dat je nu op overlevingsmodus staat. Dus zo'n lijst kan misschien toch voor een klein beetje rust zorgen, aangezien het er toch op lijkt dat er toch best wel veel zaken zijn die veel vragen oproepen:
- Hoe zit heel die situatie met die vrouw aan wie hij al dat geld heeft overgeschreven?
- Hij zegt verslaafd te zijn, waaraan? Hoe verregaande is dit? Wat heeft hij allemaal uitgespookt
- Het is allemaal begonnen met die whatsapp berichten die er toch wel duidelijk op wijzen dat er meer speelt dan enkel die vrouw aan wie hij geld heeft overgeschreven. Zij is wss niet de eerste en niet de laatste waarmee hij contact zocht
-....
Laat je niet afleiden door dat hij zich nu in een slachtofferrol probeert te zetten want dat is hij toch echt wel niet. Die chantage is volgens mij hier absoluut de hoofdzaak niet, gewoon een geval waarbij zijn contacten met andere vrouwen eens mis is gelopen.
Neem je tijd om meer duidelijkheid te krijgen op alle zaken. Ook al is er natuurlijk de kans dat hij nog steeds erg veel verborgen houdt. En neem daarna ook rustig de tijd om te reflecteren over je relatie, wil je verder? Indien ja, hoe?
En als je man je echt respecteert zou hij je zo duidelijk mogelijke antwoorden moeten geven en zou hij je ook de ruimte moeten geven om alles te verwerken en beslissingen te nemen.
Heel veel sterkte!!
vrijdag 28 september 2018 om 11:31
diamantje123 schreef: ↑28-09-2018 11:15TO hoe matcht dat hele verhaal van chantage met je openingspost waarin hij naar zijn Skype verwijst.... is dat dan weer een andere vrouw???
Rosawinde haar man is gewoon gruwelijk fout bezig geweest.. de feiten liegen er niet om..
Dat hij ten prooi is gevallen aan afpersers, is een vervelende bijkomstigheid maar doet niets af aan zijn ontrouw in de 1e plaats.
Rosawinde, ik wil je enkel op het hart drukken om je onderzoek naar de waarheid voort te zetten..
Laat je niet afschepen met opmerkingen van jouw man als: ''ik houd alleen van jou, wij moeten dit achter ons laten en naar de toekomst kijken!'
Dit zal op korte termijn wellicht als het beste voelen,, maar ik garandeer je dat je altijd zult blijven voelen dat je in een bubbel van leugens leeft.
''Beter gekwetst worden door de waarheid, dan misleid worden door leugens''
Ik geloof dat je pas echt keuzes kunt maken en kunt gaan overdenken hoe je verder wilt.. als alle kaarten op tafel komen te liggen.
Naar mijn idee wordt er nu een rookgordijn getrokken door de man van Rosawinde...
vrijdag 28 september 2018 om 11:52
Ten eerste vind ik het echt superrot voor jou, wat een ellende. Maar je man ging sowieso de fout in want hij betaalde haar ook om bepaalde foto’s te ontvangen. Daarbij denk ik dat het niet gestopt is want de whatsapjes die jij hebt ontvangen waren voor een andere vrouw bedoeld, denk dat hier dan de verslaving om de hoek komt kijken. Jouw man is tegen de verkeerde persoon aangelopen of beter gezegd vrouw.Rosawinde schreef: ↑28-09-2018 10:41In het begin ging het nog heel gemoedelijk, vroeg ze om geld voor de boodschappen en zo. En dat hij zo aardig was en dat ze hem zo vertrouwde en zo meer. Dus dat is zeker uit vrije wil overgemaakt. Later werden het meer gesprekken waarbij ze zei dat hij zo lekker was, en dat als hij geld overmaakte ze foto's zou sturen. Wat trouwens niet gebeurde (?), want in latere berichten vraagt hij wanneer ze nou eens een foto stuurt.
En toen mijn man zijn geld terug ging vragen en zei dat hij niet meer wilde betalen, kwamen er dreigementen.
Dit hele gedoe heeft meer dan een half jaar geduurd, hij maakte bedragen over van 50-300 euro per keer, en dat een paar keer per week.
Het is aan jou hoe je hier mee verder wil want hoe je het ook went of keert hij liegt je al heel lang voor en doe aan sexuele activiteiten achter jouw rug om.
Ik denk dat jij dit eerst allemaal moet laten bezinken, ik heb zo met je te doen....sterkte!
vrijdag 28 september 2018 om 11:55
wat een enorme puinzooi en wat zal jij je ontzettend rot voelen. Je hebt eigenlijk 2 problemen, allereerst weet je niet wat wel en wat niet waar is, en ten tweede weet je niet wat je vervolgens met die wetenschap moet doen.
Eerst zou ik even pas op de plaats maken, wat er ook gebeurd is, dat is al gebeurd, dus even een paar dagen op adem komen gaat daar niets aan veranderen, dus kun je dat net zo goed gewoon doen.
Ik zou nu heel duidelijk naar je man zijn: Jij gaat alles uitzoeken, je komt er toch wel achter, als hij nu eerlijk, en ook volledig eerlijk is (laat hem alles maar opschrijven) dan wil je overwegen om te kijken wat de opties voor jullie zijn. Blijkt hij niet eerlijk als je onderzoek afgerond is, dan is het sowieso over. Maak hem heel duidelijk dat met eerlijkheid hij nu het meest te winnen heeft, dan kan hij hopelijk nu alles op Tafel leggen en weet je beter waar je aan toe bent. Geen losse eindjes, geen onduidelijkheden, nu eerlijk zijn.
En ook aangeven dat huisarts, psycholoog en politie misschien hele goede opties voor hem zijn, maar dat dat niets afdoet aan hoe het voor jou is, jouw levensdoel is niet hem genezen. Beloftes van beterschap en eraan werken zijn leuk, maar die hoef jij niet te accepteren.
Eerst zou ik even pas op de plaats maken, wat er ook gebeurd is, dat is al gebeurd, dus even een paar dagen op adem komen gaat daar niets aan veranderen, dus kun je dat net zo goed gewoon doen.
Ik zou nu heel duidelijk naar je man zijn: Jij gaat alles uitzoeken, je komt er toch wel achter, als hij nu eerlijk, en ook volledig eerlijk is (laat hem alles maar opschrijven) dan wil je overwegen om te kijken wat de opties voor jullie zijn. Blijkt hij niet eerlijk als je onderzoek afgerond is, dan is het sowieso over. Maak hem heel duidelijk dat met eerlijkheid hij nu het meest te winnen heeft, dan kan hij hopelijk nu alles op Tafel leggen en weet je beter waar je aan toe bent. Geen losse eindjes, geen onduidelijkheden, nu eerlijk zijn.
En ook aangeven dat huisarts, psycholoog en politie misschien hele goede opties voor hem zijn, maar dat dat niets afdoet aan hoe het voor jou is, jouw levensdoel is niet hem genezen. Beloftes van beterschap en eraan werken zijn leuk, maar die hoef jij niet te accepteren.
vrijdag 28 september 2018 om 12:09
Dit vind ik ook. Hij is vrij zwak en makkelijk te manipuleren. Dat blijkt wel aangezien hij een zoveel geld en zo vaak gaf/leende aan die vrouw, zonder er iets duidelijk voor terug te krijgen. Hij kreeg geen geld terug, maar moest ook bedelen om een foto... dure foto is dat!Pindakaasjes schreef: ↑28-09-2018 11:31Rosawinde haar man is gewoon gruwelijk fout bezig geweest.. de feiten liegen er niet om..
Dat hij ten prooi is gevallen aan afpersers, is een vervelende bijkomstigheid maar doet niets af aan zijn ontrouw in de 1e plaats.
Dit hele afpersgeval staat eigenlijk los van het feit dat hij veelvuldig andere contacten zoekt.
Wat je inmiddels aan feiten hebt:
-Seksueel getint contact met de 'vrouw' die later afperser bleek
-Meerdere profielen op websites voor sekscontact
-Een appje aan iemand waarmee hij wil Skypen. Dat kan niet die afperser zijn, dus moet wel een andere vrouw zijn.
Dat is wat je ziet en de rest is (vooralsnog) aan het oog onttrokken.
Toen het uitkwam probeerde hij eerst de aandacht van die vermeende "verslaving" af te halen, door de focus op de afpersing te leggen.
Nu je iets verder bent, heeft hij een verslaving en wil hij er iets aan doen.
Wil hij er echt iets aan doen, is mogelijk een van de vragen die je binnenkort hebt. Zeker als je overweegt om met hem door te leven in 1 gezin/1 huis/relatie.
Hij moet dat zelf laten zien, niet in woorden maar in actie. Eigenlijk zonder dat jij er nog om vraagt.
Vaak is het zo dat er ineens de wens is om "in therapie te gaan" maar als de ander er niet meer over begint, dan zakt die wens heel rap af. Helaas komt de oude behoefte er dan weer voor in de plaats.
Dus als je door wilt met die kerel, dan zal dat in openheid moeten gebeuren. Of hij laat echt zien dat hij zich wil laten helpen, of je komt er samen uit dat hij spanning mag zoeken zonder dat het stiekem hoeft en met waarborgen dat er geen geld aan besteed wordt en de seks buiten de deur veilig is.
vrijdag 28 september 2018 om 12:25
Rosawinde, allereerst heel veel sterkte gewenst, wat moet dit slopend voor je zijn.
Maar mag ik zeggen dat je man ook een enorme sukkel is?
1) Hij betaalt voor manieren om te kijken of hij nog goed in de markt ligt (want seks kreeg hij er niet voor, dus het ging niet om de seks op zich)
2) Hij laat zich chanteren voor een hoop geld
3) Hij stuurt per ongeluk whatsappjes naar de verkeerde (nb zijn eigen vrouw)
4) Hij wist niet alles
5) Hij denkt dat jij zo dom bent , om alles te geloven wat hij zegt (dat jij zijn leugens gelooft). Want m.i. klopt het toch ergens niet. Lang nog niet alles ligt al op tafel.
Sorry hoor, maar dit zou mij toch ook wel aan het denken zetten. Deze man denkt echt niet na.
(of maar dit heb ik ooit eens gelezen: hij doet dit juist om het te laten uitkomen, die whatsapp berichtjes, een soort schreeuw om hulp. Dat betekent niet dat hij alles meteen gaat toegeven, maar wel dat hij er alleen niet meer uitkomt. Hoeft niet in jouw situatie van toepassing te zijn.)
Ik hoop voor je dat alles op zijn pootjes terecht komt, maar evengoed kun je dan nog niet je schouders er over op halen, want het gebeurde heeft toch impact, dat veeg je niet zomaar even onder de tafel.
En ja ik zou idd net zoals veel anderen zeggen : meegaan naar de politie, als hij dit werkelijk wil oplossen, moet hij jou toestaan om dit soort dingen samen te gaan oplossen.
Nogmaals heel veel sterkte
Maar mag ik zeggen dat je man ook een enorme sukkel is?
1) Hij betaalt voor manieren om te kijken of hij nog goed in de markt ligt (want seks kreeg hij er niet voor, dus het ging niet om de seks op zich)
2) Hij laat zich chanteren voor een hoop geld
3) Hij stuurt per ongeluk whatsappjes naar de verkeerde (nb zijn eigen vrouw)
4) Hij wist niet alles
5) Hij denkt dat jij zo dom bent , om alles te geloven wat hij zegt (dat jij zijn leugens gelooft). Want m.i. klopt het toch ergens niet. Lang nog niet alles ligt al op tafel.
Sorry hoor, maar dit zou mij toch ook wel aan het denken zetten. Deze man denkt echt niet na.
(of maar dit heb ik ooit eens gelezen: hij doet dit juist om het te laten uitkomen, die whatsapp berichtjes, een soort schreeuw om hulp. Dat betekent niet dat hij alles meteen gaat toegeven, maar wel dat hij er alleen niet meer uitkomt. Hoeft niet in jouw situatie van toepassing te zijn.)
Ik hoop voor je dat alles op zijn pootjes terecht komt, maar evengoed kun je dan nog niet je schouders er over op halen, want het gebeurde heeft toch impact, dat veeg je niet zomaar even onder de tafel.
En ja ik zou idd net zoals veel anderen zeggen : meegaan naar de politie, als hij dit werkelijk wil oplossen, moet hij jou toestaan om dit soort dingen samen te gaan oplossen.
Nogmaals heel veel sterkte
vrijdag 28 september 2018 om 12:48
En dit alles weet per toeval allemaal pas sinds eergisteren??
Oh' meid toch.. jij bent nog helemaal in schok...
Het kan helpen als jouw echtgenoot nu mans genoeg is om even elders te gaan verblijven..
Jij krijgt nu opeens zoveel voor je kiezen,, alles stort zo plots in elkaar.. dat kun je in je hoofd niet bolwerken.
en 'zijn' aanwezigheid daarbij, lijkt me niet echt prettig.
Of wil je vanavond rond 18:00 uur met hem rond de de lasagne zitten??
Ik denk dat je momenteel nog geen grootste beslissingen moet nemen, maar dat je wel op zijn minst nu om letterlijke ruimte mag vragen.
En NEE Rosawinde,,, jouw man is dan NIET zielig.
De liefde die jij voor hem voelt, die is er.. en daar is niks geks aan.
Je mag die liefde alleen nu even wel wegzetten in de ijskast tot -20 graden (figuurlijk dan)
Dat kon hij toch ook..?
Jou even deleten en/of wegdenken! wanneer hij zich verlekkerde en aftrok bij zo'n griet??
Oh' meid toch.. jij bent nog helemaal in schok...
Het kan helpen als jouw echtgenoot nu mans genoeg is om even elders te gaan verblijven..
Jij krijgt nu opeens zoveel voor je kiezen,, alles stort zo plots in elkaar.. dat kun je in je hoofd niet bolwerken.
en 'zijn' aanwezigheid daarbij, lijkt me niet echt prettig.
Of wil je vanavond rond 18:00 uur met hem rond de de lasagne zitten??
Ik denk dat je momenteel nog geen grootste beslissingen moet nemen, maar dat je wel op zijn minst nu om letterlijke ruimte mag vragen.
En NEE Rosawinde,,, jouw man is dan NIET zielig.
De liefde die jij voor hem voelt, die is er.. en daar is niks geks aan.
Je mag die liefde alleen nu even wel wegzetten in de ijskast tot -20 graden (figuurlijk dan)
Dat kon hij toch ook..?
Jou even deleten en/of wegdenken! wanneer hij zich verlekkerde en aftrok bij zo'n griet??
vrijdag 28 september 2018 om 13:00
Precies. Bewust worden noemen ze het bij onze therapie. Stap 1. En erkennen van het grote probleem.Very__Cherry schreef: ↑28-09-2018 11:21Jarenlang gezins-en partnerondersteuning gegeven binnen de verslavingszorg. My two cents: zoek vooral zelf ook steun, dus vertel mensen (collega's?) gewoon dat er thuis dingen spelen en dat het maar zo zo gaat momenteel. Dan bied je mensen ook de kans om te ondersteunen. Jij hoeft dingen niet onder het tapijt te schuiven. In de krant zetten hoeft ook niet, maar kies je steunpilaren, nu. Echt, heel belangrijk. Als jij nu ook instort, heeft de hele operatie alleen nog maar veel minder kans van slagen. En angst en schaamte zijn slechte raadgevers.
Maar wat als partner na alle intake gesprekken besluit te stoppen. Hij weet het zelf allemaal wel. Hij gaat het nooit meer doen..
Wat is jou advies mening? Ik ben heel erg benieuwd.
vrijdag 28 september 2018 om 13:22
Beste Rosawinde,
Misschien al als tip gegeven, maar het is handig als je de dingen op papier zet die je wilt weten en of hoe je ze kunt uitzoeken. Zoals bijv de inloggegevens van Skype, alle andere wachtwoorden die je wilt weten van je man. Of hoe je zelf dingen kan achterhalen ( Whatsapp 'kraken' etc) Ik kan mij indenken dat je man bepaalde dingen zegt en waardoor jij misschien niet verder 'durft ' te vragen. Tenminste dat was mijn reactie.
Het verhaal van Len komt vaker voor.
Ik wens je heel veel sterkte!!!
Misschien al als tip gegeven, maar het is handig als je de dingen op papier zet die je wilt weten en of hoe je ze kunt uitzoeken. Zoals bijv de inloggegevens van Skype, alle andere wachtwoorden die je wilt weten van je man. Of hoe je zelf dingen kan achterhalen ( Whatsapp 'kraken' etc) Ik kan mij indenken dat je man bepaalde dingen zegt en waardoor jij misschien niet verder 'durft ' te vragen. Tenminste dat was mijn reactie.
Het verhaal van Len komt vaker voor.
Ik wens je heel veel sterkte!!!
sannedeb wijzigde dit bericht op 17-03-2019 14:11
48.06% gewijzigd