Kattenbrokken en kattebakvulling
zaterdag 29 september 2018 om 16:37
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb in verschillende winkels en op bol.com gekeken maar er is zoveel keus.
Welke brokken geven jullie? Welke brokken hebben een goede prijs-kwaliteit verhouding?
En welke kattenbakvulling? Het liefst een die op bol.com te bestellen is. Ik heb geen auto en dan hoef ik er niet mee te sjouwen.
Ik ben begonnen met kitten brokjes maar die blieft meneer niet en het natvoer speciaal voor kittens is hij ook niet gek op en hij eet er maar een paar hapjes van.
Welke brokken geven jullie? Welke brokken hebben een goede prijs-kwaliteit verhouding?
En welke kattenbakvulling? Het liefst een die op bol.com te bestellen is. Ik heb geen auto en dan hoef ik er niet mee te sjouwen.
Ik ben begonnen met kitten brokjes maar die blieft meneer niet en het natvoer speciaal voor kittens is hij ook niet gek op en hij eet er maar een paar hapjes van.
zaterdag 29 september 2018 om 17:40
Komkommerig schreef: ↑29-09-2018 16:49Hier brokjes Jarco Delicate, dat heeft een vrij hoog vleespercentage van 26%.
Dat is absoluut niet hoog! Mijn katten krijgen Applaws, Orijen en Power of nature. Deze bevatten allemaal minstens 80% vlees, oplopend tot boven de 90%. Hoe meer vlees, des te minder ongezonde troep erin zit. De eerste twee merken kun je onder andere bij Zooplus en Bitiba bestellen, het derde merk is wat lastiger verkrijgbaar.
Als kattenbakvulling gebruik ik klintvormende Biocat's classic.
zaterdag 29 september 2018 om 17:50
nat of droog gewogen?Trotter schreef: ↑29-09-2018 17:40Dat is absoluut niet hoog! Mijn katten krijgen Applaws, Orijen en Power of nature. Deze bevatten allemaal minstens 80% vlees, oplopend tot boven de 90%. Hoe meer vlees, des te minder ongezonde troep erin zit. De eerste twee merken kun je onder andere bij Zooplus en Bitiba bestellen, het derde merk is wat lastiger verkrijgbaar.
Als kattenbakvulling gebruik ik klintvormende Biocat's classic.
zolang er geen goede wetgeving is ben jij (en velen andere) er gewoon ingestonken.
dit is een trucje dat al een tijdje bekent is bij de voedingsdeskundige.
zaterdag 29 september 2018 om 17:54
MinkeDeWit schreef: ↑29-09-2018 17:21Er komt toch bovenin ook zaagsel? Of moet je hem elke dag doorscheppen en nieuwe houtkorels? Ik gooi de korrels erin, schep te poep eruit. Na een week de onderbak legen en de week daarna compleet verversen. Doe ik het dan verkeerd?
Oh ik doe wel even doorscheppen/-schudden als ik zie dat de bak gebruikt is ja, zodat het zaagsel in de onderbak komt, misschien helpt dat tegen stuiven. En elke dag de poepjes uiteraard. Maar verder 1x per week verschonen, dwz nieuwe zak + krant en 1 - 2 schepjes van de bovenbakkorrels in de onderbak en dan de bovenbak aanvullen. Ik gooi eigenlijk bijna nooit korrels weg (alleen toen het zo warm was, had het idee dat de geur van de onderbak geabsorbeerd werd in de bovenbak, niet fris).
.
zaterdag 29 september 2018 om 17:58
strontvlieg schreef: ↑29-09-2018 17:46Oké, zoveel mensen zoveel meningen. Ik denk dat ik gewoon maar eens ga experimenteren met verschillende merken. Bedankt voor alle reacties.
Uiteindelijk bepaalt je kat toch wat hij wel of niet blieft.
De ene eet hier wel snoepjes van de Lidl, de ander haalt haar neus er voor op en vice versa met whiskas snoepjes.
.
zaterdag 29 september 2018 om 18:11
Als ik bijvoorbeeld Applaws omrekenen naar percentage droge massa dan is dat 41%, dus altijd nog aanzienlijk meer dan die 26% waarop ik reageerde.ouwewijsneus schreef: ↑29-09-2018 17:50nat of droog gewogen?
zolang er geen goede wetgeving is ben jij (en velen andere) er gewoon ingestonken.
dit is een trucje dat al een tijdje bekent is bij de voedingsdeskundige.
Overigens zijn brokjes, welk merk dan ook, altijd minder goed voor katten dan natvoer.
zaterdag 29 september 2018 om 18:32
zaterdag 29 september 2018 om 18:35
De mijne krijgt Royal Canin Sterilised brokken. Daar doet 'ie het supergoed op. Ontlasting stinkt nauwelijks en zijn vacht glanst ontzettend mooi! Zelfs bezoekers merken dat regelmatig op. Als aanvulling krijgt 'ie af en toe Royal Canin Sterilised natvoer.
Qua kattenbakvulling gebruik ik de PeeWee korrels (i.c.m. PeeWee kattenbak). Vind het een erg fijn systeem!
Ik bestel alles bij zooplus.nl, wordt het gewoon bij je voordeur afgeleverd en hoef je niet met zakken voer van 12 kg te gaan slepen. Ideaal.
Qua kattenbakvulling gebruik ik de PeeWee korrels (i.c.m. PeeWee kattenbak). Vind het een erg fijn systeem!
Ik bestel alles bij zooplus.nl, wordt het gewoon bij je voordeur afgeleverd en hoef je niet met zakken voer van 12 kg te gaan slepen. Ideaal.
zaterdag 29 september 2018 om 18:58
zaterdag 29 september 2018 om 20:31
Altijd catsan korrels. Die absorberen het beste, minste geurtjes en gaat het langste mee. Nooit die klontvormende, die vinden ze bij ons niet fijn aan de pootjes hihi.
Qua voer zijn we uiteindelijk uitgekomen bij gewoon whiskas brokken (die past bij de leeftijd). En een klein zakje natvoet van Gourmet.
Brokken staan de hele dag klaar, natvoer krijgen ze ‘s avonds.
Leuk een kitten! Hoe oud is hij?
Qua voer zijn we uiteindelijk uitgekomen bij gewoon whiskas brokken (die past bij de leeftijd). En een klein zakje natvoet van Gourmet.
zaterdag 29 september 2018 om 20:52
Het enige dat onze kat altijd wil, is Purina zalm. Dat geven we dan ook naast een andere soort. Nu is dat Perfect Fit omdat we niks anders hadden, maar heb recent de kleine zakken van Smilla en Feringa besteld. Poes eet namelijk niet graag lang hetzelfde, behalve dus Purina. Maar we kopen ook andere merken zoals Applaws en Real Nature enzo, hangt een beetje af van wat Zooplus in de aanbieding heeft.
Qua natvoer geef ik de kleine blikjes van Almo, Cosma en Real Nature. Doet hij twee dagen mee, want bij een heel blikje blijft de helft liggen tot het uitgedroogd is.
Vanaf het begin gaven we als vulling de houtkorrels van de dierenwinkel, maar mijn vader had eens het briljante idee om de houtpallets voor palletkachels te gebruiken. Die zijn precies hetzelfde, maar veel goedkoper.
Vaak heeft Zooplus aanbiedingen voor kleine zakjes (400 gr) van verschillende merken. Dat kan je misschien proberen?
Qua natvoer geef ik de kleine blikjes van Almo, Cosma en Real Nature. Doet hij twee dagen mee, want bij een heel blikje blijft de helft liggen tot het uitgedroogd is.
Vanaf het begin gaven we als vulling de houtkorrels van de dierenwinkel, maar mijn vader had eens het briljante idee om de houtpallets voor palletkachels te gebruiken. Die zijn precies hetzelfde, maar veel goedkoper.
Vaak heeft Zooplus aanbiedingen voor kleine zakjes (400 gr) van verschillende merken. Dat kan je misschien proberen?
zaterdag 29 september 2018 om 21:18
Ik koop ook bij Zooplus. Je spaart ook nog voor extra dingetjes. Ik heb ook voer van Royal Canin (Britisch Shorthair). Voor 2 katten 10 kg, doe ik 3 maanden mee. Als ze uit logeren gaan gebruik ik silicakorrels. Ruikt niet en gaat lang mee.
Je kan o.a. Bij Royal Canin proefmonsters opvragen. Meestal is dat gratis.
Je kan o.a. Bij Royal Canin proefmonsters opvragen. Meestal is dat gratis.
zaterdag 29 september 2018 om 21:27
Ik koop bij Zooplus, via de banner op https://www.zwerfkat.com/, zij krijgen een percentage van het bedrag wat je besteedt.
Brokken RC British shorthair, gemengd met Smilla xxl brokken.
Zachtvoer, eens per dag half zakje Felix.
Klontvormende vulling van Biokats.
Brokken RC British shorthair, gemengd met Smilla xxl brokken.
Zachtvoer, eens per dag half zakje Felix.
Klontvormende vulling van Biokats.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 29 september 2018 om 21:35
Royal canin sterilised 37 brokken en gourmet mon petit natvoer. Gourmet omdat die zakjes wat kleiner zijn, die eet de kat in 1 avond wel op. Andere merken blijft er vaak veel over en dat vond ik zonde. Royal canin omdat hij dat als kitten al kreeg (toen de kitten versie), hij dat lekker vindt, poep niet stinkt en zijn vacht er gezond uit ziet.
De kat van de buren heeft een tijdje dezelfde brokken gegeten omdat de buurman een zak van ons had gekregen, en ik zag dat zijn vacht echt dikker werd en begon te glanzen. Inmiddels krijgt hij weer aldi brokken en je ziet echt wel verschil.
Kattenbak gewoon ah klontvormend, maar bak wordt weinig gebruikt. Zandhoop achter de schuur is de favoriete bak hier.
De kat van de buren heeft een tijdje dezelfde brokken gegeten omdat de buurman een zak van ons had gekregen, en ik zag dat zijn vacht echt dikker werd en begon te glanzen. Inmiddels krijgt hij weer aldi brokken en je ziet echt wel verschil.
Kattenbak gewoon ah klontvormend, maar bak wordt weinig gebruikt. Zandhoop achter de schuur is de favoriete bak hier.
zaterdag 29 september 2018 om 22:44
16 week*Labalade* schreef: ↑29-09-2018 20:31Altijd catsan korrels. Die absorberen het beste, minste geurtjes en gaat het langste mee. Nooit die klontvormende, die vinden ze bij ons niet fijn aan de pootjes hihi.
zaterdag 29 september 2018 om 23:02
Wat voor bak heb je?strontvlieg schreef: ↑29-09-2018 22:46Bedankt allemaal, ik ga even opzoek naar proefpakkketjes.
Wbt de kattenbak, ik denk dat ik voor de bio ga. Betaalbaar en ik lees hier war goede reacties, het proberen waard.
Wij hebben een mooie dichte die niet misstaat in de woonkamer
zaterdag 29 september 2018 om 23:42
Aww wat lief...
Dan kan je ook nog van die schattige zakjes kittenvoer kopen, die kleine van royal canin. Daar staat zo’n snoezig plaatje op ook
zondag 30 september 2018 om 08:28