Hoe schoon ben jij?

26-09-2018 23:16 238 berichten
Zomaar uit nieuwsgierigheid; hoe schoon ben jij?

Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.

Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.

Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
Alle reacties Link kopieren
mijn kleuter doucht iedere dag even snel, niet perse met zeep, maar wel dr gezicht, nek, handen, voeten, vajay & billen. Dat gaat echt stinken als je die alleen even afneemt met een washand. Ik doe bij mij hetzelfde, gewoon ff afspoelen en alles even grondig schoonmaken met water. Haren ook, maar met shampoo doe ik 2/3 keer per week. Man gaat iedere avond na zn werk direct onder de douche vanwege het stoffige magazijn. dekbed verschoon ik iedere week. handoeken na 3/4 keer gebruiken. stofzuigen dweilen, wc pot, wastafel,badkuip1x per week. Degene die zegt dat het niet stinkt na een week heeft zeker zn neus nog nooit echt dicht op een wc bril gezet...brrrrrr. Ik stof mn meubels 1x per maand af, maar wij hebben dan ook een stoffig huis.

Persoonlijke hygiene is ..persoonlijk. Maar iemand die zijn geslachtsdeel niet iedere dag grondig wast met genoeg water, daar hoef/wil ik echt geen seks mee brr.
Ik werk in een industrie waar ik precies weet wat lakse hygiene met een lijf doet. Dat mensen zichzelf niet ruiken, betekent niet dat een ander je niet ruikt.
Vajay????
COtweepuntnul schreef:
30-09-2018 20:23
Vajay????
Ik woon in Noord Amerika...sorry :proud:
Universeinmotion schreef:
30-09-2018 20:33
Ik woon in Noord Amerika...sorry :proud:
Daar heet het toch ook geen vajay :mrgreen:
Vajay-jay toch?
MinkeDeWit schreef:
30-09-2018 20:43
Vajay-jay toch?
Ja als koosnaampje maar het heet toch gewoon vagina? Ik snap al die rare namen niet
Kut woorden, wat ik je brom.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
COtweepuntnul schreef:
30-09-2018 21:35
Ja als koosnaampje maar het heet toch gewoon vagina? Ik snap al die rare namen niet
Je snapt ze wel, je vindt het alleen stom. Dat kan :hug: Hier wordt het dus wel gebruikt. Ik ben er gewend aan geraakt denk ik ;-D O_o
Universeinmotion schreef:
30-09-2018 22:59
Je snapt ze wel, je vindt het alleen stom. Dat kan :hug: Hier wordt het dus wel gebruikt. Ik ben er gewend aan geraakt denk ik ;-D O_o
Jaaaa oké je hebt gelijk.

Die :hug: had ik even nodig denk ik :mrgreen:
2x per dag douchen, na elk maal tanden poetsen (of als ik thuis kom), eens per 2 a 3 dagen haren wassen.

Stofzuigen minimaal 1x per week, dekbed elke 2 weken, dweilen als nodig.
Cheeks schreef:
01-10-2018 14:19
2x per dag douchen, na elk maal tanden poetsen (of als ik thuis kom), eens per 2 a 3 dagen haren wassen.

Stofzuigen minimaal 1x per week, dekbed elke 2 weken, dweilen als nodig.
Waarom 2x per dag douchen?
COtweepuntnul schreef:
01-10-2018 14:30
Vind ik lekker. Ontspanmomentje.
Ik douch dagelijks en soms 2 x per dag. Om de dag haren wassen. Elke week wordt het beddengoed verschoont en in de week paar keer luchten buiten. Stofzuiggen 1 - 2 x per week. Vind het ook niet fris om je kind niet dagelijks te wassen, ik heb dan wel geen kinderen maar als ik ze heb gaan ze elke dag douchen.
Honnx schreef:
01-10-2018 18:06
Ik douch dagelijks en soms 2 x per dag. Om de dag haren wassen. Elke week wordt het beddengoed verschoont en in de week paar keer luchten buiten. Stofzuiggen 1 - 2 x per week. Vind het ook niet fris om je kind niet dagelijks te wassen, ik heb dan wel geen kinderen maar als ik ze heb gaan ze elke dag douchen.
Dit. Zielig ook voor die kinderen als niemand met ze wil spelen omdat ze stinken.
Zielig voor die kinderen dat niemand met hen wil spelen omdat hun moeder hun huid zo nodig elke dag moet kapot schrobben.
Belg007 schreef:
01-10-2018 19:44
Zielig voor die kinderen dat niemand met hen wil spelen omdat hun moeder hun huid zo nodig elke dag moet kapot schrobben.
Kom je hier alleen maar om te rellen?
Nu het weer kouder wordt buiten (en ik ook warmer douche volgens mij) merk ik wel meteen dat ik veel meer jeuk krijg door een droge huid. Laat staan als het zometeen helemaal koud gaat worden.

Hebben de veeldouchers hier geen last van? Laat staan de mensen die 2x per dag gaan. Ik ben ook niet erg consequent met insmeren. Neem het me altijd wel voor, maar komt niet altijd van.

Ik zit toch te denken om vanaf nu, met de winter op komst, om de dag te gaan douchen. Vind het ook elke keer zo'n gedoe met een natte badkamer en zo. Maar ja, het is ook wel een lekker opwarmmomentje (douche altijd 's avonds), en met een washandje bij de wastafel vind ik ook zo behelpen....
COtweepuntnul schreef:
01-10-2018 14:30
Waarom niet?
Als je dat fijn vindt...
RégineFilange schreef:
01-10-2018 20:06
Nu het weer kouder wordt buiten (en ik ook warmer douche volgens mij) merk ik wel meteen dat ik veel meer jeuk krijg door een droge huid. Laat staan als het zometeen helemaal koud gaat worden.

Hebben de veeldouchers hier geen last van? Laat staan de mensen die 2x per dag gaan. Ik ben ook niet erg consequent met insmeren. Neem het me altijd wel voor, maar komt niet altijd van.

Ik zit toch te denken om vanaf nu, met de winter op komst, om de dag te gaan douchen. Vind het ook elke keer zo'n gedoe met een natte badkamer en zo. Maar ja, het is ook wel een lekker opwarmmomentje (douche altijd 's avonds), en met een washandje bij de wastafel vind ik ook zo behelpen....
Ik douche nooit heel warm. Warm genoeg om schoon te worden (twee keer per dag) maar zomer en winter min of meer dezelfde temperatuur. Ook douche ik kort (en dan ben ik van top tot teen schoon) en dan spoel ik lauw-warm af, tegen het koude aan. Insmeren doe ik wel maar meer omdat ik mijn bodylotion gewoon lekker vind ruiken. Maar jeuk en een droge huid heb ik eigenlijk niet.
RégineFilange schreef:
01-10-2018 20:06

Ik heb altijd een droge huid gehad. In de winter is het erger. Ik doe wel 2x daags insmeren na het douchen en s’avonds met geurloos kokosolie over me benen en voeten omdat ik daar het meeste last heb van droge huid.
AeonOfWinter schreef:
30-09-2018 21:41
Kut woorden, wat ik je brom.
:proud:
Come fly with me on a jetplane
Douche minimaal eenmaal per dag, vaak 2 maal ivm sport. Maar, spoel me snel af, geen kwartier onder de douche. Met puur natuur olijfzeep. Voor de delicate delen, waaronder vajay ...(jay?)
Na het douchen, nu de kou intreedt, snel dun laagje geurloze sanex of olijfolie erop.
Met washand doe ik wel eens, als ik erg lui ben. Maar met de tijd dat t water warm is, (huis uit 1901) heb ik net zo snel gedoucht.
Come fly with me on a jetplane
Nehemah schreef:
01-10-2018 20:08
Waarom niet?
Als je dat fijn vindt...
Zat geen oordeel in hoor. Vroeg het me af.

Ik douche s ochtends en als ik gesport heb daarna ook. Dus sommige dagen 2x.
COtweepuntnul schreef:
01-10-2018 21:59
Zat geen oordeel in hoor. Vroeg het me af.

Ik douche s ochtends en als ik gesport heb daarna ook. Dus sommige dagen 2x.
Aah, zo :)
Belg007 schreef:
01-10-2018 19:44
Oh ja joh en jij doet je kind zeker 1 of 2 x per week in de douch? Nou sorry hoor maar die kinderen hebben ook hun dagelijkse behoeftes en spelen veel. Wel even zo fris om ze dagelijks even af te spoelen onder de douch. Mijn moeder heeft dat ook altijd bij mij gedaan, nooit ergens last van gehad hoor. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven