Narcist gespot? Meld het hier!
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:11
Het is echt niet meer normaal, dit land gaat ten onder aan de narcisten!
Vooral onder het viva volkje blijken veel mensen last te hebben van deze narcisten, topic na topic wordt geopend over narcistische collega's, exen en natuurlijk schoonloeders en exen van partners.
Meld het vooral hier als er weer een opduikt hier, samen kunnen we wellicht een vuist maken!
Vooral onder het viva volkje blijken veel mensen last te hebben van deze narcisten, topic na topic wordt geopend over narcistische collega's, exen en natuurlijk schoonloeders en exen van partners.
Meld het vooral hier als er weer een opduikt hier, samen kunnen we wellicht een vuist maken!
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:10
consuelabananahammok schreef: ↑02-10-2018 17:09We kunnen het ook, gewetenloze, egoïstische, arrogante,zelfingenomen,autoritaire, manipulatieve,hooghartige,liefdeloze,over je heen walsende,ongeïnteresseerde,opgeblazen egotripper met complexe issues kampende bokkelul die vanaf zijn high horse zich als een enorme klootzak gedraagt en het geen reet uitmaakt hoe een ander zich voelt als hij maar gelijk krijgt en geweldig blijft.
Maar narcist typt wat sneller.
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:10
Dat denk ik dus ook. Ik ga altijd maar uit van de wijsheid 'iedere narcist is een bokkenlul, maar niet iedere bokkenlul is een narcist'.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 17:15
25.22% gewijzigd
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:11
Die 5-10% lijkt me zeer aan de hoge kant.Satchel schreef: ↑02-10-2018 16:21Volgens mij blijkt uit onderzoek dat zo tussen de 5 en de 10% van de bevolking een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is best veel, zoveel dat iedereen er wel een paar moet hebben in zijn vrienden-, familie of werkkring. Waarbij opgemerkt moet worden dat onderdeel van de stoornis het niet kunnen erkennen daarvan is, waardoor veel narcisten niet-gediagnosticeerd blijven.
Verder meen ik me te herinneren dat er twee soorten zijn: genetisch en opvoedkundig, waarbij vooral die laatste categorie erg groot en groeiend is,omdat ze ontstaat doordat kinderen worden opgevoed alsof ze beter zijn dan andere mensen (bijvoorbeeld jongetjes die van jongs af aan leren dat mannen beter zijn dan vrouwen) of met te veel lof voor non-prestaties en te weinig kritiek.
Logisch dus, dat veel mensen hier tegen aan lopen.
Wat mij meer verbaast is het Narcisten Rescue Front dat hier altijd direct opduikt als ergens het woord narcist valt en dan degene die het noemt helemaal afbrandt.
Het deel over ontstaan door opvoeding kan een factor zijn in het kweken van bokkeNlullen, dat hoeven niet persé narcisten te zijn. In het overbeschermde rubbertegelparadijs waar kinderen worden afgeschermd van zo veel mogelijk negatieve ervaringen en waar ze worden gevrijwaard van echte kritiek en echte tegenslagen worden nu eenmaal veel watjes en slappe bokkenlulletjes gekweekt. Maar narcisten? Dat is wel een erg zware kwalificatie.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:40
Tuurlijk, al mijn exen vinden mij narcist. Maar goed.. dat zijn ook allemaal borderliners.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:07
Die man dacht dat hij zó bijzonder was dat hij alles zomaar kon doen of zeggen. Liefdeloos, respectloos, dacht dat de hele zakenwereld heel erg vereerd zou moeten zijn als ze zijn klant mochten worden.
Dergelijke lui veranderen volgens mij niet echt omdat ze er geen lol aanvinden als iemand anders ook op hun podium wil staan, maar soms krijgen ze ineens een moment van waarheid. Even.
Dergelijke lui veranderen volgens mij niet echt omdat ze er geen lol aanvinden als iemand anders ook op hun podium wil staan, maar soms krijgen ze ineens een moment van waarheid. Even.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:11
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:13
Narcisten laten zich bij mijn weten zelden diagnosticeren: er is toch immers niks mis met ze?!
Iedereen om hen heen mankeert wel wat maar zij zijn gelukkig in orde....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:17
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:24
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:41
Ik vind heel die 'ziekte' enorm rammelen aan alle kanten. Je noemde voor de DSM deeltje 100 zo iemand een egocentrische zak, maar op de een of andere manier is het een stoornis geworden.
Het is ook gewoon een manier voor veel vrouwen hier om de schuld volledig buiten zich zelf te leggen. Hij is immers niet in staat van haar te houden dus moet alles wel zijn schuld zijn. En dát vind ik pas echt narcistisch eigenlijk.
Het is ook gewoon een manier voor veel vrouwen hier om de schuld volledig buiten zich zelf te leggen. Hij is immers niet in staat van haar te houden dus moet alles wel zijn schuld zijn. En dát vind ik pas echt narcistisch eigenlijk.
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:42
Het is een zware term maar in mijn eigen familie heb ik wel een vermoeden dat iemand het heeft. Namelijk mijn bloedeigen zus.
Als ik op internet alle criteria lees voldoet zij er 100% aan. Alle mensen waarmee ze in aanraking komt daar laat ze uiteindelijk een spoor van destructie achter. Terwijl als je haar leert kennen denken mensen; dat is een innemende en leuke vrouw.
En natuurlijk is het niet alleen het internet maar ook al mijn eigen ervaringen met haar.
Conclusie is dat ik uit haar buurt blijf, haar niet op geen enkele manier vertrouw en ik denk dat ze alleen van zichzelf houdt.
Heel sneu eigenlijk vooral voor mijn ouders.
Als ik op internet alle criteria lees voldoet zij er 100% aan. Alle mensen waarmee ze in aanraking komt daar laat ze uiteindelijk een spoor van destructie achter. Terwijl als je haar leert kennen denken mensen; dat is een innemende en leuke vrouw.
En natuurlijk is het niet alleen het internet maar ook al mijn eigen ervaringen met haar.
Conclusie is dat ik uit haar buurt blijf, haar niet op geen enkele manier vertrouw en ik denk dat ze alleen van zichzelf houdt.
Heel sneu eigenlijk vooral voor mijn ouders.
Ja en?
dinsdag 2 oktober 2018 om 20:43
Neehee. Neem ze nou niet ook dat nog af.strikjemetstippels schreef: ↑02-10-2018 20:41Ik vind heel die 'ziekte' enorm rammelen aan alle kanten. Je noemde voor de DSM deeltje 100 zo iemand een egocentrische zak, maar op de een of andere manier is het een stoornis geworden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen