Lelijkste stad ter wereld

06-10-2018 23:06 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic ben ik hier ook wel benieuwd naar! Wat vinden jullie de lelijkste stad ter wereld? TO trapt af: ik nomineer Chisinau en Pyongyang als grote kanshebbers.
Amsterdam. Geen enkele "wereldstad" (dat denken ze tenminste zelf) die zo weinig uitstraling heeft en zo rommelig is. Als je vanaf het station de stad inloopt denk je toch dat je direct in een achterbuurt terecht bent gekomen?
De topic wordt nu 'De lelijkste stad van Nederland'.
In die zin
1. Eindhoven
2. Apeldoorn
In Lelystad en Almere ben ik nooit geweest, dus, mag niet oordelen.
Rotterdam vind ik ondergewaardeerd, er zijn toch veel mooie moderne gebouwen.

Amsterdam die ook is genoemd, is wel mooi, maar te toeristisch, te overbevolkt. Zonder eigen geest. Dus, een van de fastfood-bestemmingen.
Texx82 schreef: ↑
07-10-2018 10:22
In die zin
1. Eindhoven
2. Apeldoorn

Amsterdam die ook is genoemd, is wel mooi, maar te toeristisch, te overbevolkt. Zonder eigen geest. Dus, een van de fastfood-bestemmingen.

Ja, echt geen eigen geest. Alleen nog maar nutella :bonk:
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Lelystad=lelijkstad met een hele hoop schorem wat er woont en er een bende van maakt.
Luik is inderdaad erg depri, en Helmond is nog niet genoemd.
Ja en?
Als je Amsterdam de lelijkste stad van de wereld vindt ben je écht nergens geweest :rofl:
Nemaìn’ schreef: ↑
06-10-2018 23:18
Helemaal mee eens!
En Lutjebroek.

Van die zelfmoordsteden.
Lutjebroek is meer een dorpcentrum, best oke in vergelijking met die andere 2. Ben je er wel eens geweest? Je bent er zo doorheen. ;-)

De andere 2 zijn best naar ja.
Pinda-Kaas schreef: ↑
07-10-2018 00:04
ik ook en een paar jaar geleden had ik me bij je aangesloten: een stad die mooi is van de lelijkheid.

Maar inmiddels echt niet meer hoor, aan alle kanten gegentrificeerd. Het is gewoon een leuke hippe stad nu. De lelijke gebouwen worden neergehaald en er is een enorm beleid in uitvoering dat de hele binnenstad heeft verbeterd. Echt niet meer de stad van 10 jaar geleden.
Ja, ommoord en zevenkamp en lombardijen zijn om te janken, maar dan winnen de buitenwijken van parijs het nog altijd qua ellendigheid
Lombardijen is hartstikke leuk, goed poppodium, lekker groen...nou zeg!
Restera schreef: ↑
06-10-2018 23:38
Helemaal mee eens. Alleen jammer dat hun best betekend betonnen blokken, eindeloze straten met seksshops en afzichtelijke architectuur die de tand des tijds niet heeft doorstaan.
Eindeloze straten met seksshops??? Waar?
Vind trouwens zelf Budapest en Den Bosch erg mooi.
Almelo! Enorm veel leegstand en een lelijke binnenstad.
Ik vind het raar dat er best veel Nederlandse steden genoemd worden want ik vind Nederland over het algemeen best mooi/groen en het is schoon. Zelfs op de lelijkste plekken staan nog mooie bomen en hebben mensen hun best gedaan op hun tuintje/terras.

En Luik ziet er sfeerloos uit als je erdoor rijdt naar het Zuiden, maar dat vind ik ook van Maastricht en Parijs, terwijl die genoemd worden als steden die iedereen mooi vindt.
maleficent wijzigde dit bericht op 07-10-2018 11:00
0.35% gewijzigd
Grief is just love with nowhere to go
Westerpaviljoen schreef: ↑
07-10-2018 10:53
Eindeloze straten met seksshops??? Waar?
Ja dat had ik nu dus ook waar? Misschien wordt het verward met Amsterdam?
Westerpaviljoen schreef: ↑
07-10-2018 10:55
Vind trouwens zelf Budapest en Den Bosch erg mooi.

Ja prachtig
Qua hoofdsteden vond ik Guatemala-stad niet de meest charmante indruk maken.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
SallySpectra* schreef: ↑
06-10-2018 23:17
Oké dan. Zoetermeer. Zo lelijk dat zelfs ik het niet mooi vind. Zielloos vooral.
En Lelystad.
Ik wilde ook Zoetermeer zeggen :proud:
En qua buitenland: Salou
in Nederland: naast Almere en Lelystad ook Roden, Leek, Veghel, Helmond, Assen, Nieuwegein.

Verder met stip op 1: Boekarest. Vervallen, donker, grauw, blokken beton. Daarna Liverpool, Playa del Ingles maar ook de meeste andere steden op de Canarische eilanden (las palmas), Albufeira en omgeving, en Seattle.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik moet zeggen dat wat ik heb onthouden als ´lelijke´ steden, vooral de steden waren waar het onwijs saai of kleurloos was. Geen kip op straat en uren zoeken naar een leuk cafeetje. Of juist heel erg druk en vies en onaardige mensen.
Als de sfeer me tegenstaat én het is ook nog eens slecht weer, dan kunnen een paar mooie gebouwen dat niet echt meer goedmaken.
Zo zou ik dus al lelijk bestempelen: Brussel, Sines, Napels en Almere.
In Nederland mis ik IJmuiden 😁
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik woon toch echt fantastisch in Almere . Ik vraag me dan ook af wat mensen kennen van een stad die ze spuuglelijk vinden. Ik moet ook altijd een beetje gniffelen om mensen die heel hard roepen niet dood gevonden te willen worden in Almere en er dan zelfs nog nooit geweest zijn maar maar wat roeptoeteren en dan zelf ergens drie hoog achter wonen of Vinex of the Vinex 🤣. Laat mij dan maar lekker in Overgooi zitten.
lollypopje schreef: ↑
07-10-2018 12:49
In Nederland mis ik IJmuiden 😁
Ik hou juist ontzettend van dat soort steden. Industrieel, rauw, volks.
Ben ook fan van mijnstadjes in zuid-limburg en België. Mooi van lelijkheid.
Texx82 schreef: ↑
07-10-2018 10:22
In die zin
1. Eindhoven
2. Apeldoorn

Apeldoorn heeft hele mooie wijken. Met name rond de loolaan en de wijken de Parken en Berg en Bos zijn prachtig. Er staat zelfs een paleis!
Caen & Almere heel sfeerloos. Glasgow vond ik ook best grauw
rouge__ wijzigde dit bericht op 07-10-2018 13:36
33.33% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
rascalles schreef: ↑
07-10-2018 12:52
Ik woon toch echt fantastisch in Almere . Ik vraag me dan ook af wat mensen kennen van een stad die ze spuuglelijk vinden. Ik moet ook altijd een beetje gniffelen om mensen die heel hard roepen niet dood gevonden te willen worden in Almere en er dan zelfs nog nooit geweest zijn maar maar wat roeptoeteren en dan zelf ergens drie hoog achter wonen of Vinex of the Vinex 🤣. Laat mij dan maar lekker in Overgooi zitten.
Ik ben een aantal keer in het centrum geweest en vind het zielloos. Het is het allemaal net niet en er is geen fatsoenlijke oude boom te vinden (wat natuurlijk logisch is) Dat we heel slecht geholpen werden in de horeca helpt ook niet mee aan de beeldvorming. Maar een stad is voor mij meer dan alleen het centrum en wat ik daar buiten ken vind ik ook erg lelijk. Ik houd gewoon niet van het platte en de architectuur.
Nummer*Zoveel schreef: ↑
07-10-2018 09:19
Kan, maar Madrid vond ik ook een troosteloze bende.
Eens, viel ons ook enorm tegen. Misschien zijn we op de verkeerde plekken geweest maar na 1,5dag Madrid zijn we verder gereden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven