Lelijkste stad ter wereld
zondag 7 oktober 2018 om 10:22
De topic wordt nu 'De lelijkste stad van Nederland'.
In die zin
1. Eindhoven
2. Apeldoorn
In Lelystad en Almere ben ik nooit geweest, dus, mag niet oordelen.
Rotterdam vind ik ondergewaardeerd, er zijn toch veel mooie moderne gebouwen.
Amsterdam die ook is genoemd, is wel mooi, maar te toeristisch, te overbevolkt. Zonder eigen geest. Dus, een van de fastfood-bestemmingen.
In die zin
1. Eindhoven
2. Apeldoorn
Amsterdam die ook is genoemd, is wel mooi, maar te toeristisch, te overbevolkt. Zonder eigen geest. Dus, een van de fastfood-bestemmingen.
zondag 7 oktober 2018 om 10:24
Texx82 schreef: ↑07-10-2018 10:22De topic wordt nu 'De lelijkste stad van Nederland'.
In die zin
1. Eindhoven
2. Apeldoorn
Ja, echt geen eigen geest. Alleen nog maar nutella
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
zondag 7 oktober 2018 om 10:52
Lombardijen is hartstikke leuk, goed poppodium, lekker groen...nou zeg!Pinda-Kaas schreef: ↑07-10-2018 00:04ik ook en een paar jaar geleden had ik me bij je aangesloten: een stad die mooi is van de lelijkheid.
Maar inmiddels echt niet meer hoor, aan alle kanten gegentrificeerd. Het is gewoon een leuke hippe stad nu. De lelijke gebouwen worden neergehaald en er is een enorm beleid in uitvoering dat de hele binnenstad heeft verbeterd. Echt niet meer de stad van 10 jaar geleden.
Ja, ommoord en zevenkamp en lombardijen zijn om te janken, maar dan winnen de buitenwijken van parijs het nog altijd qua ellendigheid
zondag 7 oktober 2018 om 10:53
zondag 7 oktober 2018 om 11:00
Ik vind het raar dat er best veel Nederlandse steden genoemd worden want ik vind Nederland over het algemeen best mooi/groen en het is schoon. Zelfs op de lelijkste plekken staan nog mooie bomen en hebben mensen hun best gedaan op hun tuintje/terras.
En Luik ziet er sfeerloos uit als je erdoor rijdt naar het Zuiden, maar dat vind ik ook van Maastricht en Parijs, terwijl die genoemd worden als steden die iedereen mooi vindt.
En Luik ziet er sfeerloos uit als je erdoor rijdt naar het Zuiden, maar dat vind ik ook van Maastricht en Parijs, terwijl die genoemd worden als steden die iedereen mooi vindt.
maleficent wijzigde dit bericht op 07-10-2018 11:00
0.35% gewijzigd
Grief is just love with nowhere to go
zondag 7 oktober 2018 om 11:00
Ja dat had ik nu dus ook waar? Misschien wordt het verward met Amsterdam?
zondag 7 oktober 2018 om 11:24
Ja prachtig
zondag 7 oktober 2018 om 11:55
Ik wilde ook Zoetermeer zeggenSallySpectra* schreef: ↑06-10-2018 23:17Oké dan. Zoetermeer. Zo lelijk dat zelfs ik het niet mooi vind. Zielloos vooral.
En Lelystad.
zondag 7 oktober 2018 om 12:05
in Nederland: naast Almere en Lelystad ook Roden, Leek, Veghel, Helmond, Assen, Nieuwegein.
Verder met stip op 1: Boekarest. Vervallen, donker, grauw, blokken beton. Daarna Liverpool, Playa del Ingles maar ook de meeste andere steden op de Canarische eilanden (las palmas), Albufeira en omgeving, en Seattle.
Verder met stip op 1: Boekarest. Vervallen, donker, grauw, blokken beton. Daarna Liverpool, Playa del Ingles maar ook de meeste andere steden op de Canarische eilanden (las palmas), Albufeira en omgeving, en Seattle.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zondag 7 oktober 2018 om 12:42
Ik moet zeggen dat wat ik heb onthouden als ´lelijke´ steden, vooral de steden waren waar het onwijs saai of kleurloos was. Geen kip op straat en uren zoeken naar een leuk cafeetje. Of juist heel erg druk en vies en onaardige mensen.
Als de sfeer me tegenstaat én het is ook nog eens slecht weer, dan kunnen een paar mooie gebouwen dat niet echt meer goedmaken.
Zo zou ik dus al lelijk bestempelen: Brussel, Sines, Napels en Almere.
Als de sfeer me tegenstaat én het is ook nog eens slecht weer, dan kunnen een paar mooie gebouwen dat niet echt meer goedmaken.
Zo zou ik dus al lelijk bestempelen: Brussel, Sines, Napels en Almere.
zondag 7 oktober 2018 om 12:52
Ik woon toch echt fantastisch in Almere . Ik vraag me dan ook af wat mensen kennen van een stad die ze spuuglelijk vinden. Ik moet ook altijd een beetje gniffelen om mensen die heel hard roepen niet dood gevonden te willen worden in Almere en er dan zelfs nog nooit geweest zijn maar maar wat roeptoeteren en dan zelf ergens drie hoog achter wonen of Vinex of the Vinex
. Laat mij dan maar lekker in Overgooi zitten.
zondag 7 oktober 2018 om 13:13
Ik hou juist ontzettend van dat soort steden. Industrieel, rauw, volks.
Ben ook fan van mijnstadjes in zuid-limburg en België. Mooi van lelijkheid.
zondag 7 oktober 2018 om 13:18
Apeldoorn heeft hele mooie wijken. Met name rond de loolaan en de wijken de Parken en Berg en Bos zijn prachtig. Er staat zelfs een paleis!Texx82 schreef: ↑07-10-2018 10:22De topic wordt nu 'De lelijkste stad van Nederland'.
In die zin
1. Eindhoven
2. Apeldoorn
zondag 7 oktober 2018 om 13:25
Ik ben een aantal keer in het centrum geweest en vind het zielloos. Het is het allemaal net niet en er is geen fatsoenlijke oude boom te vinden (wat natuurlijk logisch is) Dat we heel slecht geholpen werden in de horeca helpt ook niet mee aan de beeldvorming. Maar een stad is voor mij meer dan alleen het centrum en wat ik daar buiten ken vind ik ook erg lelijk. Ik houd gewoon niet van het platte en de architectuur.rascalles schreef: ↑07-10-2018 12:52Ik woon toch echt fantastisch in Almere . Ik vraag me dan ook af wat mensen kennen van een stad die ze spuuglelijk vinden. Ik moet ook altijd een beetje gniffelen om mensen die heel hard roepen niet dood gevonden te willen worden in Almere en er dan zelfs nog nooit geweest zijn maar maar wat roeptoeteren en dan zelf ergens drie hoog achter wonen of Vinex of the Vinex. Laat mij dan maar lekker in Overgooi zitten.
zondag 7 oktober 2018 om 13:27
Eens, viel ons ook enorm tegen. Misschien zijn we op de verkeerde plekken geweest maar na 1,5dag Madrid zijn we verder gereden.