Lelijkste stad ter wereld

06-10-2018 23:06 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic ben ik hier ook wel benieuwd naar! Wat vinden jullie de lelijkste stad ter wereld? TO trapt af: ik nomineer Chisinau en Pyongyang als grote kanshebbers.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam vind ik prachtig!!! Dat is tenminste een STAD.

De lelijkste stad vind ik toch echt wel Tilburg. Ik ben er geboren en getogen maar wat zijn we lelijk! We willen teveel op Eindhoven lijken en dat staat niet bij een boerendorp met grootsheidswaanzin.

Mooie hollandse Steden: Amsterdam, Haarlem, Alkmaar, Rotterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag.

En ik moet zeggen dat ik Luik ook prachtig vond. Een soort ranzige schoonheid.
Alle reacties Link kopieren
In nederland Almere.

Buiten NL heb ik te weinig gezien om goed te kunnen beoordelen, Bucarest vond ik in elk geval erg lelijk maar daar zijn we voorasl door de vervallen betonblokken achteraf geteden toen we op doorreis waren en hebben we het hart van de stad gemist. Roemenië vond ik verder prachtig trouwens.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
06-10-2018 23:16
Puno in Peru. Echt lelijk. Juliaca is nog erger, maar daar zijn we gelukkig alleen doorheen gereden.
Haha ja wat een kutstad! Was echt verbaasd na Bolivia, omdat Peru toch net iets rijker is. Ik was er gelukkig alleen een middag en avond. Floating villages waren ook een sneu toneelspel! Jammer want het concept is wel heel cool. Hoorde dat de homestays beter zijn maar dit was een extra stopover voor mij.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Oh, Foz do Iguacu in Brazilie is echt troosteloos. Ik heb twee avonden bij de Turk gegeten omdat de andere restaurants het geld niet waard waren. Over de grens in Puerto Iguazu is het een stuk gezelliger.

Ciudad del Este (Paraguay, zelfde drielandenpunt) is ook kanshebber maar het is wel vermakelijk, de drukte en eindeloze winkelcentra en markten.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Chisinau vind ik wel leuk in zijn communistisch-jaren-50-stijl. Skopje vind ik veel lelijker. Manilla vond ik ook vrij lelijk.

Op dit moment de mooiste twee steden van Nederland:Rotterdam en Eindhoven.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Centrum Luik is echt leuk hoor, totaal anders dan je verwacht als je dr eens doorheen rijdt
Alle reacties Link kopieren
Playa del Ingles

Vroeger toen ik er als kind was, was het er prachtig.
Nu echt vergane glorie.
Alle reacties Link kopieren
Tiel🙄
Lelystad!! En Den Helder.
Alle reacties Link kopieren
Almere en Lelystad in Nederland. Word ik altijd spontaan depressief van als ik door dat centrum loop of er langs rijd.

Luik en Charleroi zijn ook troosteloos.


Detroit is supertof en in weer in opkomst de laatste jaren. Veel mooie graffiti art, kunstwerken en renovaties momenteel. Het is een hele hippe stad aan het worden.
Alle reacties Link kopieren
010
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Manilla. Echt afschuwelijk en smerig.
Alle reacties Link kopieren
...
kasiana wijzigde dit bericht op 16-12-2018 09:34
99.05% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
07-10-2018 00:02
Mag ik daar Loret de Mar aan toevoegen?

Sowieso vind Spanje altijd nogal jaren ‘70 aandoen.
Misschien de badplaatsen. Er zijn enorm mooie steden te bezoeken!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja! Laten we Charleroi ook niet vergeten inderdaad. Liverpool... En in Nederland vind ik vooral Den Helder echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Jakarta! Oh en Herceg Novi in Montenegro was ook erg troosteloos.

En in Nederland Tilburg en Almere inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
07-10-2018 08:22
Lelystad!! En Den Helder.

Daar waai je bijna van de landkaart af.. :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Guinevera schreef:
06-10-2018 23:47
Hoezo?
Had te maken met de halfbakken opbouw na de laatste aardbeving. Geen hoogbouw. Ik weet niet hoe het nu is.
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
07-10-2018 09:04
Misschien de badplaatsen. Er zijn enorm mooie steden te bezoeken!
Kan, maar Madrid vond ik ook een troosteloze bende.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens bijzonder dat hele (grote) steden worden afgeserveerd als ‘lelijk’.
Ik zal dan wel een rasoptimist zijn, maar weet vrijwel overal wel ergens iets moois te vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lelystad en Almere. Ik ken het beter dan alleen van "er door/langs gereden" dus ik denk wel dat ik deze plaatsen goed genoeg ken. Vooral Lelystad vind ik vreselijk. Almere is nog wel aardig wonen in sommige buurten, maar dat Stadshart is werkelijk te erg voor woorden. Tochtgat en slecht toegankelijk als je niet helemaal goed ter been bent. Wie heeft die hellingen bedacht!
Lelijk is ook maar een term. Ik ben opgegroeid in de omgeving van een van de lelijkste stadjes van Nederland (Veendam), maar ik heb een enorm zwak voor zijn ellenlange straten, overdaad aan snackbars en uitzonderlijk eerlijke bevolking met een keihard gevoel voor humor.

Emmen is ook niet bepaald fraai.
In het buitenland is er een hoop verbeterd bij onze voormalig communistische vrienden sinds je in de steden gewoon weer kunt ademhalen.
Alle reacties Link kopieren
Roubaix, wat troosteloos.

Rotterdam heeft mooie stukken hoor en het heeft een prachtige skyline. Nieuw en oud zijn verrassend gecombineerd, ik vind het een fascinerende stad.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
07-10-2018 09:19
Kan, maar Madrid vond ik ook een troosteloze bende.
Maar om daarom Spanje te noemen. Spanje heeft zoveel mooie plaatsen. Ook mooie badplaatsen trouwens. Die uitgeleefde toeristenoorden ken ik niet. Wel de schoonheid van Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Waterloo. Buiten dat slagveld is er werkelijk geen hol te beleven.
Lelystad.
Den Helder.
Trebinje in Bosnië.
New Delhi.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven