Help??

05-10-2018 20:32 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik ben een dame van 19 jaar oud en ik heb een vriend die 10 jaar ouder is dan ik. Nu wilt hij graag dat ik het mijn ouders vertel dat we een relatie hebben, wat terecht is. Maar het probleem is dat mijn ouders heel erg gelovig zijn. Hoe moet ik dit overbrengen aan hen ?
Aaltje89 schreef:
06-10-2018 20:12
Ik schrik er echt van dat mensen ervan uitgaan dat dit heel erg mis kan gaan voor TO als ze eerlijk is over haar partnerkeuze. Vind het echt rot voor je dat je die vrijheid niet hebt blijkbaar.

Laat je niet pushen door je vriend hoor. Straks haal jij van alles overhoop met je familie en neemt hij de benen. Of je wordt helemaal afhankelijk van hem en dat lijkt me ook niet gezond.

Denk dat je beter kunt wachten tot je klaar bent met school en je voor jezelf kunt zorgen. Dan kan je kiezen wat voor jou goed voelt zonder rekening te hoeven houden met verwachtingen van je vriend of familie.
Eerwraak is best een dingetje in de Turks-islamitische cultuur..
m-april schreef:
06-10-2018 21:01
Eerwraak is best een dingetje in de Turks-islamitische cultuur..
TO schat in dat het hooguit tot verbale agressie komt. En zij is degene die dat het beste in kan schatten lijkt me.
Ik ben zo Hollands als het maar kan naar ik snap die ouders helemaal.

Als mijn 19jarige nog schoolgaande Kaaskopje thuis wil komen met een 30 jarige Turks-islamitische man... Tsja dan kan ik ook niet garanderen dat er geen 'verbaal geweld' aan te pas gaat komen.

Wat moet die ouwe kerel met mijn dochter? Wat zijn de plannen? Direct de keuken in en kinderen baren want anders wordt hij zo'n oude papa en zijn verdiencapaciteit is groter?

Ik zou niet blij zijn.
Nemaìn’ schreef:
06-10-2018 21:02
TO schat in dat het hooguit tot verbale agressie komt. En zij is degene die dat het beste in kan schatten lijkt me.
Waar zei ze dat?

Want op jouw vraag wat het ergste zou zijn wat er kon gebeuren zei ze namelijk dat ze zowel verbaal als non-verbaal agressief kunnen zijn..
m-april schreef:
07-10-2018 20:42
Waar zei ze dat?

Want op jouw vraag wat het ergste zou zijn wat er kon gebeuren zei ze namelijk dat ze zowel verbaal als non-verbaal agressief kunnen zijn..
Non verbaal gelezen als negeren, uitsluiten etc.

Fysiek geweld is wat anders.
Hoe lang zijn jullie al samen, en hoe serieus is jullie relatie? Er zijn volgens mij niet veel mensen die bij de partner blijven die ze op hun 19e hadden. Is jouw relatie het waard om negatieve consequenties aanvaarden?

Daarnaast: als het 'not done' is om op jezelf te gaan wonen, zoek dan een baan op grotere reisafstand, zodat je wel uit huis 'moet'.
Nemaìn’ schreef:
07-10-2018 20:44
Non verbaal gelezen als negeren, uitsluiten etc.

Fysiek geweld is wat anders.
Negeren, uitsluiten, etc. is passief-agressief. Non-verbale agressie, is fysieke agressie.
m-april schreef:
07-10-2018 21:28
Negeren, uitsluiten, etc. is passief-agressief. Non-verbale agressie, is fysieke agressie.
Niet.

Non-verbale communicatie is alle communicatie die buiten de woorden om gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan je houding, mimiek en uitstraling, oftewel je lichaamstaal.
Nemaìn’ schreef:
07-10-2018 21:31
Niet.

Non-verbale communicatie is alle communicatie die buiten de woorden om gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan je houding, mimiek en uitstraling, oftewel je lichaamstaal.
Maar we hebben het hier over non-verbale AGRESSIE..
m-april schreef:
07-10-2018 21:48
Maar we hebben het hier over non-verbale AGRESSIE..
Ja, non verbaal, dus zonder gebruik van woorden, uiting gegeven via lichaamstaal.
Nemaìn’ schreef:
07-10-2018 21:55
Ja, non verbaal, dus zonder gebruik van woorden, uiting gegeven via lichaamstaal.
Dus door slaan, knijpen, steken of schieten....
De definitie doet er niet zoveel toe, het gaat erom wat TO hiermee bedoelde, en dat weten we niet.
Phineas schreef:
08-10-2018 09:36
De definitie doet er niet zoveel toe, het gaat erom wat TO hiermee bedoelde, en dat weten we niet.
Ik bedoel fysiek geweld inderdaad.
Phineas schreef:
07-10-2018 21:06
Hoe lang zijn jullie al samen, en hoe serieus is jullie relatie? Er zijn volgens mij niet veel mensen die bij de partner blijven die ze op hun 19e hadden. Is jouw relatie het waard om negatieve consequenties aanvaarden?

Daarnaast: als het 'not done' is om op jezelf te gaan wonen, zoek dan een baan op grotere reisafstand, zodat je wel uit huis 'moet'.
We hebben al zo'n 3 jaar een relatie en hij woont ook gewoon 3 straten verderop. :)
honingbijtje schreef:
08-10-2018 09:08
Dus door slaan, knijpen, steken of schieten....
Nee, dat is fysiek geweld.
Dametje36 schreef:
08-10-2018 17:12
Ik bedoel fysiek geweld inderdaad.
Ah. Er zijn hulporganisaties voor vrouwen in dit soort situaties. Google daar eens naar. Zij kunnen je gepast advies geven met kennis van je cultuur.
Allemaal superbedankt voor alle goede tips maar het is niet meer nodig. Heb net een berichtje gekregen van mn nu ex naar ene Anne en merk dat hij al een paar weken vreemd gaat maarja...
Je vriend gaat vreemd?

Nou die hoef niet aan je ouders voor te stellen.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
09-10-2018 20:50
Je vriend gaat vreemd?

Nou die hoef niet aan je ouders voor te stellen.....
Nee inderdaad probleem opgelost haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven