VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Gisteren was BRS jarig en dat hebben we heerlijk met z'n viertjes kneuterig gevierd. Speeltuin, asiel (poes bekijken), slapen, boodschappen, fietsen en naar de speeltuin achter. Het was heerlijk weer en we hebben genoten! Vandaag hebben we de verjaardag gevierd en het was gezellig. Lekker gekletst met iedereen en alle kinderen speelden zoet met elkaar. De ouders zijn net een uur weg en de kinderen liggen er net in.

Ik ook trouwens. Ben brak. Emotioneel en fysiek.

Word helemaal gek van mezelf. Wanneer mijn lichaam een signaal geeft (bijvoorbeeld misselijk) wat kan duiden op een zwangerschap probeer ik het als een debiel weg te relativeren. Op het moment dat ik er aan denk dat het bloeden 5 dagen heeft geduurd denk ik tegelijk dat mijn menstruatie normaal ook 5 dagen duurt dus waarom zou het dat niet gewoon niet geweest zijn. O nee... de krampen en de positieve testen. And so on...

Mijn ogen vallen de hele dag al dicht van vermoeiheid. Ik ga nu ook slapen want ben helemaal kapot. Maar ondertussen durf ik geen hoop te hebben want dan komt de klap zo hard. Ik merk ook dat ik hier ook even niet graag kom want alles wat ik erover schrijf staat er zo definitief. En dat wil ik niet. Dat misselijke gevoel wat ik nu heb bijvoorbeeld. Stel nou dat volgende week blijkt dat ik niet zwanger ben dan heb ik hier een week ervoor geschreven dat ik nog misselijk was. Nou ja... pff.

Weet gewoon even niet of het intuitie is of zelfbescherming.

Als je nu aan me vraagt of ik zwanger zou kunnen zijn zeg ik nee. Heel veel symptomen die ik bij KW en BRS wel had (echt niet tegen de deo van GW kunnen bijvoorbeeld) heb ik nu geen last van. En daar gaan we weer...

Laat me maar even.

Komt wel weer.

Ga slapen. Trusten.
Ach Wind Sterkte meis!

Blaasontsteking is irritant Nathje. Heb je een ab-kuur gehad? Hopen dat die snel aanslaat dan!

Lien, foto van een geknipt jongetje? Ben sowieso wel benieuwd hoe hij eruit ziet, vast heel anders dan toen we op kraamvisite waren

En Morrie, mijlpaal nu wel gehaald?
Wind, het is ook moeilijk. Ik weet het ook niet, op basis van je verhalen. Laat staan dat je het zelf weet met alles wat je er nog bij voelt.

Het is wel volgens mij wel zo dat je lichaam na een miskraam nog even door kan zwangeren. Ik denk namelijk wel dat je een miskraam hebt gehad en niet een gewone menstruatie. Daarom ook die krampen. En dat er in het gunstigste geval mogelijk, wat je vk ook al zei, nog een vruchtje zit en de helft van een tweeling is afgestoten.

Dus er is nog niets van te zeggen en iedere zwangerschap is anders. Ik ben deze keer misselijk en duizelig, dat heb ik bij eerder nog nooit gehad.

Vervelend is dus dat je met de verschillende symptomen met bijbehorende verklaring van jezelf en de verhalen van vk nog steeds alle kanten op kunt. Ik hoop voor snel uitsluitsel (want duurt het lang tot het vrijdag is!) zodat je weet waar je je op kunt gaan richten.

Ach Wind, kan het me zo goed voorstellen. Soms denk ik dat het emotioneel misschien beter was geweest als je een miskraam had gehad en nu gewoon klaar was. Dan wist je waar je aan toe was.... Maar als ik dat dan weer opschrijf dan denk ik eraan dat je misschien toch 1 van een tweeling verloren hebt en volgende week blijkt dat je nog zwanger bent. Dan heb ik opgeschreven dat het misschien beter was geweest als je een miskraam gehad had.... Het lijkt me enorm vermoeiend allemaal en maar het beste dat het zo snel mogelijk vrijdag wordt, wat de uitslag ook zal zijn, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Denk veel aan je.

Mille, mijlpaal nog steeds niet gehaald. Net thuis en morgenochtend om 9 uur zit ik weer achter mijn pc-tje. Dit weekend is echt even afzien. Ik denk dan maar steeds aan de extra uurtjes die ik opbouw en in een vakantie kan besteden met Schorrie en Knorrie.... Heb in ieder geval besloten donderdag vrij te nemen. Kan ik dan nog even lekker van de kindjes genieten voordat ik ze vrijdag, zaterdag en de halve zondag alweer niet zie :(.

O ja, bel ik een collega (in opdracht van baas) of hij morgen ook komt werken, neem zijn vrouw op. Zegt ze: 'Nee, hij komt niet, we gaan morgen al de hort op'. Ik vond het maar raar. Hoe kan zij dat nou voor hem beslissen? Ik zou echt pislink zijn als mijn werk belde of ik kon komen en Harrie had zonder mijn medeweten gezegd hebben dat ik niet kwam. Dan kun je die positieve beoordeling wel vergeten waar je het hele jaar naar toe gewerkt hebt .
Haaaaallllo goedenavond ik hkom net van een personeelsfeest en hetwas een beetje tam dus ik heb wat mer wijntjes acthterm ijn kiezen dan ik eigenlijk van plan was. Knuf voor Wind,, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Men ik heb niet eens zoveel op mar weinig gegeten vanavond feest was gelukkig dichtgbiij. tot snelxxx.
Whoahahahaha..Drop, heb je het gezellig gehad? Hier ook net terug van feestje en bedacht me dat we oud werden. Vroeger waren dit soort feestjes schering en inslag met drank, keiharde muziek en sigaretten en nu is het de uitzondering op de regel. (vrijgezelle vriend ) Maar mocht de pret niet drukken en veel lol gehad.

Mormel helaas nog wel een beetje lamlendig, maar zus was gelukkig hier thuis aan het oppassen.

Kwam een kusje aan Wind geven en ga nu slapen! Truste meisjes..
quote:dropje schreef op 15 maart 2009 @ 00:52:

Haaaaallllo goedenavond ik hkom net van een personeelsfeest en hetwas een beetje tam dus ik heb wat mer wijntjes acthterm ijn kiezen dan ik eigenlijk van plan was. Knuf voor Wind,, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Men ik heb niet eens zoveel op mar weinig gegeten vanavond feest was gelukkig dichtgbiij. tot snelxxx.

En, hoe voel je je nu Dropje?

Wat een heerlijk weer! Wij gaan de kinderen lekker een dagje luchten in Avifauna. Hadden nog kortingsbonnen en Mini vindt met name het spookhuis(je) daar geweldig. Ik hoop dat niet de hele werelend op hetzelfde idee gekomen is en het takkedruk is
Ik ben eigenlijk nog nooit in Avifauna geweest met de Pebbeltjes. De Pebbeltjes zijn er wel al een paar keer geweest, met schoonouders, vrienden en een partijtje.

Haha Drop, hoe gaat ie nu?

ik ga nu een beetje in huis rommelen. Dan brengen we GP naar partijtje om 12 uur. Rijden door naar mijn vader om te vertellen van zwangerschap. Halen dan GP weer op om 15 uur en schuiven dan aan bij verjaardag buurjongen 3 huizen verderop. Nog even paar uurtjes genieten van zondagsrust dus.
Hihi, ik voel me prima hoor! Moet ook wel want zometeen worden de statafels gebracht voor borrel vanmiddag. Er komen nogal wat mensen dus van die statafels zijn dan wel handig.
Veel plezier vanmiddag/vanavond, Dropje!

Mille, nog onwijs bedankt voor je lieve kaart.

Dat soort berichtjes en kaarten doen me zo goed!

Jullie zijn lief en ik ben blij dat ik vrij egoistisch op het moment mag en kan posten hier. Werkt toch een beetje als een dagboek.

Maar dan één die feedback geeft. Gisteravond dus vroeg gaan slapen en vanmorgen werden de kinderen om 07.00 (KW) en 09.00 (BRS) wakker. GW is er vanmorgen vroeg met KW uitgegaan dus konden BRS en ik blijven liggen. Na het ontbijt snel gaan douchen want heerlijk strandweer. Scheppen en bal mee. Heerlijk met onze kop in de wind en de zon. Op het strand geluncht en net terug. Nu even was doorzetten en dan ook even plat met BRS (die ligt al).

Als je het vandaag vraagt zegt ik dat ik zwanger ben, want misselijk en moe, maar ook omdat er afgelopen dinsdag dus wat te zien was op de echo en ik na die die nog amper bloedingen heb gehad en dat ook afgelopen donderdag is gestopt. Zou blij zijn als het vrijdag is. Misschien word ik momenteel gewoon en vooral moe van mezelf en mijn getwijfel.

Oh, wasmachine is klaar!
Wat een emotionele achtbaan ga je door Wind! Ik duim voor je en hoop met je mee dat het snel vrijdag is!!!

En Pebbles wat een leuk nieuws zeg. Vind het erg grappig dat ik je kan feliciteren en er een gezicht bij heb. Hoe heeft je vader gereageerd? Zal voor hem ook moeilijk zijn om dit zonder je moeder te kunnen vieren.

Beetje dubbel zo twee berichten in een, maar het is nu gewoon dubbel bij jullie.
Windekind, ik lees je verhaal nu pas! Sterkte meisje en ik hoop heel hard voor je dat het 'gewoon' een rommelig begin is van een prachtige zwangerschap. Dikke meis.
Bedankt buurtjes

Zo, lasagne (voor het eerst met spinazie. Ben benieuwd) staat in de oven, tafel is gedekt en de jongens zijn nog lekker buiten aan het voetballen of steppen.

Vanmiddag toch niet gaan slapen. Je bent dan meteen zo suf daarna. En ik dacht wellicht nóg misselijker wakker te worden dus toch maar niet gedaan. En hoewel nog wel moe niet zo gigamoe als ik dacht. Is het al vrijdag?

Morrie, uitgewerkt? Ben benieuwd! Krijg je dubbele uren uitbetaald/toegevoegd aan verlof? En wat een suffe reactie van die vrouw joh! Ben dan wel benieuwd of hij zelf weet dat zij dat heeft gezegd tegen zijn collega. Zou me doodschamen.

Lekker aan de borrel, Dropje?

Mille, jij vroeg hoe het gaat met BRS zijn zindelijkheid. Ehm...

Geloof dat hij wel wil maar wij niet consequent genoeg zijn. Zo'n gedoe met die luier, rompertje etc. Ik wacht tot het iets lekkerder weer is en dan laat ik hem zonder luier in tuin. Zo is het met KW ook gegaan.

Hoe is het met je blaasontsteking, Nathje?

Heb nog even een berichtje in de LP geplaatst.

Denk er over om mijn verjaardag weer eens een keer te gaan vieren. Ben over 3 weken jarig en heb het in geen tijden meer gevierd. Het valt alleen niet zo lekker met pasen en dan komt de meivakantie alweer dus denk aan mei. Kunnen we misschien ook de tuin gebruiken. Komen jullie ook? Lijkt me gezellig!
Ach, Wind het lijkt me vreselijk om zo heen en weer geslingerd te worden. Zeker als je dan ook nog misselijk en moe bent.

Ga zo even naar de LP om te kijken wat je daar geschreven hebt.

Wat een rare reactie van die vrouw zeg! Je was zeker te verbaasd om te vragen of je hem zelf even mocht spreken? In mijn oude werk kreeg ik heel vaak de partner van aan de lijn die beslissingen maakte over de partner dus zij is zeker niet de enige. Het blijft suf.

Die Drop, wat een een wijntje (of drie ) niet al kan doen met je typevaardigheid, he? Hoe was je borrel?

Feestje klinkt gezellig Vrolijk. Ik zou ook wel weer eens ouderwets willen feesten. Misschien zelf maar eens een dansfeestje organiseren

Hoe vond je vader het blije nieuws, Pebbles?

Blaasontsteking is ruk. Ik heb het zo vaak dat ik nog wat restmedicijnen had liggen Ik weet het het is niet verstandig maar ik had echt geen zin om weer naar de HA post te gaan voor een kuurtje en ik krijg altijd dezelfde. Maar goed, het helpt wel en ben iig het weekend door.
He Wind, ik lees het nu pas. Wat ontzettend balen zeg, die onzekerheid. Het kan inderdaad beide kanten op: ik heb 3 keer een soortgelijk verhaal gehad en 1 keer was het mis, maar ook 2 keer een normale zwangerschap. Ik ga dus voor je duimen!

En nu ik toch hier aan het reageren ben: Morrie, is het nog gelukt met de deadline?

En Pebbles, hoe reageerde je vader?
Ja, Peb... hoe reageerde je vader?

Anky, ik lees op internet dat het heel vaak voorkomt maar dat de helft niet eens wist in eerste instantie zwanger te zijn van een oorspronkelijke tweeling. Jouw ervaring geeft mij weer hoop. Dat snap je natuurlijk wel.

Hoewel... misselijk ben ik nu weer niet en moe valt eigenlijk ook wel mee

Ik denk dat ik vrijdag rijp ben voor het gesticht of een weekendje weg
Wind, toen ik vorig jaar zwanger werd voelde ik me precies zoals jij nu. Ik was ineens misselijk, maar kon niet zwanger zijn en durfde er niet te veel aandacht aan te schenken omdat ik bang was valse hoop te krijgen. Maar liep er natuurlijk toch de hele dag op te letten. Hopelijk krijg je snel goed nieuws, want het is heel vermoeiend.

En Pebbles: wat een leuk nieuws zeg. Ik hoop dat je vader enthousiast was; ik kan me ook voorstellen dat het moeilijk voor jullie is omdat je moeder dit kind niet meer zal kennen. Ik las ook dat je alles weg had gedaan: dat had ik ook. Uiteindelijk heb ik van alles weer verzameld (deels via dit forum), en dat heb ik straks ook weer over. Als je wat wilt hebben, geef ik graag wat aan je door als de oorspronkelijke eigenaren het niet meer terug willen.
Nippo, heb jij ook bloedingen gehad bij de laatste zwangerschap?

Lief dat jullie ons hier komen feliciteren en steunen.

Zo, de kinderen liggen, Feyenoord heeft gewonnen van PSV en de thee staat klaar. Lekker met laptop en dekentje op de bank.
Ik had ook bloedingen bij de zwangerschap van Apie Wind, wist je dat? Zelfs de gehele zwangerschap door. En je weet hoe dat is afgelopen Ik was er zo op ingesteld dat bloed bij zwangerschap betekende een miskraam was dat ik bij de eerste bloeding de hoop helemaal had opgegeven. Maar bij elke echo groeide die druif uit tot een prachtig meisje.

Het kan dus alle kanten op en ik hoop voor jullie dat het zo'n zelfde verhaal wordt. Hoe is GW eronder?
Nu even met Aap en een stuk papier brainstormen over zijn werktoekomst. Het aanbod wordt met de dag concreter en dat zou betekenen dat hij ook zelfstandig ondernemer wordt. Spannend!
GW is er erg positief onder. Net als de (schoon)ouders. Iedereen lijkt er van overtuigd dat het een zwangerschap is. En dat maakt het aan de ene kant heel moeilijk omdat anders de teleurstelling zo groot is en anderzijds juist fijn omdat ik er een soort van bevestiging in vind. Maar verhalen van jou, Anky, Nippo etc. maken mij wel steeds hoopvoller, maar ben zo bang voor de klap als het niet zo blijkt te zijn. Merk ook dat ik heel veel hoop put uit het telefoontje met de verloskundige.
Had jij er nog iets over geschreven op de LP? Gaat hij wat hij nu doet dan zelfstandig doen?
Mijn vader reageerde best enthousiast. Met een grijns: "Zo, dus dat wordt nummer 7!". Ik had verwacht dat hij iets zou zeggen in de trant van 'waar beginnen jullie aan, jullie hebben nu je gemak weer omdat die jongens groot zijn. jullie hebben het al zo druk...'. Maar toen bedacht ik dat mijn moeder dat (overigens uit bezorgdheid) zou zeggen, en pas enthousiast zou zijn nadat ze aan het idee gewend was. Toen ik dat tegen pa zei moest hij dat met een glimlach beamen.

Nip, bedankt voor felicitaties en aanbod. Eerst maar eens 1e trimester door, dan bedenken wat we nodig hebben en wat we nieuw kopen (in ieder geval een goede wagen). En als ik dan nog wat nodig heb dan hoor je van me! Omze box, kinderstoel en traphekjes staan overigens bij zwager en schoonzus wier jongste bijna 1 is bedacht ik me. Dus die box komt wel terug.

Wij moeten met zaak over naar andere rechtsvorm. Eenmanszaak is fiscaal ongunstig aan het worden dus naar BV of VOF. Volgende week op zoek naar accountant die alles kan doorrekenen en tot een (juridisch en fiscaal) goed advies komen.

Meiden... nog maar 5 nachtjes slapen!
Nou Wind, zal ik dan ook nog even melding maken van bloedingen tijdens laatste zwangerschap?

Ik snap je dubbele gevoel heel goed,
Ook al! Maar bloedingen bloedingen in combinatie met gigantische krampen? Het was bij mij niet een veegje bruinig bloed, maar echt wel heftig bloeden.

Peb, wat fijn dat je vader zo lief reageerde!

Joehoee... ik kijk om verschillende redenen uit naar vrijdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven