Werk & Studie alle pijlers

Ziek gemeld

11-10-2018 11:41 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb me gisteren laten inenten tegen hepatitis A+B en DTP. Sinds vannacht heb ik erg last van bijwerkingen: hoofdpijn, grieperig, erge pijn in mijn armen en koorts. Ik heb vrijwel niet geslapen en al heb ik geen koorts meer, het zou niet lukken om 9 uur te werken (hele dag staan, met eten in de weer, mensen helpen etc). Daarom heb ik me ziekgemeld. Maar nu moet ik naar de apotheek voor mijn anticonceptie en ga dan meteen voor de malariapillen. Ik ben alleen thuis dus niemand kan het voor mij halen. Ik heb het nu wel echt nodig.

Hoe groot is de kans dat er een arbo arts langs komt als je eigenlijk nooit ziek bent in 4 jaar tijd (misschien 4 keer). En mag ik überhaupt uit huis? Ik voel me niet goed genoeg om 9 uur te werken maar ik kan wel even 10 minuten van huis om iets te halen..

Ik maak mezelf een beetje gek denk ik :D

Dankjewel voor het lezen alvast :)
anoniem_367259 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 11:42
Reden: Spelfout
0.16% gewijzigd
loisnvt schreef:
11-10-2018 12:09
Dan moet je daarvoor dan wel echt een gegronde reden voor hebben hoor (slecht ter been, niet uit huis kunnen na een operatie oid etc). Zou eruit zien als iedereen het zomaar zou kunnen laten thuisbezorgen.
Ik ben kerngezond en de apotheel heeft de medicijnen bij mij gewoon door de bus gegooid. Niet op mijn verzoek maar ze boden het aan.
lilalinda schreef:
11-10-2018 12:41
in zoverre, dat je dat soort prikken ook een vrije dag kunt laten zetten natuurlijk
Kan toch dat ze dat heeft gedaan en dat ze vandaag niet vrij is?
lilalinda schreef:
in zoverre, dat je dat soort prikken ook een vrije dag kunt laten zetten natuurlijk
Ze meldt zich niet ziek om die prikken te laten zetten, maar omdat ze ziek is van de bijwerkingen.
-Darkside- schreef:
11-10-2018 12:44
Ze meldt zich niet ziek om die prikken te laten zetten, maar omdat ze ziek is van de bijwerkingen.
tja, kan allemaal
geen idee waarom TO besloten heeft na de inentingen niet een dagje vrij te plannen
lilalinda schreef:
Ik was gister ook vrij ;)
lilalinda schreef:
11-10-2018 12:46
tja, kan allemaal
geen idee waarom TO besloten heeft na de inentingen niet een dagje vrij te plannen
Omdat je over het algemeen niet zodanig ziek wordt van die inentingen dat je de dag erna niet kan werken. Ze zegt zelf dat ze het niet had verwacht (is ook vrij zeldzaam).
lilalinda schreef:
tja, kan allemaal

Wat een onzin! Ik weet niet wat de exacte bijwerkingen zijn na prikken maar de GGD adviseert echt niet een extra dag vrij hierna. De kans op dergelijke bijwerkingen is minimaal. De kans dat jij de volgende dag niet kan werken omdat je de avond ervoor hebt hardgelopen is vele malen groter. Dan ook maar vrij nemen?
Ik zou ook helemaal niet verwachten dat ik ziek zou worden na inentingen. Nooit bijwerkingen van gehad. Dus ik snap het wel dat ze geen vrije dag gepland had.

Ziek is ziek en daar hoef je je niet schuldig om te voelen. En natuurlijk hoef je dan geen 24u/24u thuis te blijven.
Life is short. Eat dessert first.
lilalinda schreef:
tja, kan allemaal
Dit dus.
Je kan verwachten dat je bijwerkingen krijgt.
Waarom dan niet op vrijdag de spuiten laten zetten zodat je het weekend hebt om bij te komen?
Zeebeer schreef:
11-10-2018 12:49
Omdat je over het algemeen niet zodanig ziek wordt van die inentingen dat je de dag erna niet kan werken. Ze zegt zelf dat ze het niet had verwacht (is ook vrij zeldzaam).
Ja daarom, ik had het echt niet verwacht.
granny71 schreef:
11-10-2018 12:50
Dit dus.
Je kan verwachten dat je bijwerkingen krijgt.
Waarom dan niet op vrijdag de spuiten laten zetten zodat je het weekend hebt om bij te komen?
Nee, je kunt dus niet verwachten dat je bijwerkingen krijgt. Dus TO heeft het prima gedaan door de prikken op d'r vrije dag te laten zetten.
Jamie-Lee schreef:
11-10-2018 12:49
Wat een onzin! Ik weet niet wat de exacte bijwerkingen zijn na prikken maar de GGD adviseert echt niet een extra dag vrij hierna. De kans op dergelijke bijwerkingen is minimaal. De kans dat jij de volgende dag niet kan werken omdat je de avond ervoor hebt hardgelopen is vele malen groter. Dan ook maar vrij nemen?
je kunt het onzin vinden, je kunt je ook afvragen, waarom TO dit afwentelt op haar werkgever
lilalinda schreef:
11-10-2018 12:54
je kunt het onzin vinden, je kunt je ook afvragen, waarom TO dit afwentelt op haar werkgever
Dus als jij je been breekt omdat je van de ladder viel bij het ramen lappen dan neem je de kosten van je ziekteverzuim helemaal zelf op je?
Chapeau hoor.
-Darkside- schreef:
11-10-2018 12:57
Dus als jij je been breekt omdat je van de ladder viel bij het ramen lappen dan neem je de kosten van je ziekteverzuim helemaal op je?
Chapeau hoor.
:lol: Weer wat geleerd op het viva forum vandaag, blijkbaar is het gros van mijn ziekmeldingen onterecht geweest omdat de ziekte voortkwam uit het hebben van een leven naast werk
PiNuts14 schreef:
11-10-2018 12:40
Wij hebben twee dagen per jaar dat je zonder (huis)doktersattest thuis mag blijven. Twee collega’s van me hebben, terwijl ze zo’n ziektedag hadden, toch controle gehad van de controle-arts. Het kan dus toch gebeuren.
Belgie? Hier in Nederland is een controlearts echt niet meer gebruikelijk, laat staan binnen 'n dag!
Zeebeer schreef:
11-10-2018 12:59
:lol: Weer wat geleerd op het viva forum vandaag, blijkbaar is het gros van mijn ziekmeldingen onterecht geweest omdat de ziekte voortkwam uit het hebben van een leven naast werk
je moet het zelf weten, TO moet het zelf weten
Maar ik probeer in alle redelijkheid met dat soort zaken om te gaan richting mijn werkgever.
Dus de griepprik haal ik om 16.30, de tandarts plan ik eind van de dag etc. En de keren dat ik ziek was, waren gelukkig werkelijk letterlijk maar 2x (in de ruim tien jaar dat ik hier werk), das mazzel hebben hoor, besef ik me.
lilalinda schreef:
11-10-2018 13:13
Maar ik probeer in alle redelijkheid met dat soort zaken om te gaan richting mijn werkgever.
Dus de griepprik haal ik om 16.30, de tandarts plan ik eind van de dag etc. En de keren dat ik ziek was, waren gelukkig werkelijk letterlijk maar 2x (in de ruim tien jaar dat ik hier werk), das mazzel hebben hoor, besef ik me.
Ze heeft de inenting op haar vrije dag gehaald, dus dat is gewoon netjes gedaan. Er ziek van worden is echt heel zeldzaam.
(ik nam zelf met een operatie wel een week vrij, terwijl dat niet hoeft en gewoon onder ziekteverlof valt, dus het is ook niet dat ik tegen preventief vrij nemen ben)
lilalinda schreef:
Ze heeft die inentingen ook op haar vrije dag gehaald. Ze had alleen niet deze heftige bijwerkingen verwacht.
Wg mag blij zijn dat het bij die ene dag blijft. Ze had ook geen vaccinaties kunnen nemen en dan weken cq maanden ziek zijn omdat ze wat opgelopen heeft in het buitenland.

Maar jij neemt dus de dag na de griepprik ook vrij? En ook de dag na de tandarts? Want ik heb wel eens behoorlijke napijn gehad na een behandeling. Had ik ook niet verwacht want de eerste keer had ik nadien nergens last van, de tweede keer dus wel.
Je gaat wel rap door je vrije dagen heen als je voor alles waar je heeeeeeeel misschien last van gaat krijgen vooraf vrij neemt.
lilalinda schreef:
En TO ook, dus ik snap niet waarom je er zo op door blijft hameren. Ze heeft de prik op een vrije dag gehaald, bijwerkingen komen minimaal voor, TO had alleen pech dat zij wél bijwerkingen kreeg. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
¡Apagando las luces!
To,gewoon naar de apotheek gaan en als je nog boodschappen nodig hebt, die ook gaan halen. Dat is echt niet raar hoor. En die arboarts heeft echt wel meer te doen dan na 1 dag direct bij je op de stoep te staan.

Enige wat ik niet zo doen is dingen voor de leuk doen.
PiNuts14 schreef:
11-10-2018 12:40
Wij hebben twee dagen per jaar dat je zonder (huis)doktersattest thuis mag blijven. Twee collega’s van me hebben, terwijl ze zo’n ziektedag hadden, toch controle gehad van de controle-arts. Het kan dus toch gebeuren.

In Nederland heb je geen huisdoktersattest nodig als je ziek bent. Je ziek melden bij de werkgever is voldoende. Dus bij een week griep heb je ook geen bewijs van je huisarts nodig. Sterker nog, huisartsen doen daar naar mijn weten niet eens aan.

Ik schat in dat je uit België komt.

Edit: dubbel bericht, zie nu pas dat Redbulletje dit ook al gezegd had..
duizel wijzigde dit bericht op 11-10-2018 13:33
5.98% gewijzigd
De apotheek bellen of ze bezorgen? Als je zo beroerd bent lijkt me lekker in bed blijven veel prettiger dan over straat moeten.
De meeste bedrijven hebben een beperkte tijd waarop je thuis zou moeten zijn, bijv tussen 10 en 14 uur. Daarbuiten mag je doen wat je wilt, mits je rekening houdt met je ziekte (en je er dus voor zorgt dat je niet nog zieker wordt). Bij veel ziekmeldingen is een wandelingetje buiten juist erg gezond en bevorderlijk, bijv bij rugklachten of een burn-out. Een werkgever die bij een burn-out verwacht dat je maandenlang je huis niet uit gaat vanwege mogelijke controles zou jouw herstel in de weg staan.
loisnvt schreef:
11-10-2018 12:09
Dan moet je daarvoor dan wel echt een gegronde reden voor hebben hoor (slecht ter been, niet uit huis kunnen na een operatie oid etc). Zou eruit zien als iedereen het zomaar zou kunnen laten thuisbezorgen.
TO is ziek, reden genoeg.
lilalinda schreef:
TO heeft haar prik ook in haar vrije tijd gehaald.
Ik neem, op basis van jouw berichten, aan dat je de dag na de griepprik ook vrij pakt. Er is namelijk kans op bijwerkingen zoals oa hoofdpijn en verhoging de dag na het ontvangen van de griepprik. Dat risico wil je je werkgever natuurlijk niet aandoen.

(De kans is misschien niet groot maar bij de inentingen die TO gehad heeft was de kans ook niet groot op bijwerkingen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven