Werk & Studie alle pijlers

Ziek gemeld

11-10-2018 11:41 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb me gisteren laten inenten tegen hepatitis A+B en DTP. Sinds vannacht heb ik erg last van bijwerkingen: hoofdpijn, grieperig, erge pijn in mijn armen en koorts. Ik heb vrijwel niet geslapen en al heb ik geen koorts meer, het zou niet lukken om 9 uur te werken (hele dag staan, met eten in de weer, mensen helpen etc). Daarom heb ik me ziekgemeld. Maar nu moet ik naar de apotheek voor mijn anticonceptie en ga dan meteen voor de malariapillen. Ik ben alleen thuis dus niemand kan het voor mij halen. Ik heb het nu wel echt nodig.

Hoe groot is de kans dat er een arbo arts langs komt als je eigenlijk nooit ziek bent in 4 jaar tijd (misschien 4 keer). En mag ik überhaupt uit huis? Ik voel me niet goed genoeg om 9 uur te werken maar ik kan wel even 10 minuten van huis om iets te halen..

Ik maak mezelf een beetje gek denk ik :D

Dankjewel voor het lezen alvast :)
anoniem_367259 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 11:42
Reden: Spelfout
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet verwacht dat ik er überhaupt last van zou hebben. Normaal is dat ook niet het geval zover ik weet. Omdat ik weet dat ik het werk alleen maar op zou houden als ik nu zou werken en gewoon echt niet lekker ben heb ik daarom ziek gemeld, dat zou je toch ook doen als je je zonder prik of andere bekende oorzaak zo voelt? Ik begrijp niet helemaal waarom sommigen vinden dat ik niet goed gehandeld heb, want had ik dan twee dagen vrij moeten vragen voor een prik, of op een dag dat ik wist wanneer ik vrij zou zijn de dag erna?
Ik werk in de zorg en de regering wil zorgmedewerkers verplichten de griepprik te halen. Krijg ik dan een doorbetaalde vrije dag?
TO, trek je er niks van aan, de meesten hier vinden dat je goed hebt gehandeld.
Ze zullen heus als je een dagje ziek thuis bent niet meteen een arboarts langssturen. Maar alhoewel ik had het met een vorige werkgever wel, lang geleden. Melde je je ziek, dan zei hij neem maar een paar paracetamols en kom gewoon, ik heb daar en daar ook wel last van en moet ook gewoon door. Ik woonde toendertijd nog thuis en mijn moeder wilde op een gegeven moment echt niet hebben dat ik met hoge koorts heen werken ging. Nadat ze had opgehangen zei ze, volgens mij geloofde hij mij niet eens dat je echt ziek bent! En mijn moeder was echt miet iemand die mij om het minste of geringste ziek melde. Daarna kon je er vanuit gaan dat er dezelfde dag nog iemand op de stoep stond van de arbodienst voor controle. Echt belachelijk. Je kunt gewoon je medicijnen bij de apotheek ophalen hoor😀
Ik vraag me trouwens af of je deze prikken voor je werk hebt gehaald.
Niet dat het iets veranderd aan de situatie.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
11-10-2018 14:10
Ik vraag me trouwens af of je deze prikken voor je werk hebt gehaald.
Niet dat het iets veranderd aan de situatie.
Nee, ik ga twee maanden naar Afrika voor vrijwilligerswerk. Daarvoor heb ik de inentingen nodig.
Ga ik even wat geks roepen... Wie zegt dat het door de inentingen komt? Collega van mij heeft net een klein weekje griep/fikse verkoudheid achter de rug, inclusief rillingen, spierpijn, hoofdpijn etc. Dus misschien heb je wel iets anders onder de leden. Dat gezegd hebbende... alle reacties zijn al gegeven en je hebt je medicijnen inmiddels ook al. Beterschap!

En een hele fijne tijd in Afrika gewenst....
Alle reacties Link kopieren
Ik neem elke dag vrij, ik moet namelijk de hond uitlaten en stel dat ik onder een bus loop... Ik wou zelf zonodig een hond snap je....
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Beterschap trouwens! En tof dat je vrijwilligerswerk in Afrika gaat doen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
11-10-2018 15:18
Ik neem elke dag vrij, ik moet namelijk de hond uitlaten en stel dat ik onder een bus loop... Ik wou zelf zonodig een hond snap je....
:rofl: wat goed van je! Ontslag nemen uit voorzorg.
granny71 schreef:
11-10-2018 12:29
Ik vind het al vrij vreemd dat je je ziek meld.
Je hebt de spuiten duidelijk gekregen omdat je op vakantie gaat, waarom moet je werkgever daar de dupe van zijn?
Ik ken mensen die een oproep krijgen voor de griepprik i.v.m. chronische ziekte waarmee prima te werken valt. En van die groep ken ik er ook eentje die na die prik soms wel eens een paar dagen ziek is. Moet ze die griepprik dan ook maar niet gaan halen terwijl je niet voor niks zo'n oproep krijgt?!

En Hepatitis A vaccinaties zijn echt gemene prikken. Had daar 2 dagen flinke spierpijn van. De eerste keer dat ik daarvoor moest vaccineren wist ik dat niet en heb ik de volgende dag zoveel mogelijk die arm ontzien maar dat kon makkelijk met m'n werk. Vorig jaar moest ik die weer hebben en toen heb ik express m'n afspraak op vrijdagmiddag gepland na m'n werk.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 16:41
25.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"Probleem" is al opgelost zie ik. Beterschap!
duizel schreef:
11-10-2018 13:27
In Nederland heb je geen huisdoktersattest nodig als je ziek bent. Je ziek melden bij de werkgever is voldoende. Dus bij een week griep heb je ook geen bewijs van je huisarts nodig. Sterker nog, huisartsen doen daar naar mijn weten niet eens aan.

Ik schat in dat je uit België komt.

Edit: dubbel bericht, zie nu pas dat Redbulletje dit ook al gezegd had..
Ik kom niet uit België maar woon er wel. En verbaas me daar wel over eigenlijk.

(Situatie toen ik nog in NL woonde) Vader en moeder waren amper ziek, maar moesten geen doktersbriefje hebben voor ziekte op het werk. Voor mij gold een belletje naar school bij ziekte. Zelfs als je kind ziek is, heb je hier dus een attest voor school nodig. Nja, het houdt de mensen bezig ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven