Sollicitatievideo
donderdag 11 oktober 2018 om 18:28
Help!! Is dit iets nieuws?? Goed, ik ben door een kennis getipt over een super leuke vacature. Ik werk inmiddels 4 jaar bij een semi-overheidsorganisatie. Ik was niet bezig met een nieuwe baan, maar een nieuwe uitdaging is welkom. Nu moet ik dus een motivatie video maken. Maar wat vertel ik daar nou in. Iemand ervaring hierin?
donderdag 11 oktober 2018 om 19:10
Ik denk juist dat het een hoop tijd scheelt. Die video's duren hooguit een minuut en je ziet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Anders moet je bijvoorbeeld 10 mensen uitnodigen voor een gesprek van minimaal een half uur terwijl je bij de eerste oog opslag al weet dat dat 'm niet gaat worden.
Voor de TO: ga ergens rustig zitten en vertel wie je bent, wat je nu voor werk doet, waarom je op de functie solliciteert en wat je kwaliteiten en hobby's zijn.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
donderdag 11 oktober 2018 om 19:12
donderdag 11 oktober 2018 om 19:13
Precies. Een plek die iets voor je betekent/een functie heeft in je verhaal is helemaal mooi, maar maak het niet te ingewikkeld.mevrouwiglesias schreef: ↑11-10-2018 19:10Ik denk juist dat het een hoop tijd scheelt. Die video's duren hooguit een minuut en je ziet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Anders moet je bijvoorbeeld 10 mensen uitnodigen voor een gesprek van minimaal een half uur terwijl je bij de eerste oog opslag al weet dat dat 'm niet gaat worden.
Voor de TO: ga ergens rustig zitten en vertel wie je bent, wat je nu voor werk doet, waarom je op de functie solliciteert en wat je kwaliteiten en hobby's zijn.
donderdag 11 oktober 2018 om 19:14
Dus jij beoordeelt de kwaliteiten van een sollicitant op zijn uiterlijk.mevrouwiglesias schreef: ↑11-10-2018 19:10Ik denk juist dat het een hoop tijd scheelt. Die video's duren hooguit een minuut en je ziet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Anders moet je bijvoorbeeld 10 mensen uitnodigen voor een gesprek van minimaal een half uur terwijl je bij de eerste oog opslag al weet dat dat 'm niet gaat worden.
Blij dat wij niet zo werken.
donderdag 11 oktober 2018 om 19:27
Niet op uiterlijk, wel op uitstraling. Zeker als je met klanten, cliënten, of bezoekers in contact komt is het wel fijn als je geen verlegen muisje bent, of juist het tegenovergestelde. En dat zie je idd vaak in de eerste minuut al.
donderdag 11 oktober 2018 om 22:59
Ik heb dat ook moeten doen voor mijn huidige werk. Tenminste, ik dacht dat het verplicht was.
Toen ik gebeld werd dat ik op gesprek mocht komen, zeiden ze dat ik als een van de weinigen een video had ingestuurd en dat het één van de redenen was dat ze me uitnodigden.
Zorg dat je je lach laat zien in de video, oefen van tevoren eventueel wat je wilt zeggen en probeer een beetje zelfverzekerdheid uit te stralen.
Veel meer kun je toch niet doen met zo'n kort filmpje. (Bij mij mocht hij zelfs maar 30 seconden zijn)
Toen ik gebeld werd dat ik op gesprek mocht komen, zeiden ze dat ik als een van de weinigen een video had ingestuurd en dat het één van de redenen was dat ze me uitnodigden.
Zorg dat je je lach laat zien in de video, oefen van tevoren eventueel wat je wilt zeggen en probeer een beetje zelfverzekerdheid uit te stralen.
Veel meer kun je toch niet doen met zo'n kort filmpje. (Bij mij mocht hij zelfs maar 30 seconden zijn)