Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatievideo

11-10-2018 18:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!! Is dit iets nieuws?? Goed, ik ben door een kennis getipt over een super leuke vacature. Ik werk inmiddels 4 jaar bij een semi-overheidsorganisatie. Ik was niet bezig met een nieuwe baan, maar een nieuwe uitdaging is welkom. Nu moet ik dus een motivatie video maken. Maar wat vertel ik daar nou in. Iemand ervaring hierin?
Nee, dit is niet nieuw.
In sommige branches is het heel normaal, in andere branches niet.
Wat we elkaar niet aandoen..

Een motivatie video, wat een kolder zeg.
Wat vreselijk
De functie klinkt ineens een stuk minder aantrekkelijk.
Ik zou ze maar een brief sturen dat ik over veel kwaliteiten beschik, alleen niet over de kwaliteit video maken.
En ze succes wensen met de sollicitatie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het zou voor mij in ieder geval een reden zijn om niet te solliciteren.
Dat er iemand tijd heeft om al die videao’s te bekijken en ook nog gesprekken te voeren.
Nemaìn’ schreef:
11-10-2018 19:01
Dat er iemand tijd heeft om al die videao’s te bekijken en ook nog gesprekken te voeren.
Ik denk juist dat het een hoop tijd scheelt. Die video's duren hooguit een minuut en je ziet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Anders moet je bijvoorbeeld 10 mensen uitnodigen voor een gesprek van minimaal een half uur terwijl je bij de eerste oog opslag al weet dat dat 'm niet gaat worden.
Voor de TO: ga ergens rustig zitten en vertel wie je bent, wat je nu voor werk doet, waarom je op de functie solliciteert en wat je kwaliteiten en hobby's zijn.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Wat is het probleem? Filmpje is zo gemaakt toch? Het zegt veel over iemand, denk aan je uitstraling, stem, houding, creativiteit, lef, of je een beetje een consistent verhaal kan maken en als laatste pas de inhoud in je verhaal.

Het is een handig middel om een eerste selectie te maken.
mevrouwiglesias schreef:
11-10-2018 19:10
Ik denk juist dat het een hoop tijd scheelt. Die video's duren hooguit een minuut en je ziet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Anders moet je bijvoorbeeld 10 mensen uitnodigen voor een gesprek van minimaal een half uur terwijl je bij de eerste oog opslag al weet dat dat 'm niet gaat worden.
Voor de TO: ga ergens rustig zitten en vertel wie je bent, wat je nu voor werk doet, waarom je op de functie solliciteert en wat je kwaliteiten en hobby's zijn.
Precies. Een plek die iets voor je betekent/een functie heeft in je verhaal is helemaal mooi, maar maak het niet te ingewikkeld.
YouTube.com
Zoek op 'sollicitatievideo'.
Bekijk een paar video's van anderen.
Maak je eigen video.
Als je durf: zet op het VIVA-forum ter beoordeling.
mevrouwiglesias schreef:
11-10-2018 19:10
Dus jij beoordeelt de kwaliteiten van een sollicitant op zijn uiterlijk.
Blij dat wij niet zo werken.
Ik snap het in deze vacature wel. Het gaat vooral om gesprekken voeren. Niet specifiek om iemands uiterlijk, maar wel om te kijken hoe je overkomt denk ik..Ik ga er het weekend is goed voor zitten, of staan :-D
Nemaìn’ schreef:
11-10-2018 19:14
Dus jij beoordeelt de kwaliteiten van een sollicitant op zijn uiterlijk.
Blij dat wij niet zo werken.
Niet op uiterlijk, wel op uitstraling. Zeker als je met klanten, cliënten, of bezoekers in contact komt is het wel fijn als je geen verlegen muisje bent, of juist het tegenovergestelde. En dat zie je idd vaak in de eerste minuut al.
Ik heb dat ook moeten doen voor mijn huidige werk. Tenminste, ik dacht dat het verplicht was.
Toen ik gebeld werd dat ik op gesprek mocht komen, zeiden ze dat ik als een van de weinigen een video had ingestuurd en dat het één van de redenen was dat ze me uitnodigden.

Zorg dat je je lach laat zien in de video, oefen van tevoren eventueel wat je wilt zeggen en probeer een beetje zelfverzekerdheid uit te stralen.
Veel meer kun je toch niet doen met zo'n kort filmpje. (Bij mij mocht hij zelfs maar 30 seconden zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven