Intuïtie of jaloers?

16-10-2018 10:22 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie mening, omdat ik benieuwd ben wat jullie hiervan zouden zeggen.. Ik begrijp dat iedereen een andere mening heeft en lekker anoniem hier op het forum, dus juist benieuwd daar naar.

Sinds een jaar een relatie met mijn vriend en dit voelt verder heel goed, we wonen samen etc.
Nu heeft hij een vriendschap met een meisje wat mij betreft prima is.. alleen er is natuurlijk een maar ;).

Dit meisje is een soort ‘scharrel’ geweest, ze vonden elkaar wel leuk en ze hebben ook gezoend alleen is het uiteindelijk geen relatie geworden.
Nu hebben ze nog wel eens contact via de app en een paar weken terug kwam het ter sprake dat zij dan dingen oprakelt uit het verleden en de gezelligheid wel mist.
Ze konden het goed met elkaar vinden en gingen wel eens samen naar een feestje of de stad in. Nouja, kan ik me voorstellen, maar vond het al minder dat ze zulke dingen wilde bespreken.

Nu appen ze nog steeds wel maar gisteren ging de telefoon ineens (we lagen bijna te slapen) om 12 uur ’s nachts.. ik vroeg wie belt er en zij was het.
Ik krijg er inmiddels een beetje de kriebels van, waarom bel je iemand nog om 12 uur ’s nachts om “even te kletsen”.. Hij heeft niet opgenomen trouwens..
Gewoon gezien hun verleden of dingen die ze bespreken ( nu kwam ik erachter dat ze via de app hadden besproken ‘raad eens met welke gemeenschappelijke vriend ik seks heb gehad..? “)

Mijn vriend snapt mij wel, dat ik mijn vraagtekens hierbij heb en dat dit raar overkwam. Echter, hij kan er ook niks aan doen dat zij op zo’n vreemd tijdstip belt.. en dat snap ik ook.

Ik begin gewoon te twijfelen.. is dit mijn intuïtie die zegt, klopt dit wel? Wat wil zij eigenlijk van hem? Of zijn dit gewoon jaloerse gevoelens van mijn kant en moet ik me niet druk maken..

Brand los  :)
beetjegek schreef:
17-10-2018 07:31
Dat is trouwens ook helemaal des Viva he, overal over vallen. Heel vermoeiend.
Dat. En de dames die alles goedvinden, hebben vaak een open relatie. Dan sta je er toch net even anders in.
...
Als zij het al normaal vindt om tegen 00:00 te bellen dan is dit vast niet hun eerste telefoongesprek in de afgelopen tijd.
Anárion schreef:
17-10-2018 08:03
Dat. En de dames die alles goedvinden, hebben vaak een open relatie. Dan sta je er toch net even anders in.
Of ze hebben helemaal geen relatie.
Anárion schreef:
17-10-2018 08:03
ik heb juist het idee dat het merendeel TO onterechte jaloezie en onzekerheid zit aan te praten.

Maar in de praktijk zal de verhouding tussen die ene en die andere wijven gewoon 50/50 zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
sugarmiss schreef:
17-10-2018 08:57
Of ze hebben helemaal geen relatie.
Ik kan je verzekeren dat ik er in een relatie exact hetzelfde over zou denken en dit nog steeds overdreven hysterisch gedoe zou vinden.

Maar als vrijgezel of non-mono zijn voor jullie een reden is om iemands mening te diskwalificeren doe gerust.

Als jullie dan ook maar blij zijn als TO's jaloezie haar relatie stuk maakt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Jane Doe schreef:
17-10-2018 07:07
Zou het niet ok vinden.
Op een gegeven moment ga je verder.
Ik geloof niet zo in dit soort vriendschappen.
Eens.
Orangetree schreef:
16-10-2018 10:48
Overigens totaal ongepast om iemand om 00:00 te gaan bellen. Die zou ik meteen van repliek dienen de dag erna. Dat is echt geen tijd om iemand telefonisch lastig te vallen en doe je niet tenzij je stom dronken bent.
Haha, ja! Ik weet nog dat een ex- scharrel-nu vriend mij ook 's nachts opbelde in dronken toestand om me te verteleen dat ik toch wel leuk was. Heb hem toen enorm op zijn vet gegeven "Ben je gvd nou helemaal!", zijn antwoord was: "Je hoeft niet zo onbeleefd te doen hoor". Daar kan ik nu wel weer hartelijk om lachen, want we zijn nog steeds vrienden (na wat bekoelde jaren), maar toen absoluut niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Jane Doe schreef:
17-10-2018 07:07
Zou het niet ok vinden.
In m’n date fase heeft een man ook weleens de ware ontmoet. Die laat je dan los uit respect.
Zou er zelf ook niet aan moeten denken dat ik met al m’n scharrels nog contact heb.
Op een gegeven moment ga je verder.
Ik geloof niet zo in dit soort vriendschappen.
Ligt er ook aan of de scharrel/deel deel is van een vriendengroepje of sociaal netwerk. Die context weten we nu verder niet. Ik kom sommige ex-scharrels die nog in mijn netwerk zitten wel eens tegen en dan kletsen we wat. Ik hoop dat het goed met ze gaat, want het zijn leuke mannen, maar niet voor mij. Mijn huidige partner, die ik de allerliefste vind weet niet precies alle ins en outs van wat er tussen mij en hen is gebeur d(heb het nu over drie mannen, uit twee sociale netwerken van me) en dat weet ik van mijn vriend ook niet precies. Dat is iets tussen hem en zijn kennissen en vriendinnen en in het verleden. Ik zoek ze niet op, maar ga ze ook niet uit de weg. Is er wat bijzonders (een bruiloft of zo, pas nog) en ik wordt uitgenodigd, dan kom ik met mijn vriend.

Losse scharrels met verder geen connecties die dwarrelen vanzelf weg, maar ik ziet het geenzins als een bewijs van slechte relatie dan ik sommige ex-scharrels als kennissen of vrienden behandel (aan de andere kant, ik app ze niet over mijn seksleven zoals bij TO en rakel ook het verleden niet op)

Affijn, om maar even aan te geven dat er wat mij beterft geen wetten van Meden en Perzen over bestaan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Tegenkomen in je netwerk vind ik wat anders dan actief 1 op 1contact onderhouden.
Los van de discussie even een serieuze vraag aan de mensen die niet geloven dat vriendschap met een ex-fwb/scharrel niet mogelijk is.

Hoe zit dat met vrienden blijven met een ex-partner en als dat wel kan, waar zit dan het verschil in?
lollypopje schreef:
17-10-2018 09:51
Los van de discussie even een serieuze vraag aan de mensen die niet geloven dat vriendschap met een ex-fwb/scharrel niet mogelijk is.

Hoe zit dat met vrienden blijven met een ex-partner en als dat wel kan, waar zit dan het verschil in?
Kan wat mij betreft ook niet. Want als je nog oh zo goed met elkaar kan waarom ga je dan uit elkaar.
sugarmiss schreef:
17-10-2018 10:01
Kan wat mij betreft ook niet. Want als je nog oh zo goed met elkaar kan waarom ga je dan uit elkaar.
vriendschap en relatie zijn 2 verschillende dingen, dus je dan misschien binnen een relatie niet meer met elkaar verder kunnen, maar de vriendschap wel nog heel waardevol vinden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
sugarmiss schreef:
In mijn opinie, omdat liefde (of lust) over kan gaan, maar de vriendschappelijke basis kan blijven.
Dat hoeft uiteraard geen standaard te zijn, maar in mijn ervaring werkt het wel zo.

Dus daarom was ik wel nieuwsgierig hoe anderen daar over denken.
Vooral omdat je vaker hoort over ex-partners due vrienden blijven.
En zoals al zo vaak is gezegd: prima als je vindt dat het allemaal niet kan, maar doe niet zo schamper als een ander daar een andere mening over heeft.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
-
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 10:09
Reden: Te persoonlijk
0.00% gewijzigd
Mijn ex en ik wilde ook vrienden blijven. Het klikte gewoon goed tussen ons, maar als partners waren we minder geschikt. Ex behoorde tot onze vriendengroep. Nieuwe vriendin van ex had er wel moeite mee en zodoende zie ik hem niet meer.
sugarmiss schreef:
Kant noch wal. Een relatie is wel iets meer dan oh zo goed met elkaar kunnen lijkt me?
Of schaar jij relaties en vriendschap onder 1 noemer en heb jij ook seks/woon je samen/krijg je kinderen etc etc met al je vrienden/vriendinnen?
rosanna08 schreef:
17-10-2018 10:06
En zoals al zo vaak is gezegd: prima als je vindt dat het allemaal niet kan, maar doe niet zo schamper als een ander daar een andere mening over heeft.
Tegen wie heb je het?
lollypopje schreef:
17-10-2018 09:51

Kan niet en geen behoefte aan. Vind het infantiel, iets voor pubers.

Het leven is al druk genoeg met werk, partner, vriendinnen, huishouden, kinderen, huisdieren, jezelf. Geen tijd/zin/energie om nog met ex partners te kletsen.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
17-10-2018 10:14

Het leven is al druk genoeg met werk, partner, vriendinnen, huishouden, kinderen, huisdieren, jezelf. Geen tijd/zin/energie om nog met ex partners te kletsen.
Ik vind ook: uit is uit.
Meestal maak je het niet voor niks uit en heb je elkaar weinig meer te zeggen. Of je ontmoet weer andere mensen en dan verwatert het toch.
Restera schreef:

Jij kunt het niet en hebt daar geen behoefte aan en dat is uiteraard prima. Maar om anderen daarom infantiel te noemen vind ik zwaar overdreven.
minnimouse schreef:
17-10-2018 10:17
Ik vind ook: uit is uit.
Meestal maak je het niet voor niks uit en heb je elkaar weinig meer te zeggen. Of je ontmoet weer andere mensen en dan verwatert het toch.

Daarom.

Het is een beetje zoals in groep 5 van de basisschool. “Sorry Paultje ik ben niet meer verliefd op jou, maar ik wil wel graag vriendjes blijven, vindt je dat goed?” Nou, dat wilde Paultje wel!

En dan krijgt een van de twee weer een nieuwe partner en heb je al die drama er ook weer bij. Nee, bedankt.

Het zal wel voorbehouden zijn aan mensen die niet zoveel te doen hebben in het leven, denk ik. Prima, maar niet aan mij besteed.
lollypopje schreef:
17-10-2018 10:25
Jij kunt het niet en hebt daar geen behoefte aan en dat is uiteraard prima. Maar om anderen daarom infantiel te noemen vind ik zwaar overdreven.

Tja, als je geen zin hebt in vriendschappen met exen wordt je jaloers, onzeker of paranoide genoemd. Het is toch nooit goed.
Restera schreef:

Ik kan me nu, als volwassen vrouw, net makkelijker voorstellen dat iemand bevriend blijft met een ex-fwb/partner. Als puber was ik daar meer zwart/wit in.
Restera schreef:
17-10-2018 10:28
Daarom.

Het is een beetje zoals in groep 5 van de basisschool. “Sorry Paultje ik ben niet meer verliefd op jou, maar ik wil wel graag vriendjes blijven, vindt je dat goed?” Nou, dat wilde Paultje wel!

En dan krijgt een van de twee weer een nieuwe partner en heb je al die drama er ook weer bij. Nee, bedankt.

Het zal wel voorbehouden zijn aan mensen die niet zoveel te doen hebben in het leven, denk ik. Prima, maar niet aan mij besteed.
:rofl: Sorry, maar wat een bekrompen post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven