Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Tiana_76 schreef:
16-10-2018 22:13
Paar goede ringen of een trapeze. Leuk als ze een stevig plafond en ruimte in haar kamer heeft. Mijn dochter heeft een schommel en rekstok op haar kamer, wordt veel gebruikt.
Voor 25 euro heb je bij Ikea een gymmat, om eronder te leggen ;-)

Hier hangt er in de winter een schommel op zolder.
GlitterCupcake schreef:
17-10-2018 11:32
Hoe is het met het playmobil onderdeel gegaan Rubble? Misschien heb ik het gemist en ik vroeg het mij af.
Wat attent!
Bij playmobil zelf blijven ze vasthouden aan hun eerdere mails.

Dus ik ben naar Intertoys geweest en toevallig ben ik 10 minuten geleden gebeld dat het onderdeel binnen is gekomen. 1.5 week nadat ik in de winkel ben geweest.

Ga het straks gelijk ophalen. Wat ik verder richting playmobil doe weet ik nog niet zo goed. Zal ik het onderdeel toch opsturen of laat ik het hierbij nu ik een nieuw onderdeel heb.
Voor zoon van 6 die spelletjesfanaat is twijfel ik tussen een aantal spellen. Ik zoek spellen die niet op puur geluk gebaseerd zijn, maar waarbij strategie belangrijk is. Wat is jullie ervaring met:

Stratego junior / Cluedo junior / Carcassonne junior?
(Hoe lang zijn die junior versies überhaupt leuk? Is dat de investering waard of wordt het al gauw kinderachtig?)

Het zakgeldspel / het grote basisschoolspel?
nicole123 schreef:
17-10-2018 12:09
Voor zoon van 6 die spelletjesfanaat is twijfel ik tussen een aantal spellen. Ik zoek spellen die niet op puur geluk gebaseerd zijn, maar waarbij strategie belangrijk is. Wat is jullie ervaring met:

(Hoe lang zijn die junior versies überhaupt leuk? Is dat de investering waard of wordt het al gauw kinderachtig?)

Voor een 6-jarige zou ik denk ik geen juniorversie meer kopen. Het zal een beetje aan je kind liggen, maar hier speelden we op die leeftijd de gewone versie. Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met juniorversies, dus misschien zijn ze wel heel erg leuk.
maritte schreef:
17-10-2018 12:16
Voor een 6-jarige zou ik denk ik geen juniorversie meer kopen. Het zal een beetje aan je kind liggen, maar hier speelden we op die leeftijd de gewone versie. Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met juniorversies, dus misschien zijn ze wel heel erg leuk.
Vroeger hadden we niet eens juniorversies en speelden we dus altijd het originele spel :proud:

Ik zou ook niet voor junior gaan, behalve dan bij quiz-spellen als triviant, omdat de vragen dan wel aangepast zijn op leeftijd.
Hier is zoon 2,5 en ben ook voorzichtig eens aan het kijken naar spelletjes. Iemand nog leuke suggesties?
snowgirl1 schreef:
17-10-2018 12:31
Hier is zoon 2,5 en ben ook voorzichtig eens aan het kijken naar spelletjes. Iemand nog leuke suggesties?
Nijntje Spoorzoeken! Die hebben we hier voor zoon zijn verjaardag gekregen. Je legt met pijlen een route uit in huis, tussendoor hebben ze opdrachten ("kruip als een slak", "draai een rondje") en aan het eind moeten ze een speciale kaart zoeken die je hebt verstopt (of een snoepje, knuffel, etc)

Verder hebben we Nijntje Babymemo (spelen we met open kaartjes)
nicole123 schreef:

Wij hebben monopoly junior (cars), dat is best leuk. Duurt niet zo lang als gewone monopoly en heeft toch alle elementen.

Ook hebben wij mijn eerste betoverende doolhof, ook erg leuk het bord is minder groot als de gewone en daardoor beter inzichtelijk voor kinderen.

Beiden hebben we ooit bij het kruidvat gekocht in de aanbieding. Zag dat ze daar nu weer mijn eerste doolhof hebben staan maar weet niet wat hij kost.

As we speak speel ik Jenga met onze 5 jarige. Dat gaat ook erg goed, het is Spannend, strategisch en grappig als het mis gaat.
Carcassonne junior is echt superleuk! Ik vond het zelf ook leuk om te doen. Dus wat mij betreft een aanrader. Zeker met meer mensen een combi van mazzel en strategie.

Bestaat er een moderne versie van Met first Sony? Een apparaat waarmee je je eigen stem kunt opnemen en afspelen dus?
Hallo?!
snowgirl1 schreef:
Kroko Loko. 6 miljoen keer gespeeld met kind destijds. Ik vrees de dag dat nummer 2 het ontdekt.
Hallo?!
Voor een 6 jarige is monopoly junior echt ongeschikt. Wij hebben ook de cars versie en mijn 3&2 jarigen spelen die zelf alleen ik moet de kaartjes voorlezen.
snowgirl1 schreef:
Haba boomgaard. Is hier heel veel gespeeld.

En in hetzelfde genre: Max de kat.
Rubble schreef:
17-10-2018 15:27
Wij hebben monopoly junior (cars), dat is best leuk. Duurt niet zo lang als gewone monopoly en heeft toch alle elementen.

Ook hebben wij mijn eerste betoverende doolhof, ook erg leuk het bord is minder groot als de gewone en daardoor beter inzichtelijk voor kinderen.

Beiden hebben we ooit bij het kruidvat gekocht in de aanbieding. Zag dat ze daar nu weer mijn eerste doolhof hebben staan maar weet niet wat hij kost.

As we speak speel ik Jenga met onze 5 jarige. Dat gaat ook erg goed, het is Spannend, strategisch en grappig als het mis gaat.
Wij hebben op vakantie met zoon ook de eerste stappen gezet met het spelen van De Toren Van Pisa. Nog zonder het wiebelding aan de onderkant, maar wel met kleurendobbelsteen (en een poging tot 'op-je-beurt-wachten').
nicole123 schreef:

Als hij echt spellenfanaat is, niet doen! Carcassonne kan hij prima in de gewone versie spelen, desnoods vereenvoudigd waarbij je de weilanden nog niet meetelt.

Andere aanraders: Qwirkle, Patchwork, Best Treehouse ever, Agricola familie-editie of 2-persoons, Regenwormen.
Geen junior-versie meer voor een zesjarige hoor, daar heb je nog maar heel kort lol van. Met een beetje hulp is gewone Carcassonne of Monopoly prima te doen. Labyrinth / betoverde doolhof is hier ook erg populair. Juwelenjacht (van Haba) is ook leuk op die leeftijd.
Rubble schreef:
17-10-2018 15:27

Die hebben we allebei al! Mijn eerste Doolhof is leuk ja, zoon vindt het nog best lastig om in zijn hoofd te bedenken hoe het doolhof wordt na schuiven, maar dat is een leuke uitdaging. Monopoly Junior vind ik niet zo leuk, het draait daarbij puur om geluk. We hebben het wel veel gespeeld met zoon, maar ik zoek het nu meer in de strategie hoek. Jenga hebben we niet, wel Toren van Pisa dat is hetzelfde idee.
_Doortje_ schreef:
17-10-2018 15:35
Carcassonne junior is echt superleuk! Ik vond het zelf ook leuk om te doen. Dus wat mij betreft een aanrader. Zeker met meer mensen een combi van mazzel en strategie.

Bestaat er een moderne versie van Met first Sony? Een apparaat waarmee je je eigen stem kunt opnemen en afspelen dus?
Helaas niet nee, ik ga er wel een mailtje aan wagen naar Sony.
Wat een machtig apparaat was dat. Ik heb daar veel uren mee gesleten vroeger.
Hallo?!
Zoiets bestaat nog wel, maar dan zonder cassettebandje. Ipv daarvan een sd kaart:

Afbeelding

Big Ben karaokespeler.
Ze vindt dat denk ik kinderachtig. Ik kijk nu naar de iDance DJ set. Iemand ervaring mee?
Hallo?!
De anderen ook bedankt voor de adviezen! Ik heb ook zitten denken aan gewoon stratego ipv stratego junior. Maar stratego junior ziet er wel veel aantrekkelijker uit voor een 6-jarige, gewoon stratego oogt vrij saai. Dus dat zou pleiten voor de junior versie (zeker omdat er ook nog 2 jongere zusjes zijn, die kunnen dan op een gegeven moment ook meedoen). Maar dan moet het spel zelf niet te simpel of kinderachtig zijn. Bijv Monopoly Junior vind ik qua spel veel minder leuk dan gewoon Monopoly. Bij de volwassen versie van Cluedo is mijn punt vooral dat het gaat om een moord die gepleegd is en dat vind ik niet zo prettig bij een 6-jarige die nog zo heerlijk naief is dat hij nog niet eens weet wat moord is. Bij de junior versie gaat het om een gestolen taart, dat is wat kindvriendelijker.
Rubble schreef:
17-10-2018 12:05
Wat attent!
Bij playmobil zelf blijven ze vasthouden aan hun eerdere mails.

Dus ik ben naar Intertoys geweest en toevallig ben ik 10 minuten geleden gebeld dat het onderdeel binnen is gekomen. 1.5 week nadat ik in de winkel ben geweest.

Ga het straks gelijk ophalen. Wat ik verder richting playmobil doe weet ik nog niet zo goed. Zal ik het onderdeel toch opsturen of laat ik het hierbij nu ik een nieuw onderdeel heb.

Fijn dat de Intertoys gewoon hun werk doen :) en ik zou het opsturen als je er twee van wil hebben. Als je die moeite niet wil doen zou ik lekker met een kop thee gaan genieten van je kleine die speelt :)
nicole123 schreef:
17-10-2018 19:48
De anderen ook bedankt voor de adviezen! Ik heb ook zitten denken aan gewoon stratego ipv stratego junior. Maar stratego junior ziet er wel veel aantrekkelijker uit voor een 6-jarige, gewoon stratego oogt vrij saai. Dus dat zou pleiten voor de junior versie (zeker omdat er ook nog 2 jongere zusjes zijn, die kunnen dan op een gegeven moment ook meedoen). Maar dan moet het spel zelf niet te simpel of kinderachtig zijn. Bijv Monopoly Junior vind ik qua spel veel minder leuk dan gewoon Monopoly. Bij de volwassen versie van Cluedo is mijn punt vooral dat het gaat om een moord die gepleegd is en dat vind ik niet zo prettig bij een 6-jarige die nog zo heerlijk naief is dat hij nog niet eens weet wat moord is. Bij de junior versie gaat het om een gestolen taart, dat is wat kindvriendelijker.

Ik voelde mij van kleins af aan niet serieus genomen als ik ergens de kinderversie van kreeg. Het volwassenen spul was mooier. Maar ja dat was ik, die nog steeds niet houdt van felle kleuren oid.
Onze dochter die bijna negen wordt, wil graag een doos met proefjes voor haar verjaardag. Ik zag die van Clementoni maar die had slechte reviews. Iemand tips voor een leuke doos voor een kind van deze leeftijd?
Ik zag er net een op de webshop van de Lidl staan. 20 euro, vier versies, het merk staat me even niet bij.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven