Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
donderdag 18 oktober 2018 om 16:34
Bij jongste volsta ik ook met oooh, moooooi, jaaaa, etc.
Maar oudste trapt daar inderdaad niet altijd in.
Ik zeg nu met regelmaat ‘mama gaat nu niet kijken. Het is nu tijd om zelf te spelen’.
Wel pas nadat ik al wél een flinke dosis aandacht heb gegeven uiteraard. Maar ik begrens het dus op den duur.
En oudste zeg ik ook wel eens dat ie maar met zijn kunstwerk naar mij moet komen als hij wil dat ik kijk, want vanaf ‘hier’ kan ik het niet zien. Is ook al wat minder vermoeiend
Maar oudste trapt daar inderdaad niet altijd in.
Ik zeg nu met regelmaat ‘mama gaat nu niet kijken. Het is nu tijd om zelf te spelen’.
Wel pas nadat ik al wél een flinke dosis aandacht heb gegeven uiteraard. Maar ik begrens het dus op den duur.
En oudste zeg ik ook wel eens dat ie maar met zijn kunstwerk naar mij moet komen als hij wil dat ik kijk, want vanaf ‘hier’ kan ik het niet zien. Is ook al wat minder vermoeiend
donderdag 18 oktober 2018 om 21:51
Nijntje: neem je dan niet gewoon vrij? Ik neem het er dan lekker van.
Gebit: zoon moet al lange tijd nog 4 kiezen, maar ik zie het nooit. Hij stonk deze week wel erg uit zijn mond en volgens mij zag ik wat roods in zijn mond vorige week. Maar ik let er eigenlijk niet zo op. Als ik denk dat er wat komt, komt we niks. Draai ik me even om, heeft hij er ineens 3 tanden bij.
Gebit: zoon moet al lange tijd nog 4 kiezen, maar ik zie het nooit. Hij stonk deze week wel erg uit zijn mond en volgens mij zag ik wat roods in zijn mond vorige week. Maar ik let er eigenlijk niet zo op. Als ik denk dat er wat komt, komt we niks. Draai ik me even om, heeft hij er ineens 3 tanden bij.
donderdag 18 oktober 2018 om 23:27
Nou ik heb een letterlijke shitdag gehad vandaag!!!
Hond aan de diarree en dus 4(!) keer in de tuin gepoept, en alle kids aan de diarree. Middelste heb ik van ellende maar weer een luier aangetrokken want hij heeft het dus 0(!) keer tot de wc gered ( en hij heeft nu dus geen onderbroeken meer want er was geen redden meer aan), jongste heeft een heel pak luiers volgescheten vandaag, oudste heeft her 3 keer niet tot de wc gered.
En daarbij hoesten ze zich allemaal kapot, het snot stroomt rijkelijk uit hun neusjes ( en middelste veegt t snot in z’n ogen ook zo leuk), ze slapen ( logisch!) voor geen meter nu allemaal en tot overmaat van ramp heb ik geen stem meer alleen nog een zielig piepje, ben benauwd en in m’n neus zit zulk dik snot dat ik normaal ademen wel kan vergeten en krijg het er ook niet uitgesnoten.
En om het allemaal nog ff erger te maken heb ik nauwelijks meer boodschappen in huis want heb m’n boodschappen veel te laat besteld dus die komen zaterdag pas en ik moet morgen ECHT luiers hebben en ik sta er morgen helemaal alleen voor dus dat betekend dat ik 3 zieke kindjes mee naar de winkels moet slepen wat ik ( en zij) ook helemaal niet willen. Nu Google afspeuren op zoek naar een winkel die om 04.30 open gaat zodat man ff snel luiers kan halen voor hij naar z’n werk gaat.
Hond aan de diarree en dus 4(!) keer in de tuin gepoept, en alle kids aan de diarree. Middelste heb ik van ellende maar weer een luier aangetrokken want hij heeft het dus 0(!) keer tot de wc gered ( en hij heeft nu dus geen onderbroeken meer want er was geen redden meer aan), jongste heeft een heel pak luiers volgescheten vandaag, oudste heeft her 3 keer niet tot de wc gered.
En daarbij hoesten ze zich allemaal kapot, het snot stroomt rijkelijk uit hun neusjes ( en middelste veegt t snot in z’n ogen ook zo leuk), ze slapen ( logisch!) voor geen meter nu allemaal en tot overmaat van ramp heb ik geen stem meer alleen nog een zielig piepje, ben benauwd en in m’n neus zit zulk dik snot dat ik normaal ademen wel kan vergeten en krijg het er ook niet uitgesnoten.
En om het allemaal nog ff erger te maken heb ik nauwelijks meer boodschappen in huis want heb m’n boodschappen veel te laat besteld dus die komen zaterdag pas en ik moet morgen ECHT luiers hebben en ik sta er morgen helemaal alleen voor dus dat betekend dat ik 3 zieke kindjes mee naar de winkels moet slepen wat ik ( en zij) ook helemaal niet willen. Nu Google afspeuren op zoek naar een winkel die om 04.30 open gaat zodat man ff snel luiers kan halen voor hij naar z’n werk gaat.
donderdag 18 oktober 2018 om 23:37
Oh en tanden, oudste heeft alles behalve z’n achterste kiezen, middelste heeft helemaal geen kiezen, jongste heeft bijna alles al.
En dat mama kijk kijk kijk kijk kijk dat hoor ik echt de hele dag door, en ik ga altijd kijken, echt altijd! Voornamelijk omdat ik zelf nooit die fase uit ben gekomen en er best wel teleurgesteld van wordt als niemand op mijn kijk reageert. En het voordeel met 3 kinderen is dat als ik wat wil laten zien dat ze dan ook allemaal komen kijken
.
En wat heerlijk zeg een kinderloze dag! Ik zou niet eens meer weten wat ik moet doen als ze hier niet zijn. Op de peuterspeelzaal dagen na zijn ze sowieso altijd bij mij. Ze gaan nooit uit logeren ( dat wil ik niet, ik klaag wel over ze maar ik ben nogal een moeke), oppas komt alleen als ze al in bed liggen te slapen en de keren dat ik wel een oppas had dat was in noodgevallen dus met sterfgevallen of dat iemand ineens ernstig ziek was en nooit zomaar.
En ik wil een huisdier! Dus ik heb besproken met mijn kinderen wat voor dier zij graag willen hebben. Oudste wil een aap ( en zeurt nu dus al 3 dagen om een aap en accepteert mijn uitleg echt niet), middelste een konijn ( ik ook!!) en mijn jongste wil een andijvie blaze ( echt hoe hij erbij komt geeeeeeen idee!). Maar in elk geval gaat mijn middelste erg blij worden want ik wil echt een konijn nemen ( sowieso 2) en ben me nu aan het inlezen over welke verzorging een konijn nodig heeft en of het verstandig is als ik nu konijntjes koop want ze komen wel in de tuin en met de winter voor de deur vind ik dat wel wat eng maar goed ik ben mij dus aan het inlezen.
En dat mama kijk kijk kijk kijk kijk dat hoor ik echt de hele dag door, en ik ga altijd kijken, echt altijd! Voornamelijk omdat ik zelf nooit die fase uit ben gekomen en er best wel teleurgesteld van wordt als niemand op mijn kijk reageert. En het voordeel met 3 kinderen is dat als ik wat wil laten zien dat ze dan ook allemaal komen kijken
En wat heerlijk zeg een kinderloze dag! Ik zou niet eens meer weten wat ik moet doen als ze hier niet zijn. Op de peuterspeelzaal dagen na zijn ze sowieso altijd bij mij. Ze gaan nooit uit logeren ( dat wil ik niet, ik klaag wel over ze maar ik ben nogal een moeke), oppas komt alleen als ze al in bed liggen te slapen en de keren dat ik wel een oppas had dat was in noodgevallen dus met sterfgevallen of dat iemand ineens ernstig ziek was en nooit zomaar.
En ik wil een huisdier! Dus ik heb besproken met mijn kinderen wat voor dier zij graag willen hebben. Oudste wil een aap ( en zeurt nu dus al 3 dagen om een aap en accepteert mijn uitleg echt niet), middelste een konijn ( ik ook!!) en mijn jongste wil een andijvie blaze ( echt hoe hij erbij komt geeeeeeen idee!). Maar in elk geval gaat mijn middelste erg blij worden want ik wil echt een konijn nemen ( sowieso 2) en ben me nu aan het inlezen over welke verzorging een konijn nodig heeft en of het verstandig is als ik nu konijntjes koop want ze komen wel in de tuin en met de winter voor de deur vind ik dat wel wat eng maar goed ik ben mij dus aan het inlezen.
vrijdag 19 oktober 2018 om 00:35
vrijdag 19 oktober 2018 om 06:49
Ach wat een drukte zeg. Nog spugen er ook bij. Hopen dat jullie het zelf niet ook krijgen. Maak je trouwens ook gebruik van kdv? De vakantiedagen kunnen we later weer extra inzetten, dus soms stuur ik zoon wel eens een extra dag naar de opvang en dan heb ik een dag vrij. Of man en ik gaan samen op stap.
Even contrast.
Wij zijn gisteravond spontaan met z’n tweeen uit eten gegaan. We hebben schoonouders in de namiddag gebeld en die hebben opgepast. Ik heb zulke drukke weken gehad en had er echt even zin in.
Zoon gaat naar het kdv en voor de leuk/noodzaak kunnen opas en omas oppassen, daarnaast hebben we nog een oppasmeisje die af en toe komt. Hij is ook nog nooit uit logeren geweest, maar opa en oma zijn wel twee keer hier een nachtje geweest en toen zijn we zelf een weekendje weg gegaan.
Toen mijn moeder overleed waren het twee hele hectische weken en hebben mijn schoonouders heel veel opgepast. Kan daar nog emotioneel van worden dat ze dat zo opgevangen hebben allemaal. Ik hoefde helemaal nergens aan te denken of me zorgen te maken, het werd gewoon allemaal geregeld. En soms zei ik dan ook: jongens ik wil naar huis, vanavond wil ik zelf mijn kind in bed stoppen.
Even contrast.
Zoon gaat naar het kdv en voor de leuk/noodzaak kunnen opas en omas oppassen, daarnaast hebben we nog een oppasmeisje die af en toe komt. Hij is ook nog nooit uit logeren geweest, maar opa en oma zijn wel twee keer hier een nachtje geweest en toen zijn we zelf een weekendje weg gegaan.
Toen mijn moeder overleed waren het twee hele hectische weken en hebben mijn schoonouders heel veel opgepast. Kan daar nog emotioneel van worden dat ze dat zo opgevangen hebben allemaal. Ik hoefde helemaal nergens aan te denken of me zorgen te maken, het werd gewoon allemaal geregeld. En soms zei ik dan ook: jongens ik wil naar huis, vanavond wil ik zelf mijn kind in bed stoppen.
vrijdag 19 oktober 2018 om 08:25
Haha ja ik heb ook vooral leuke dingen gedaan hoor. Kapper, gewinkeld, bij een eettentje gegeten.. ook wel wat dingen thuis en lekker een middagdut. Maar geen enorm huishoudelijk werk als je dat dacht. Dat lukt niet meer en ik heb gelukkig ook een schoonmaakster!Tinkeltje33 schreef: ↑18-10-2018 21:51Nijntje: neem je dan niet gewoon vrij? Ik neem het er dan lekker van.
@whats: oh men, dat klinkt zwaar! Fijn dat je man heeft geruild. Dan kan hij sowieso even de luiers halen en kun jij straks ook even lekker bijslapen misschien.
En knap dat je nooit zonder kindvrije dag doet! Die van mij gaan maandelijks logeren en dat vind ik echt heel fijn om bij te tanken.
vrijdag 19 oktober 2018 om 09:10
Ik heb even wat berichten overgeslagen want ik zit nog te eten
Tanden: ik heb echt 3x gekeken of ik wel in het peutertopic zat en niet de dreumessen.. nooit bij stilgestaan dat peuters nog tandjes krijgen
Kindvrijedag:
elke vrijdag. Ik werk flexibel en eerst veel te veel. Dat krijg je met een eigen zaak. Op vrijdag gaat peuter naar het kdv en werkt manlief thuis. Dan ontbijten we relaxed met een broodje nadat peuter weggebracht is en we lunchen buiten de deur, we plakken er ook nog wel eens een filmpje achteraan of we dineren/borrelen (zonder alcohol) laat op de middag waarna we peuter oppikken. Ik beantwoord tussendoor mails en telefoontjes maar doe ook de non-food boodschappen, shop online en maak het huis schoon voor het weekend.
Wat-je-allemaal-kan-doen-zonder-koter: nou ik heb gister de administratie gedaan thuis. Ik dacht dat dat wel kon. Dan leg ik alles op stapeltjes op het vloerkleed, betaal openstaande posten en stop alles in mappen. Vroeger deed ik dat 1-2-3-klaar! maar nu liep peuter ook rond. Hij jaste na 2 minuten al een nietje in zijn vinger
vervolgens deed hij zijn uiterste best om zijn vingers tussen de perforator te wringen en speelde hij sneeuw met mijn bonnetjes. Toen heb ik twee Duplo platen op de deur geplakt met tapijttape en een bak Duplo neergezet
Die extra dimensie aan de Duplo gaf mij tijd om alles toch nog op te ruimen.
Tanden: ik heb echt 3x gekeken of ik wel in het peutertopic zat en niet de dreumessen.. nooit bij stilgestaan dat peuters nog tandjes krijgen
Kindvrijedag:
Wat-je-allemaal-kan-doen-zonder-koter: nou ik heb gister de administratie gedaan thuis. Ik dacht dat dat wel kon. Dan leg ik alles op stapeltjes op het vloerkleed, betaal openstaande posten en stop alles in mappen. Vroeger deed ik dat 1-2-3-klaar! maar nu liep peuter ook rond. Hij jaste na 2 minuten al een nietje in zijn vinger
vrijdag 19 oktober 2018 om 09:30
Kindvrijedag: nooit. Mijn komende hoogtepunt is een avond vergaderen met de oudercommissie van de psz
Oja, ik ga volgend weekend met een vriendin lunchen, maar dan gaat de jongste waarschijnlijk wel mee, want bv.
Mmm... terwijl ik dit zo opschrijf bedenk ik me dat ik man anders wel eens in het diepe kan gaan gooien. We hebben een fles (alleen nog even uitkoken), kv op voorraad om pap mee te maken én ze eet genoeg om niet om te komen van de honger van een dagje geen melk. Ironisch genoeg houdt niet alles wat met bv te maken heeft me tegen, maar de angst om de staat van mijn huis als ik weer terugkom
@Whats: gaat het alweer wat beter? Fijn dat je man diensten kon ruilen
Oja, ik ga volgend weekend met een vriendin lunchen, maar dan gaat de jongste waarschijnlijk wel mee, want bv.
Mmm... terwijl ik dit zo opschrijf bedenk ik me dat ik man anders wel eens in het diepe kan gaan gooien. We hebben een fles (alleen nog even uitkoken), kv op voorraad om pap mee te maken én ze eet genoeg om niet om te komen van de honger van een dagje geen melk. Ironisch genoeg houdt niet alles wat met bv te maken heeft me tegen, maar de angst om de staat van mijn huis als ik weer terugkom
@Whats: gaat het alweer wat beter? Fijn dat je man diensten kon ruilen
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:20
Dat bedoel ik, het is makkelijker om dochter mee te nemen
Heb een snerthekel aan kolven, heb het nu bij dochter nog niet gedaan en ben eigenlijk ook niet van plan om het alsnog te gaan doen
En die keren dat ik bij zoon heb moeten kolven dronk hij het niet eens, dus dat was nou ook niet een sterke motivatie. Uiteindelijke hebben we melk weggegooid (dat kleine beetje wat we hadden). Vind het in mijn geval de moeite niet waard...
En ja Glitter, het is nog steeds het Peutertopic
vrijdag 19 oktober 2018 om 10:44
Zo ik heb uit kunnen slapen en de diarree stroom is gelukkig gestopt. Wel nog veel hoesten en schorre stemmetjes en snotneusjes maar dat is niet zo erg.
En nee ik heb nooit een kindvrije dag en maak ook geen gebruik van het KDV, dat is trouwens een bewuste keuze. Uit eten gaan etc doen we wel samen maar pas na 19.00 als ze dus al liggen te slapen. Wel ben ik druk bezig om een andere baan te krijgen. Ik wil heel graag de zorg weer in alleen dan alleen maar dagdiensten omdat mijn man al avonden en nachten werkt en stel ik vind zo’n baan dan moet ik wel gebruik gaan maken van een KDV.
En mijn huishouden doe ik altijd als de kinderen op hun kamers of in de tuin spelen, dan krijg ik ook alles veel sneller gedaan.
En ik heb nooit borstvoeding gegeven maar ook met flesvoeding vond ik het vervelend om op pad te gaan, sowieso met een baby weggaan is zo’n gedoe. Luiers, doekjes, kleertjes blablabla alles moet mee.
En nee ik heb nooit een kindvrije dag en maak ook geen gebruik van het KDV, dat is trouwens een bewuste keuze. Uit eten gaan etc doen we wel samen maar pas na 19.00 als ze dus al liggen te slapen. Wel ben ik druk bezig om een andere baan te krijgen. Ik wil heel graag de zorg weer in alleen dan alleen maar dagdiensten omdat mijn man al avonden en nachten werkt en stel ik vind zo’n baan dan moet ik wel gebruik gaan maken van een KDV.
En mijn huishouden doe ik altijd als de kinderen op hun kamers of in de tuin spelen, dan krijg ik ook alles veel sneller gedaan.
En ik heb nooit borstvoeding gegeven maar ook met flesvoeding vond ik het vervelend om op pad te gaan, sowieso met een baby weggaan is zo’n gedoe. Luiers, doekjes, kleertjes blablabla alles moet mee.
vrijdag 19 oktober 2018 om 14:05
Och, herkenbare situaties/dilemma’s.. Heb bij oudste dochter borstvoeding gegeven tot ik weer aan het werk ging, en dat is mijn streven nu weer (4 maanden). Het loopt nu goed, letterlijk en figuurlijk, maar het bindt je zo aan huis/aan je kind en is soms zo omslachtig. Kolven vind ik he-le-maal niks en doe ik dus ook niet, en ik ben geen groot voorstander van voeden in het openbaar (voor mezelf dan, als ik andere vrouwen het zie doen denk ik er niks van), dus m’n sociale leven buitenshuis staat op een laag pitje. Ik voed nu wel iets makkelijker buiten de deur dan bij de oudste, maar toch hebben we wel besloten binnenkort over te gaan op combi-voeden (poedermelk en bv) en dat ik dan rustig aan afbouw. Ging bij de oudste ook prima. Maar dan toch weer schuldgevoel/twijfels, het loopt nu goed - moet ik dat dan wel doen etc etc. Hormonen are a bitch
Kindvrije dag: zero helaas. Al zie ik nu de dagen met de baby ook wel een béétje als ‘kindvrij’, want als die slaapt kan ik ook lekker veel voor mezelf doen. Alleen dan dus wel binnenshuis of rondom de voedingen..
Lijkt me wel echt heerlijk, een dag in de week helemaal voor jezelf en evt. man. Stel dat ik straks 3 om 4 dagen zou kunnen werken (ipv 4) dan blijven de koters die ene dag waarschijnlijk gewoon op de opvang
Kindvrije dag: zero helaas. Al zie ik nu de dagen met de baby ook wel een béétje als ‘kindvrij’, want als die slaapt kan ik ook lekker veel voor mezelf doen. Alleen dan dus wel binnenshuis of rondom de voedingen..
Lijkt me wel echt heerlijk, een dag in de week helemaal voor jezelf en evt. man. Stel dat ik straks 3 om 4 dagen zou kunnen werken (ipv 4) dan blijven de koters die ene dag waarschijnlijk gewoon op de opvang
vrijdag 19 oktober 2018 om 15:23
Kindvrije dag: nooit. En dat geeft ook niet.
Heel af en toe (denk 1 a 2 keer in het jaar) gaat zoon bij schoonouders logeren en wij een nachtje weg. Even met zn 2en. Heerlijk, kan daar ook echt van genieten.
En zoon daarna weer ophalen is ook feest.
Tanden... geen idee. Hou ik me niet zo mee bezig eigenlijk. Denk wel dat hij alles heeft. Zal het eens checken.
Whats: wat een dag zeg. Zit niet mee. Succes! En fijn dat je man geruild heeft.
Wij hebben een hond en 2 katten en vind dat wel genoeg haha.
Bv: vond ik ook een gedoe en gaf me erg veel rust toen ik daarmee gestopt was.
Daarom vond ik flesvoeding ook totaal niet lastig met meenemen haha.
Ik mis wel mijn mooie volle borstvoedingsborsten..
Opruimen en schoonmaken: zoveel mogelijk met zoon. Hij helpt graag. Zijn slaaptijd is dan ook echt mijn rustmoment.
Heel af en toe (denk 1 a 2 keer in het jaar) gaat zoon bij schoonouders logeren en wij een nachtje weg. Even met zn 2en. Heerlijk, kan daar ook echt van genieten.
En zoon daarna weer ophalen is ook feest.
Tanden... geen idee. Hou ik me niet zo mee bezig eigenlijk. Denk wel dat hij alles heeft. Zal het eens checken.
Whats: wat een dag zeg. Zit niet mee. Succes! En fijn dat je man geruild heeft.
Wij hebben een hond en 2 katten en vind dat wel genoeg haha.
Bv: vond ik ook een gedoe en gaf me erg veel rust toen ik daarmee gestopt was.
Daarom vond ik flesvoeding ook totaal niet lastig met meenemen haha.
Ik mis wel mijn mooie volle borstvoedingsborsten..
Opruimen en schoonmaken: zoveel mogelijk met zoon. Hij helpt graag. Zijn slaaptijd is dan ook echt mijn rustmoment.
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:37
Heb je gelijk in! Bij mijn eerste heb ik mij laten leiden door allerlei schuldgevoelens, maar bij mijn tweede stond ik er al veel makkelijker in. Alleen heb ik flinke aanleg voor eczeem/allergieen en geef ik dat blijkbaar ook door aan mijn kinderen. Dus ik wil toch een poging wagen om de kans op eczeem en allergieen bij hen zo laag mogelijk te houden. Vandaar dat ik het wel wil proberen. Bij tweede (waarbij bv dus wél lukte) vond ik het borstvoeden ook niet vervelend. Ik voed ook zonder gene buiten de deur bijvoorbeeld. Alleen het enige dat ik dus irritant vind is dat je met een beetje pech (afhankelijk van het ritme van het kind) nooit eens een paar uur weg kan zonder rekening te moeten houden met kolven enzo.Whatsinaname1988 schreef: ↑19-10-2018 13:43Als jij je er niet fijn bij voelt dan moet je het niet doen hoor, vind het soms sneu die moeders die worstelen met BV en zich zo enorm schuldig en slecht voelen als het niet lukt. Je bent het niet verplicht he!
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:54
GC: ik vind het zelf niet lekker. Wij eten hier altijd griekse yoghurt, doordat het zo dik is blijft het makkelijk op de lepel liggen.
Ja bv...hier niet gelukt en ik daar toch wel een klein trauma aan overgehouden. En dan eigenlijk door wat anderen er allemaal van vinden, ik voelde het enorm als falen. Tot een paar maanden geleden nog wel. We willen een tweede en ik wil het nog wel een keer proberen, als heb ik veel getwijfeld. Ik had ook een PND, oa door slaapgebrek. Ik zie het niet zitten om kind nog tot 8-9 maanden snachts te moeten voeden. Maar goed, we zien wel hoe het loopt. Eerst maar eens zwanger worden.
Ja bv...hier niet gelukt en ik daar toch wel een klein trauma aan overgehouden. En dan eigenlijk door wat anderen er allemaal van vinden, ik voelde het enorm als falen. Tot een paar maanden geleden nog wel. We willen een tweede en ik wil het nog wel een keer proberen, als heb ik veel getwijfeld. Ik had ook een PND, oa door slaapgebrek. Ik zie het niet zitten om kind nog tot 8-9 maanden snachts te moeten voeden. Maar goed, we zien wel hoe het loopt. Eerst maar eens zwanger worden.
vrijdag 19 oktober 2018 om 20:45
Diep respect voor de vrouwen die borstvoeding geven/poging hebben gewaagd/ geploeterd hebben. Het lijkt mij echt enorm zwaar, het constante aanleggen en regeldagen etc. Ik zou het niet aankunnen. Ik heb het niet eens geprobeerd, ook mede door mijn hormonen. Ik ben dan echt niet leuk en bij de 2de ook een PND gehad dus daarom zou ik het bij een eventuele 4de ( die volgens mij echt niet meer komt nu ik al 1,5 jaar geen pil meer gebruik) ook niet aandurven.
En even een update uit de ziekenboeg. Diarree is over bij iedereen! Oudste nog wel verhoging en overgeven, jongste een fikse snotneus maar mijn middelste is echt heel zielig nu. Hij krijgt bijna geen lucht omdat hij zoveel snot heeft en elk virusje slaat op zijn longen, arme jong hoest zich werkelijk kapot. Zou er niet gek van staan te kijken als we ergens dit weekend met hem in het ziekenhuis zitten. Hij is al vaker opgenomen geweest met longontstekingen en vreselijk gevoelig op zijn longen. Heb hem net wel een uur onder de douche gezet om al het slijm los te maken, heeft hoestdrank op dus ik hoop dat hij een beetje kan slapen. Zelf heb ik bijna de hele dag in bed liggen internetten en voel me al stukken beter, man begint zich nu niet zo fijn te voelen dus hij zal nu wel aan de beurt zijn.
En hebben jullie leuke plannen voor het weekend? Hier wordt het denk ik voornamelijk binnen zitten en hopen dat ze zich snel beter voelen.
En even een update uit de ziekenboeg. Diarree is over bij iedereen! Oudste nog wel verhoging en overgeven, jongste een fikse snotneus maar mijn middelste is echt heel zielig nu. Hij krijgt bijna geen lucht omdat hij zoveel snot heeft en elk virusje slaat op zijn longen, arme jong hoest zich werkelijk kapot. Zou er niet gek van staan te kijken als we ergens dit weekend met hem in het ziekenhuis zitten. Hij is al vaker opgenomen geweest met longontstekingen en vreselijk gevoelig op zijn longen. Heb hem net wel een uur onder de douche gezet om al het slijm los te maken, heeft hoestdrank op dus ik hoop dat hij een beetje kan slapen. Zelf heb ik bijna de hele dag in bed liggen internetten en voel me al stukken beter, man begint zich nu niet zo fijn te voelen dus hij zal nu wel aan de beurt zijn.
En hebben jullie leuke plannen voor het weekend? Hier wordt het denk ik voornamelijk binnen zitten en hopen dat ze zich snel beter voelen.
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:23
Hier de eerste 2 tandjes pas met 10 maanden en nu met ruim 2.5 missen alleen de achterste vier kiezen nog steeds.JonathanStrange schreef: ↑18-10-2018 14:52Die van ons had haar volle melkgebit (20 tanden en kiezen) al met 15 maanden. Ik vond haar heel traag met de vier eerste tandjes, pas rond 8 maanden, maar daarna had ze dus ook 'ineens' een volle muil met scherpe(!) tandjes...
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:25
Beterschap,Whats! Wat zielig voor zo’n kleintje!
Hoop dat hij zometeen toch wat lucht krijgt, want benauwd zijn is heel naar.
Mijn jongste is nu ook aan de diarree. Billetjes open en krijsen bij het verschonen, arm ding. Maar voor de rest heel vrolijk gelukkig.
Maar je zegt dat je niet aan de pil bent, dus je bent actief in afwachting van een vierde zwangerschap? Jammer dat het zo’n tijd al niet lukt dan. Hoe ben je er onder?
Mijn jongste is nu ook aan de diarree. Billetjes open en krijsen bij het verschonen, arm ding. Maar voor de rest heel vrolijk gelukkig.
Maar je zegt dat je niet aan de pil bent, dus je bent actief in afwachting van een vierde zwangerschap? Jammer dat het zo’n tijd al niet lukt dan. Hoe ben je er onder?
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:36
Nou actief in afwachting is een groot woord. Mijn man heeft natuurlijk chemo gehad dus er is een kans dat hij onvruchtbaar is geworden. En aangezien ik 3 keer hoppa patsboem zwanger ben geworden en nu al 1,5 jaar niet is wel een teken aan de wand. En hoe ik eronder ben? Ik heb al 3 geweldige kinderen en ik heb niets te klagen en ik zie wel of ik weer zwanger wordt of niet zwanger wordt. Het is geen drama als het niet lukt maar moet zeggen dat ik elke maand wel even teleurgesteld ben hoor.Nijntje* schreef: ↑19-10-2018 21:25Beterschap,Whats! Wat zielig voor zo’n kleintje!