Napraattopic deel 104

dinsdag 25 september 2018 om 10:00

Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
                    Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
                                    Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
                                                                                Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 19 oktober 2018 om 23:30

Hetvrijewoord schreef: ↑19-10-2018 23:25Definieer 'veel'.
Probeer wat aan je 'discussietechniek' te doen trouwens.
Ik discussieer niet. Hoef daarom dus ook niks aan techniek te doen (heb ook de schurft aan trucjes en technieken om zogenaamd lekker te discussiëren. Poep)
Ik constateer alleen dat ik je een drammerige zeur vind.

vrijdag 19 oktober 2018 om 23:43

Pipistrello schreef: ↑19-10-2018 23:30(heb ook de schurft aan truucjes en technieken om zogenaamd lekker te discussiëren. Poep)
Idd! De zogenaamde ‘discussieer-technieken’ die bijvoorbeeld op de peiler ‘actueel’ in mijn ogen veelal zorgt voor een poel van sneren en gezeik. En elkaar maar aanspreken (lees: aanvallen) op die technieken maar echt open en in respect een gesprek aangaan? Hó maar. Óf alles is al een keer gezegd en dus blijven de discussieer-technieken over? Want hoe vaak kan je een mening nou herhalen zonder dat de dialoog verloren gaat? Waar is ‘ let’s agree to disagree’ gebleven?
Maar goed een echt gesprek valt dus weg als men discussieer-technieken belangrijker vindt dan ingaan op wat iemand nu echt schrijft en bedoelt. Drammen over de technieken en woordgebruik, is geen dialoog en alleen maar een gevecht om het gelijk te willen hebben en krijgen.
Whatever floats their boat; ik dobber wel een eigen koers.
                                    “I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 20 oktober 2018 om 00:01

Wat ik al eerder zei het maakt me allemaal niet uit.impala schreef: ↑19-10-2018 21:58Ik zou zeggen: doe aangifte.
Oh, wacht, dat kan helemaal niet. Smaad en laster (en belediging) zijn klachtdelicten. Alleen de beledigde zelf, Sylvana dus, kan daar aangifte van doen.
(daar zouden ze hier op het forum een voorbeeld aan moeten nemen, zou een hoop onzin bannen schelen).
Maar ze heeft facebook en email, dus stuur dr een linkje van AL die topics. Als dat niet teveel werk wordt. En dan maar wachten tot viva voor de rechter wordt gesleept. En jij geridderd als dappere messenger, met gevaar voor eigen leven enzo.
Hier geen obsessie itt tot sommigen
                                    anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 00:08

Reden: Tikfoutje

Reden: Tikfoutje
  0.07% gewijzigd

zaterdag 20 oktober 2018 om 00:02

enn wijzigde dit bericht op 20-10-2018 00:11

Reden: Ook de tikfout verbeterd want eens met de boodschap.

Reden: Ook de tikfout verbeterd want eens met de boodschap.
  0.38% gewijzigd

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 20 oktober 2018 om 09:19

Met dat woord obsessie zegt je het eigenlijk allemaal. Leuk discussiëren is lastig als een gesprekspartner een ongezonde fixatie voor het onderwerp heeft. Zelfs als je het soms best met hem/haar eens bent. Helemaal moeilijk wordt het als het oorspronkelijke onderwerp door iemand wordt gebruikt om een obsessie met een aanverwant thema te voeden. Dan wordt dat andere thema er steeds maar weer bijgesleept. Dat zie je hier ook regelmatig gebeuren. Erg jammer.

zaterdag 20 oktober 2018 om 09:33

Alsjeblieft zeg! Het avondeten grapje is onderhand ook wel uitgewerkt trouwens hoor, hoeft écht niks bij!!!bethweeter schreef: ↑20-10-2018 09:27Twee boterhammen met jam.
Ik dacht ik gooi het ontbijt eens op napraat i.p.v. diner.
                                    Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 20 oktober 2018 om 09:42

Sorry.
Ik vind het avondeten eigenlijk wel een aangename manier om het hier wat luchtiger te houden. Maar wat ontbijt betreft, ben ik het met je eens. Het moet geen voedsel-obsessie worden.

zaterdag 20 oktober 2018 om 09:50

Waarom? Was een mooie post van Yette daarboven, waarom moet daar iets luchtigs onder?bethweeter schreef: ↑20-10-2018 09:46Mijn ontbijtpost was ook alleen maar bedoeld om het weer een beetje luchtiger te maken hier. Heb verder nog nooit over eten gepost in napraat. En ben ook niet van plan om dat regelmatig te doen.
                                    Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 20 oktober 2018 om 10:36

zaterdag 20 oktober 2018 om 10:41

Een discussie is wmb een poging mensen ergens van te overtuigen. Een goede: met argumenten. Een slechte: met drogredenen.
Maar buiten mijn werk hebbjij het liefste geen discussies, maar een gesprek. Dat is voor mij een uitwisseling van meningen, gevoelens, etc, met als doel inzicht te geven en te krijgen in elkaar, of in een onderwerp, zonder dat iemand ergens van overtuigd moet worden
                                    Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
                                                                                With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

zaterdag 20 oktober 2018 om 10:46

Ja, ja. Jij kunt nu wel de onschuld uithangen, maar het ging hier helemáál niet over Sylvana.Abundance-of-Freedom schreef: ↑20-10-2018 00:01Wat ik al eerder zei het maakt me allemaal niet uit.
Hier geen obsessie itt tot sommigen
![]()
Tot jij het nodig vond om opeens binnen te vallen met dit:
Abundance-of-Freedom schreef: ↑19-10-2018 20:37Zoveel topics over Sylvana is dat niet een lastercampagne? Laster is ook nog strafbaar.
Bye !
                                    .

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:02

Het is een soort glijdende schaal tussen een gesprek, discussie en ruzie. Maar ik ben het uiteraard met je eens, zulke gesprekken zijn leuk! Ze dagen je uit om je verder in het onderwerp te verdiepen. Ik zou willen dat we dat weer meer kregen hier op Viva.JollyRider schreef: ↑20-10-2018 10:41Een discussie is wmb een poging mensen ergens van te overtuigen. Een goede: met argumenten. Een slechte: met drogredenen.
Maar buiten mijn werk hebbjij het liefste geen discussies, maar een gesprek. Dat is voor mij een uitwisseling van meningen, gevoelens, etc, met als doel inzicht te geven en te krijgen in elkaar, of in een onderwerp, zonder dat iemand ergens van overtuigd moet worden
Helaas wordt zo'n gesprek al snel een discussie als iemand met een tunnelvisie zich erin mengt.

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:11

Ik denk eerder dat het probleem erin ligt dat er hier duidelijk twee groepen mensen zijn die uit principe sowieso niet met elkaar in gesprek willen en ook aan beide zijden niet geïnteresseerd zijn in de gevoelens en meningen van de ander. En dat zou ook helemaal niet nodig moeten of hoeven zijn.yette schreef: ↑20-10-2018 11:02Het is een soort glijdende schaal tussen een gesprek, discussie en ruzie. Maar ik ben het uiteraard met je eens, zulke gesprekken zijn leuk! Ze dagen je uit om je verder in het onderwerp te verdiepen. Ik zou willen dat we dat weer meer kregen hier op Viva.
Helaas wordt zo'n gesprek al snel een discussie als iemand met een tunnelvisie zich erin mengt.
Uiteindelijk komt het allemaal weer neer op een gebrek aan daadkracht en ballen van Viva zelf. Kennelijk zijn zij erop gebrand om op dit forum een podium te geven aan extreem rechts en racisme, maar ze zijn dan weer niet mans genoeg om daar gewoon voor uit te komen. En dus blijft het pappen en nathouden. Je kunt immers niet twee doelgroepen die zo mijlenver uit elkaar liggen fatsoenlijk bedienen.
                                    Am Yisrael Chai!

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:18

fashionvictim schreef: ↑20-10-2018 11:11Ik denk eerder dat het probleem erin ligt dat er hier duidelijk twee groepen mensen zijn die uit principe sowieso niet met elkaar in gesprek willen en ook aan beide zijden niet geïnteresseerd zijn in de gevoelens en meningen van de ander. En dat zou ook helemaal niet nodig moeten of hoeven zijn.
Uiteindelijk komt het allemaal weer neer op een gebrek aan daadkracht en ballen van Viva zelf. Kennelijk zijn zij erop gebrand om op dit forum een podium te geven aan extreem rechts en racisme, maar ze zijn dan weer niet mans genoeg om daar gewoon voor uit te komen. En dus blijft het pappen en nathouden. Je kunt immers niet twee doelgroepen die zo mijlenver uit elkaar liggen fatsoenlijk bedienen.
Als je die racisten nou gewoon eens een keer bij forumnaam noemt?
Lijkt me verhelderend.

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:18

yette schreef: ↑20-10-2018 11:02Het is een soort glijdende schaal tussen een gesprek, discussie en ruzie. Maar ik ben het uiteraard met je eens, zulke gesprekken zijn leuk! Ze dagen je uit om je verder in het onderwerp te verdiepen. Ik zou willen dat we dat weer meer kregen hier op Viva.
En het is ook de vraag of we het wel willen oplossen. Volgens mij zijn de meeste het er wel mee eens dat een constructief gesprek leuker is dan een discussie met tunnelvisionisten. Ook lijkt de hoeveelheid tunnelvisionisten klein ten opzichte van de impact die ze hebben op de sfeer en de vorm van de discussie. Met name de extremere tunnelvisionisten, die de verhouding nogal scheef trekken, zijn best goed zichtbaar hier. Maar op het moment dat iemand zegt dat het wel eens tijd wordt om zo'n scheeftrekker van het podium af te flikkeren komt de CVM (Commissie voor Vrijheid van Meningsuiting) je enthousiast terugfluiten want ook de scheeftrekker hoort erbij; cumbaja.

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:23

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:24

Ik vind helemaal niet dat mensen die openlijk en meermaals op dit forum meningen als "alle zwarte mensen zijn lelijk" of "allochtonen hebben nog nooit iets aan deze maatschappij bijgedragen" delen erbij horen. Wat mij betreft zouden dergelijke mensen helemaal niet thuis horen op een niet-extreemrechtse site.shifty schreef: ↑20-10-2018 11:18En het is ook de vraag of we het wel willen oplossen. Volgens mij zijn de meeste het er wel mee eens dat een constructief gesprek leuker is dan een discussie met tunnelvisionisten. Ook lijkt de hoeveelheid tunnelvisionisten klein ten opzichte van de impact die ze hebben op de sfeer en de vorm van de discussie. Met name de extremere tunnelvisionisten, die de verhouding nogal scheef trekken, zijn best goed zichtbaar hier. Maar op het moment dat iemand zegt dat het wel eens tijd wordt om zo'n scheeftrekker van het podium af te flikkeren komt de CVM (Commissie voor Vrijheid van Meningsuiting) je enthousiast terugfluiten want ook de scheeftrekker hoort erbij; cumbaja.
                                    Am Yisrael Chai!