Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 22:22
Dat is niet jouw probleem hoor.
Dank je.
Nou, klikken is niet de term die ik zou gebruiken, maar ik vraag me wel af waarom iemand zo'n topic zou willen staffen.
En als je het verhaal van deze forummer in twijfel gaat trekken dan kunnen we een groot deel van de topics op Relaties en op Psyche wel laten verdwijnen, om nog niet eens te spreken van wat er op Seks staat.
Er is een kleine kans dat het verzonnen is, maar dat vind ik geen argument, in dit geval.
Als het niet verzonnen is kan Annelien elk beetje steun goed gebruiken.
Ze bedelt niet om geld, ze probeert geen ontmoetingen te regelen, ze vist niet naar persoonlijke gegevens van andere forummers. Ze valt niemand lastig met raar gedoe en ze treitert en beledigt geen mensen.
Dat kun je van heel wat forummers op Viva niet zeggen.
nounou
Perma is perma.
En als ze het niet eens is met haar perma had ze dat met de mods moeten bespreken.

Zomaar vrijbriefjes uitdelen maakt het een nog onoverzichtelijke puinzooi.

.Ik vond het wel discutabel. Haar eerste topic, dit topic, “zoon” Christian en de hulphond.
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 22:18
Precies dit.
Maar schijnbaar is iedereen met een zielig verhaaltje zo zielig dat-ie clementie verdient.

Wat maakt toch dat jij zo zeker van je zaken schijnt te zijn en te oordelen over iets waar je net zo weinig weet als wij allemaal ?
Als je het mishebt, is dat dan pech gehad voor een ander ?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 23-10-2018 22:31
0.54% gewijzigd
nounou
Maar ze heeft een perma. Als ze dat wil bespreken, moet ze mailen, maar zolang ze een perma heeft, kan ze geen topics openen. Zo simpel is het.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
23-10-2018 22:16
Wat is dat toch voor onzin, dat je zou 'klikken' als je vraagt of een topic van een gepermabande weggehaald kan worden.
Perma is perma, klaar en als de TO het er niet mee eens is, mailt zij of hij maar met de mods.
Eens.
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 22:29
Wat maakt toch dat jij zo zeker van je zaken schijnt te zijn en te oordelen over iets waar je net zo weinig weet als wij allemaal ?
Niets.
Net als jouw hele pleidooi ook niet relevant is.

Ze heeft een perma. Als ze daar vanaf had gewild had ze met de mods moeten overleggen.
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 22:32
Niets.
Net als jouw hele pleidooi ook niet relevant is.

Ze heeft een perma. Als ze daar vanaf had gewild had ze met de mods moeten overleggen.

Nou, jij hebt het over 'een zielig verhaaltje'. Dat vind ik een behoorlijk waardeoordeel, daarom vraag ik ook waar je dat op baseert.
nounou
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 22:29
Waarom maak je haar dusdanig belangrijk?

De mods geven iemand een perma en als die het mis hebben is het idd dikke pech voor de ander. Heeft nemain weinig mee te maken.
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 22:35
Nou, jij hebt het over 'een zielig verhaaltje'. Dat vind ik een behoorlijk waardeoordeel, daarom vraag ik ook waar je dat op baseert.
Jij vond het een vrolijk verhaaltje? Bijzonder.
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 22:26
Nou, klikken is niet de term die ik zou gebruiken, maar ik vraag me wel af waarom iemand zo'n topic zou willen staffen.
(...)
Ik was degene (en misschien niet de enige) die dat topic heeft gestaft - nadat de TO al gepermaband was. Ik vond het belachelijk om dat topic open te laten staan, terwijl er alleen nog maar onzinreacties in verschenen en TO zelf niet eens meer kon reageren. Daar heeft helemaal niemand iets aan. TO niet en mensen die eventueel in een vergelijkbare situatie zitten ook niet.

Dus daarom.

Maar dat was dus wel nadat er al was gemeld in het bantopic dat TO een permaban had gekregen. Met die perma of andere eerdere stafjes had ik niets te maken, ik had die hele forummer verder ook nooit eerder ergens gezien.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 22:36
Jij vond het een vrolijk verhaaltje? Bijzonder.

Dit is wel heel flauw.
Vind je dit een normale manier van in gesprek zijn ?
nounou
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 22:38
Dit is wel heel flauw.
Vind je dit een normale manier van in gesprek zijn ?
Het is werkelijk totaal niet relevant wat jij en ik er inhoudelijk van vinden. Ze had al een perma, terecht dat ze er weer eentje krijgt.
Ik ga morgenavond met Yette wat biertjes slempen.

Voor nu: Goodnight.
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 22:26
En als je het verhaal van deze forummer in twijfel gaat trekken dan kunnen we een groot deel van de topics op Relaties en op Psyche wel laten verdwijnen, om nog niet eens te spreken van wat er op Seks staat.
Er is een kleine kans dat het verzonnen is, maar dat vind ik geen argument, in dit geval.
Als het niet verzonnen is kan Annelien elk beetje steun goed gebruiken.
Ze bedelt niet om geld, ze probeert geen ontmoetingen te regelen, ze vist niet naar persoonlijke gegevens van andere forummers. Ze valt niemand lastig met raar gedoe en ze treitert en beledigt geen mensen.
Dat kun je van heel wat forummers op Viva niet zeggen.
Ik heb niet gestaft. Toen ik las op het Bantopic dat To verwijderd was ivm terugkeren onder een permaban heb ik gevraagd of ze het topic wilden sluiten.
Amaqanda schreef:
23-10-2018 22:35
Waarom maak je haar dusdanig belangrijk?

De mods geven iemand een perma en als die het mis hebben is het idd dikke pech voor de ander. Heeft nemain weinig mee te maken.

Ik vind het belangrijk om persoonlijke redenen. En ik vind het echt niet ok dat het spottend 'een zielig verhaaltje' wordt genoemd.
Als Nemain het niet gelooft, nou dat kan.
Er zijn zat heftige verhalen op topics die ík niet geloof, waarom zou ik daarover spreken als 'een zielig verhaaltje' ?
Als ik het misheb trap ik gigantisch op iemands ziel. Waarom zou ik dat willen ?
Ik snap het oprecht niet waarom je dat zou doen, ik vind het rotgedrag.
nounou
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 22:50
Ik vind het belangrijk om persoonlijke redenen. En ik vind het echt niet ok dat het spottend 'een zielig verhaaltje' wordt genoemd.
Er zijn zat heftige verhalen op topics die ík niet geloof, waarom zou ik daarover spreken als 'een zielig verhaaltje' ?
Als ik het misheb trap ik gigantisch op iemands ziel. Waarom zou ik dat willen ?
Dat mag jij vinden.
Het was verder slechts mijn reactie op jouw reactie dat het allemaal zo erg is en TO dús clementie verdient.
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 22:50
Jij hebt opmerkelijk vaak nogal morele oordelen over forumgedrag van anderen. Dat maakt mij nieuwsgierig: wat maakt dat jij jezelf in de positie vindt om zo te oordelen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Jolly, had jij mijn PB nog gekregen?
Dat je na een perma het topic staft omdat er onzinreacties verschijnen en TO er niet meer kan reageren kan ik me nog wel voorstellen, zeker omdat het niet bepaald een lollig bedoeld topic was.
Ik hoop dat de mods hun perma nog gaan heroverwegen.
Vanmiddag heb ik een uitgebreide mail aan ze gestuurd.
Ze zijn eerder teruggekomen op bans, en ik vraag me echt af of de eerste permaban niet op een vergissing berust.
Er wordt vaak genoeg op allerlei manieren geblunderd door de mods.
nounou
Nemaìn’ schreef:
23-10-2018 23:01
Jolly, had jij mijn PB nog gekregen?
:proud: jup
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
23-10-2018 22:59
Jij hebt opmerkelijk vaak nogal morele oordelen over forumgedrag van anderen. Dat maakt mij nieuwsgierig: wat maakt dat jij jezelf in de positie vindt om zo te oordelen?

Ja, dat is een slechte gewoonte waar aan gewerkt wordt. Die is wat hardnekkig :|
nounou
Bedankt nog voor de samenvatting (parafraseren) van vanochtend. :)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 23:02
Dat je na een perma het topic staft omdat er onzinreacties verschijnen en TO er niet meer kan reageren kan ik me nog wel voorstellen, zeker omdat het niet bepaald een lollig bedoeld topic was.
Ik hoop dat de mods hun perma nog gaan heroverwegen.
Vanmiddag heb ik een uitgebreide mail aan ze gestuurd.
Ze zijn eerder teruggekomen op bans, en ik vraag me echt af of de eerste permaban niet op een vergissing berust.
Er wordt vaak genoeg op allerlei manieren geblunderd door de mods.
Coconuts had niet eens gestaft (en al had ze dat wel gedaan, zou dat gewoon terecht zijn). Jij en Vlinder deden in het modtopic net alsof zij persoonlijk een permaban gegeven had aan TO. Dat vond ik echt te ver gaan.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
23-10-2018 23:07
Coconuts had niet eens gestaft (en al had ze dat wel gedaan, zou dat gewoon terecht zijn). Jij en Vlinder deden in het modtopic net alsof zij persoonlijk een permaban gegeven had aan TO. Dat vond ik echt te ver gaan.

Eens
De mod heeft de perma gegeven en ook nog eens omdat ze al een perma had toch?

En reageren in een topic van iemand met een permaban slaat nergens meer op. Ze kan niet reageren of uitleggen of verdedingen.
De vraag het topic te sluiten was heel legitiem.

Het rare gegil in het modtopic en de reactie tegen coconuts daar en Nemain hier vind ik echt bizar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven