burenruzie

23-10-2018 22:01 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik woon drie hoog en onder mij wonen echt geen lieve mensen ze houden echt geen rekening met de buren.
Begon met huilbaby en ik dacht nog ach dat kind groeit er wel overheen. (slapeloze nachten) Daarna namen zij een kitten die ze elke avond op het balkon opsloot. Katje huilde hele nacht.
Nu is huilbaby ouder en rent en stampt de hele dag door. Qua gehoor lijkt het alsof iemand de hele dag met hamer op vloer beukt. Heb het al paar keer aangegeven maar geven de schuld aan bewoners op nr 1. Klopt niks van.
als ik dan al wat zeg doet ze net of ze me niet begrijpt (zij komen uit Syrië) Woningbouw doet er niks aan en kan daar ook niks aan doen.

Hoe op te lossen
anoniem_373978 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 16:41
0.75% gewijzigd
_Doortje_ schreef:
23-10-2018 23:18
Hebben jullie nou ruzie of niet, dat is me niet helder. Ik zou iets verdraagzamer worden. Die mensen komen uit een oorlog en hadden een huilbaby. Ik geloof dat ik een klagende buurvrouw er ook niet bij kon hebben.
Mijn man is ook Syriër en die komt niet uit de oorlog hoor..
verder babies huilen en wbt die kat, ja dat is zielig ja. Maar beiden heeft niks te maken met hun nationaliteit.
Ja dat is lastig want als jij over ze klaagt denkt men dat je wil discrimineren. Dus aarzelt men om te klagen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je hebt echt lieve buren, maar bent wel bang voor ze (de man tenminste)? Beetje raar allemaal.
Waaraan is dat katje overleden? En hoe weet je dat?
Calamitycat schreef:
23-10-2018 23:00
En toch is het katje overleden? Na 1 nacht op het balkon? Ik begin dit verhaal steeds vreemder te vinden.
Je valt iemand aan, terwijl je er zelf ook overheen leest.
Je kan met andere buren samenspannen. Met zijn allen verslag leggen bij de woningbouw. Zij kunnen dit dan niet zomaar links laten liggen. En geluid opnemen, dat moesten wij ook. Zoveel mogelijk.
Ikkuz schreef:
24-10-2018 08:21
Je kan met andere buren samenspannen. Met zijn allen verslag leggen bij de woningbouw. Zij kunnen dit dan niet zomaar links laten liggen. En geluid opnemen, dat moesten wij ook. Zoveel mogelijk.
Helaas nemen alle buren het op voor beneden omdat zij allemaal kleine kinderen hebben en daar blijkbaar geen last van hebben.
beetjegek schreef:
24-10-2018 07:45
Mijn man is ook Syriër en die komt niet uit de oorlog hoor..
verder babies huilen en wbt die kat, ja dat is zielig ja. Maar beiden heeft niks te maken met hun nationaliteit.
ze wonen hier net, en spreken nog niet echt Nederlands of ze doen of ze me niet begrijpen. Dat maakt het wel lastig
Maar dan nog vind ik het zo gek dat je je onderburen hoort stampen. Dat je het huilen hoort, snap ik. Maar ik hoorde mijn onderburen verder niet lopen ofzo, wel mijn bovenburen. En hoe.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Louise70 schreef:
24-10-2018 08:13
Waaraan is dat katje overleden? En hoe weet je dat?
Aan verkeerd eten en nachten op het balkon, beestje was pas paar weken oud. Zijn kattenbak was een ah tas met wat grit erin. ik heb er zelfs een melding bij dierenambulance van gemaakt, maar helaas
retrostar schreef:
24-10-2018 07:49
Ja dat is lastig want als jij over ze klaagt denkt men dat je wil discrimineren. Dus aarzelt men om te klagen.
Ik ben ook de enige Nederlander in de flat en zij zijn altijd allemaal samen dus ik schiet er ook weinig mee op.
MarindaH schreef:
24-10-2018 08:50
Maar dan nog vind ik het zo gek dat je je onderburen hoort stampen. Dat je het huilen hoort, snap ik. Maar ik hoorde mijn onderburen verder niet lopen ofzo, wel mijn bovenburen. En hoe.
ik heb zelf niemand boven mij wonen. Maar geloof me dat gestamp is echt niet normaal. Vind het knap dat dat kind überhaupt nog voeten over heeft. Woningbouw noemt het contact geluid. verkeerde vloer waarschijnlijk.
Louise70 schreef:
23-10-2018 22:02
Wat is er met dat katje gebeurd? Ik neem aan dat je de dierenpolitie hebt gebeld.
ja heb er meldingen van gemaakt. beestje liep op een gegeven moment alleen maar in rondjes. Ook buurtbeheer ingelicht. Ik ben er ook heengegaan om te vragen of ze hem per ongeluk buiten gesloten hadden. Antwoord was nee hoezo? Had dat beestje het liefste toen meteen meegenomen
MarindaH schreef:
24-10-2018 08:50
Oh, dat kun je wel degelijk horen hoor. Contactgeluiden verplaatsen zich ook via de muren.
Dat katje had gered kunnen worden
. Desnoods met politie erbij. Weken lang? Dat laat je toch niet gebeuren? Echt belachelijk.

Melding gemaakt? In dit soort gevallen blijven melden. Elke dag!
Ik neem aan dat je aangifte van dierenmishandeling hebt gemaakt?
Louise70 schreef:
24-10-2018 09:04
Ik neem aan dat je aangifte van dierenmishandeling hebt gemaakt?
ja heb er zeker meldingen van gemaakt bij dierenambulance en buurtbeheerder. Ook met andere buren maar die nemen het steeds voor hun op. Was op een gegeven moment in staat dat beestje zelf op te halen daar.
Ik vraag of je aangifte hebt gedaan? Nee dus... Voor mijn part, zit je nog 10 jaar in de herrie. Je hebt niet actief iets ondernomen.

Is de dierenpolitie langs geweest? Nee. Want die koppelen terug naar de melder over de vervolgstappen.

Kan hier zo link over worden. Je jankt wel over een stampend kind maar dat katje gaat onder jouw ogen dood.
Ik weet niet wie ik zieliger vind: die kat of die baby :hihi:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Louise70 schreef:
24-10-2018 09:15
Ik vraag of je aangifte hebt gedaan? Nee dus... Voor mijn part, zit je nog 10 jaar in de herrie. Je hebt niet actief iets ondernomen.

Is de dierenpolitie langs geweest? Nee. Want die koppelen terug naar de melder over de vervolgstappen.

Kan hier zo link over worden. Je jankt wel over een stampend kind maar dat katje gaat onder jouw ogen dood.
politie is er zelfs geweest.... dus weet niet hoor wat ik nog meer kon doen. Als zij zich er uit praten is er weinig te doen. Heb er zelfs foto's van gemaakt
Echt..... Sommigen..... :facepalm:
Maar de vraagt blijft: waarom vind je ze lief?

Dat ze uit de oorlog komen en een huilbaby hebben vind ik echt geen vrijbrief om dieren te mishandelen en je buren tot last te zijn. Kom op zeg.
MarindaH schreef:
24-10-2018 07:39
Er staat toch in de OP dat ie elke avond op het balkon zat.
Ik kan lezen hoor.

Ik: Ik had na de eerste avond/nacht een miauwend katje op het balkon de dierenpolitie al gebeld.
TO: deed ik ook.... aan dieren kom je niet

Ik: En toch is het katje overleden? Na 1 nacht op het balkon? Ik begin dit verhaal steeds vreemder te vinden.
TO: ok jij hebt vast goed contact met je buitenlandse buren

Behalve dat haar antwoord op mijn vraag kant noch wal slaat, schrijft TO in een ander bericht zelf dat ze de instanties heeft gebeld na de eerste nacht op het balkon maar dat ze niet wilden luisteren. Er is geen instantie die een levend jong dier langer dan een nacht op een balkon laat zitten hoor. De dierenpolitie bijvoorbeeld komt in dit soort gevallen na een melding onmiddellijk in actie. Vandaar mijn vraag of het katje na 1 nacht op het balkon is overleden, aangezien ze aangeeft dat ze gebeld had na de eerste nacht.
Dat het katje dus pas na meerdere nachten op het balkon is overleden terwijl TO na de eerste nacht al de instanties heeft gebeld is dus gewoon een raar verhaal. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan :sarcastic:
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Ikkuz schreef:
24-10-2018 08:18
Je valt iemand aan, terwijl je er zelf ook overheen leest.
Ook al zo'n moeite met begrijpend lezen?
Louise70 schreef:
24-10-2018 09:15

Dit dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven