burenruzie

23-10-2018 22:01 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik woon drie hoog en onder mij wonen echt geen lieve mensen ze houden echt geen rekening met de buren.
Begon met huilbaby en ik dacht nog ach dat kind groeit er wel overheen. (slapeloze nachten) Daarna namen zij een kitten die ze elke avond op het balkon opsloot. Katje huilde hele nacht.
Nu is huilbaby ouder en rent en stampt de hele dag door. Qua gehoor lijkt het alsof iemand de hele dag met hamer op vloer beukt. Heb het al paar keer aangegeven maar geven de schuld aan bewoners op nr 1. Klopt niks van.
als ik dan al wat zeg doet ze net of ze me niet begrijpt (zij komen uit Syrië) Woningbouw doet er niks aan en kan daar ook niks aan doen.

Hoe op te lossen
anoniem_373978 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 16:41
0.75% gewijzigd
De woningbouw moet er wel wat aan doen hoor. Google maar eens op woongenot.

Ik zou ook een keer terugstampen. Misschien dat hij dan in zijn hersens mee krijgt dat het vervelend is als je probeert te slapen. En anders oordoppen.
Sterkte, mijn alcohol onderburen hebben ook geen zin om rekening te houden met mij. Verderop ook nog een stel zuipers. Het ligt allemaal aan mij, want zij doen nooit iets fout. En als je de woningbouwcorporatie inlicht gaan ze je bedreigen.
MarindaH schreef:
24-10-2018 08:50
Maar dan nog vind ik het zo gek dat je je onderburen hoort stampen. Dat je het huilen hoort, snap ik. Maar ik hoorde mijn onderburen verder niet lopen ofzo, wel mijn bovenburen. En hoe.
Ik hoor mijn onderburen ook stampen. Elke stap. Soms zelfs dat mijn buffetkast ervan trilt!
Met een Arabisch sprekende tolk hen duidelijk maken waarvan je last hebt? Dan kunnen ze alvast niet doen alsof ze het niet begrijpen.
Ik heb de indruk dat jullie in Nederland echt veel last hebben van buren geluiden. Zijn de appartementen dan zo slecht geïsoleerd?
miedo schreef:
24-10-2018 11:31
De woningbouw moet er wel wat aan doen hoor. Google maar eens op woongenot.

Ik zou ook een keer terugstampen. Misschien dat hij dan in zijn hersens mee krijgt dat het vervelend is als je probeert te slapen. En anders oordoppen.
Sterkte, mijn alcohol onderburen hebben ook geen zin om rekening te houden met mij. Verderop ook nog een stel zuipers. Het ligt allemaal aan mij, want zij doen nooit iets fout. En als je de woningbouwcorporatie inlicht gaan ze je bedreigen.
Oh ja oordoppen heb ik al.. al dreunt het dan nog... Het is ook elke dag de hele dag. Precies hier geven ze iedereen de schuld, terwijl ik alleen maar vroeg of ze er op willen letten. Om gek van te worden
Poker schreef:
24-10-2018 11:41
Met een Arabisch sprekende tolk hen duidelijk maken waarvan je last hebt? Dan kunnen ze alvast niet doen alsof ze het niet begrijpen.
Ik heb de indruk dat jullie in Nederland echt veel last hebben van buren geluiden. Zijn de appartementen dan zo slecht geïsoleerd?
ja is oude flat en als je een 4 persoons gezin in een max 2 persoonsflat propt is dat vragen om ellende
Poker schreef:
24-10-2018 11:41
Ja, en we zijn een overbevolkt land.
miedo schreef:
24-10-2018 19:34
hier weer de hele dag raak... moet mezelf echt inhouden om niet in boosheid naar beneden te gaan.
Hoe kan jij de mensen onder je horen? Meestal toch andersom? Maar ga gewoon verhuizen probleem opgelost. Aangezien je graag benadrukt dat je de enige Nederlander bent in de flat.
LizPair schreef:
23-10-2018 22:16
Kijk hier eens op: https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... soverlast/#

Kinderen rennen en katten janken. Ik vind zelf dat een verhuurder hier veel verantwoordelijkheid in draagt. Zij verdienen aan de huurders, laten zij dan zorgen voor een goede geluidsisolatie.

In het ergste geval kun je zelf isolatie aanbrengen of in samenspraak met je buren de boel isoleren.
tuurlijk kinderen moeten lekker kinderen zijn, maar als je elke dag om half 7 wakker wordt van je buren is dat na een tijd echt niet grappig meer. ik heb zelf een puber in huis die soms zijn geluid wat hard zet en ik zeg dan ook tegen hem van joh we hebben ook buren. en dan is het klaar. En ja verhuurder moet daar zeker in meedenken.. betaal genoeg elke maand om met tegenzin thuis te zitten. Denk dat heel veel mensen niet beseffen hoe overlast je echt gek maakt.
kopjechino schreef:
25-10-2018 16:06
Hoe kan jij de mensen onder je horen? Meestal toch andersom? Maar ga gewoon verhuizen probleem opgelost. Aangezien je graag benadrukt dat je de enige Nederlander bent in de flat.
tja verhuizen hoe dan? moet je hier tien jaar ingeschreven staan om überhaupt in aanmerking te komen voor een huis. Ik benadruk niks maar ze nemen het wel voor elkaar op
Urgentie, loting, direct kans. Niet zo pessimistisch zijn.
Of particulier huren?
[quote=kopjechino post_id=29171112 time=1540478047 user_id=367263]
Urgentie, loting, direct kans. Niet zo pessimistisch zijn.
Of particulier huren?
[/quote

weet niet waar jij woont maar hier is woningnood heel hoog en krijg je echt niet zomaar. Misschien toch maar hutje op de hei zoeken ;-
)
Ik woon in Rotterdam en heb binnen 3 maanden een huis gevonden.
kopjechino schreef:
25-10-2018 16:38
Ik woon in Rotterdam en heb binnen 3 maanden een huis gevonden.
Kijk jij woont in een top stad.... hier in Amersfoort is het wel even anders
Heleen2018 schreef:
25-10-2018 16:00
hier weer de hele dag raak... moet mezelf echt inhouden om niet in boosheid naar beneden te gaan.
miedo ik heb je een prive bericht gestuurd
Heleen2018 schreef:
25-10-2018 16:36
ik ben ook maar een single moeder die echt niet particulier kan gaan huren helaas
miedo schreef:
heb je mijn prive bericht gehad?
miedo schreef:
heb je mijn prive bericht gehad?
Voor degenen die denken dat een melding bij de politie en/of de dierenpolitie betekent dat er gelijk of binnen korte tijd ingegrepen wordt; dit is helaas lang niet altijd het geval. Hier jankt de hond van de achterburen die al jaren altijd dag en nacht buiten zit nog steeds. Er zijn genoeg meldingen gemaakt door mij en omwonenden, de laatste keer werd ik zelfs afgesnauwd door de politie. Wat moet je dan in zo'n geval?
Cheiron76 schreef:
25-10-2018 17:11
Voor degenen die denken dat een melding bij de politie en/of de dierenpolitie betekent dat er gelijk of binnen korte tijd ingegrepen wordt; dit is helaas lang niet altijd het geval. Hier jankt de hond van de achterburen die al jaren altijd dag en nacht buiten zit nog steeds. Er zijn genoeg meldingen gemaakt door mij en omwonenden, de laatste keer werd ik zelfs afgesnauwd door de politie. Wat moet je dan in zo'n geval?
thanks want het is ook echt zo..je kan je druk maken maar als de "baasjes" zich eruit praten kom je nergens. en snap jou heel goed want je kan geen kant meer op
Cheiron76 schreef:
25-10-2018 17:11
Hier heeft de politie bij bedreiging door buurtbewoners zich ervanaf gemaakt door verwijzing naar buurtbemiddeling. Dus volgende keer bel ik het spoednummer wel.
miedo schreef:
25-10-2018 19:39
Hier heeft de politie bij bedreiging door buurtbewoners zich ervanaf gemaakt door verwijzing naar buurtbemiddeling. Dus volgende keer bel ik het spoednummer wel.
ja en helpt dat
Heleen2018 schreef:
25-10-2018 22:29
ja en helpt dat
Heb ik gelukkig nog geen ervaring mee.
Zit ook nog te denken om via juridische weg te bekijken om voor huurverlaging in aanmerking te kunnennkomen door geen volledig woongenot.
Moet nog bij rechtswinkel informeren.

Misschien kun je aan woningruil doen met een potige kerel die niet bang is uitgevallen ;-)
Wat voor vloer hebben ze liggen? Want als je laminaat of iets dergelijks hebt dan kun je het richting je buren niet maken om daar de hele dag overheen te rauzen. De verhuurder kan daar wel degelijk eisen aan stellen als er sprake van overlast is. Laat ze maar een (Perzisch?) tapijt o.i.d. neerleggen!
Heleen2018 schreef:
24-10-2018 08:51
Ik ben ook de enige Nederlander in de flat en zij zijn altijd allemaal samen dus ik schiet er ook weinig mee op.
Ik geloof helemaal geen fluit van je verhaal Heleen.
Je reinste flauwekul allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven