Trek het niet meer. Tips?

13-03-2009 08:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

zal de situatie zo kort mogelijk uitleggen. Hoop op tips, hoe ermee om te gaan en wat te doen.

Afgelopen december na 2 jaar relatie (samenwonend) de relatie verbroken. Na een paar weken toch weer geprobeerd. Eind februari de relatie weer verbroken en nu definitief omdat er niks aan de relatie veranderde terwijl dat een voorwaarde was om door te gaan. Het liep er voor mij stuk op dat hij geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn leven en manier van leven. Dit ging niet samen met mijn idee van een relatie.

Het probleem nu is echter dat hij mijn leven nu zo ontzettend aan het vergallen is. Bewust. We wonen nog samen omdat hij andere woonruimte moet vinden. Het huis en inboedel zijn van mij. We hebben een samenlevingscontract. Hij heeft in de tijd dat het even goed was een brief geschreven waarin hij aangeeft nergens aanspraak op te zullen maken en zo snel mogelijk andere woonruimte te zoeken indien relatie wordt verbroken. Later heeft hij, weliswaar in wode, een brief ondertekend waarin staat dat hij per 1 april vertrokken moet zijn. Sorry voor het warrige verhaal.

De situatie is dus dat hij wel op zoek is maar er veel niet meerwerkt zoals oa: hij heeft geen geld, de huurmarkt is duur en er is niet heel veel aanbod. Ik snap gewoon niet dat hij zijn spullen niet pakt en naar zijn ouders ofzo gaat. Dit wil je toch niet???

Ik ben zelfs ziek van de stress die dit me brengt. Tel de nachten tot 1 april af, maar hoe kom ik in godsnaam deze tijd door? En wat met de schuld (geld) die nog openstaat bij mij??

Bedankt voor het doorlezen en sorry voor het onsamenhangende. Ben gewoon zo boos en verdrietig.
Carrie,

Als jullie het destijds eens waren dat hij geen recht heeft op het huis of spullen, dan is dat zo. Dan hoeft hij niet ineens uitgekocht te worden. Doet hij zo vervelend in de hoop dat jij hem laat blijven/ geld geeft/ weet ik veel? Jammer dan.

Resoluut er uit laten zetten. Je hebt gezegd voor maandag, dus als hij dat niet doet dan moet het maar helaas gedwongen. Kunnen mensen in je omgeving dat doen, kan zijn familie dat doen, moet de politie komen?

Die 500 euro, dat is wel vervelend maar bijzaak. Het lijkt me toch vooral prioriteit hebben dat jij je huis weer terug hebt.
Uitkopen? Het is toch jouw huis?

En lieverd, niemand hoeft rekening met jouw gevoelens te houden,daar heb je jezelf voor. JIj houdt rekening met JOUW gevoelens. Hij weet kennelijk dat je nog 'iets' van hem wilt (rekening houden met je gevoelens, meewerken etc.) en dat gebruikt nu lekker om je treiteren. Spullen op straat donderden, nieuw slot erop en klaar is kees!
Ik zou juridisch advies gaan inwinnen als ik jou was. Heb je gehoord van Jurofoon? Op de website vond ik ook dit artikel, dat misschien wat vragen voor je beantwoordt:

Wanneer ontstaat er een woonrecht bij samenwonen?

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3369

Heel veel sterkte!
Dat zou ik ook maar voor de zekerheid toen ,goeie tip!

Als blijkt wa[t ik wel denk] dat je in je recht staat en hij wil niet weg gaan,familie inschakelen .
Dank je wel voor alle reacties.

@lolle: dank je voor de tip. Weet dat hij recht heeft tot 1 april, maar dan moet hij er volgens mij ook voor betalen. Maar goed, dat maakt me niet uit.

Hij doet ontzettend moeilijk. Vannacht heeft hij op de bank geslapen, dan zet hij een wekker op 9 uur, slaapt zelf lekker door. Ik ben dan wakker dus sta op etc. Doe ff raampje open in woonkamer waar hij lag en 1 gordijn open. Zegt ie: dit is mijn slaapplek, ik wil dat je nu het raam en gordijn dicht doet. Dus ik zeg dit is mijn huis en dat doe ik niet. Dan ga ik naar de slaapkamer. Dus ik, dat is mijn plek en niet meer voor jou toegankelijk etc. Beroept ie zich erop dat hij heefft ondertekend dat hij woongenot zou krijgen (samenlevingscontract) etc. Wordt er zoooo moe van. Probeer mijn humeur er niet onder te laten lijden maar is erg moeilijk.

Ga maandag druk aan het rondbellen met advocaten en de jurofoon. Weet nu wel ongeveer wat wel en niet kan. Vind het gewoon zo teleurstellend dat iemand die 2 jaar zegt dat ie dit wat nu allemaal gebeurt niet zou doen, het toch doet.

Puur om mij te pesten.
Jeeeeeeeeetje Carrie, wat een situatie!! Wat ongelovelijk vervelend! Goed dat je maandag gaat rondbellen, maar kun je wel zo lang wachten?

Ik heb eigenlijk geen tips, wel een dikke
quote:carrie83 schreef op 14 maart 2009 @ 09:58:

Dank je wel voor alle reacties.

@lolle: dank je voor de tip. Weet dat hij recht heeft tot 1 april, maar dan moet hij er volgens mij ook voor betalen. Maar goed, dat maakt me niet uit.

Hij doet ontzettend moeilijk. Vannacht heeft hij op de bank geslapen, dan zet hij een wekker op 9 uur, slaapt zelf lekker door. Ik ben dan wakker dus sta op etc. Doe ff raampje open in woonkamer waar hij lag en 1 gordijn open. Zegt ie: dit is mijn slaapplek, ik wil dat je nu het raam en gordijn dicht doet. Dus ik zeg dit is mijn huis en dat doe ik niet. Dan ga ik naar de slaapkamer. Dus ik, dat is mijn plek en niet meer voor jou toegankelijk etc. Beroept ie zich erop dat hij heefft ondertekend dat hij woongenot zou krijgen (samenlevingscontract) etc. Wordt er zoooo moe van. Probeer mijn humeur er niet onder te laten lijden maar is erg moeilijk.

Ga maandag druk aan het rondbellen met advocaten en de jurofoon. Weet nu wel ongeveer wat wel en niet kan. Vind het gewoon zo teleurstellend dat iemand die 2 jaar zegt dat ie dit wat nu allemaal gebeurt niet zou doen, het toch doet.Puur om mij te pesten.Die gedachte zal jouw ex ook gehad hebben toen jij hem gisteravond op straat wilde zetten.
Wat rottig voor je. "Terugpesten" lijkt me een riskante tip, want voor je het weet ben je weer verwikkeld in een (nieuw soort) relatie met hem. Maar zoveel mogelijk familie en vrienden uitnodigen en/of laten slapen bij jou thuis is misschien een goede manier om hem zover te krijgen dat hij snel vertrekt.

Wat het geld betreft:

- Misschien komt hij er nu langzaam achter dat hij een (betere) baan zal moeten gaan zoeken, beter functioneert zonder zijn joints en -ja, helaas!- echt zelf zijn huur zal moeten betalen, enz. enz. Op een goede dag realiseert hij zich misschien zelfs dat het knap lullig was om je dat geld afhandig te maken, en betaalt hij het alsnog terug;

en zoniet...

- misschien zie je het nooit meer terug. Probeer het dan maar te zien als goed besteed "lesgeld". Dit overkomt jou immers geen tweede keer! (De meeste studies kosten heel wat meer dan vijftienhonderd euro en leren je heel wat minder wijsheden.)

Nogmaals: sterkte!
Denk niet dat hij hier van leert helaas. Die hoop heeft mijn dochter nu na een jaar van de breuk opgegeven.Met ex gaat het niet best,geen werk,nu harddrugsgebruik,veel negatieve roddels over onze dochter

En heel veel aandacht van zijn omgeving,hij is slachtoffer ,zijn familie wijt dit aan de breuk [zomaar op straat gezet]

Een zg lieve,zachte jongen,die helaas niet in staat is verantwoording te nemen

Maar je wordt hier echt veel sterker van Carrie ,niet laten meeslepen hoor..Niet terug pesten,zijn gedrag zegt zoveel over hem ....Ook goeie tip van Lolle ,is tie zo weg

Nogmaals : Sterkte en geef jezelf de tijd dit te verwerken ...
Carrie, hoe is het weekend gegaan?

Vandaag nog druk gebeld naar advocaten en jurofoon, Ik hoop dat je wat gehoord hebt waar je wat mee kunt en wat effect heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven