Wat is nou echt een leuk kraamcadeau?

26-10-2018 17:00 118 berichten
Een vriendin van mij moet binnenkort bevallen en ik weet niets van babies. Wat is nou echt leuk om als kraamcadeau te krijgen? Volgens mij heeft ze al een hele bende kleertjes, en veel verder kom ik niet. Want tja speelgoed, een baby speelt niet echt toch?

Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
Onlangs een babyfloat gegeven aan iemand.
Een soort zwem/drijfband voor baby's.
De buren waren er helemaal dolblij mee en de buurjongen van een paar maand oud vindt hem blijkbaar fantastisch.

Ik check altijd eerst de geboortelijst als er één is.
Hebben ze tenminste iets dat ze écht kunnen gebruiken.

De helft van de tijd geef ik een leuk spaarvarken (of kleurige spaardoos, spaarhond, ...) met geld in.
Genoeg gezinnen waar het ding na 10 jaar nog dienst doet.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 26-10-2018 18:49
8.35% gewijzigd
Yellow002 schreef:
26-10-2018 18:41
Een vriendin is zelf een dekentje aan het breien voor onze kleine. super lief en leuk cadeautje.
Oh wat leuk!! Ik ben daar niet handig in (vandaar dat ik een back up knuffeldoekje/labeldoekje van de Hema bij mijn home made creatie had gegeven) maar toen kind wat groter werd heeft mijn moeder een mooie warme beddensprei gehaakt voor kind (mijn beste vriendin en ik kennen elkaars ouders ook namelijk). Helemaal naar de smaak van vriendin en kind. Maar mijn moeder is daar sowieso handig in, voor mijn broer en mij heeft ze onze baby box-kleden toen ook helemaal zelf gemaakt. Ze zijn nog altijd bewaard gebleven :)
Wij hebben ook gehaakte vlaggetjes gekregen en een gehaakt dekentje. Super leuk!
COtweepuntnul schreef:
26-10-2018 18:47
Oeh ja de zevensprong :heart:
Toen de eerste aflevering van de serie op de televisie werd uitgezonden was ik -3, maar ik vond en vind het zo leuk!! Maar misschien dat in deze tijd het boek wat meer geschikt is, de tv-serie is wellicht wat gedateerd.
Voor de babyshower van vriendin heb ik.al spulletjes gekocht. Als baby geboren is zal ik waarschijnlijk een bon geven. Kindje zal nog vaak switchen can kleding ect. Dus in mijn ogen heeft ze daar meeste aan. Later worden kleertjes toch steeds meer smaak gebonden.
Yellow002 schreef:
26-10-2018 18:41
Ik moet over ongeveer 2 maanden bevallen. In dit topic is het niet zo maar ik zie veel topics waarin iedereen heel kritisch is op de cadeaus. Ik zou echt alles leuk vinden denk ik!

Een vriendin is zelf een dekentje aan het breien voor onze kleine. super lief en leuk cadeautje.

Mn broertje geeft een ingelijst geboorteposter. Zoiets:
[img] https://www.google.nl/search?q=geboorte ... tLwLM/[img]

Ik heb al voorleesboeken gehad (daarvoor moet de kleine nog wel wat ouder zijn).

Ik heb laatst zelf iemand van die kaarten voor in de box gegeven in zwart wit omdat jonge baby's nog niet (echt) kleur kunnen onderscheiden, maar dit wel.

Verder zijn badjasjes of badcapes ook leuk of je kan gaan voor een wintermutsje of warme slofjes aangezien de kleine een najaar baby is?
Ik vind knuffeltjes juist wel leuk om te krijgen ook.

Je hebt ook nachtlampjes die niet in het stopcontact hoeven en vanzelf na zoveel minuten uitgaan in de vorm van een dier. Die kan overal in het kamertje neergezet worden.

Die instelling had ik ook. En het meeste vond ik ook geweldig. Maar toch kreeg ik dingen die ik vreselijk lelijk vond. Een jurkje dat tien jaar eerder erg modieus was maar toen ik het kreeg echt niet meer, en een tweedelig joggingpakje in rood wit van 100% polyester. Lief bedoeld van collega's, dus hartelijk bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
26-10-2018 18:55
Die instelling had ik ook. En het meeste vond ik ook geweldig. Maar toch kreeg ik dingen die ik vreselijk lelijk vond. Een jurkje dat tien jaar eerder erg modieus was maar toen ik het kreeg echt niet meer, en een tweedelig joggingpakje in rood wit van 100% polyester. Lief bedoeld van collega's, dus hartelijk bedankt.
Ja ok. Het kan zijn dat er iets tussen zit wat mijn smaak niet is. Maar vaak zie ik in topics hele lijsten met dingen wat je écht niet moet kopen. Ik vind dat nogal ondankbaar overkomen ;-)
Ik ben onlangs bevallen.. En moet eerlijk zeggen... Ik werd gek van alle knuffels en kleding, en ook speelgoed want ik vind meer dan de helft verschrikkelijk.
Ik was het meest blij met cadeaubonnen. Of als mensen het vroegen gaf ik kleine dingetjes door die ik nog extra wilde hebben.

Heb onlangs een vriendin een babyfloat gegeven, maar wel van tevoren even gevraagd.
Verder heb ik zelf (en dat vond ik echt het origineelste cadeau) een bon gehad voor de slager (jaaaa zodat ik weer filet American en biefstuk kon halen, dat had ik zo gemist) maar dat is leuk als ze dat graag eet.
Ik geef meestal een kinderboek(je).

Er zijn van die pakketjes met een boekje en een speeltje/knuffeltje. Laatst een Pieter konijn boekje met pantoffeltjes gegeven en aan iemand anders een Dikkie Dik boekje met een kinderwagenspeeltje.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Een knuffelhaas met naam en geboortedatum op de oren.

Een reistkoffertje met naam erop.
Ik heb juist een vriendin (alleenstaande moeder) die net bevallen was cadeaus gegeven die specifiek voor haar waren. Baby kreeg al genoeg en wilde met iets origineels komen. Fijne rituals set, bon om sushi te gaan eten, mand met snacks die ze tijdens zwangerschap niet mocht maar met bijv borstvoeding geven wel.
Echt even iets voor haar. Tuurlijk heeft de baby de hoogste prioriteit, zeker de eerste weken maar als ze dan eenmaal een momentje (of iets meer tijd) voor zichzelf heeft, even iets extra's is dan e leuk.
Ik geef meestal iets van bv fisherprice voor als ze een 1 of 2 jaar zijn. Staat vaak leuk in de babykamer met die felle kleurtjes en iedereen is er altijd blij mee.

Het liefst iets wat je makkelijk mee kan nemen zoals een vliegtuig met poppetjes of een huis met allerlei dingetjes en poppetjes erbij. Zo heb je makkelijk iets om mee te nemen als je bv op visite gaat. Je hebt ook het Handige Helpers Huis. Heel leuk ding. Kan je opendoen en mee spelen en als je weer weg gaat alles in het huis doen en dichtklappen. Kost wel 39.95. Je hebt ook de schoolbus of brandweerauto met toebehoren voor 19.95 of het vliegtuig voor 24.95.
Gipsafdruk voor handjes of voetjes. Ik ben nog niet zo lang geleden bevalen en dit vond ik zo leuk! Ik had er helemaal niet aangedacht om zoiets zelf te kopen.
Bioscoopbonnen voor de ouders en een ‘ oppasbon’ van jou voor de bewuste avond.
Ik vond eigenlijk alle kraamcadeaus wel leuk. Alleen met kleertjes was ik niet zo blij want vaak niet mijn smaak.

Meest waardevol was denk ik toen een vriendin die ik al heeeeel lang ken met een van haar lievelingsknuffels van toen ze een klein meisje was kwam aanzetten, omdat ze die graag aan mijn zoontje wilde geven. Dat vond ik erg lief.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Een spaarpot

Afbeelding
https://www.hetzilverhuys.com/verzilver ... 30691.html
Of 1 van de andere 100000 aparte modellen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vond een kleurige stoffen vlaggenlijn met de naam van kind heel erg leuk. Hangen we ieder jaar met de verjaardag weer op. Kregen er een 2e vlaggenlijn zonder naam bij die gebruiken we bij alle verjaardagen.

Verder was ik erg blij met prentenboeken, het rugzakje voor het KDV, en plastic bord met besteksetjes gebruiken we ook al jaren.

We hadden wat wensen op een digitaal lijstje gezet voor mensen die daar om vroegen. Dat vond ik ook wel fijn.
Muziekdoosje..
Geen bijzonder of echt leuk kraamcadeau (zoals je vraagt in de OP), maar als je er niet uit komt of in tijdnood komt, kun je altijd nog heel praktisch denken en een Zwitsal setje samen stellen.
Dat kan iedereen gebruiken en is op-en-top 'baby'.
Sushi, een broodje carpaccio, gerookte zalm.
Oh, ik kijk nu al uit naar mijn kraamweek! :mrgreen:
Ik vond ook alle cadeaus wel leuk. Maar cadeaubonnen en gepersonaliseerde cadeautjes vond ik toch wel het leukst.
En de fles wijn :proud:
Gebruna schreef:
26-10-2018 19:45
Geen bijzonder of echt leuk kraamcadeau (zoals je vraagt in de OP), maar als je er niet uit komt of in tijdnood komt, kun je altijd nog heel praktisch denken en een Zwitsal setje samen stellen.
Dat kan iedereen gebruiken en is op-en-top 'baby'.
Niet alle kinderen kunnen daar tegen ;-)

En ik gebruikte bij mn kinderen tot een jaar of één eigenlijk vooral water.
Zonnebloem8850 schreef:
26-10-2018 20:00
En de fles wijn :proud:
:high5:
Ja wijn :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven