Wat is nou echt een leuk kraamcadeau?
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:00
Een vriendin van mij moet binnenkort bevallen en ik weet niets van babies. Wat is nou echt leuk om als kraamcadeau te krijgen? Volgens mij heeft ze al een hele bende kleertjes, en veel verder kom ik niet. Want tja speelgoed, een baby speelt niet echt toch?
Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:12
Dat ligt nogal aan de persoon voor wie het is. Er is geen universeel (kraam) kado. Zoveel mensen zoveel wensen.
Vraag het anders als je zelf niks kan bedenken, of de vader. Of oma/opa?
Ik vond eigenlijk alleen de bon voor een foto op hout afdrukken echt leuk.
Maar moet je smaak zijn.
Vraag het anders als je zelf niks kan bedenken, of de vader. Of oma/opa?
Ik vond eigenlijk alleen de bon voor een foto op hout afdrukken echt leuk.
Maar moet je smaak zijn.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 26-10-2018 17:17
37.29% gewijzigd
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:13
Het is haar eerste kindje en ik weet de naam nog niet. Zo'n armbandje of bestekset is misschien ook wat raar om van een vriendin te krijgen, is dat niet eerder iets voor opa's en oma's?
Taarten bakken kan ik echt maar beter niet aan beginnen
Zo'n waterbal is grappig, daar had ik echt nog nooit van gehoord!
Taarten bakken kan ik echt maar beter niet aan beginnen
Zo'n waterbal is grappig, daar had ik echt nog nooit van gehoord!
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:13
Klinkt leuk.
Linkje?
Ik zie alleen waterballen waarin volwassenen het water op kunnen.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:16
Ze verkopen ze bij de Prenatal.Caitriona* schreef: ↑26-10-2018 17:13Klinkt leuk.
Linkje?
Ik zie alleen waterballen waarin volwassenen het water op kunnen.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:16
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:17
Een boek met de naam van de baby (Kun je uiteraard oas kater bestellen), bijvoorbeeld deze https://www.wonderbly.com/nl/personaliz ... lsrc=aw.ds
Waar wij zelf heel blij mee waren was een speelgoedkist of bankje met naam van kind er op. Worden nu nog steeds veel gebruikt. Maar dat red je denk ik niet met dertig euro.
Waar wij zelf heel blij mee waren was een speelgoedkist of bankje met naam van kind er op. Worden nu nog steeds veel gebruikt. Maar dat red je denk ik niet met dertig euro.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:19
Die besteksetjes blijven vaak in de glazen kast staan,ClumsyNinja schreef: ↑26-10-2018 17:13Het is haar eerste kindje en ik weet de naam nog niet. Zo'n armbandje of bestekset is misschien ook wat raar om van een vriendin te krijgen, is dat niet eerder iets voor opa's en oma's?
naast de zilveren lepeltjes en het dure theeservies.
Ik vind het het leukst om iets te geven dat ze kunnen gebruiken.
Ben je Hema-fan? Ik wel/ik ook.
Heel leuke babyspulletjes daar.
Capetjes, slabbetjes, boekjes.
Dit is toch te schattig?
https://www.hema.nl/baby/babyverzorging ... 28052.html
https://www.hema.nl/baby/babyspeelgoed/ ... 83818.html
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:21
Wat hier nog steeds staat (en Lon is inmiddels 18);
Een treintje, waarbij elk wagonnetje een letter heeft. Op die manier heeft ze een treintje met haar naam.
Een spaarpot van Beatrix Potter.
Wat allang weg is, maar waar ik heel veel plezier van had; een badjas. Die was, toen ik hem kreeg, nog veel te groot, maar dat was eigenlijk niet zo erg. Toen ze een jaar was, paste hij precies. En met anderhalf waren de mouwen te kort, maar dat was evengoed niet erg. In tegenstelling tot kleertjes, die moeten gewoon passen. Min of meer.
Een treintje, waarbij elk wagonnetje een letter heeft. Op die manier heeft ze een treintje met haar naam.
Een spaarpot van Beatrix Potter.
Wat allang weg is, maar waar ik heel veel plezier van had; een badjas. Die was, toen ik hem kreeg, nog veel te groot, maar dat was eigenlijk niet zo erg. Toen ze een jaar was, paste hij precies. En met anderhalf waren de mouwen te kort, maar dat was evengoed niet erg. In tegenstelling tot kleertjes, die moeten gewoon passen. Min of meer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:22
Hier gebruiken ze het bestek dagelijks. Ziet er uit als gewoon bestek maar dan met de naam erop. Is verder niks sjieks aan.Caitriona* schreef: ↑26-10-2018 17:19Die besteksetjes blijven vaak in de glazen kast staan,
naast de zilveren lepeltjes en het dure theeservies.
Ik vind het het leukst om iets te geven dat ze kunnen gebruiken.
Ben je Hema-fan? Ik wel/ik ook.
Heel leuke babyspulletjes daar.
Capetjes, slabbetjes, boekjes.
Dit is toch te schattig?
https://www.hema.nl/baby/babyverzorging ... 28052.html
https://www.hema.nl/baby/babyspeelgoed/ ... 83818.html
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:24
Die is leuk.Lavendel_Madelief schreef: ↑26-10-2018 17:16Een O-ball. Door de vele gaten kunnen jonge baby's er al mee spelen.
![]()
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:24
Dit dus. Je hebt meerdere vormen. Hier wordt jaar later nog met de auto gespeeldLavendel_Madelief schreef: ↑26-10-2018 17:16Een O-ball. Door de vele gaten kunnen jonge baby's er al mee spelen.
![]()
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:25
Als het een hele goede vriendin is dan zou ik het wel geven. Anders is het meer iets voor mensen die dichtbij staan inderdaad.ClumsyNinja schreef: ↑26-10-2018 17:13Het is haar eerste kindje en ik weet de naam nog niet. Zo'n armbandje of bestekset is misschien ook wat raar om van een vriendin te krijgen, is dat niet eerder iets voor opa's en oma's?
Je gaat toch niet meteen na de geboorte op kraamvisite? Dan heb je echt nog wel tijd om iets te laten graveren.