Wat is nou echt een leuk kraamcadeau?

26-10-2018 17:00 118 berichten
Een vriendin van mij moet binnenkort bevallen en ik weet niets van babies. Wat is nou echt leuk om als kraamcadeau te krijgen? Volgens mij heeft ze al een hele bende kleertjes, en veel verder kom ik niet. Want tja speelgoed, een baby speelt niet echt toch?

Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
Cadeaubon
Een armbandje of bestekset met de naam van het kindje erop.
Een verzamel prentenboek zoals Liselotje of Jip en Janneke.
Alsjeblieft geen knuffeldieren.
En geen luiertaart.

Als het haar eerste kindje is:
een baby-badcape
knisperboekjes
Lego of duplo
Alle reacties Link kopieren
Een mooi boek met een persoonlijk berichtje naar het kind en een bos bloemen. Of een rompertje en een zelfgebakken taart ofzo.
Ik koop altijd een waterbal. Dat is een plastic bal gevuld met water en vissen. Dat vinden baby's al gelijk leuk om naar te kijken en het gaat jaren mee, want later gaan ze er mee spelen.
Vaste prik voor mij, al jaren.
Dit is er één met een eendje.

Afbeelding
Dat ligt nogal aan de persoon voor wie het is. Er is geen universeel (kraam) kado. Zoveel mensen zoveel wensen.

Vraag het anders als je zelf niks kan bedenken, of de vader. Of oma/opa?

Ik vond eigenlijk alleen de bon voor een foto op hout afdrukken echt leuk.
Maar moet je smaak zijn.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 26-10-2018 17:17
37.29% gewijzigd
Het is haar eerste kindje en ik weet de naam nog niet. Zo'n armbandje of bestekset is misschien ook wat raar om van een vriendin te krijgen, is dat niet eerder iets voor opa's en oma's?
Taarten bakken kan ik echt maar beter niet aan beginnen XD

Zo'n waterbal is grappig, daar had ik echt nog nooit van gehoord!
Je kan ook de blije doos aanvragen voor haar.
Cateautje schreef:
26-10-2018 17:08
Ik koop altijd een waterbal. Dat is een plastic bal gevuld met water en vissen. Dat vinden baby's al gelijk leuk om naar te kijken en het gaat jaren mee, want later gaan ze er mee spelen.
Vaste prik voor mij, al jaren.
Klinkt leuk.
Linkje?

Ik zie alleen waterballen waarin volwassenen het water op kunnen.
https://deblijedoos.nl/
Caitriona* schreef:
26-10-2018 17:13
Klinkt leuk.
Linkje?

Ik zie alleen waterballen waarin volwassenen het water op kunnen.
Ze verkopen ze bij de Prenatal.
Een O-ball. Door de vele gaten kunnen jonge baby's er al mee spelen.
Afbeelding
Klikkie vind ik leuk. Met een cadeauabbonement krijgt ze dan 3 maanden 10 foto’s per maand toegestuurd. Met minimale inspanning straks een heerlijke herinnering.

Van wat ik kreeg was de badcape (met naam) favoriet, maar ook cadeaus voor als het kind wat groter is. Zoals een badjasje.
Een boek met de naam van de baby (Kun je uiteraard oas kater bestellen), bijvoorbeeld deze https://www.wonderbly.com/nl/personaliz ... lsrc=aw.ds

Waar wij zelf heel blij mee waren was een speelgoedkist of bankje met naam van kind er op. Worden nu nog steeds veel gebruikt. Maar dat red je denk ik niet met dertig euro.
ippy schreef:
26-10-2018 17:16
Klikkie vind ik leuk. Met een cadeauabbonement krijgt ze dan 3 maanden 10 foto’s per maand toegestuurd. Met minimale inspanning straks een heerlijke herinnering.

Héél erg leuk maar wel een beetje duur.
ClumsyNinja schreef:
Het is haar eerste kindje en ik weet de naam nog niet. Zo'n armbandje of bestekset is misschien ook wat raar om van een vriendin te krijgen, is dat niet eerder iets voor opa's en oma's?
Die besteksetjes blijven vaak in de glazen kast staan,
naast de zilveren lepeltjes en het dure theeservies.

Ik vind het het leukst om iets te geven dat ze kunnen gebruiken.

Ben je Hema-fan? Ik wel/ik ook.
Heel leuke babyspulletjes daar.
Capetjes, slabbetjes, boekjes.
Dit is toch te schattig?
https://www.hema.nl/baby/babyverzorging ... 28052.html
https://www.hema.nl/baby/babyspeelgoed/ ... 83818.html
Wat hier nog steeds staat (en Lon is inmiddels 18);

Een treintje, waarbij elk wagonnetje een letter heeft. Op die manier heeft ze een treintje met haar naam.

Een spaarpot van Beatrix Potter.

Wat allang weg is, maar waar ik heel veel plezier van had; een badjas. Die was, toen ik hem kreeg, nog veel te groot, maar dat was eigenlijk niet zo erg. Toen ze een jaar was, paste hij precies. En met anderhalf waren de mouwen te kort, maar dat was evengoed niet erg. In tegenstelling tot kleertjes, die moeten gewoon passen. Min of meer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Caitriona* schreef:
26-10-2018 17:19
Die besteksetjes blijven vaak in de glazen kast staan,
naast de zilveren lepeltjes en het dure theeservies.

Ik vind het het leukst om iets te geven dat ze kunnen gebruiken.

Ben je Hema-fan? Ik wel/ik ook.
Heel leuke babyspulletjes daar.
Capetjes, slabbetjes, boekjes.
Dit is toch te schattig?
https://www.hema.nl/baby/babyverzorging ... 28052.html
https://www.hema.nl/baby/babyspeelgoed/ ... 83818.html
Hier gebruiken ze het bestek dagelijks. Ziet er uit als gewoon bestek maar dan met de naam erop. Is verder niks sjieks aan.
Ik heb al een paar keer het grote Jip & Janneke boek gegeven. Werd altijd leuk gevonden. En voor een wat kleiner budget een knisperboekje.
Lavendel_Madelief schreef:
Afbeelding
Die is leuk.
Lavendel_Madelief schreef:
Afbeelding
Dit dus. Je hebt meerdere vormen. Hier wordt jaar later nog met de auto gespeeld
ClumsyNinja schreef:
Als het een hele goede vriendin is dan zou ik het wel geven. Anders is het meer iets voor mensen die dichtbij staan inderdaad.
Je gaat toch niet meteen na de geboorte op kraamvisite? Dan heb je echt nog wel tijd om iets te laten graveren.
Leuke suggesties! Iemand schreef dat jullie mijn vriendin toch niet kennen maar ik zie nu allemaal babydingen voorbij komen waar ik echt geen weet van had (babies dragen badjassen?!) dus het helpt echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven