Wat is nou echt een leuk kraamcadeau?
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:00
Een vriendin van mij moet binnenkort bevallen en ik weet niets van babies. Wat is nou echt leuk om als kraamcadeau te krijgen? Volgens mij heeft ze al een hele bende kleertjes, en veel verder kom ik niet. Want tja speelgoed, een baby speelt niet echt toch?
Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:31
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:33
Ooooh, ze bestaan nog! Ik had er eentje vroeger. Jaren mee gespeeld!
OT; ik heb van een vriendin een badcape gekregen waar ze zoon zijn naam en geboortedatum op heeft geborduurd. Dat is het mooiste kraamcadeau wat we hebben gekregen.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:37
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:38
Ik geef regelmatig deze
https://www.bol.com/nl/p/nijntje-nachtl ... uctPageUrl
Een klein lampje met genoeg licht om de baby s avonds aan te leggen of een luier te verschonen die niet zo fel is dat je helemaal uit je slaap bent. Bovendien gaat hij na 10 minuten weer uit.
Verder zijn er erg weinig kraamcadeaus die me bij zijn gebleven.
https://www.bol.com/nl/p/nijntje-nachtl ... uctPageUrl
Een klein lampje met genoeg licht om de baby s avonds aan te leggen of een luier te verschonen die niet zo fel is dat je helemaal uit je slaap bent. Bovendien gaat hij na 10 minuten weer uit.
Verder zijn er erg weinig kraamcadeaus die me bij zijn gebleven.
vrijdag 26 oktober 2018 om 17:45
Nou, de eerste weken natuurlijk nog niet. En eerlijk; toen ik hem kreeg dacht ik ´wat moet ik daar nou mee?`. Maar hij bleek verrassend handig te zijn op het consultatiebureau (daar zit je vaak langer met een blote baby dan je zou willen), als we na het badderen over de gang moesten en ook als we naar het zwembad gingen, of op vakantie. Even snel iets extra´s over de pyama was vaak best fijn.ClumsyNinja schreef: ↑26-10-2018 17:26Leuke suggesties! Iemand schreef dat jullie mijn vriendin toch niet kennen maar ik zie nu allemaal babydingen voorbij komen waar ik echt geen weet van had (babies dragen badjassen?!) dus het helpt echt!
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:01
Avondeten
Ik werd daar serieus het allerblijst van omdat koken echt helemaal onderaan de prioriteitenlijst stond
Verder hoeft het cadeau (er vanuit gaande dat je alleen een bak avondeten niet zo leuk vindt om te geven
) ook niet per se nu al te gebruiken te zijn. Wij hebben ook dingen gekregen waar we na een poos pas wat mee konden.
Zelf gaan we vaak naar een winkeltje met allemaal houten speelgoed en zoeken daar wat moois uit. Kan eerst als decoratie staan en kunnen ze later me spelen
Verder hoeft het cadeau (er vanuit gaande dat je alleen een bak avondeten niet zo leuk vindt om te geven
Zelf gaan we vaak naar een winkeltje met allemaal houten speelgoed en zoeken daar wat moois uit. Kan eerst als decoratie staan en kunnen ze later me spelen
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:12
watdachtjehiervan schreef: ↑26-10-2018 17:25Als het een hele goede vriendin is dan zou ik het wel geven. Anders is het meer iets voor mensen die dichtbij staan inderdaad.
Je gaat toch niet meteen na de geboorte op kraamvisite? Dan heb je echt nog wel tijd om iets te laten graveren.
Ik zou het eerst geven en dan later pas laten graveren. Dan kun je nog ruilen als het dubbel is.
Ik heb gewerkt bij een juwelier, en dan kwamen mensen regelmatig vragen of ze het gegraveerde armbandje nog konden ruilen omdat ze er twee hadden gekregen of soms zelfs drie.
Wij adviseerden dat ook vaak als er al een graveeropdracht met dezelfde naam was geplaatst.
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:29
Waterbal en babybadcape vind ik leuk 
Toen ik bij mijn beste vriendin op kraambezoek ging heb ik het grote verhalenboek van Jip en Janneke gegeven, hardcover. Leek me leuk voor als kindje wat groter zou zijn, dat ze gezellig zou kunnen voorlezen.
Moeder-babypakketjes heb ik ook wel eens gemaakt. Een leuk dienblad bij de Action en cadeautjes voor moeder en kind erop (Hema, Prenatal), cellofaan eromheen en een lint.
Ik heb ook geen verstand van baby's maar heb toen hier op het forum gelezen dat labeldoekjes/knuffeldoekjes ook populair zijn. Heb aan mijn oma verschillende lapjes stof van verschillende structuren gevraagd, vulling geregeld en heb een hele zaterdagavond zitten handwerken, haha. Had voor de zekerheid bij de Hema maar een back-up gekocht
en die erbij gegeven voor het geval dat. Maar de baby bleek mijn zelf-geknutselde doekje het leukste te vinden. Vriendin heeft hem nog altijd bewaard.
Of een slaapzak/trappelzak voor in de winter? (als je de smaak van je vriendin een beetje weet).
Toen ik bij mijn beste vriendin op kraambezoek ging heb ik het grote verhalenboek van Jip en Janneke gegeven, hardcover. Leek me leuk voor als kindje wat groter zou zijn, dat ze gezellig zou kunnen voorlezen.
Moeder-babypakketjes heb ik ook wel eens gemaakt. Een leuk dienblad bij de Action en cadeautjes voor moeder en kind erop (Hema, Prenatal), cellofaan eromheen en een lint.
Ik heb ook geen verstand van baby's maar heb toen hier op het forum gelezen dat labeldoekjes/knuffeldoekjes ook populair zijn. Heb aan mijn oma verschillende lapjes stof van verschillende structuren gevraagd, vulling geregeld en heb een hele zaterdagavond zitten handwerken, haha. Had voor de zekerheid bij de Hema maar een back-up gekocht
Of een slaapzak/trappelzak voor in de winter? (als je de smaak van je vriendin een beetje weet).
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:32
Wat al eerder gezegd is: een mooi voorlees- of prentenboek met een persoonlijke boodschap voorin geschreven voor de baby of inderdaad een badjas of ruime badcape met de naam erop, en een klein “verwen” pakketje voor moeder: iets voor onder de douche, maskertje, lekker stuk chocolade of iets anders wat de moeder lekker/fijn vindt. Ook leuk om er voor de vader iets bij te doen.
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:37
Kraamkost!Broccolisoep schreef: ↑26-10-2018 18:01AvondetenIk werd daar serieus het allerblijst van omdat koken echt helemaal onderaan de prioriteitenlijst stond
![]()
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:38
Vandaar dat ik het grote boek van Jip en Janneke ook heb gegeven toenCOtweepuntnul schreef: ↑26-10-2018 18:36Of inderdaad een mooi voorleesboek. Ik gaf nog wel eens een boek dat ik zelf als kind leuk vond.
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:38
Badcape gebruikten wij nooit en knisperboekjes kregen we er echt teveel van. Zo'n waterbal is een leuk idee!
Wij geven vaak een borrelmand met allerlei lekkere hapjes ed of een mand voor een uitgebreid ontbijt. Wordt altijd enorm gewaardeerd.
Bij een vriendin heb ik ook wel eens een grote hartige taart gebracht omdat ik wist dat ze daar gek op was en echt geen tijd om te koken had.
Wat saaier om te geven wellicht maar een cadeaubon van de Hema is ook altijd goed.
Wij geven vaak een borrelmand met allerlei lekkere hapjes ed of een mand voor een uitgebreid ontbijt. Wordt altijd enorm gewaardeerd.
Bij een vriendin heb ik ook wel eens een grote hartige taart gebracht omdat ik wist dat ze daar gek op was en echt geen tijd om te koken had.
Wat saaier om te geven wellicht maar een cadeaubon van de Hema is ook altijd goed.
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:40
Die was hier ook een groot succes idd!
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:41
Ik moet over ongeveer 2 maanden bevallen. In dit topic is het niet zo maar ik zie veel topics waarin iedereen heel kritisch is op de cadeaus. Ik zou echt alles leuk vinden denk ik!
Een vriendin is zelf een dekentje aan het breien voor onze kleine. super lief en leuk cadeautje.
Mn broertje geeft een ingelijst geboorteposter. Zoiets:
[img] https://www.google.nl/search?q=geboorte ... tLwLM/[img]
Ik heb al voorleesboeken gehad (daarvoor moet de kleine nog wel wat ouder zijn).
Ik heb laatst zelf iemand van die kaarten voor in de box gegeven in zwart wit omdat jonge baby's nog niet (echt) kleur kunnen onderscheiden, maar dit wel.
Verder zijn badjasjes of badcapes ook leuk of je kan gaan voor een wintermutsje of warme slofjes aangezien de kleine een najaar baby is?
Ik vind knuffeltjes juist wel leuk om te krijgen ook.
Je hebt ook nachtlampjes die niet in het stopcontact hoeven en vanzelf na zoveel minuten uitgaan in de vorm van een dier. Die kan overal in het kamertje neergezet worden.
Een vriendin is zelf een dekentje aan het breien voor onze kleine. super lief en leuk cadeautje.
Mn broertje geeft een ingelijst geboorteposter. Zoiets:
[img] https://www.google.nl/search?q=geboorte ... tLwLM/[img]
Ik heb al voorleesboeken gehad (daarvoor moet de kleine nog wel wat ouder zijn).
Ik heb laatst zelf iemand van die kaarten voor in de box gegeven in zwart wit omdat jonge baby's nog niet (echt) kleur kunnen onderscheiden, maar dit wel.
Verder zijn badjasjes of badcapes ook leuk of je kan gaan voor een wintermutsje of warme slofjes aangezien de kleine een najaar baby is?
Ik vind knuffeltjes juist wel leuk om te krijgen ook.
Je hebt ook nachtlampjes die niet in het stopcontact hoeven en vanzelf na zoveel minuten uitgaan in de vorm van een dier. Die kan overal in het kamertje neergezet worden.
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:42
vrijdag 26 oktober 2018 om 18:45
Ik ook. Vind het sowieso wel leuk om dingen die ik zelf als kind leuk vond 'door te geven', afgezien van dingen die heel gedateerd zijn natuurlijk. Maar toen kind wat groter werd heb ik afleveringen gegeven van de Nederlands gesproken Ovide, zodat toen peuter ze kon kijken.
Het boek van de Zevensprong vond ik ook geweldig, dat moet nog even wachten tot kind wat ouder is denk ik.