Wat is nou echt een leuk kraamcadeau?

26-10-2018 17:00 118 berichten
Een vriendin van mij moet binnenkort bevallen en ik weet niets van babies. Wat is nou echt leuk om als kraamcadeau te krijgen? Volgens mij heeft ze al een hele bende kleertjes, en veel verder kom ik niet. Want tja speelgoed, een baby speelt niet echt toch?

Of iets dat voor haar zelf handig is? Liefst niet veel duurder dan zo'n 30 euro. Wie heeft een briljant idee of wat vond jij heel leuk om te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Een familiepak condooms.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cadeaubon voor dingen die er nog missen.
Een bon voor haar voor iets lekkers...of bied een avondje oppassen aan als ze er ter zijner tijd aan toe is

Het laatste kraamkado hier was vd mama een oogmasker en een douchesetje en een setje met drinken/eten en snacks.
En vd baby een kadobon voor de hema.
Cateautje schreef:
26-10-2018 17:12
Dit is er één met een eendje.

Afbeelding
Ooooh, ze bestaan nog! Ik had er eentje vroeger. Jaren mee gespeeld!

OT; ik heb van een vriendin een badcape gekregen waar ze zoon zijn naam en geboortedatum op heeft geborduurd. Dat is het mooiste kraamcadeau wat we hebben gekregen.
viva-amber schreef:
26-10-2018 17:28
Een familiepak condooms.
Grappige woordkeuze :-D
Ik geef regelmatig deze

https://www.bol.com/nl/p/nijntje-nachtl ... uctPageUrl

Een klein lampje met genoeg licht om de baby s avonds aan te leggen of een luier te verschonen die niet zo fel is dat je helemaal uit je slaap bent. Bovendien gaat hij na 10 minuten weer uit.

Verder zijn er erg weinig kraamcadeaus die me bij zijn gebleven.
ClumsyNinja schreef:
26-10-2018 17:26
Leuke suggesties! Iemand schreef dat jullie mijn vriendin toch niet kennen maar ik zie nu allemaal babydingen voorbij komen waar ik echt geen weet van had (babies dragen badjassen?!) dus het helpt echt!
Nou, de eerste weken natuurlijk nog niet. En eerlijk; toen ik hem kreeg dacht ik ´wat moet ik daar nou mee?`. Maar hij bleek verrassend handig te zijn op het consultatiebureau (daar zit je vaak langer met een blote baby dan je zou willen), als we na het badderen over de gang moesten en ook als we naar het zwembad gingen, of op vakantie. Even snel iets extra´s over de pyama was vaak best fijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Het mooiste kraamcadeau kwam van de collega's van mijn man. Zij hadden van het geboortekaartje een ovalen tegeltje laten maken. Ik denk wel veel duurder dan 30 euro.
Avondeten ;) Ik werd daar serieus het allerblijst van omdat koken echt helemaal onderaan de prioriteitenlijst stond :)

Verder hoeft het cadeau (er vanuit gaande dat je alleen een bak avondeten niet zo leuk vindt om te geven ;)) ook niet per se nu al te gebruiken te zijn. Wij hebben ook dingen gekregen waar we na een poos pas wat mee konden.

Zelf gaan we vaak naar een winkeltje met allemaal houten speelgoed en zoeken daar wat moois uit. Kan eerst als decoratie staan en kunnen ze later me spelen :)
watdachtjehiervan schreef:
26-10-2018 17:25
Als het een hele goede vriendin is dan zou ik het wel geven. Anders is het meer iets voor mensen die dichtbij staan inderdaad.
Je gaat toch niet meteen na de geboorte op kraamvisite? Dan heb je echt nog wel tijd om iets te laten graveren.

Ik zou het eerst geven en dan later pas laten graveren. Dan kun je nog ruilen als het dubbel is.

Ik heb gewerkt bij een juwelier, en dan kwamen mensen regelmatig vragen of ze het gegraveerde armbandje nog konden ruilen omdat ze er twee hadden gekregen of soms zelfs drie.
Wij adviseerden dat ook vaak als er al een graveeropdracht met dezelfde naam was geplaatst.
Zelf vond ik iets voor mezelf krijgen ook heel leuk. Lekker doucheschuim, chocolade, bloemen etc.
Kinderboeken vond ik leuk.
Sofie de giraffe! Een soort silicone giraffe, heel fijn voor doorkomende tandjes, ik hoor dat het vaak speelgoed favoriet is bij baby's

Ik zou voor iets gaan wat niet direct gebruikt word, die spullen zijn meestal wel al in huis.
Waterbal en babybadcape vind ik leuk :)

Toen ik bij mijn beste vriendin op kraambezoek ging heb ik het grote verhalenboek van Jip en Janneke gegeven, hardcover. Leek me leuk voor als kindje wat groter zou zijn, dat ze gezellig zou kunnen voorlezen.

Moeder-babypakketjes heb ik ook wel eens gemaakt. Een leuk dienblad bij de Action en cadeautjes voor moeder en kind erop (Hema, Prenatal), cellofaan eromheen en een lint.

Ik heb ook geen verstand van baby's maar heb toen hier op het forum gelezen dat labeldoekjes/knuffeldoekjes ook populair zijn. Heb aan mijn oma verschillende lapjes stof van verschillende structuren gevraagd, vulling geregeld en heb een hele zaterdagavond zitten handwerken, haha. Had voor de zekerheid bij de Hema maar een back-up gekocht ;-D en die erbij gegeven voor het geval dat. Maar de baby bleek mijn zelf-geknutselde doekje het leukste te vinden. Vriendin heeft hem nog altijd bewaard.

Of een slaapzak/trappelzak voor in de winter? (als je de smaak van je vriendin een beetje weet).
Wat al eerder gezegd is: een mooi voorlees- of prentenboek met een persoonlijke boodschap voorin geschreven voor de baby of inderdaad een badjas of ruime badcape met de naam erop, en een klein “verwen” pakketje voor moeder: iets voor onder de douche, maskertje, lekker stuk chocolade of iets anders wat de moeder lekker/fijn vindt. Ook leuk om er voor de vader iets bij te doen.
Ik vond bestekset met naam en de naamtrein leuk.
Of inderdaad een mooi voorleesboek. Ik gaf nog wel eens een boek dat ik zelf als kind leuk vond.
Broccolisoep schreef:
26-10-2018 18:01
Avondeten ;) Ik werd daar serieus het allerblijst van omdat koken echt helemaal onderaan de prioriteitenlijst stond :)
Kraamkost!
COtweepuntnul schreef:
26-10-2018 18:36
Of inderdaad een mooi voorleesboek. Ik gaf nog wel eens een boek dat ik zelf als kind leuk vond.
Vandaar dat ik het grote boek van Jip en Janneke ook heb gegeven toen :D
Badcape gebruikten wij nooit en knisperboekjes kregen we er echt teveel van. Zo'n waterbal is een leuk idee!

Wij geven vaak een borrelmand met allerlei lekkere hapjes ed of een mand voor een uitgebreid ontbijt. Wordt altijd enorm gewaardeerd.

Bij een vriendin heb ik ook wel eens een grote hartige taart gebracht omdat ik wist dat ze daar gek op was en echt geen tijd om te koken had.

Wat saaier om te geven wellicht maar een cadeaubon van de Hema is ook altijd goed.
Lalameme schreef:
26-10-2018 18:23
Sofie de giraffe! Een soort silicone giraffe, heel fijn voor doorkomende tandjes, ik hoor dat het vaak speelgoed favoriet is bij baby's

Ik zou voor iets gaan wat niet direct gebruikt word, die spullen zijn meestal wel al in huis.
Die was hier ook een groot succes idd!
Ik moet over ongeveer 2 maanden bevallen. In dit topic is het niet zo maar ik zie veel topics waarin iedereen heel kritisch is op de cadeaus. Ik zou echt alles leuk vinden denk ik!

Een vriendin is zelf een dekentje aan het breien voor onze kleine. super lief en leuk cadeautje.

Mn broertje geeft een ingelijst geboorteposter. Zoiets:
[img] https://www.google.nl/search?q=geboorte ... tLwLM/[img]

Ik heb al voorleesboeken gehad (daarvoor moet de kleine nog wel wat ouder zijn).

Ik heb laatst zelf iemand van die kaarten voor in de box gegeven in zwart wit omdat jonge baby's nog niet (echt) kleur kunnen onderscheiden, maar dit wel.

Verder zijn badjasjes of badcapes ook leuk of je kan gaan voor een wintermutsje of warme slofjes aangezien de kleine een najaar baby is?
Ik vind knuffeltjes juist wel leuk om te krijgen ook.

Je hebt ook nachtlampjes die niet in het stopcontact hoeven en vanzelf na zoveel minuten uitgaan in de vorm van een dier. Die kan overal in het kamertje neergezet worden.
Nehemah schreef:
26-10-2018 18:38
Vandaar dat ik het grote boek van Jip en Janneke ook heb gegeven toen :D
Ja dat vind ik leuk, zeker met een verhaal erbij
Ja Sophie! Mijn dochter heeft er jaren mee geslapen :heart:

https://www.sophiedegiraf.nl/nl
De gele ballon in de hardcover versie met kartonnen bladzijden is hier al jaren ook een groot succes, kunnen baby's al snel naar kijken en gaat niet snel kapot.
COtweepuntnul schreef:
26-10-2018 18:42
Ja dat vind ik leuk, zeker met een verhaal erbij
Ik ook. Vind het sowieso wel leuk om dingen die ik zelf als kind leuk vond 'door te geven', afgezien van dingen die heel gedateerd zijn natuurlijk. Maar toen kind wat groter werd heb ik afleveringen gegeven van de Nederlands gesproken Ovide, zodat toen peuter ze kon kijken.

Het boek van de Zevensprong vond ik ook geweldig, dat moet nog even wachten tot kind wat ouder is denk ik.
Oeh ja de zevensprong :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven